پورشه

گران‌ترین مدل پورشه 911 جدید چقدر آب می‌خورد؟!

تنها چند روز از معرفی رسمی هشتمین نسل پورشه ۹۱۱ در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس می‌گذرد و موضوع سورپرایز کننده اینکه پیکربندی قیمت و مشخصات این خودرو در آمریکا راه‌اندازی شده است. شما می‌توانید از بین مدل‌های کررا S و کررا ۴S چهار چرخ محرک یکی را انتخاب کنید. مدل کررا ۴S قیمت پایه‌ی ۱۲۰۶۰۰ دلاری داشته و البته هزینه‌ی ۱۰۵۰ دلاری را هم باید از بابت هزینه‌های تحویل و مالیات به آن اضافه کرد.


ما تصمیم گرفتیم تا گران‌ترین مدل پورشه ۹۱۱ کررا ۴S مدل ۲۰۲۰ را با استفاده از این پیکربندی بسازیم. قیمت نهایی این خودرو ۱۹۲۹۰۰ دلار می‌باشد. خب حالا بیایید نگاهی به آپشن های حدود ۷۱۲۵۰ دلاری این خودرو بیندازیم که مبلغ آن بیشتر از قیمت ۶۸۹۰۰ دلاری پورشه ماکان GTS می‌باشد.


اگر شما از این رنگ زیبای میامی بلو خوشتان می‌آید باید ۳۲۷۰ دلار برای آن بپردازید. رینگ‌های ۲۰ اینچی در جلو و ۲۱ اینچی در عقب نیز ۲۶۳۰ دلار قیمت دارند.


سیستم صوتی برمستر با قیمت ۳۹۸۰ دلاری، صندلی‌های اسپورت با قابلیت تنظیم در ۱۸ جهت با بهای ۳۴۷۰ دلاری و سیستم کنترل شاسی دینامیک پورشه با قیمت ۳۱۷۰ دلاری هم از دیگر آپشن های گران‌قیمت پورشه ۹۱۱ جدید هستند. حتی می‌توان فراتر از این‌ها هم رفت و چراغ‌های جلوی ماتریکس LED و سانروف برقی را انتخاب کرد که هریک ۲ هزار دلار قیمت دارند. نوار حفاظتی بکار رفته هم بهای قابل‌توجه ۲۷۶۰ دلاری دارد. اگر درباره‌ی خراش برداشتن سپر جلو نگران هستید می‌توانید سیستم بالا رفتن اکسل جلو را با بهای ۲۷۷۰ دلاری انتخاب کنید. فرمان پذیری چرخ‌های عقب هم ۲۰۹۰ دلار آب می‌خورند.


اگر شما با ۹۱۱ جدید خود بیشتر در شب‌ها رانندگی می‌کنید می‌توانید دستیار دید در شب را انتخاب کنید که ۲۵۴۰ دلار قیمت دارد. تریم فیبر کربنی کابین هم ۲۱۰۰ دلار قیمت دارد. این تریم با گاردهای نورانی فیبر کربنی ۱۲۸۰ دلاری در روی درها و رکاب‌ها تکمیل می‌شود.


تمامی این آپشن ها در کل بهای خودرو را به ۱۹۲۹۰۰ دلار می‌رسانند. در نظر داشته باشید که هنوز هم می‌توانید برخی لوازم جانبی همچون رینگ و لاستیک‌های زمستانی ۲۰ اینچی با قیمت ۷۰۳۳ دلار، زنجیر برفی ۷۷۴ دلاری و حتی ست اسباب و چمدان ۶۳۲۳ دلاری را انتخاب کنید. با سفارش تمامی این موارد قیمت پورشه ۹۱۱ کررا ۴S 2020 به ۲۰۹۸۸۳ دلار می‌رسد که بیشتر از بهای ۲۰۳ هزار دلاری ۹۱۱ توربو S کابریولت قبلی است.


این قیمت تنها برای مدل کررا ۴S فعلی است و تصور میزان گران بودن مدل‌های خاص‌تر ۹۱۱ جدید چندان سخت نیست…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. AMANTE

    ۱۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1853 ديدگاه)

    به گفته ی ( جرمی کلارکسون ) که گفته بود چرا باید قیمت محصولات و آپشن های یک کمپانی نسبت به رقبا بیشتر باشه. یا کلا خیلی زیاد باشه.
    گفت چون زور و قدرت ? اینکار رو دارن و می کنن.
    حالا هر چقدر بخواد قیمت غیر منطقی داشته باشه.

    خودم قبول دارم که قیمت این مدل پورشه 911 با تمام امکانات سر به فلک کشیده ولی این پورشه 911 است یک اسطوره در دنیای خودروسازی.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Mohammad

      ۱۰ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      داداش سر به فلک نکشیده این قیمت دیگه از منظومه خارج شده
      اگه با منطق حساب کنیم با این پول خیلی انتخاب دیگه داریم ( ۲۱۰ هزار دلار) از جمله
      فراری پورتوفینو ۱۷۰ هزار تا
      استون مارتین ونتیج ۱۵۰ هزار تا
      لامبورگینی اوراکان ۱۷۰ هزار تا
      کوروت زد ال وان ۱۴۰ هزار تا
      البته قیمت هارو تقریبی گفتم

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. Mohammad

        ۱۰ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (1430 ديدگاه)

        که بی شک استون مارتین ونتیج و فراری پورتوفینو خاص ترین ها هستند
        و کوروت پرفورمنس ترین
        چرا باید این همه هزینه پورشه کرد واقعا
        سوال منطقی پرسیدم جپاب منطقی میخوام

        موافقم 0
        مخالفم 2
        1. آrمaن

          ۱۱ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (88 ديدگاه)

          خودت روت میشه این شاهکار رو با کوروت مقایسه کنی بعد بگی چرا جا کوروت باید واس این پول داد؟؟؟! اینو تو امریکا بگی دیپورتت میکنن
          هروقت فک کردی پورشه ٩١١ قیمتش از منظومه خارجه یاد قیمت فورد GT بیوفت که حداقل توانایی رو با قیمت ۵۵٠ هزار دلار میکنه تو پاچه مشتری
          تازگیا هم تو تست داینو گندش دراومد که امار شرکت فورد راجع به قدرت ماشین دروغ و اغراق هست!
          حداقل پورشه دروغ نمیگه
          قیمت هایی هم که گفتی اشتباه هست،نمونش هوراکان که قیمتش پایش ٢٢٣ هزار دلاره که البته اونم مثل پورشه ارزش این قیمت رو داره

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. Mohammad

          ۱۱ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (1430 ديدگاه)

          آرمان پیاده شو با هم بریم
          حالا قیمت اورکان ۲۰۰ هزار تا قبول بازم از ۹۱۱ کاررا اس ۴ ارزون تره
          و این اخرین بار جوابتو میدم
          ۹۱۱ جی تی ۲ با چهار برابر قیمت بیشتر به زور از پس کوروت زد ال وان میاد
          و یه چیز دیگه شما هر وقت گفته شد جنسیس بده بیا دفاع کن
          پدال تو رو خدا اینو تایید کن

          موافقم 0
          مخالفم 1
        3. یاشار اسدی

          ۱۱ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (104 ديدگاه)

          اصلا مدلی به اسم کوروت زد ال وان نداریم..در ضمن قیمت ها رو حدود 40 تایی پایین اعلام کردی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. آrمaن

          ۱۱ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (88 ديدگاه)

          اولا که ٩١١ جی تی ٢ قیمت ٢٩٣ هزار دلاره نمیدونم ۴ برابر رو از کجا اوردی ?
          درضمن همین ماشین هم تو خط مستقیم هم تو نوربرگ رینگ نابود کرد کوروت رو !!
          رتبه کوروت چنده تو نوربرگ رینگ؟
          درضمن همیشه از ماشینی دفاع کنی زیرپات بود کیف کردی باهاش نه اونایی که تو ارزوهاتن ?

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. emad1990

        ۱۱ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (999 ديدگاه)

        محمد این قیمت هایی که زحمت کشیدی نوشتی برای مدل پایه هست
        قیمت مدل پایه 911 هم 120 هزار دلاره و اونوقته که میتونی قیمت ها رو کنار هم بذاری

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mohammad

          ۱۱ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (1430 ديدگاه)

          ونتیج با تمام اپشن ها ۱۸۵ هزار تا
          زد ال وان با تمام اپشن ها ۱۴۵ هزار تا
          حالا گزینه های دیگه هم بود مثل هوندا nsx که همه این ها از فول اپشن ترین 911 کاررا 4s خیلی سر تر هستن

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. mg

      ۱۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (139 ديدگاه)

      اقا یه سوال قوی ترین و به درد بخور ترین نسخه 911 همون جی تی 2 قس که چند وقت پیش معرفی شد ؟؟
      و سوال دیگه این که gt3rs چی اون فقط مخصوص پیسته ؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Mohammadreza

    ۱۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (870 ديدگاه)

    گرون بودن اپشن های اضافی رو میشه از قیمت همون زنجیر برف! فهمید
    زنجیر برفی 774 دلار؟!
    یعنی پول یه تلویزیون 50 اینچی رو باید بدی برای یه زنجیر برف!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیx76

      ۱۰ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (335 ديدگاه)

      سانروف ۲ هزار دلار ??
      کابریو بخری به صرفه تره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. P911 vs hur

    ۱۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (48 ديدگاه)

    پس چی گذاتشن رو این خودرو دیگه . آپشن ها و تجهیزات 911 در حد پرایده . خب هوراکان میگیریم با طراحی خوشکل تر. باکلاس تر. پرفورمنس بهتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. کوروش

    ۱۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    فوقالعاده است کسی که شاهکار می سازد متناسب با اون هم پول می گیرد خودرو های آلمانی خاص هم دقیقا از قانون جواهرات پیروی می کنند هر چه بگذرد ارزشش بیشتر می شود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Behrouz. anzali

    ۱۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (128 ديدگاه)

    چقدر زیباست اخه این لامصب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. نیما

    ۱۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (20 ديدگاه)

    وااای دلم رفت :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حسین

    ۱۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    من اگر پورشه بخرم ، فقط اپشن هایی که قابلیت های فنی رو افزایش بده با رنگ دلخواهم را سفارش خواهم داد!
    بنظرم به اندازه کافی اپشن های رفاهی و لوکس داره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مانی

    ۱۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    چه طراحی داخلی‌ خفنی،حتی از قبلی‌ هم که خیلی‌ خوب بود بهتر شده!!
    سانروف دو هزار دلار،اصل سود چنین ماشین‌هایی‌ تو آپشن هاشونه
    و اینکه پورشه یکی‌ از سودده‌ترین خودرو هاست(از نظر درصد سود نسبت به قیمت ماشین)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امیر

    ۱۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (56 ديدگاه)

    دوستان یه سوال تقریبا نامربوط…

    تو نسخه های 4 پورشه (مثل نهصد یازده فور و فور اس و…) که چهار چرخ متحرکن منظور از چهارچرخ متحرک سیستم awd هست یا 4wd؟

    تو لامبو چطور؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Omid

      ۱۰ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      مطمعناً awd هستن چون سیستم 4wdباعث کاهش پرفورمنس میشه و بیشتر توی suv ها به کار میره تو لامبو هم همونه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. Muty

    ۱۰ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1829 ديدگاه)

    نوش جونش …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. emad1990

    ۱۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    یه مقاله میخوندم راجع به سود خودروسازها
    تو اون مقاله گفته بود حتی اونایی که ماشین اقتصادی میسازن سود اصلی رو تو سفارش اپشن توسط مشتری میبرن(نه اینکه سر فروش خودرو اصلا سود نکنن)
    این قضیه راجع به کمپانی های لوکس و اسپرت ساز خیلی بیشتر هم صادقه
    اونا بواسطه اعتبار-اسم برند-کیفیت قطعات به کار رفته(اپشن)-کارخانه های معتبر تر تامین کننده اپشن هاو خیلی چیزای دیگه قابل قیاس با برند های ارزون تر نیستند
    یه مثال میزنم کیا اسپرتیج و پورشه هردو گرمکن و سرد کن صندلی دارن
    اما این اپشن تو پورشه به دلایلی که بالا گفتم گرونتر از کیا هست و قابل مقایسه نیستن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا