پورشه

مبارزه جالب پورشه با قطعات و وسایل تقلبی

قطعات تولیدی پورشه قیمت ارزانی ندارند و حتی اگر شما مبلغ بالایی را نیز برای این قطعات پرداخت کنید تضمینی برای معتبر بودن آن‌ها وجود نخواهد داشت.


همان‌گونه که پورشه می‌گوید، بازار قطعات تقبلی کاملاً پررونق بوده بنابراین این شرکت تیمی متشکل از افراد حفاظت از هویت برند را به منظور به دام انداختن تولیدکنندگان قطعات تقلبی تشکیل داده است. این تیم وظیفه‌ی سختی دارد زیرا اینترنت فروش قطعات و وسایل جانبی تقلبی را بسیار آسان کرده است.

البته کار این تیم تأثیرگذار هم بوده زیرا کمپانی می‌گوید بیش از ۲۰۰ هزار مورد را سال پیش مصادره کرده است. این قطعات و وسایل گوناگون حدود ۶۷.۲ میلیون دلار ارزش داشته‌اند. پورشه همچنین خاطرنشان ساخته از این میزان وسیله‌ی مصادره شده ۳۳ هزار مورد شامل قطعات خودرویی بوده و بیش از ۲.۲ میلیون دلار ارزش داشته‌اند.

بدون هرگونه تعجبی، برخی از این وسایل به‌صورت آنلاین به فروش می‌رسیده‌اند و پورشه وب‌سایت‌های آمازون، علی‌بابا و eBay را مکانی مناسب برای فروش آن‌ها اعلام کرده است. البته اینترنت تنها مکان برای خرید وسایل تقلبی نبوده زیرا این خودروساز آلمانی به وسایلی همچون تی‌شرت، کلاه و عینک آفتابی جمع آوری شده از سراسر جهان از هنگ‌کنگ گرفته تا خود آلمان اشاره کرده است.


خوشبختانه تشخیص قطعات و وسایل تقلبی خیلی سخت نبوده زیرا یکی از کارکنان حفاظت از برند پورشه می‌گوید بسیاری از قطعات یاد شده بسیار ارزان‌تر از حد نرمال بوده‌اند یا نشان پورشه را به‌طور افتضاحی کپی کرده‌اند. گفته شده در برخی از این وسایل بجای اسب مشهور پورشه حیوان دیگری همچون یک گوسفند ایستاده روی دو پا به چشم خورده است!

اگرچه بسیاری از وسایل مصادره شده شامل لوازم جانبی خودرویی و وسایل سبک زندگی بوده اما کارمند پورشه می‌گوید برخی وسایل عجیب مخصوصاً در کشور ترکیه مصادره شده‌اند. از جمله‌ی این موارد می‌توان به هزاران قرص تقویت نیروی جنسی که شکل مشابه نشان پورشه داشته‌اند اشاره کرد.


حدود ۸۰ درصد وسایل مصادره شده ساخت چین بوده و بسیاری از آن‌ها در شنژن تولید شده‌اند. به همین خاطر کارمند پورشه چندین بار در سال به این منطقه سفر کرده است.

وسایل مصادره شده می‌توانند خطرناک باشند زیرا پورشه می‌گوید همه‌چیز از جمله کیسه‌های هوا، دیسک‌های ترمز و رینگ‌ها کپی شده و به‌صورت تقلبی تولید می‌شوند. این امر می‌تواند ریسک خطرناکی به همراه داشته باشند زیرا این قطعات هرگز تست و تائید نشده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    تیشرت، عینک، کلاه آفتابی؟! اگر به عنوان محصول اصلی فروخته شده باشن، پورشه حق داره پیگیری کنه وگرنه چاپ لوگو برندهای محبوب، کاملا امر رایجیه و خیلی کم پیش میاد صاحب اصلی لوگو پیگیری کنه چون در‌واقع این کار تبلیغ مجانی‌ برای اون برند هم هست، مثل تیشرت‌هایی با لوگو فراری که تو همین ایرانم به راحتی پیدا میشن؛ البته استفاده بی‌ربط از لوگو هم زیاد دیدم، نمونش اینکه دو سال پیش رفته بودم بازار شیراز، شرت‌هایی با لوگوی واتس‌اپ، تلگرام، وی‌چت و وایبر،میفروختن
    ??
    http://s5.picofile.com/file/8369076768/FOTO_20190808_071508.jpg

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سینا

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (69 ديدگاه)

      البته دارید اشتباه میکنید….چون که در خارج قانون کپی رایت این اجازه رو به شما نمیده…برای مثال میتونم باب اسفنجی رو مثال بزنم که شرکت نیکلدئون خالق اون ،بیش از 12 میلیارد دلار درامد از فروش حق اون به تولیدکنندگان لباس،اسباب بازی،رستوران ها یا فروشگاه ها،و… داشته…در واقع این جمله که میگید کاملا امر رایجیه چون تبلیغ برای خود برنده کاملا اشتباه و نشان از کم سوادیه.چون اولا چه تضمینی هست که این کار تبلیغ باشه ،شاید ضد تبلیغ شد،،دوم حتی اگر تبلیغ برای برند شد باز هم هیچ فرقی توی اصل ماجرا نمیکنه،مالکیت معنوی هم مثل مالکیت مادیه،کسی حق دزدین اون رو نداره…درکش سادس،موفق باشید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

        ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        میدونستم از همون اول دارم مزخرف میگم و قانون‌کپی رایت رو زیر سوال میبرم اما نمیدونم چرا بازم کامنت رو ثبت کردم ، متاسفم⁦❤️⁩

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. کوشا

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (118 ديدگاه)

    خط تولید این ماشینای تولید داخلو هم شرکتای اصلیشون بیان به جرم بی کیفیتی و از رده خارج بودن مصادره کنن دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سورنا

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      ایران جزئی از سازمان حمایت از حقوق پدید آوردندگان یا همون کپی رایت نیست و هیچکسی نمیتونه ازش شکایت کنه
      وگرنه مثال خیلی کوچیکش ویندوز
      اگر ایران جژییی از اون سازمان بود مایکروسافت میتونست شکایت کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. مهراد

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (755 ديدگاه)

    فقط قرص تقویت جنسی با برند پورشه ??

    بعضیا واقعا مغزشون معیوبه علی الخصوص اونیکه این محصول رو میخره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا