پورشه

70 درصد پورشه‌های جدید کنونی “شاسی‌بلند” هستند

جدیدترین آمار و ارقام فروش پورشه کاملاً شگفت‌انگیز است به گونه‌ای که شاسی بلندهای این شرکت محبوبیت فوق‌العاده‌ای در مقایسه با مدل‌های اسپورت پیدا کرده‌اند.

porsches-01
این یک خبر رسمی است: پورشه به یک برند سازنده‌ی شاسی‌بلند بدل شده است. از هر ۱۰ خودروی پورشه که سال پیش فروخته شده ۷ تای آن‌ها کاین یا ماکان بوده‌اند.

porsches-02
این کمپانی گزارش‌های مالی سالانه‌ی خودرو را منتشر کرده و طبق آن ۲۳۷۷۷۸ خودرو در سال ۲۰۱۶ فروخته شده‌اند. از این میزان فروش، ۱۶۶۵۰۹ دستگاه مربوط به کاین و ماکان بوده و مدل‌های ۹۱۱، باکستر، کیمن و پانامرا تنها فروش ۷۱۴۷۵ دستگاه را به خود اختصاص داده‌اند.

porsches-sales
در سال ۲۰۱۳، آخرین سال کامل پیش از عرضه‌ی ماکان، مدل کاین در بحث فروش بهتر از تمامی مدل‌های دیگر عمل کرده بود. در سال ۲۰۱۶ فروش کاین نسبت به همان سال ۲۰۱۳ بیش از ۱۰ هزار دستگاه کاهش یافت و ماکان با فروش بیش از ۹۵ هزار دستگاهی به محبوب‌ترین شاسی‌بلند این برند تبدیل شد.

porsche-cayenne-1
البته ذکر این نکته هم مهم است که شاسی بلندهای پورشه خودروهایی عادی، کند و خسته‌کننده نیستند. اساساً خودروهای پورشه دوست‌داشتنی بوده و اگرچه ارتفاع و وزن آن‌ها به معنی عدم عملکرد برجسته‌ای همانند خودروهای اسپورت این شرکت است اما همچنان هم در سر پیچ‌ها عملکرد شایسته‌ای دارند.

porsche_cayenne_rear
البته این موضوع اخبار خیال‌انگیز برای پورشه است. شاسی بلندها بسیار سود ده هستند. شما تنها شنا در سواحل زیبا و سکه‌های طلایی را در ذهن خود مجسم کنید!

porsche-macan-2015-turbo-01
البته خبرهای خوب دیگری نیز برای پورشه وجود دارد. فروش کلی ۹۱۱ کمی افزایش یافته و همین موضوع برای باکستر و کیمن نیز اتفاق افتاده است. این جریان کاملاً واضح است که با عرضه‌ی ماکان، این شاسی‌بلند توانسته برخی از فروش مدل‌های پانامرا و کاین را به خود اختصاص دهد.

porsche-911r-unveiled-geneva-5
حکومت شاسی بلندها در واقع برای ۳۰ درصد دیگر نیز خوب است. با سودآوری بالای شاسی بلندها پورشه می‌تواند خودروهای اسپورت فوق‌العاده و محصولات ویژه‌ای چون ۹۱۱ R را تولید نماید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. بهنام طیبی

    ۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    هرچی بزنه باب دل

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. shahin

    ۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    همشون عشقن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد

    ۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (28 ديدگاه)

    خوبه داره کمتر از یک دهم بنز و بی ام و میفروشه واسه پورشه خیلیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ونوم اف ۵

    ۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    چه تب شاسی بلند بالا رفته خوب اگه پول دارین و پورشه دوست دارین حیف نیست ۹۱۱ یا باکسر و کیمن رو بیخیال شی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. میلاد

    ۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (22 ديدگاه)

    دیگه به جای رقابت با فراری باید با لندرور رقابت کنه ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علي

    ۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    متاسفانه سونامی خرید شاسی بلند به تمام دنیا انتقال پیدا کرده بدون اینکه خریدار به این فکر کنه چقدر میتونه براش کارایی و استفاده داشته باشه و فقط باعث مصرف زیاد بنزین و سوخت و همچنین هزینه اضافی برای مالک خودرو خواهد بود.

    (با تچکر ویژه سال نوی خورشیدی ١٣٩۶)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Saied

    ۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    علت این مثله کاربردی بودن ماشین شاسی نسبت به ماشین سواری هستش. مخصوصا تو ایران که وضعیت جاده ها افتضاه هستش ماشین شاسی بهتر جواب میده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بنزما

      ۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (505 ديدگاه)

      حالا کی به شما گفته تو جاده شاسی بلند بهتر از سواریه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. احسان(احسان سابق)

    ۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    حلالش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. john

    ۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (214 ديدگاه)

    دقت کردید که در سال 2016 فروش پورشه در کل دنیا 237778 دستگاه بود، با توجه به این حجم از رقابت شدید در دنیا کاملا منطقی هست که کمپانی معظمی همچون پورشه به این فروش دست پیدا کنها.”البته این موضوع اخبار خیال‌انگیز برای پورشه است. شما تنها شنا در سواحل زیبا و سکه‌های طلایی را در ذهن خود مجسم کنید!”
    حالا توجه کنید به کل فروش گاری هایی که توسط دو فرقون سازی معظم ایرانی با فروش بیش از یک میلیون دستگاه در سال 2016 و سودی که از این درآمد حلال کسب میکنند و چه فرصت های تحقیق و توسعه و پیشرفتی که با این درآمد برای خودشان خلق میکنند.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا