پورشه

برای لذت بردن از پورشه نیازی به گیربکس دستی نیست!

گیربکس‌های دستی روز به روز کمتر می‌شوند اما پورشه می‌گوید مشکلی با این امر ندارد زیرا مزیت‌های گیربکس‌های دوکلاچه به حدی زیاد هستند که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت.


اگرچه پورشه اعتراف می‌کند گیربکس‌های دستی لذت‌بخش‌تر از نمونه‌های اتوماتیک هستند اما شما برای رانندگی با یک پورشه‌ی واقعی نیازی به چنین گیربکس‌هایی ندارید.


گیربکس‌های دوکلاچه چندین دهه است که در بازار حضور دارند اما پورشه در سال ۲۰۰۸ بود که برای اولین بار از گیربکس ۷ سرعته PDK روی ۹۱۱ استفاده کرد. این گیربکس ۱۰ کیلوگرم سبک‌تر از گیربکس تیپ ترونیک S بوده و تعویض‌های دنده‌ی آن ۶۰ درصد سریع‌تر انجام می‌شوند.


این امر به‌طور قابل‌توجهی پرفورمنس خودرو را بهبود می‌بخشد زیرا شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۹۱۱ کررا S مجهز به گیربکس PDK چهار دهم ثانیه سریع‌تر از مدل مجهز به گیربکس ۶ سرعته دستی می‌باشد. جدای از بهبود پرفورمنس، مصرف سوخت این خودرو در هر صد کیلومتر نیز ۰.۴ لیتر کاهش یافته است.


پورشه می‌گوید امروز بیش از ۷۵ درصد مدل‌های ۷۱۸ و ۹۱۱ به گیربکس PDK مجهز هستند. این گیربکس مزیت‌های زیادی دارد زیرا کیمن مجهز به گیربکس PDK در بحث شتاب تا چهار دهم ثانیه سریع‌تر از نسخه دستی می‌باشد.


اگرچه گیربکس‌های اتوماتیک مدرن مزیت‌های زیادی دارند اما همیشه این‌طور نبوده است. پورشه به نمونه‌ای از گیربکس اسپورتوماتیک نیمه اتوماتیک معرفی شده در ۹۱۱ سال ۱۹۶۷ اشاره می‌کند. این گیربکس باعث شده بود ۹۱۱ آن زمان در بحث شتاب ۲ ثانیه کندتر باشد و مصرف سوخت نیز بالاتر رود. به همین خاطر این گیربکس به موفقیتی در فروش دست نیافت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Farzad

    ۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (163 ديدگاه)

    مگه میشه عاشق پورشه نبود. اونم 911

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ایمان

    ۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    یکی از بهترین گیربکس های دنیا PDK پورشه هست
    ☆ لطفاً یک مطلب کامل ، جامع و مفید از بهترین گیربکس های دنیا منتشر کنید ؛ با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر

    ۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (30 ديدگاه)

    لذت رانندگی یعنی حواست به عوض کردن دنده نباشه و فقط از روندن ماشین لذت ببری. البته با گیربکسهای عالی مثل پورشه

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. آرین

      ۸ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (94 ديدگاه)

      لذت رانندگی یعنی به درجه ای از مهارت برسی که بتونی مثل یه حرفه ای با گیربکس دستی لانچ کنی وگرنه تتلو هم میتونه فقط گاز بده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        چه ربطی به تتلو داشت عزیز

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. یاس ی

    ۹ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    میشه در هر دو حالت لذت برد به شرطی که خودت و ماشینت اینکاره باشین. اگر راننده خوبی باشی ولی ماشینت اسپورت خفن نباشه هیچی مثل دنده عوض کردن سر پیچها نیست یا توی سبقتها. ولی اگر ماشین پورشه؛ بی ام یا جی تی باشه لذت کار کردن باشیفتر چند برابر دنده دستی میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا