پورشهلندروور-رنجروورمرسدس بنز

مسابقه عجیب مرسدس G63، پورشه کاین توربو و رنجروور SVR

با طوفانی که شاسی بلندها در دنیای خودرو ایجاد کرده‌اند، اشتهای سیری‌ناپذیر ما باعث شده این قدبلندان دوست‌داشتنی محدوده‌ی جدیدی برای خود در صنعت خودرو ایجاد کنند. ما درباره‌ی نسخه‌های پرفورمنس شاسی بلندهای بزرگ و سنگین صحبت می‌کنیم. خودروهایی همچون مرسدس-ای ام جی G63، پورشه کاین توربو و رنجروور اسپورت SVR سه نمونه از شاخص‌ترین شاسی بلندهای اسپورت هستند.


دست‌اندرکاران CarWow تصمیم گرفته‌اند ببینند کدام‌یک از این سه خودرو در مسابقه درگ آقایی می‌کنند اما خب این یک درگ عادی نیست زیرا در زمینی لغزنده انجام شده است. این خودروها از نوع چهار چرخ محرک بوده و حداقل دو نمونه از آن‌ها یعنی G کلاس و رنجروور در بحث آفرود نمونه‌های مشهوری هستند.


اولین بخش این ویدئو روی درگ عادی بین جدیدترین نسل کاین توربو و سریع‌ترین نسخه‌ی رنجروور اسپورت تمرکز دارد. بیایید نگاهی به مشخصات فنی این خودروها داشته باشیم. پورشه از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با قدرت ۵۵۰ اسب بخار و گشتاور ۷۷۰ نیوتون متر استفاده می‌کند درحالی‌که رنجروور دارای قلب آهنین ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار با خروجی ۵۷۵ اسبی و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری است. پورشه خودرویی ۲.۲۵ تنی بوده درحالی‌که رنجروور بیش از ۲.۳ تن وزن دارد بنابراین این شاسی بلندها خیلی سبک نیستند.


علیرغم استارتی کند، کاین توربو به سادگی برنده شده و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۲.۴ ثانیه طی می‌کند درحالی‌که رنجروور اسپورت نیم ثانیه کندتر است. در درگ رولینگ بعدی که از سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت شروع و در راحت‌ترین حالت رانندگی برگزار می‌شود، این دو شاسی‌بلند شانه‌به‌شانه حرکت کرده اما رنجروور پاسخ ابتدایی بهتری دارد. در مسابقه بعدی که با فعال شدن حالت اسپورت و دستی انجام می‌شود، برنده قاطع پورشه است. کاین توربو در تست ترمز هم با فاصله‌ی قابل‌توجهی برنده می‌شود.


و حالا به جالب‌ترین بخش مسابقه یعنی درگ با حضور مرسدس-ای ام جی G63 می‌رسیم. جدیدترین نسل G کلاس همچنان به ویژگی‌های آفرود نسل‌های پیشین وفادار بوده و از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با قدرت ۵۷۷ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متر استفاده می‌کند. این خودرو نه‌تنها قوی‌تر شده بلکه به‌طور قابل‌توجهی سبک‌تر هم هست؛ اما خب G کلاس هنوز هم با وزن ۲۴۶۵ کیلویی سنگین‌ترین خودروی این گروه است.


در بحث مسابقه درگ اعداد بازگوکننده‌ی تمام داستان نیستند مخصوصاً اینکه مسابقه در روی چمن خیس برگزار می‌شود و سیستم کنترل کشش تأثیر اساسی روی نتیجه دارد. رنجروور اسپورت در این مسابقه شانسی ندارد بنابراین جنگ بین دو شاسی‌بلند بزرگ آلمانی صورت می‌دهد که نتیجه‌ای بسیار نزدیک هم رقم می‌خورد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Mad.z.Max

    ۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1839 ديدگاه)

    هم کاین هم جی واگن غولای بزرگ و قابل احترامی هستن..
    جای ترک هاوک خالی بود ولی : )

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. ا.سد.مرتضی

    ۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (111 ديدگاه)

    کاین هیچ جوره به اون دوتا نمیخوره بیشتر به در شهر میخوره که پشت چراغ قرمز بلند تر باشی وگرنه جاهایی که اون دوتا میرند به خواب اونم نمیاد
    اگر اون رنجرورر توایران بود یا جی کلاس 5 برابر یه کاین قیمت میخورد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۲ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      (((( وگرنه جاهایی که اون دوتا میرند به خواب اونم نمیاد))))
      خیلی دوست دارم بدونم نسخه ی svr رنجروور کجا میتونه بره که کاین نمی تونه
      پسر خوب در مورد دفندر که حرف نمیزنی مدل svr کاملا به عنوان یک شاسی بلند اسپورت ساخته شده
      به گفته ی خود پورشه این نسل از کاین هم‌ با تمرکز ویژه ای قابلیت های آفرودش بهبود پیدا کرده
      .
      در ضمن این نسل از کاین از نظر قابلیت اطمینان کیلومترها با لندروور فاصله
      این نسل از کاین با رکورد ۴ میلیون کیلومتر تست پیش تولید در بدترین شرایط آب و هوایی یک رکورد در تاریخ خودروسازی ثبت کرده
      .
      حیف که مدل توربو اس نبود
      راستی لانچ کنترل خاموش بود ماشینم روی حالت اسپورت پلاس نبود مت واتسون که بدتر از این نمیتونست لانچ کنه وگرنه اختلاف بیش از اینا بود
      .

      (((( اگر اون رنجرورر توایران بود یا جی کلاس 5 برابر یه کاین قیمت میخورد))))
      رنجروور ۵ برابر کاین ؟!؟!؟!؟
      خداییش به حرفی که میزنی اعتقاد هم داری

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ا.سد.مرتضی

        ۲ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (111 ديدگاه)

        ببین اون پله نوردی یادته که رکورد زد ؟؟
        اینم چندتا افرود دیگه که همه جوره برتری داره کاین نمیتونه این کارو کنه
        اگرم به بار سنگین کشیدن باشه همه شاسی بلندهای لوکس این کارو کردن
        یکیش اسپرته یکیش اووک
        https://www.youtube.com/watch?v=LLbOG7Un9Gk
        اینم فکر کنم پدال گذاشته بود قدیم
        https://www.youtube.com/watch?v=kLdaiorlNj4
        اما باور کن ماشینا بی ام و و پورشه به درد افرود نمیخوردند نسبت به جی کلاس یا لندروور
        بابا اینا بزرگای این کارند حالا مدلهای اکسل پورتابلش بماند بعدشم تا اونجایی که من میدونم حالا لند رور اسپرت نه ولی اگر اشتباه نکنم فول ترین مدل کاین از فول ترین لندورور مثلا اتوبوگرافی ارزون تر باید باشه که قاعدتا تو ایرانم بیاد همینه یا مثلا جی کلاسم که معلومه دیگه حالا نه 5 برابر منظورم اینه که گرونتر هم هست فیلمای جی کلاسم بود که دیگه ثابت شدس
        ولی از هر کسی خواستی بپرس نماینده قد بلند پورشه از نظر افرود از کل ماشینای لند رور کمتره الکی گارد نگیر نسبت به اونا واقعانم کمتره کسی نمیتونه بگه ناتوانه این کاین یه چیزیه تو مایه های لامبورگینی اوروس که همونطور که لامبورگینی میخواد اوروس هوراکان suv ها باشه پورشم میخواد gt2 اونا باشه که طبیعیه اما جی و لند روور نمیخواد چیزی باشند اگر اوروس نتونه مثل اینا باشه اصلا ایرادی نداره چون فقط یه لامبورگینی قد بلنده و کسی توقع جیپ بودن ازش نداره اتفاقا اونم به درد درگ و پشت چراغ قرمز میخوره مثلا یه بیابونم باهاش رفت طرف از دوتا تپه و چاله در شه نه مثل لند رورور از 80-50 سانت اب و گل و یخ بره از 75 درجه هم بر ه بالا هر پورشه پورشه باشه لند رور هم حاصل این همه سال تجربه فقط تو زمینه افروده فقط

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Mآsكvيch

      ۲ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (111 ديدگاه)

      داداش من هر ٣ رو خیلی دوست دارم ولی خدمتت بگم هر ٣ تا تو منطقه ازاد هستن و هیچکدوم ۵ برابر اون یکی قیمت نخورد،هم رنجروور Svr هم کاین توربو هم جی ۶٣
      البته جی ۶٣ قیمتش بیشتره اما نه در اون حد که میگی
      جدا از این بحث بنظرم درسته که این ماشین ها تو تبلیغاتشون از ویژگی افرود خیلی خوبشون هم میگن اما شاید ده درصد دارندگان این ماشین های لوکس حاضر بشین اینارو ببرن افرود و تو گل و کوه و اینا!
      طرف هرچقدر هم پول داشته باشه احتمالش کمه این کارو بکنه! فوقش میره یه ماشین ارزون هم میخره و از اون واس افرود استفاده میکنه کنارش( مثلا رانگلر که ارزون هست و استفاده ای جز افرود نداره با توجه به نمره ایمنی که کسب کرد و اون مقاله تکان های کشنده!)

      پس بهتره سر قضیه آفرود یکی رو واس اون یکی نکوبیم چون اولویت اینا چیزهای دیگه ای هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Ferrari Fxx K Evo

    ۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (919 ديدگاه)

    درود به جی واگن اسطوره ای

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهدی

    ۲ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    هروقت درگ های carwoow رو تماشا میکنم حرصم میگیره.این مجری carwoow به هیچ وجه حرفه ای نیست.اگه یه راننده حرفه ای پشت پورشه نشسته بود ازهمون لحظه اول رنجروور روچند مترعقب مینداخت نه اینکه وقتی دور افتاد از رنجروور جلوبزنه.همیشه این مجری بدترین شروع حرکت رو داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir

      ۲ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (730 ديدگاه)

      وبسایت Carwow یکی از پر بازدید ترین مجله های خودرویی و بنگاه های فروش خودرو در بریتانیاست همچنین یکی از بالاترین آمار های بازدید ویدیو در یوتیوب رو داره.آقای مت واتسون مجری Carwow فرد با سابقه ای در حوزه خبرنگاری خودرو هست و از سالهای قبل مشغول به این کاره و تا الان با چندین مجله خودرویی همکاری کرده.حالا چون حقیقت ماجرا در این درگ ریس با خواسته ی شما متفاوته این مجری که سالها تجربه داره میشه فرد غیر حرفه ای؟؟!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. emad1990

    ۳ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    زمانی به قدرت پورشه بیشتر پی میبرید که بدونید زمان درگش فقط دو دهم ثانیه از e63s amg که سدان هست و 200 کیلو از پورشه سبکتره -کند تر بوده.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا