پورشه

مشخصات پورشه میشن E کراس توریسمو تولیدی

بنا به گزارش مجله اتومبیل، پورشه میشن E کراس توریسمو از اواخر سال ۲۰۲۱ وارد نمایندگی‌های فروش خواهد شد.


این نشریه در زمان تست درایو انحصاری پروتوتایپ کراس توریسمو با مدیر بخش الکتریکی سازی پورشه آقای استفان وکباخ صحبت کرده و البته او از تأیید ورود این خودرو به خط تولید در زمان یاد شده خودداری نموده است.


مدیر پورشه گفته است:

بله ما در حال کار روی E کراس با ایده تولید انبوه بوده‌ایم اما تاکنون هنوز چراغ سبز تولیدی رسمی به ما داده نشده است.

البته ادعا شده تأمین‌کنندگان دخیل در پروژه میشن E کراس توریسمو از آمادگی برای تولید این خودرو در پایان سال ۲۰۲۱ آگاه شده‌اند.


این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه خودروی ژنو و به عنوان پسرعموی میشن E سدان رونمایی شد. البته مدل سدان در زمان ورود به خط تولید نام رسمی تایکان را خواهد داشت. کانسپت مورد بحث با استفاده از قوای محرکه الکتریکی قدرت بیش از ۶۰۰ اسب بخاری داشته و ظاهراً در زیر ۳.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت آن کمتر از ۱۲ ثانیه است.

پورشه می‌گوید میشن E کراس توریسمو همانند تایکان می‌تواند همانند یک مدل احتراق داخلی و بدون از دست دادن پرفورمنس خود شتاب‌های مختلفی داشته باشد.


وکباخ می‌گوید:

یک پورشه‌ی پلاگین باید سواری و عملکردی مشابه سایر محصولات مرسوم این برند داشته باشد. این خودرو باید بدون داغ شدن قوای محرکه بتواند شتاب‌گیری مداومی داشته باشد. قابلیت تکرار در زمان شتاب‌گیری سنگین یک فاکتور کلیدی است. پارامترهای دینامیکی مهم باید حفظ شوند. تنها زمانی که چراغ هشدار در شرایط مشخصی روشن شود پرفورمنس خودرو به خاطر محدوده حرکتی کم می‌شود.

پورشه میشن E کراس توریسمو
این خودرو در زمان تولید احتمالاً محدوده حرکتی حدود ۴۰۰ کیلومتری خواهد داشت.

پورشه میشن E کراس توریسمو
تعدادی از نسخه‌های متنوع برای این خودرو در نظر گرفته می‌شود و قیمت مدل پایه احتمالاً حدود ۱۰۰ هزار دلار خواهد بود درحالی‌که مدل فول قیمت بالاتر از ۱۵۰ هزار دلار خواهد داشت.

پورشه میشن E کراس توریسمو

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. علی

    ۲۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (848 ديدگاه)

    وای این همون ماشین رویاهای منه . چون جاداره، چهاردره، زیرشم بلنده و از همه جالبتر برقیه . همه چی تمام و زیبا . تو روحت پورشه که انقدر کارات رو حسابه.
    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا