پورشه

معرفی پورشه 911 کاررا T، یک 911 R ارزان‌قیمت

پورشه وعده داده که مدل‌های ویژه بیشتری از ۹۱۱ را ارائه خواهد کرد و حالا یکی از آن‌ها با نام کاررا T معرفی شده است که حرف T در نام آن از کلمهٔ Touring گرفته شده است. این خودرو که از ۹۱۱ T سال ۱۹۶۸ الهام گرفته است را می‌توان به‌عنوان یک ۹۱۱ R ارزان‌قیمت در نظر گرفت. در کاررا T پورشه اقداماتی را جهت کاهش وزن انجام داده که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به حذف صندلی‌های عقب و موارد عایق صدا اشاره کرد. حتی در این خودرو نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هم حذف شده است.

به لطف تمامی این اقدامات، وزن ۹۱۱ کاررا تورینگ ۲۰ کیلوگرم نسبت به نسخهٔ معمولی کاررا کاهش پیدا کرده که این یعنی وزن آن به ۱۴۲۵ کیلوگرم رسیده است؛ اما ویژگی‌های این مدل جدید صرفاً در کاهش وزن خلاصه نمی‌شود بلکه کاررا T از ویژگی‌هایی سود می‌برد که در نسخهٔ استاندارد کاررا پیدا نمی‌شوند. یکی از این ویژگی‌ها سیستم مدیریت تعلیق فعال پورشه یا به‌طور مخفف PASM است که تا ۲ سانتیمتر ارتفاع خودرو از سطح زمین را کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، کاررا T به پکیج Sport Chrono به همراه گیربکس دستی با ضرایب کوتاه‌تر و همین‌طور دسته‌دندهٔ کوتاه‌تر نیز مجهز شده است. برای تقویت هندلینگ و مانور پذیری نیز سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب به‌صورت سفارشی ارائه شده است یعنی چیزی که در کاررای معمولی نمی‌توان سفارش داد. در سینهٔ این مدل جدید اما همچنان همان موتور ۳ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو حفظ شده است که ۳۷۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال این نیرو در حالت استاندارد توسط یک گیربکس دستی صورت می‌گیرد.

اما بااین‌حال به لطف کاهش وزن، حالا کاررا T نسبت قدرت به وزن بهتری پیدا کرده و شتاب آن نیز از طریق ضریب کوتاه‌تر و همین‌طور قفل دیفرانسیل بهبود پیدا کرده است؛ بنابراین عضو جدید خانوادهٔ ۹۱۱ با گیربکس دستی می‌تواند ظرف ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد که یک‌دهم ثانیه سریع‌تر از کاررای معمولی است. این خودرو برای رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت نیز به ۱۵.۱ ثانیه زمان احتیاج دارد درحالی‌که می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر در ساعت دست یابد.

هرچند ۹۱۱ تورینگ برای کسانی ساخته شده که به دنبال تجربهٔ خالص رانندگی هستند اما بااین‌حال هنوز هم پورشه به‌صورت سفارشی گیربکس اتوماتیک PDK را برای آن ارائه کرده است. در این صورت شتاب صفرتاصد خودرو به ۴.۲ ثانیه می‌رسد و می‌تواند ظرف ۱۴.۵ ثانیه هم به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند درحالی‌که حداکثر سرعت آن تغییری ندارد. کاررا T بر روی رینگ‌های جدید ۲۰ اینچی قرار گرفته که از مدل اسپرت‌تر کاررا S قرض گرفته شده‌اند.

کاررا T در بیرون با قاب خاکستری‌رنگ آینه‌های جانبی و همین‌طور برچسب‌های مشکی‌رنگ طرفین بدنه از نسخه‌های معمولی کاررا متمایز شده است. در عقب نیز نوار اتصال چراغ‌های عقب به یکدیگر حذف شده و بجای آن چراغ سوم ترمز در بالای ورودی هوای پیشرانه نصب شده است. با نگاه به کابین خودرو اولین چیزی که جلب‌توجه می‌کند فضای خالی نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در کنسول مرکزی است. البته می‌توان از پورشه درخواست کرد که این نمایشگر را بدون هزینهٔ اضافی نصب کند. در کابین کاررا T همچنین تریم رنگی با دوخت برجسته در صندلی‌ها کار شده و بجای دستگیرهٔ درها نیز از حلقهٔ پارچه‌ای استفاده شده است.

علاوه بر این در اینجا دو صندلی اسپرت با تنظیم برقی چهار جهته تعبیه شده که از نوع گود بوده و کاملاً بدن را در بر می‌گیرند. این هم یکی دیگر از مواردی است که در نسخهٔ پایهٔ کاررا وجود ندارد. پورشه ۹۱۱ کاررا T در ایالات‌متحده با قیمت ۱۰۲,۱۰۰ دلار به فروش خواهد رسید که ۱۱ هزار دلار بیشتر از کاررای پایه است. سفارشات خرید این خودرو از هم‌اکنون پذیرفته می‌شود و تحویل آن از مارس ۲۰۱۸ در ایالات‌متحده آغاز خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. datsun

    ۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    قیمت یه gtr مدل پایه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    ترجیح میدم یه نیسان GTR با قیمت پایه داشته باشم. ۹۱۱ رو تو دو نسخه GT3 و GT2 می‌پسندم اما مدل‌های ارزونش تحریکم نمی‌کنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. mohsen

    ۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    پورشه باشی
    911 باشی
    دندت دستی باشه
    جووونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Porsche & Mercedes

    ۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (64 ديدگاه)

    با کمال احترام به نظر دوستان و برند نیسان و گودزیلایی که توانایی هاشو ثابت کرده……
    لحظه ای توی انتخاب پورش شکی نداشتم و ندارم
    شاید یه gtr در مدل پایه پرفورمنس بالاتری ارایه میده..ولی شما با انتخاب 911 که خودروی افسانه ای این برند اصیل ژرمن هاست به مراتب صاحب کالای باارزش تری میشین
    پرستیژ و سطح رقابت اسم و برند پورش قابل مقایسه با فراری و مرسدس و ….ایناهاس
    خودرو های فراری و پورش کمترین افت قیمت رو بین تمام سوپرکار سازا دارن…
    بااااز هم با کمال احترام به نظر دوستانی که مایل به انتخاب نیسان هستن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Khosrow

    ۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    عکس دوم / اخ قلبم ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. hamid

    ۷ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (58 ديدگاه)

    خیلی جالبه کولر و رادیو پخش نداره نمیدونم پورشه چرا این کارو کرده حذف اینا به چه دردی میخوره
    تو 911آر هم همینطوری بود ولی با سفارش برای ماشین نصب میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MehdiTurbo

      ۸ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (1922 ديدگاه)

      خیلی بدم میاد جای ضبط و روی فرمونو خالی میزارند،طراحی فوق العاده ای داره ولی این کار واقعن مسخرس،کلی پول دادی،پورشه داری،تو جاده نمیتونی لذت اهنگ گوش دادنو داشته باشی? یا مدل فولش یا هیچ.دلار ک میره هی بالا کم کم ارزوی سانتافه و کره ایا میمونه خدالعنتشون کنه،

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Meysam..LaFerrari

    ۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (581 ديدگاه)

    چرا نباید به جای این ماشین یه Corvette Z06 بخرم با این حدود قیمت؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مانی

    ۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    به نظر من که مسخرست نمایشگر رو حذف کنی‌ بعد مجانی‌ نصب کنی‌
    یعنی‌ کسی‌ هست نگه نصب کنن،برتریه این به کوروت لذت بیشترِ راندگیه
    امّا کوروت با تندیه بیشترش جبران میکنه به گمانم،میمونه کیفیت و
    پرستیژه خیلی‌ بیشتر پورشه،همونجور که خیلی‌ از پولدارها بجای
    آئودیA8 میرن بنتلی می‌خرن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا