پورشه

معرفی پورشه 911 GT3 تورینگ، راحتی بیشتر در قبال حذف بال عقب!

پورشه ۹۱۱ GT3 جدید یکی از سریع‌ترین و لذت‌بخش‌ترین مدل‌ها در تاریخ این خودروی اسپرت افسانه‌ای محسوب می‌شود؛ اما این نسخه تمرکز بسیار زیادی روی پیست دارد و به همین دلیل راحتی را قربانی کرده است. حال اما پورشه برای کسانی که خواهان همهٔ قابلیت‌های GT3 در کنار راحتی بیشتر هستند، مدل جدید GT3 تورینگ را ارائه کرده است. این دومین باری است که پورشه نسخهٔ تورینگ را برای GT3 ارائه می‌کند و دقیقاً مثل مدل قبلی، این تورینگ جدید هم تمام قدرت GT3 را با راحتی بیشتری در اختیار خریداران قرار می‌دهد.

بزرگ‌ترین تفاوت ظاهری GT3 تورینگ با نسخهٔ معمولی، حذف بال بزرگ عقب و جایگزینی آن با یک اسپویلر مخفی است که به‌صورت خودکار بیرون می‌آید. دیگر تغییرات بیرونی اما جزئی هستند و به مواردی مثل قاب نقره‌ای‌رنگ پنجره‌ها، اسپویلر جلوی همرنگ بدنه، سر اگزوزهای نقره‌ای‌رنگ و نشان زیبای GT3 Touring در سپر عقب محدود می‌شوند. در داخل GT3 تورینگ هم به‌صورت استاندارد تودوزی چرمی بیشتری ارائه شده که شامل روکش چرمی مشکی در قسمت بالایی داشبورد می‌شود.

غیر از این موارد اما GT3 تورینگ هیچ تفاوت دیگری با نسخهٔ معمولی ندارد که این یعنی در اینجا هم همان پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی با ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور ارائه می‌شود. برای انتقال این نیرو هم گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا هفت سرعتهٔ دوکلاچه قابل انتخاب است. وزن تورینگ با گیربکس دستی ۱۴۱۸ کیلوگرم و با گیربکس اتوماتیک ۱۴۳۵ کیلوگرم اعلام شده است.

GT3 تورینگ با گیربکس دستی ظرف ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که گیربکس دوکلاچه این زمان را به ۳.۲ ثانیه کاهش می‌دهد. حداکثر سرعت نیز نسبت به نسخهٔ معمولی بدون تغییر مانده و ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت برای نسخهٔ دستی و ۳۱۷ کیلومتر بر ساعت برای نسخهٔ اتوماتیک است. پورشه ۹۱۱ GT3 تورینگ اواخر امسال با قیمت پایهٔ ۱۶۱ هزار دلار به بازار عرضه خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. Reza

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    کدوم یکی رو انتخاب میکنید؟

    ۱- تورینگ نسخه‌ ۲۰۱۸ لایک
    ۲- تورینگ نسخه ۲۰۲۱ دیسلایک

    👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
    https://www.caricos.com/cars/p/porsche/2018_porsche_911_gt3_tp/images/33.html

    https://www.caricos.com/cars/p/porsche/2022_porsche_911_gt3_touring/images/1.html

    موافقم 5
    مخالفم 5
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      نسخه قبلی چیز دیگه اییه….

      موافقم 3
      مخالفم 2
    2. mahan

      ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      نمیشه انتخاب کرد هر دو واقعا قشنگ هستند و جذاب ولی قدیمی یکم جذاب تره و مهربون تره

      موافقم 0
      مخالفم 6
      1. Audi e_tron gt

        ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (757 ديدگاه)

        من این ماشینو توی یوتیوب یه فیلم هایی ازش دیدم
        عاشقش شدم ❤❤
        https://youtu.be/mye3Dm9i7G0 این یکی از فیلم هایش در یوتیوب است
        اگر دوست داشتید می توانید نگاه کنید

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mahan

          ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          👍👍👍 عالی بود .لذت بردم واقعا.ممنون❤❤

          موافقم 1
          مخالفم 0
  2. Reza

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    به نظرم نسخه قبلی تورینگ خوشگلتر بود ( نظر شخصیم )

    موافقم 1
    مخالفم 6
    1. محمد امین

      ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      منم قبیل، البته جدیدا هم‌در همون سطح هست

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. Reza

        ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (5323 ديدگاه)

        من از نظر طراحی گفتم وعلا از نظر پرفورمنس 100% نسل جدید

        موافقم 5
        مخالفم 0
    2. BMW

      ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (577 ديدگاه)

      به نظر من فقط سپر جلوی نسل قبلی قشنگتر از اینه این از همه لحاظ سرتر ولی سپر جلوش بیش از حد سادس همین باعث شده نسل قبل از رخ جلو جذاب تر باشه.

      موافقم 1
      مخالفم 0
    3. Audi e_tron gt

      ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (757 ديدگاه)

      سپاسگزارم 🙏😁

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. جمشید

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (382 ديدگاه)

    بال عقب یکی از قطعات اساسی واسه ماشینایی مثل پورشه ۹۱۱ GT3 هست و حالا چطور حذفش کردن ؟؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. GT

      ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      اگه متن را خونده باشه یک اسپویلر مخفی جایگزین بال عقب شده

      موافقم 4
      مخالفم 0
      1. جمشید

        ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (382 ديدگاه)

        درست میگی اون قسمتش رو نخوندم 👍👍👍

        موافقم 1
        مخالفم 0
  4. دانیال

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (594 ديدگاه)

    با سلام و عرض معذرت بابت کامنت غیر مرتبط با مقاله
    جناب دهقان اگر مقدور بود ، مقاله ای با عنوان ( «از رده خارج» از نظر ما و دیگران ) تهیه بفرمایید
    که در آن به ماشین‌هایی اشاره بشه که در ایران هنوز روی خط تولید هستن یا با استفاده از پلتفرم شون ماشینهای دیگری تولید میشه که در اصل و از نظر استاندارد های جهانی از رده خارج محسوب میشن ، همچنین چند مدل از خودروهایی رو ذکر کنید که در کشورهای دیگر از رده خارج شده اند اما با توجه به شناختی که از بازار ماشین ایران دارید اگر در ایران تولید میشد خواهان بسیار داشتند ؛
    لازم می‌دونم تشکری خالصانه بکنم از شما و بقیه همکاران تون در سایت پدال بابت زحماتی که میکشید که می‌دونم خیلی ها از این زحمات آگاهی ندارند .

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      آقا دانیال شما فکر کردی الان مسئولین میان این مطلبو اگه بزارن میخونن؟همه ما دیگه میدونیم اوضاع ایران چطوریه توی صنعت خودروسازی دیگه نیاز به حروم کردن وقت و انرژی ارزشمند نیست…

      موافقم 3
      مخالفم 0
  5. GT

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    ظاهر نسل قبل GT3 خیلی جذاب تر بود، ولی در این نسل مدل تورینگ را بیشتر از نسخه معمولی دوست دارم، ولی در کل خانواده ٩١١، مدل توربو S را انتخاب می‌کنم البته احتمالش هست در آینده GT2 RS جدید را انتخاب کنم

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. GT

      ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      من یکم فکر کردم دیدم اصلا برای چی باید GT3 تورینگ خرید؟!
      مدل کاررا S با قدرت کمتر میتونه ٢ دهم ثانیه زود تر به سرعت صد برسه( ٣ ثانیه) ، و حداکثر سرعتش هم فقط هفت کیلومتر کمتر هست( ٣١٠ کیلومتر) ، ظاهرش هم جذاب تر هست و نکته عجیب اینکه قیمت پایه اون ١٠٠ هزار دلار هست یعنی عملکرد برابر و ۶٠ هزار دلار صرفه جویی در خرید، لطفا یکی بگه تفاوت عمده GT3 تورینگ با کاررا S در چی هست که ۶٠ هزار دلار گرون تره؟

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        مگه فقط پورشه بدونه!

        موافقم 3
        مخالفم 0
        1. GT

          ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1662 ديدگاه)

          فکر میکنم آقای مهران ٩١١ اطلاعات خوبی در این زمینه داشته باشند، آقا مهران یا دوستان دیگر لطفا اگر فرصت میکنید پاسخ بدید🙏

          موافقم 2
          مخالفم 0
        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          👌

          موافقم 3
          مخالفم 0
      2. مازیار

        ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2361 ديدگاه)

        تفاوت عمده در یک کلمه هست

        پیست

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. GT

          ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1662 ديدگاه)

          چند ثانیه برتری در پیست به چه قیمتی؟! ۶٠ هزار دلار بیشتر!!!

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. مازیار

          ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2361 ديدگاه)

          دوست من GT
          من فقط در یک کلام گفتم اما همون یک کلام و در دنیای امروز همون چند ثانیه که شما اشاره کردی مرهون هزاران ساعت تحقیق و توسعه و کار مهندسی و صدالبته هزینه بیشتر هست و نیاز به توضیح نیست که مدلهای پیست محور برای کمپانی مثل پورشه چقدر حائز اهمیته و در کنار مدلهای جاده ای جایگاه خاص خودش رو داره

          موافقم 2
          مخالفم 0
  6. net

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3063 ديدگاه)

    اگر رینگش خاکستری تیره بود قشنگتر میشد.خط نازک سفید اطراف شیشه دربها بالای شیشه پهن تر از پایین شیشه است و اگر خط سفید نازک سرتاسر مثل پایین شیشه نازکتر بود قشنگتر میشد.دهانه لوله اگزوز دایره ای ماشینهای پورشه بزرگ هست اگر دهانه اگزوز کوچکتر بود و از چهار اگزوز دایره ای با دهانه کوچکتر در سمت چپ و راست استفاده کرده بود قشنگتر میشد ،جایگیری دو اگزوز با دهانه بزرگ چسبیده وسط این ماشین بد هست

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      مهندس خب چرا اینارو اینجا میگی؟😂 برو توی اینستا به بخش طراحی پورشه بهشون طرحی که میخوای رو بده تا ببینن…

      موافقم 3
      مخالفم 1
  7. شاهین

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (107 ديدگاه)

    شک نکنید هر کی بخره بال عقب رو اضافه میکنه GT3 RS زیباییش به بال بزرگ عقبش بود
    در کل محشره این GT3 تصور کنید ردلاین 9000 هستید تو جاده کوهستانی با دنده دستی این افسانه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  8. مهدی

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    جدیده اصلا خوب نیست
    بال عقب رو که حذف کردن خیلی بد شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      شبیه لاکپشت شده…

      موافقم 1
      مخالفم 0
  9. mahan

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    فتبارک الله و احسن الخالقین
    لله اکبر این همه جمال الله اکبر این همه أنیق
    جدا پورشه مخصوصا 911 حد نهایی زیبایی و اعلایی رو به تصویر کشیده.پشتشو فقط نگاه کنید اگه 911 انسان بود قطعا مونیکا بلوچی بود!
    چشمانش 911 بود و من جواد کاظمیان بی دفاع😂😂❤️

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      بیخیال 😂😂😂😂

      موافقم 3
      مخالفم 0
  10. محمد مختاری آذر

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    وای عجب خوشگله

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. Sajjad

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    مفهوم تکامل توی دنیای خودرو با 911 معنی میشه از نظر من
    از هر نظر
    طراحی
    فنی
    عملکرد
    میشه گفت جزو بی نقص ترین هاست
    و به نظرم اگه پورشه بخواد طراحیشو تغییر بده بزرگترین ظلم رو به این اثر هنری کرده

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا