پورشه

معنی و تلفظ نام گیربکس PDK پورشه را یاد بگیریم!

چندی است که پورشه در حال انتشار ویدئوهای جذاب به منظور پاسخ دادن به برخی از جالب‌ترین سؤالات مربوط به این برند می‌باشد. تا به اینجا می‌دانیم که نام کمپانی پورشه از کجا آمده و البته ریشه نام ۹۱۱ از کجاست. هم‌اکنون به بحث تلفظ نام‌ها رسیده‌ایم! خب اکنون می‌فهمیم که چرا مردم بجای Porsche Doppelkupplungsgetriebe از عبارت مخفف PDK استفاده می‌کنند!

PDK (Porsche Doppelkupplung)
پورشه عبارت Porsche Doppelkupplungsgetriebe را یکی از پیچیده‌ترین عبارات آلمانی دانسته و البته از گفتن آن نیز هیچ ابایی ندارد! ترجمه دقیق این عبارت گیربکس دوکلاچه پورشه می‌باشد. حتی در ویدئویی که پورشه منتشر کرده نیز عبارت یاد شده بسیار سریع تلفظ شده و حتی نمی‌توان به‌صورت صحیح تلفظ آن را متوجه شد!

The PDK has “virtual gears”
علاوه بر چگونگی تلفظ عبارت گیربکس دوکلاچه پورشه، این خودروساز آلمانی همچنین کمی از تاریخچه آن را نیز به ما نشان داده است. این گیربکس برای اولین بار در دهه ۶۰ میلادی پدیدار شد، درست زمانی که پورشه می‌خواست در موتور اسپورت حضور یابد و آزمایش‌های خود را انجام می‌داد. سپس در دهه ۸۰ میلادی، گیربکس PDK پورشه روی مدل‌های مسابقه‌ای ۹۵۶ گروه C بکار رفت. البته درحالی‌که این گیربکس مراحل تست خود برای عملکرد بهتر در قرن جدید را پشت سر می‌گذاشت، گیربکس PDK آلمانی‌ها در اوایل قرن ۲۱ روی مدل ۹۱۱ نسل ۹۹۷ معرفی شد.


گیربکس‌های دوکلاچه دیگری قبل از PDK وجود داشتند اما پورشه سریعاً از نظر دوام و میزان اطمینان گوی سبقت را از دیگران ربود. شاید این همه سالی که صرف بهبود این تکنولوژی شد جواب خود را داد.

Porsche Macan
اگر می‌خواهید در جمع دوستان خودرویی خود خفن جلوه کنید (!)، چند دقیقه‌ای را صرف تلفظ عبارت Porsche Doppelkupplungsgetriebe نمایید! البته انتخاب دست شماست: آن را گیربکس PDK یا همان گیربکس دوکلاچه پورشه هم می‌توانید بنامید!

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Raha

    ۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    هدف خوبی رو با این کلیپ هایی ک میزاره دنبال میکنه

    آفرین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمد حسین

    ۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (489 ديدگاه)

    تلفظش سخت نیست !
    پورشه دوپل کوپلونگز گتقیبه
    اتفاقا تلفظ کلمات آلمانی خیلی ساده ست. هرچی دیدی بخون
    مثل فرانسوی نیست که یه سری حروف نوشته میشن ولی خونده نمیشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. KING 918

      ۴ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      ایولا
      خوشم اومد ..
      دمت دمادم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. احمد

    ۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (124 ديدگاه)

    فقط می تونم بگم
    پشماممممم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا