پورشه

مقایسهٔ شانه‌به‌شانهٔ نسل جدید و قدیم پورشه کاین

پورشه با معرفی مدل کاین در سال ۲۰۰۲، برای اولین بار در طول تاریخش، خودرویی غیر اسپرت را تولید نمود. این کار برای پورشه ریسک بزرگی محسوب می‌شد زیرا شرکتی که تا آن زمان فقط به ساخت خودروهای اسپرت و سوپراسپرت پرداخته بود، به‌یک‌باره سراغ ساخت کراس‌اوور رفت؛ اما کاین کاملاً موفق عمل کرده و راه را برای ساخت کراس‌اوور توسط دیگر برندهای سطح بالا نیز هموار نمود. حال چند روزی است که نسل سوم این کراس‌اوور موفق آلمانی معرفی شده که هرچند نسلی کاملاً جدید محسوب می‌شود اما در طراحی طبق سنت پورشه بسیار به نسل قبلی خود شبیه است؛ بنابراین قصد داریم در ادامهٔ این مطلب با مقایسهٔ نسل‌های دوم و سوم کاین و نگاهی دقیق به آن‌ها، پی به تفاوت‌های این دو نسل ببریم.

نمای جلویی

در نگاه اول، طراحی نمای جلویی کاین جدید بسیار شبیه به نسل قبلی به نظر می‌رسد؛ اما پس از بررسی دقیق‌تر، متوجه می‌شویم که پورشه جزئیات کوچکی را تغییر داده تا کاین ۲۰۱۹ استایل یکدست و برجسته‌تری پیدا کند. جلوپنجرهٔ کاین جدید با ورودی‌های هوای بزرگ‌تر و سه‌تیغهٔ افقی، ظاهر منسجم‌تری پیدا کرده و بخش پایینی دماغه نیز طراحی شسته‌رُفته‌ای پیدا کرده است؛ اما چراغ‌های جلو بسیار به نسل قبلی شبیه هستند و هنوز هم به سمت عقب کشیده شده‌اند ولی درون خود عناصر نورپردازی جدیدی را جای داده‌اند. پورشه گفته است که چراغ‌های LED به‌صورت استاندارد در تمامی مدل‌های کاین جدید وجود خواهد داشت و همچنین خریداران می‌توانند آن‌را به سیستم Dynamic Light پورشه یا Matrix Beam نیز ارتقاء دهند؛ اما در نمای جلویی نسل جدید کاین نباید کاپوت را فراموش کنیم. این قطعه، طراحی جدیدی یافته که نمای جلویی کاین را قدرتمندتر نشان می‌دهد.

نمای عقبی

می‌توان گفت بیشترین تغییرات ظاهری نسل جدید کاین در بخش عقبی آن صورت گرفته است یعنی جایی که چراغ‌های جدید متصل‌به‌هم، جایگزین نمونه‌های قبلی شده و نمای عقبی کاین را به مدل‌های پانامرا و ۹۱۱ نزدیک کرده‌اند. این چراغ‌های جدید کل عرض عقب خودرو را پوشش داده‌اند. علاوه بر این، سپر نیز دوباره طراحی شده و ظاهر یکنواخت‌تری پیدا کرده است. به‌طورکلی طراحی عقب کاین جدید بسیار مرتب‌تر از قبل به نظر می‌رسد. در اینجا همچنین هنوز یک بال کوچک در روی لبهٔ انتهایی سقف وجود دارد که تا روی شیشهٔ عقب کشیده شده اما این اسپویلر در نسل جدید تغییراتی جزئی را تجربه نموده است.

نمای داخلی

پورشه در کابین نسل سوم کاین، طراحی داشبورد را تغییر داده، دریچه‌های تهویه را دوباره طراحی کرده و نمای داخلی آن‌را به پانامرا شبیه نموده است. در کنسول مرکزی تا حد زیادی از دکمه‌های فراوان قبل کاسته شده و کنترل‌کننده‌های لمسی جایگزین آن‌ها شده‌اند درحالی‌که دکمه‌های فیزیکی باقیمانده نیز طراحی جدیدی دارند. صفحه‌نمایش سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هم بزرگ‌تر شده و اندازهٔ آن به ۱۲.۳ اینچ رسیده است. این نمایشگر تمامی اطلاعات را با کیفیت IMAX ارائه می‌کند. بااین‌حال صفحه آمپر خودرو همچنان به‌صورت آنالوگ باقیمانده اما دو صفحه‌نمایش هفت اینچی رنگی به طرفین آن اضافه شده است. در کل می‌توان گفت این به‌روزرسانی‌ها، نمای داخلی کاین را برای رقابت با رقبا به‌اندازهٔ کافی مدرن نموده است.

 

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. efk

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (211 ديدگاه)

    جایگاهش به ربطه اول قلب من تو این رده برگشت…
    توازن خاصی بین اسپرت بودن و عضلانی بودن و شاسی بلند بودن داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بی نام

      ۱۴ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (92 ديدگاه)

      داداچ قربون قلبت، اون رتبس نه ربطه :-))))

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. serial winner

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    نسل جدید از هر لحاظ بهتر شده ???

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. peyman

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      اره از جمله چراغ های عقبش و کابینش ???

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. SERIAL WINNER

        ۱۴ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        دقیقا

        موافقم 1
        مخالفم 0
  3. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ف‌‌‌رش‌اد

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    :::نظرسنجی:::
    نسل جدید: لایک ?
    نسل قدیم: دیس‌لایک ?

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2761 ديدگاه)

    نسل جدیدش کاملا بهتره.
    طراحی داشبوردش عالیه.
    طراحی داخلیش هم بسیار بهتر شده و دیگه اون شلوغی و از تعداد دکمه های زیاد روی کنسول مرکزی خبری نیست.
    دقیقا معنای تکامل درست رو از یک نسل به نسل دیگه میشه دید.
    واقعا بینظیره.?

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. علي

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    واقعا بهتر شده هر چند نسل قدیمشم زمان خودش عالی بود. راستی خبرا ناشی از مجوز ورود پورشه های جدید به ایرانه. پدال عزیز ممنون میشم ی تحقیق میدانی به عمل بیاری.
    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Soroush

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (16 ديدگاه)

    إز هر نظر عالی شده٠مخصوصا عقبش.از پورشه نمیشه ایراد گرفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Farid

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (32 ديدگاه)

    پورشه هر نسل جدید که میده از قبلی خوشگل تر میشه
    پورشه نسل جدید میده
    بنز هم نسل جدید میده
    این هر بار خوشگلتر اون هر بار یه چیز دیگس کلا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. علي

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ما تو طراحی قبلیش مونده بودیم همونم معرکه بود به نظر من اگه عوض هم نمیشد بازم از نصل اینده رقباش جلوتر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. صدرا

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    الان اینقدر پیشرفت کردن ماشینا که نسل قبل و جدید نمی تونه خیلی فرق داشته باشه فقط ارتقاء کوچک پیدا میکنن و کمی مدرن تر میشن شاید نسل قبلی کاین ٢٠٠٩-٢٠١٠ به عنوانه مثال با ٢٠١١-٢٠١٧ یه دنیا فرق داشت ولی از ان به بعد همه کارخانه ها معرکه شدن و فقط ارتقاء شده چون هیچ کمبودی ندارن قبلی هاهم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Roozbeh

    ۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    پورشه باید یه تغییر اساسی تو طراحی ۹۱۱ بده مخصوصا جلوش خیلی زشته بقیه مدلاش خوبن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. سروش

    ۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (176 ديدگاه)

    یادش بخیر ، انگار دیروز بود نسل اول کاین معرفی شد ، ی زمانی گوشی و تلگرام نبود ماهنامه مجله ماشین رو میخریدم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا