پورشه

هایپرکار آیندهٔ پورشه تمام الکتریکی نخواهد بود

هرچند بعید است که نسل بعدی هایپرکار پورشه زودتر از اواسط دههٔ آیندهٔ معرفی شود اما رئیس بخش GT پورشه آقای «Andreas Preuninger» از هم‌اکنون اعلام کرده است که هایپرکار آیندهٔ این شرکت تمام الکتریکی نخواهد بود. در مصاحبه‌ای با کارانددرایور از وی پرسیده شد که برنامهٔ پورشه برای جانشین ۹۱۸ چیست که او در پاسخ گفته است این شرکت آلمانی فعلاً در حال توسعهٔ ابر خودروی جدید نیست اما درنهایت این کار را انجام خواهد داد. Preuninger دراین‌باره گفته است:

«ما هم‌اکنون هیچ هایپرکاری را در حال توسعه نداریم و این کاملاً مشخص است اما شاید ابر اتومبیل آیندهٔ ما بازهم یک نمونهٔ هیبریدی باشد».

با توجه به گفته‌های Preuninger، پورشه قصد دارد به رهبر بخش قوای محرکهٔ نوین تبدیل گردد و برای این کار تولید مدل تمام الکتریکی Mission E را برای آینده برنامه‌ریزی کرده است اما بااین‌وجود وی در این مرحله اطمینان داده است که هایپرکار آیندهٔ پورشه تمام الکتریکی نخواهد بود. او در این رابطه افزوده است:

«ما به‌عنوان یک خودروساز باید در بخش محصولات الکتریکی و هیبریدی هم فعالیت کنیم اما این نوع قوای محرکه هنوز در سطح مناسب برای استفاده در یک هایپرکار نیست. البته در مورد قوای محرکهٔ هیبریدی داستان متفاوت است».

درحالی‌که هایپراسپرت آیندهٔ پورشه هنوز زمان بسیار زیادی را برای معرفی در پیش دارد، تعدادی از هایپرکارهای هیجان‌انگیز هم‌اکنون در حال توسعه هستند و بزودی معرفی خواهند شد مانند هایپرکار والکیِری محصول مشترک ردبول و آستون‌مارتین، هایپرکار پروجکت وان محصول مرسدس-آام‌گ و جانشین فراری لافراری که بین سال تا پنج سال آینده معرفی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. Carbonado_GT

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (61 ديدگاه)

    .
    یه مسئله ی مهم اینه که جانشین اونتادور احتمالا سال 2020 یا 2021 معرفی خواهد شد و V12 های لامبورگینی معمولا برای 2 سال از نظر پرفورمنس در صدر قرار میگیرن. اونتادور تا سال 2013 هیچ رقیب تازه نفسی نداشت.

    لامبورگینی قول عملکرد بی نظیری واسه نسل بعد 12 سیلندر هاش داده. به خصوص با استفاده از سیستم هیبرید ، ALA ، و وکتورینگ گشتاور.

    بنابراین دست گروه معظم فولکس واگن در مقابل رقبا خالی نیست.

    از این گذشته ، هایپرکار مرسدس پرچم خودروسازی آلمان رو بالا نگه داشته.

    احتمالا با توجه به وزن بسیار سبک و موتور بسیار قدرتمندش احتالا تمام رقباش رو به آسونی شکست میده . مخصوصا در شتاب و پیست ، در حداکثر سرعت شاید قافیه رو به هایپرکار استون-ردبول ببازه .

    با توجه به وضعیت فولکس ، من به عنوان یک طرفدار پورشه هیچ عجله ای واسه دیدن هایپرکارش ندارم ، تا 2025 میشه صبر کرد. جانشین اونتادور دلخوشی بزرگیه و جای خالی جانشین 918 رو پر خواهد کرد.

    آئودی هم حدود 5 سال پیش قول یک هایپرکار رو داده بود که به علت بحران های پیش آمده نتونست عملیش کنه.

    امیدوارم هایپرکار آئودی ( در کنار سوپراسپرتR8 ) برای مبارزه در کنار جانشین 918 آماده باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا