پورشه

هزینه‌های نگهداری یک‌ساله پورشه کاین توربو 2004

هزینه‌های نگهداری خودروها نسبت به یکدیگر بسیار متفاوت است اما می‌دانیم که خودروهای لوکس قدیمی و سوپر اسپورت ها هزینه‌های بسیار بالایی دارند. به نظر شما هزینه‌ی نگهداری یک پورشه کاین توربو ۲۰۰۴ چقدر است؟!

پاسخ این سوال را یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی داده است. او بیوک رگال ۱۹۹۸ خود را فروخته و تصمیم گرفته ۱۰ هزار دلار را صرف خرید اولین نسل این سوپر شاسی‌بلند آلمانی کند. قیمت این خودرو ۸۳۷۵۵ دلار کمتر از قیمت اولیه کاین در آن زمان بوده است. خودرویی که مشاهده می‌کنید ۱۹۱۵۱۲ کیلومتر کار کرده و به پکیج یدک کشی کارخانه مجهز شده است.

مالک جدید خودرو می‌گوید این کاین به عنوان شاسی‌بلندی ۱۶ ساله بسیار خوب عمل می‌کند. صندلی‌ها بسیار راحت بوده، کیفیت ساخت و میزان نفوذ صدا به داخل کابین خیلی خوب است و عملکرد خودرو در برف نیز شگفت‌انگیز می‌باشد؛ اما هزینه‌های نگهداری چه؟ گران‌ترین هزینه تعمیراتی این خودرو ۶۴۱۹ دلار برای ترمزها، لاستیک‌ها، تعویض روغن و… بوده است. یکی از اولین مشکلاتی که مالک جدید کاین توربو تجربه کرده روشن شدن چراغ بوستر ترمز بوده که هزینه ۱۰ دلاری داشته است. پس از آن نیز بازوهای کنترلی جدید با قیمت ۲۶ دلار نصب شده است.

او ۱۰۰ دلار صرف خرید حسگرهای پارک عقب و حدود ۴۰۰ دلار صرف تعویض واترپمپ کرده است. بوق و تریم پلاستیک جدید به همراه سه بار تعویض روغن دیگر هم حدود ۳۵۰ دلار هزینه در پی داشته است. کل این هزینه‌ها در یک سال برابر با ۳۲۷۹ دلار بوده است. در نظر داشته باشید که هزینه‌های بیمه و سند شامل این موارد نبوده است.

مالک خودرو می‌گوید:

حدس می‌زنم این تئوری که گران‌ترین چیزی که می‌توانید بخرید یک خودروی آلمانی ارزان است درست می‌باشد. حتی اگر شما خودتان بتوانید اکثر کارهای خودرو را انجام دهید هنوز هم هزینه‌های زیادی وجود خواهد داشت. با این وجود من قطعاً از قطعات اصل و باکیفیت استفاده خواهم کرد. این خودرو سابقه منظم و روشنی داشته و من هم این‌گونه ادامه خواهم داد.

او ادامه می‌دهد:

خوشبختانه خرید این خودرو به عنوان یک هشدار و شاید به عنوان چراغ سبز برای خرید خودروهایی همچون M5 E39 2002، ۹۱۱ نسل ۹۹۶ یا فراری ۳۶۰ اسپایدر F1 بوده است. از نظر من کاین ارزشش را دارد زیرا خودروی فوق‌العاده‌ای است. من می‌خواهم این خودرو را تا کارکرد حدود ۳۲۰ هزار کیلومتر نگه دارم و فکر نمی‌کنم به این زودی‌ها از آن خسته شوم.

به‌هرحال وضعیت یک شاسی‌بلند لوکس با پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربوی ۴۴۴ اسبی خیلی بد به نظر نمی‌رسد. خب فعلاً این‌گونه است و هیچ‌کس نمی‌داند که در آینده چه اتفاقی می‌افتد. شاید خودرو هزینه سنگینی را روی دوش مالک گذاشته و او را سورپرایز کند!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. reza-a

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (414 ديدگاه)

    خریدن همچین ماشینی ارزش داره برای نمونه اگر بخوای یک هیوندای توسان صفر کیلومتر با قیمت حدود 25 هزار دلار بخری میتونی با نصف قیمت اون یک ماشن با کیفیت سواری عالی مثل این ماشین رو بخری و اختلاف قیمت رو هم برای هزینه های نگهداری این ماشین بزاری کنار و البته یک جا هم اون پول رو ندادی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1325 ديدگاه)

      هیوندا به کم هزینه نگهداری کم معروفه ولی
      پورش تا زمانی که خرج نیوفته عالیه ولی خرج بیفته دو تا سانتافه باید خرج یک پورش کنی

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. محمدرضا

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (38 ديدگاه)

        اون هوندائه داداش اشتباه نوشتی:)

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. مهدی

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (1325 ديدگاه)

          والا من منابع خارجی میخوندم با همین زبان دست و پاشکسته در رابطه با هیوندا اکثرا میگفتن هیوندا کم هزینه هستش و نگهداریش به صرفه حالا هوندا هم همین طور هستش . درسته ما توان خرید نه هوندا داریم نه هیوندا ولی کافیه لوازم یدکی از دیسک و صفحه تا تسمه و بلبرینگ همین لنگ جات بری بپرسی میگن کره ای جنس خوب و با کیفیتی هستش حالا لاستیک های هانکوک و روستون و بقیه که دیگه هیچ

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. ممد ژانگولر

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (3437 ديدگاه)

        فقط اگه ماشینی که میخری بوی گوسفند نده خوبه و بهداشتی باشه
        من یکبار ماشین دست دوم خریدم شانسم طرف باهاش گوسفند زنده میبرده دهشون قربونی کنه
        به اندازه پول ماشین دادم خشکشویی ولی بو نرفت که نرفت
        یکهفته دراشو باز گذاشتم جلوی نور خورشید تا بهتر شد

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. ♦Shahrukh♦

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (126 ديدگاه)

      Hyundai Warranty: Quick Facts
      Hyundai Factory Warranty: 5 years/ 60,000 miles (transferable)
      Powertrain Warranty: 10 years/100,000 miles (only 5 years/60,000 miles transfers)
      Perforation Warranty: 7 years/unlimited miles.
      Emissions Warranty: Up to 8 years/80,000 miles.
      12V Battery Warranty: 3 years/36,000 miles.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حسین دهمرد

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2400 ديدگاه)

    اونیکه خریده میگه :
    حدس می‌زنم این تئوری که گران‌ترین چیزی که می‌توانید بخرید یک خودروی آلمانی ارزان است درست می‌باشد. حتی اگر شما خودتان بتوانید اکثر کارهای خودرو را انجام دهید هنوز هم هزینه‌های زیادی وجود خواهد داشت.
    ولی منکه قیمتاشو مقایسه میکنم با ماشین نو مثه خیلیای دیگه آب دهنم راه میوفته با این قیمتای مفت که ماشین میخرن. یا اونیکه خریده نمیفهمه یا ما بالاخره یه تناقضی هست این وسط
    چرا اینجور مقاله ها همیشه ناقصه؟
    بیمه ، مالیات سالانه ، سند ، هزینه های عمومی رو ننوشته ولی هزینه های خاص رو نوشته خوب ممکنه یکی ماشین سالم بخره و این هزینه ها رو نکنه ولی مالیات و بیمه و اینجور خرجا واسه همه اجباریه. خوب شما ماشین نو هم بخری بعد از چند ماه روغنش باید عوض بشه. چند روز پیش یه مقاله دیگه قیمت ماشینای دست دوم حدود ده هزار دلار رو گذاشته بود لامصبا یکی از یکی بهتر.ولی این یارو یچی دیگه میگه منکه گیج شدم.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  3. محمد

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (353 ديدگاه)

    به نظر من خرید اینجور ماشینا بستگی به سالم بودن ماشین داره هرچه ماشین تو این چندسال بهتر نگه داری شده باشه ارزش خریدش بیشتره.چون ممکنه یه مشکل بزرگ پیش بیاد و هزینه سنگینی رو دوش مالک بزاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. meysam

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    والا بنظر من اینقدری هم هزینه نداشته که آدم وحشت کنه. عوضش سواری خوبی میده.
    ولی من نظرم اینه که باید ماشینی سوارشی که هزینه های معقول و پرفورمنس مناسبی داشته باشه و آخرش هم با افت قیمت وحشتناک بیچارت نکنه. با این اوصافی که گفتم ژاپنی بهترین گزینست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1325 ديدگاه)

      اگر این طور باشه که به هر حال فولکس هم جزو خودرو های اقتصادی هستش و حتی همین پژو مخصوصا ۲۰۸ که موتورش جزو بهترین ها هشتش اینم بگم که اشکودا و داچیا و سیات هم جای تعریف نداره که فوق العاده کم هزینه و ارزان و به صرفه هستن البته اینا تو این مملکت جزو ارزوهای دست نیافتنی هست ولی کسی اروپا خودروی اقتصادی بخواد میره داچیا میخره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. MehdiTurbo

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1900 ديدگاه)

    خوب اونجا صفر بودن براشون مهم شاید ترجیح میدن یه مزدا یا تویوتا راو۴ صفر بخرند اونام وسوسه برانگیزه باتوجه به نو بودن قیافه ای خیلی به روز ترند شاید الان ۲۰۲۰ اون ماشینا با ۲۰۰۴ پورشه امکاناتش تقریبن در یه حد باشه.۲۵ هزار برای یه سری ماشینا فول اپشن میشه نه قیمت پایه من خودم باشم یه مزدا صفر بیشتر ترجیح میدم یا تویوتا و نیسان صفر.شاید تو مدلای بالاتر دست دوم ترجیح بدم ولی الان این ماشین مال ۱۶ سال پیش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1325 ديدگاه)

      البته اروپایی ها ترجیح میدن فولکس بخرن یا کلیو و پژو کمتر سمت ژاپنی ها میرن مخصوصا هوندا که اینم جالبه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. meysam

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    ولی خدایی طراحی جلوش خیلی بیریخته

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MehdiTurbo

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1900 ديدگاه)

      برای الان بیریخته زمان خودش محشر بوده

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا