پورشه

همراه با پورشه 918 اسپایدار

این تصاویر که از این هیبت هیولایی می بینید متعلق به پروژه ی پورشه ۹۱۸ اسپایدر می باشد . این خودرو نشان دهنده ی حضور جدی پورشه در حوزه ی حمل و نقل با خودروهای هیبریدی و تمام برقی می باشد .

porsche-918-proto

با توجه به تصمیم شرکت پورشه مبنی بر ارائه ی یک سوپراسپرت پلاگین هیبریدی در سپتامبر ۲۰۱۳ ، مهندسین پورشه سخت مشغول به کار هستند . در این میان مجله ی آمریکایی WIRED  به سراغ مهندسین پورشه رفته تا با آن ها در آزمایشات این پروژه که البته تا نیمه پیش رفته است همراه باشند.

porsche-918-proto

با توجه به هدف گذاری های پورشه ، ۹۱۸ از ۳ منبع تغذیه استفاده می کند.

اولی موتور ۴.۶ لیتری V8 که سابقه ۳ بار قهرمانی در مسابقات ALMS LMP2  را دارد و به تنهایی ۵۷۰ اسب بخار با خود به همراه دارد. برای کاهش حرارت محفظه موتور خروجی های سیستم اگزوز در وسط بلوک موتور تعبیه شده اند .

porsche-918-proto

دومین منبع تغذیه یک موتور الکتریکی لیتیوم – یون با توان ۸۰ کیلو وات برای تامین نیروی محرک دو چرخ جلو می باشد ، علاوه بر این یک موتور الکتریکی دیگر هم در عقب قرار دارد تا در کل این مجموعه قدرتی معادل ۷۷۰ اسب بخار و گشتاوری معادل ۷۵۰ نیوتن متر را برای ۹۱۸ به ارمغان آورد.

porsche-918-proto

با توجه به این پیشرانه ها می توان یکی از سه حالت E Power ، هیبریدی (تمرکز برروی کارایی اقتصادی) و هیبرید اسپرت (تمرکز برروی عملکرد سوپراسپرت) را برای رانندگی برگزید.

پورشه ۹۱۸ اسپایدر قادر است ۰ تا ۱۰۰ را در کمتر از ۳ ثانیه و ۰ تا ۲۰۰ را در کمتر از ۹ ثانیه بپیماید و به حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند . البته موتورهای برقی قادرند به تنهایی خودرو را به سرعت ۱۴۵ کیلومتر بر ساعت برسانند.

در ۹۱۸ مانند مدل کاررا GT شاسی از آلومینیوم و فیبر کربن می باشد تا باعث شود این سوپراسپرت هیبریدی وزنی در حدود ۱۶۷۰ کیلوگرم داشته باشد.

porsche-918-proto

حال باید منتظر بود تا شاهکار پورشه با این شکل و شمایل در تاریخ ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۳ رونمایی شود.

porsche-918-spyder

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

محمدرضا ریاضی

محمدرضا ریاضی ، همراه با شما در دنیای هیجان انگیز خودرو

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. amir

    ۲۹ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    خیلی قشنگه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. نوید (6*6)

    ۱۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    خیلی قشنگ نیست
    خیلی خیلی قشنگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. نوید (6*6)

    ۱۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    عملکردش هم خیلی عالیه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. reza918

    ۷ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (90 ديدگاه)

    در مورد مشخصاتش چی میگفتن و چی شد/

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا