پورشه

ویژگی‌های تحسین‌برانگیز پورشه تایکان

مرد شماره ۱ توسعه پورشه تایکان برخی ویژگی‌های اولین محصول تمام الکتریکی پورشه را تشریح کرده است.


استفان وِک باخ (Weckbach) در مصاحبه با مجله مصرف‌کنندگان کمپانی گفته که تایکان سواری مشابه یک پورشه خواهد داشت. او گفته تایکان دقیقاً شبیه یک پورشه خواهد بود و احساس یک پورشه را خواهد داشت. او با گفتن اینکه تمامی پورشه‌ها شاید در کلاس خود اسپورت ترین محصول باشند ویژگی‌های محصولات این شرکت را با دقت شرح داده و اضافه کرده که همین موضوع درباره تایکان هم صدق خواهد کرد.


وِک باخ درباره پرفورمنس هم سخن گفته و اعلام کرده باتری نصب شده زیر کف تایکان به این خودرو اجازه خواهد داد تا مرکز ثقل پایین‌تری در مقایسه با ۹۱۱ اسطوره‌ای داشته باشد. این موضوع خیلی سورپرایز کننده نیست زیرا باتری‌ها سنگین بوده اما مسئول خودروهای الکتریکی پورشه خاطرنشان ساخته تایکان دینامیک طولی و جانبی فوق‌العاده‌ای خواهد داشت.


مهندسان پورشه همچنین کارهای زیادی برای اطمینان کاهش پرفورمنس تایکان پس از چندین لانچ سنگین انجام داده‌اند. به منظور پیشگیری از این کار، پورشه پیشرانه‌های سنکرون پیشرفته‌ای را توسعه داده که مشابه نمونه‌های بکار رفته در ۹۱۹ هیبرید است. این خودرو همچنین دارای سیستم خنک‌کنندگی فعالی خواهد بود که به‌طور بی‌وقفه‌ای نیازهای خنک شوندگی خودرو را بررسی کرده و به سرعت می‌تواند آب را به قطعات موردنظر بفرستد.

از آنجایی که تایکان اولین محصول الکتریکی مدرن پورشه است بنابراین تیم مهندسی این خودرو با چالش‌های سختی در ایجاد توازن بین محدوده حرکتی و پرفورمنس روبرو بوده‌اند. به منظور ایجاد بهترین حالت مهندسان پورشه روی هرچه سبک‌تر و آئرودینامیک تر کردن تایکان تمرکز کرده‌اند. پورشه همچنین تمرکز زیادی روی مجموعه باتری لیتیوم-یونی داشته و نتیجه تمامی تلاش‌ها ایجاد محدوده حرکتی بیشتر از ۵۰۰ کیلومتر است.


تایکان اواخر سال آینده معرفی خواهد شد و از دو پیشرانه الکتریکی با خروجی ترکیبی بیش از ۵۹۲ اسب بخار سود خواهد برد. این خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت کمتر از ۳.۵ ثانیه‌ای و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت کمتر از ۱۲ ثانیه‌ای خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. emad1990

    ۳ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    در های عقب تو نسخه کانسپت برعکس باز میشد
    نمیدونم این چه مرضیه کانسپتو یه چیزی میسازن نسخه تولیدی رو یه چی دیگه میدن بیرون!!

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا