پورشههفته نامه

22 نکته مهم درباره پورشه تایکان جدید

سرانجام اولین خودروی تمام الکتریکی پورشه با نام تایکان معرفی شد.


تایکان که قرار است پرچم‌دار میراث پورشه در عصر نوین و اولین رقیب جدی برای تسلا در بازار خودروهای الکتریکی سطح بالا باشد به‌صورت هم‌زمان در کانادا، چین و آلمان معرفی گردید.

هم‌اکنون اکثر مشخصات این خودرو منتشر شده و ما هم می‌خواهیم ۲۲ نکته‌ی مهم درباره‌ی تایکان را خدمت شما عزیزان تقدیم کنیم. با ما همراه باشید.

  1. در ابتدا دو مدل توربو و توربو S قابل سفارش خواهد بود


در زمان عرضه دو نسخه‌ی فول تایکان قابل انتخاب و سفارش خواهد بود. مشتریان می‌توانند از بین دو مدل توربو و توربو S یکی را انتخاب کنند. این مدل‌ها توانایی‌های عملکردی قابل‌توجهی دارند.

  1. تایکان کمترین میزان ضریب درگ را بین تمامی محصولات پورشه دارد


پورشه ادعا می‌کند این خودرو ضریب درگ بین ۰.۲۲ تا ۰.۲۵ دارد که کمترین میزان بین تمامی محصولات این برند می‌باشد. به منظور مقایسه بد نیست بدانید ضریب درگ پانامرا برابر با ۰.۲۸ بوده و این میزان در ۹۱۱ توربو به ۰.۳۱ می‌رسد. همچنین ضریب درگ تسلا مدل S هم ۰.۲۴ اعلام شده است.

  1. ابعاد پورشه تایکان


طول/عرض/ارتفاع این خودروی الکتریکی به ترتیب برابر با ۴۹۶۳/۱۹۶۶/۱۳۷۸ میلی‌متر بوده و فاصله‌ی بین محوری آن نیز ۲۹۰۰ میلی‌متر می‌باشد. وزن این خودرو ۲۳۲۳ کیلوگرم اعلام شده است.

تایکان ارتفاع و مرکز ثقل کمتری در مقایسه با پانامرا داشته و مرکز ثقل آن مشابه ۹۱۱ است.

  1. پرفورمنس قابل‌توجه


هیچ‌یک از مدل‌های توربو و توربو S از نظر پرفورمنس کمبودی ندارند. مدل توربو قدرت ۶۷۰ اسبی و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳ ثانیه‌ای و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت ۹.۸ ثانیه‌ای دارد.

اگر خواهان قدرت بیشتر باشید می‌توانید مدل توربو S با خروجی ۷۵۰ اسبی را انتخاب کنید که شتاب صفر تا ۹۶ و صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت آن به ترتیب برابر با ۲.۶ و ۹.۸ ثانیه می‌باشد.

  1. پیشرانه‌ی جلویی باعث تمایز دو مدل می‌شود


در تایکان دوال موتور، هر دو مدل توربو و توربو S دارای پیشرانه‌ی عقب مشترک با قدرت ۴۴۹ اسب بخار و گشتاور ۵۵۰ نیوتون متر هستند.

تفاوت این دو خودرو به ابعاد پیشرانه‌ی جلویی مربوط می‌شود. پیشرانه جلویی مدل توربو قدرت ۲۳۴ اسبی داشته درحالی‌که پیشرانه جلویی مدل توربو S خروجی ۲۵۶ اسب بخاری دارد.

  1. محدوده‌ی حرکتی تایکان


پورشه می‌گوید تایکان توربو برد ۴۵۰ کیلومتری خواهد داشت درحالی‌که برد مدل توربو S به ۴۱۲ کیلومتر می‌رسد. این محدوده حرکتی با استانداردهای WLTP اندازه‌گیری شده است.

  1. درب شارژ خودکار برای تایکان


پورت AC شارژ تایکان در سمت راننده قرار دارد درحالی‌که پورت DC در سمت سرنشین جایگذاری شده است.

تایکان توربو و توربو S با درب شارژ خودکار برای هر دو طرف در دسترس است و می‌تواند با استفاده از کنترل حرکتی یا با دکمه‌ای در کنسول مرکزی آن را باز کرد. این درب شارژ همچنین دارای ویژگی یخ‌شکن در آب‌وهوای سرد است. درگاه شارژ استاندارد این خودرو مشابه نمونه‌ای است که در پانامرا هیبرید بکار رفته است.

  1. شارژ ۸۰ درصدی باتری ۲۲.۵ دقیقه طول می‌کشد


پورشه ادعا می‌کند باتری تایکان را می‌توان با استفاده از شارژر ۲۷۰ کیلوواتی در عرض ۲۲.۵ دقیقه و تا حد ۸۰ درصد شارژ کرد. پورشه در آمریکای شمالی با شرکت Electrify America برای گسترش شبکه شارژ خود همکاری می‌کند. ظاهراً شارژر ۳۵۰ کیلوواتی هم تا سال ۲۰۲۱ در دسترس خواهد بود.

  1. چگونگی شارژ تایکان در خانه


تایکان را می‌توان با استفاده از شارژر AC سطح ۱ در خانه شارژ کرد. پورشه می‌گوید با استفاده از شارژر ۹.۶ کیلوواتی، حدود ۱۱ ساعت طول خواهد کشید تا این خودرو به‌صورت کامل شارژ شود.

سه بخش اصلی شارژر تایکان عبارت‌اند از: شارژر متحرک پورشه، داک شارژ و مدیریت انرژی خانگی سفارشی. شارژر متحرک را می‌توانید هر جا که خواستید ببرید. داک شارژ نیز برای قرار دادن کابل شارژ است. مدیریت انرژی خانگی نیز باعث مدیریت جریان برق در خانه شده و از داغ شدن آن جلوگیری می‌کند.

پورشه به منظور نصب هرچه آسان‌تر شارژر توسط مشتریان با شریک نصاب خانگی ملی آمریکا همکاری خواهد کرد. بررسی خانه‌ی مشتریان به منظور یافتن بهترین راه‌حل شارژ توسط پورشه رایگان خواهد بود.

  1. بررسی وضعیت تایکان با برنامه‌ی موبایلی


شما می‌توانید تایکان را با استفاده از برنامه‌ی موبایلی توسعه یافته توسط پورشه بررسی کنید. در این برنامه می‌توانید مواردی همچون اطلاعات خودرو، وضعیت باتری و مقایسه زمان شارژ فوری و خانگی را ببینید. همچنین می‌توان نزدیک‌ترین محل‌های شارژ را پیدا کنید.

  1. وجود بیش از ۲۰۰ هزار نقطه شارژ جهانی برای تایکان


پورشه می‌گوید بیش از ۲۰۰ هزار نقطه شارژ در جهان برای تایکان وجود خواهد داشت.

در آمریکا حدود ۲۷۰۰ نقطه شارژ وجود داشته و ۵۵ هزار نقطه دیگر نیز پذیرای کارت اعتباری هستند. پورشه در اروپا با شرکت Ionity برای تهیه‌ی حدود ۱۰۰ هزار نقطه شارژ همکاری خواهد کرد. همچنین ۱۰۰ هزار نقطه شارژ در چین و ۱۸ هزار نقطه دیگر هم در کشورهای دیگر وجود دارند.

  1. ۵ حالت رانندگی وجود دارد


رانندگان می‌توانند ۵ حالت رانندگی Range، نرمال، اسپورت، اسپورت پلاس و شخصی را انتخاب کنند. هر حالت باعث تنظیم مواردی همچون آئرودینامیک، شاسی و سیستم‌های کمکی می‌شود. برای مثال در حالت‌های Range و اسپورت پلاس ارتفاع تایکان ۲۲ میلی‌متر پایین‌تر می‌آید تا آئرودینامیک بهتری ایجاد شود. همچنین در حالت اسپورت پلاس شاهد سفتی بیشتر سواری هستیم.

در تمامی‌ حالت‌های رانندگی به‌جز Range تایکان به‌صورت چهار چرخ محرک عمل می‌کند. در حالت Range تایکان به‌صورت دیفرانسیل عقب بوده و حداکثر سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعتی دارد.

  1. صندلی‌های عقب تا شونده


به منظور ایجاد فضای بیشتر، صندلی‌های عقب تایکان را می‌توان تا کرد. این صندلی‌ها وضعیت تاشوندگی ۴۰/۶۰ یا ۴۰/۲۰/۴۰ دارند.

  1. تایکان دارای محفظه بار عقب است


برای اولین بار در تاریخ پورشه بجای قسمت هاچبک از محفظه بار عقب در محصولاتش استفاده کرده است. محفظه بار عقب تایکان گنجایش ۴۰۰ لیتری داشته و در بخش جلویی هم ۸۲ لیتر فضا تدارک دیده شده است.

  1. ۲ موقعیت دینامیک اسپویلر در زمان رانندگی


اسپویلر تایکان دو موقعیت متفاوت را دارد که در حالت‌های اکو و پرفورمنس پدیدار می‌شود. در حالت اکو اسپویلر باعث بهبود راندمان و برد الکتریکی شده درحالی‌که در حالت پرفورمنس کاملاً باز می‌شود تا به پایداری بیشتر خودرو کمک کند. با خاموش شدن خودرو نیز این اسپویلر جمع می‌شود.

  1. سلول‌های باتری تایکان توسط LG تأمین می‌شوند


LG مسئولیت تأمین سلول‌های باتری لیتیوم-یونی تایکان را بر عهده دارد. این باتری‌ها از کارخانه‌ای در لهستان به دست پورشه می‌رسند. باتری تایکان دارای ۳۳ ماژول و ۳۹۶ سلول است.

  1. تایکان دارای سقف شیشه‌ای کاملاً جدید است


تایکان با سقف شیشه‌ای کاملاً جدیدی عرضه می‌شود. کراس ممبری بین ستون B به منظور تقسیم سقف وجود ندارد. به جای آن سقف یاد شده دارای حفاظت ۱۰۰ درصدی در برابر اشعه‌ی ماورا بنفش بوده که این امر به لطف ۷ لایه از متریال در سقف میسر شده است. این سقف در کانادا به‌صورت استاندارد عرضه شده درحالی که در آمریکا سقف دو حبابی به‌صورت استاندارد وجود دارد.

پی‌نوشت: کراس ممبر قطعه‌ی ساختاری عرضی است که پشتیبانی بیشتری برای شاسی یا دیگر بخش‌های ساختاری خودرو ایجاد می‌کند.

  1. ابعاد رینگ و لاستیک


دو نوع سایر مختلف رینگ و لاستیک برای تایکان توربو و توربو S وجود خواهد داشت. مدل توربو با رینگ‌های ۲۰ اینچی و لاستیک‌های جلوی ۲۴۵/۴۵/R20 و لاستیک‌های عقب ۲۸۵/۴۰/R20 عرضه می‌شود؛ اما مدل توربو دارای رینگ‌های ۲۱ اینچی و لاستیک‌های جلو و عقب ۲۶۵/۳۵/R21 و ۳۰۵/۳۰/R21 است.

لاستیک‌های تایکان به برند خاصی محدود نبوده و پورشه با چندین شرکت مختلف برای تولید لاستیک‌های این خودرو همکاری کرده است.

  1. احیای ترمز


پورشه می‌گوید تایکان می‌تواند در زمان ترمز گرفتن تا ۲۶۵ کیلووات انرژی را حتی در رانندگی پرفورمنس احیا کند. در واقع ۹۰ درصد از انرژی ترمز تایکان قابل احیا می‌باشد که بخش اعظم این کار در ترمزهای جلو صورت می‌گیرد.

  1. ابعاد ترمزها


ازآنجایی‌که بخش اعظم فرایند ترمز با احیای آن صورت می‌گیرد بنابراین پورشه می‌گوید طول عمر سیستم‌های ترمز تایکان به‌طور قابل‌توجهی بیشتر است. گفتنی است لنت‌های ترمز این خودرو را باید هر ۶ سال تعویض کرد!

ترمزهای جلوی مدل توربو دارای ۱۰ پیستون بوده و دیسک‌های آن از نوع ۴۱۵ میلی‌متری است. در اکسل عقب نیز ۴ پیستون با دیسک‌های ۳۶۵ میلی‌متری قرار گرفته است.

اما دیسک‌های ترمز جلوی مدل توربو S از نوع ۴۲۰ میلی‌متری و ۱۰ پیستونی بوده و جنسشان از سرامیک کامپوزیت است. اکسل عقب پذیرای دیسک‌های ۴۱۰ میلی‌متری و ۴ پیستون است.

  1. ویژگی‌های ایمنی


تایکان با طیف وسیعی از سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده عرضه می‌شود. پورشه سیستم‌هایی همچون رادار جلو و عقب، دوربین جلو، دوربین با زاویه دید وسیع، دید در شب، رادار برد بلند (کروز کنترل تطبیقی) و حسگرهای فراصوت را به این خودرو اضافه کرده که هدف آن‌ها ایجاد ایمنی حداکثری است.

  1. تایکان دارای گیربکس دو سرعته است


پیشرانه جلوی تایکان تنها یک سرعته است اما پیشرانه عقب دارای گیربکس دو سرعته به همراه قفل پارک می‌باشد.

دنده یک این خودرو نسبت کوتاهی داشته و برای ایجاد حداکثر پرفورمنس طراحی شده است. دومین دنده هم برد بلند است که برای ایجاد حداکثر راندمان و حداکثر سرعت بکار می‌رود. اینکه تایکان چه زمانی دنده دو را انتخاب کند بستگی به چگونگی رانندگی راننده و حالت سواری خواهد داشت. در حالت اسپورت شاهد تعویض زودتر برای ایجاد راندمان بالا و تعویض دیرتر برای پرفورمنس خواهیم بود. در حالت نرمال است که دنده دو اولویت بالاتری داشته و دنده یک تنها در مواقع ضروری بکار می‌رود. در حالت Range هم تنها دنده دو استفاده می‌شود.

منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (419 ديدگاه)

    خب …یواش یواش تسلا باید شل کنه . چون آلمانیا دارن میان . اونم با توپ پر دارن میان .
    درکل رقابت خوبه چون باعث پیشرفت زود تر در بحث باطری و پیمایش خودرو با هر بار شارژ میشه .. پرفورمنس و متریال هم قابل قبوله تو شرکت های بالارده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. همایون

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (43 ديدگاه)

      تسلا شل که نمیکنه هیچ سفت تر هم میشه
      در پست کادیلاک در حال پیشرفت یکی از دوستان کامنتی گذاشته به این شرح

      دیروز ظهر ایلان ماسک در توئیتی اعلام کرد که هفته آینده Model S را به نوربرگرینگ می برند…..
      (( به صفحه توئیتر ایلان ماسک رجوع کنید ))
      این کارهای که امثال پورشه الان دارن میکنن رو تسلا قبلا انجام داده و همیشه ثابت کرده از بقیه جلوتره
      و البته مثل همیشه امار فروش نشون میده کی موفق تره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مسعود

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (56 ديدگاه)

        منم با شما موافق. با تکنولوژی امروز ساختن خودرو برقی 150 هزار دلاری کار سختی نیست ساختن خودرو برقی 35 هزاردلاری با 400 کیلومتر برد مشکل
        البته حرفی نیست که این پورشه حرف نداره

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. Achtung

          ۱۶ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (423 ديدگاه)

          یعنی ممکنه یه روز پورشه خودروی سی هزار دلاری بسازه؟ شما پورشه رو با هیوندا اشتباه گرفتی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. مسعود

          ۱۶ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (56 ديدگاه)

          تا اونجایی کی من اطلاع دارم تسلا 3 با پورشه درگ کرده نه هیوندا
          ضمنا توقع از پورشه ساختن یه خودروی متفاوت است نه خودروی در حدو اندازه های تسلا D100 البته از نظر فنی
          درگ تسلا3 با پورشه
          https://www.aparat.com/v/E1GXs

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. فرامرز

          ۱۷ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (1595 ديدگاه)

          شما اگه تونستی تسلا مدل ۳ رو با ۳۵۰۰۰ دلار برام بخری من بهت ۵۰۰۰ دلار دستمزد میدم. الان تو آلمان بعد دو سال هنوز نمیشه زیر ۵۵۰۰۰ یورو مدل ۳ نو گیر آورد. اونم بعد از کلی معافیت مالیاتی و تشویق. ۳۵۰۰۰ دلار فقط جنبه روانی و تبلیغی داره و فقط ایالات کمی تو آمریکا رو شامل میشه. الان همین مدل اس پی ۱۰۰ دی تو آلمان حدود ۱۵۰۰۰۰ یورو قیمت داره و اختلاف قیمت ۳۰۰۰۰ دلاریش با تایکان توربو اس اصلا زیاد نیست با توجه به تفاوت کیفی خیلی زیاد بین پورشه و تسلا.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. mehran911

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2028 ديدگاه)

    @همایون
    (((( در پست کادیلاک در حال پیشرفت یکی از دوستان کامنتی گذاشته به این شرح
    دیروز ظهر ایلان ماسک در توئیتی اعلام کرد که هفته آینده Model S را به نوربرگعرینگ می برند…..))))
    .
    یکی توانایی های ماسک همین حرف الکی زدنه
    چه کاری راحتتره از حرف زدن ؟
    طرف دیده پورشه رقیب خفن ساخته شب خوابیده صبح بیدار شده با پیژامه نشسته پشت سیستم توئیت زده …
    برای رکورد زدن باید شاسی بهتر از پورشه توسعه بدی باید تعلیقی تکنواوژیک تر و بهتر از پورشه توسعه بدی باید ۹۱۹ و ۹۱۸ ساخته باشی …
    معمولا زمان پورشه در پیست از خودروهایی که نسبت قدرت به وزن مشابهی دارن بهتره …
    .
    همون سیستم ترمزی که بالا هم بهش اشاره شد که در نوع خودش ی چیز خارق العاده است در تایمگیری موثر بوده
    پورشه خودروهاش رو بر اساس شرایط رانندگی عمومی توسعه نمیده ، پورشه تایکان بر اساس پاس کردن تست های ویژه توسعه میده
    پورشه برای توسعه سیستم ترمز با تایکان بی وقفه شروع به تایمگیری میکنه و برای هر بار تست ترمز سرعت رو از ۸۰ درصد سرعت نهایی به ۹۰ کیلومتر می رسونه و به ازای هر ۵ بار تکرار اینکار یک بار توقف کامل انجام میده . همه ی این موارد بی وفقه انجام شد و به دلیل زمان کوتاه شتابگیری در خودروهای الکتریکی دما افزایش پیدا می کرد …
    پورشه برای اینکار میاد سیستم ترمز جدید کربن سرامیک 10 پیستونه توسعه میده که علاوه بر ثبت مسافت ترمز فوق العاده ۹۰ درصد انرژی رو بازیابی میکنه
    .
    در مورد ادعای ماسک هم بگم مسئولان نوربرگرینگ گفتن تسلا هییییییییچ تماسی مبنی بر رزرو پیست نگرفته !!!!!!!!!!!! یعنی طرف خودش رو مسخره کرده

    در ضمن اگر هم می خواست همچین کاری بکنه پیست تا انتهای سال جاری رزرو هستش
    .
    تسلا بیش از ۱۵ ساله تاسیس شده و با تمام بودجه هنگفت و توانش صرفا درگیر توسعه الکتریکی بوده و هست دقیقا همون زمانی که پورشه نسل جدید ۹۱۱ رو توسعه میداد یا ۹۱۱gt2rs و ۹۱۸ رو می ساخت تسلا درگیر ساخت خودروی الکتریکی بود
    حالا ببین الان ی خودروسازی با تولید ۲۸۰ هزارتایی چه شاهکاری تولید کرده که ماسک رو وادار به توئیت زدن های خجالت آور کرده
    .
    تایکان معرکه است
    .
    Ever ahead

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. همایون

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (43 ديدگاه)

      ایلان ماسک هیچ زمان حرفی رو هوا نمیزنه که به اعتبارش لطمه بزنه
      حتما چیزی تو چنته داره که میاد صحبتی میکنه
      تا الان که تسلا موفقیتهای پی در پی داشته و بارها همین پدال ازش گفته
      فروش بالا در کشورهای اروپایی
      برد مصافت عالی محصولاتش
      شتاب خیره کننده
      پیروزی در درگهای مثلcarwow
      شکست پورشهgt2 911 که نیکو روزبزگ هم رانندش بود
      تسلا شرکتی قدرتمند در این زمینه هست و اینکه کسی بخواد بگه اینطور نیست در واقع داره خودش رو گول میزنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MAHDI

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        خسته نشدید از آوردن اسم درگ روزبرگ!!!!!
        بابا مگه اون ماشین تسلا3پرفومنس نبود؟؟؟ پس چرا تو مسابقه درگ و رولینگ از ب ام وM850 شکست خورد. چرا از مرسدس E63S شکست خورد وهمینطور چندین خودروی دیگه!!!!!
        شماها خیلی باحالید نتایج چندین وچند مجله معتبر رو ول کردید چسبیدید به یه کلیپ ساختگی که دیگه اون نتیجه نه قبلش ونه بعدش هیچ جای دیگه تکرار نشد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. mehran911

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (2028 ديدگاه)

      (((( ایلان ماسک هیچ زمان حرفی رو هوا نمیزنه که به اعتبارش لطمه بزنه))))
      هیچ زمان ؟!؟!؟
      برو سرچ کن ببین سر همین توئیت الکی داشت چه بلایی سرش میومد
      .
      (((( فروش بالا در کشورهای اروپایی
      برد مصافت عالی محصولاتش))))
      فروشش بالا بوده چون رقیب قدری وجود نداشته از این به بعد داستان تفاوت میکنه و رقابت برای تسلا سختتر میشه
      بالا هم نوشتی اما تایکان قرار نیست به اندازه تسلا بفروشه
      در حال حاضر خط تولید تایکان در زوفنهاوزن توانایی تولید ۲۵ هزار تا تایکان رو در سال داره
      قبل از رونمایی تایکان بیش از ۳۰ هزار تا پیش فروش کرده یعنی تا سال آینده درگیر تولید پیش فروش شده هاست
      تا در آینده خط تولیدش در لایپزیگ آماده بشه
      .
      حالا ی سوال ازت دارم
      از زمان شروع تولید تسلا چقدر سودآوری داشته ؟؟؟
      مگه مدل ۳ تولید نشده تا تسلا رو بر خلاف مدل s و x به سوددهی برسونه ؟؟؟؟
      تسلا چه سالی رو با سوددهی پشت سر گذاشت ؟؟؟
      از این به بعد با ورود رقبا مجبوره بازارش رو تقسیم کنه …
      .
      (((( تسلا شرکتی قدرتمند در این زمینه هست و اینکه کسی بخواد بگه اینطور نیست در واقع داره خودش رو گول میزنه))))
      من نمیگم تسلا ضعیفه من میگم بیشتر از چیزی که هست بزرگش نکنید و آینده رو هم ببینید
      بقیه بیکار ننشستن …

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MAHDI

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        تسلا امسال اصلا حال و روز خوبی نداره. ازیه طرف ضرر های چندصد میلیون دلاری وحتی میلیارد دلاری.
        از یه طرف مشکلات ریز ودرشت کیفیتی خودروهای تسلا تا جایی که شرکت های سفارش دهنده این خودرو انصراف دادن بخاطر مشکلات کیفیتی.
        از یه طرف آتش سوزی در 7 فروشگاه شرکت والمارت بخاطر استفاده از پنل های خورشیدی شرکت تسلا.
        و اینبار هم آتش سوزی وسیع در آمازون وبازهم بخاطر پنل های خورشیدی تسلا که هردو شرکت از تسلا شکایت کردن و اعلان کردن که دیگه هیچ همکاری باشرکت تسلا نخواهند داشت!!!!!
        (((نکه تسلا رو نابود شده بدونیم. اما دیگه اونطور هم نیست که یه عده ازش بت ساختن.اینم شرکتی هستش که نقاط قوت وضعف خودش رو داره و در آینده رقبای خیلی قوی وارد این گود میشن.
        هرچند من خودم عاشق خودروهای با موتور های جذاب خوش صدا هستم!!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mehran911

          ۱۷ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (2028 ديدگاه)

          دقیقا مهدی جان?
          باید دید در آینده چه جوری میتونه رقابت کنه

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. Bayerische Motoren Werke

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (952 ديدگاه)

      حاج مهران تسلا رو ولش کن
      برو سایت Porsche بخش شخصی سازی تایکان
      رنگاش دیوونه کنندس مخصوصا رنگ آبیه(( Frozen blue metallic ))

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mehran911

        ۱۷ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (2028 ديدگاه)

        رفتم دیدمش دانیال جان
        واقعا لذت بخش بود

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. بهزاد

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2413 ديدگاه)

    یک سری شرکت ها با بهره گیری از سود سالیانه پروژه های الکتریکی سازی محصولاتشون را توسعه میدن و احتمالا ظرف 6 یا 7 سال دیگه به سودآوری پایدار خواهند رسید و حالا شرکتی مثل تسلا هر سال زیان انباشته تولید میکنه!
    یک کم خرد به خرج بدیم متوجه میشیم یک شرکت در بازار بی رقیب نتونست سوددهی داشته باشه حالا چطور میتونه با این سونامی که vw ، تویوتا ، هوندا و سه گانه آلمان ها و… قراره به راه بندازن سر پا بمونه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Mohammadreza

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (870 ديدگاه)

    این ماشین نیومده رکورد فروش برجا بذاره این ماشین اومده تا خط شکن باشه.
    درحقیقت هدف طراحان این ماشین جمع اوری داده ها و تجربه در دنیای واقعیه.چون شبیه سازها هیچوقت نمیتونن دنیای واقعی رو کاملا درست شبیه سازی کنن.
    این معامله برای گروه فولکس همه سر برده!(اما برای مشتری…
    مطمئن نیستم)
    یعنی چی؟ یعنی همین کامنتهای که بعضی دوستان میذارن مثلا میگن این ماشین چون پورشست ارزش خرید و قیمت و… رو داره.یعنی خیلی ها این ماشین رو میخرن چون ارم پورشه روشه.
    این هم برا فولکس سوده هم برا خود پورشه. خودروهای برقی فعلا هزینه تولید زیاد و شرایط محدود دارن.
    مثلا فقط در کشورهای پیشرفته زیرساخت ها براشون تا حدودی مهیا شده وبازار هدف و مشتری های محدودی دارن درنتیجه فعلا شرکت ها با فروش جهانی شرایط ورود به این بازار رو ندارن. پس بهتره یه شرکت تولید محدود با متوسط قیمت بالای محصولات تولیدشون کنه که هم خودش ادعا پیشرو بودن بکنه و هم برای شرکت مادر که هنوز امکان ورود مستقیم به این بازار رو نداره تجربه و داده کسب کنه.
    البته این برنامه و سیستم ایراد خاصی نمیشه بهش گرفت و از مزیت‌های گروه بودنه.
    البته مشتری شاید این وسط سود نکنه (نمیگم ضرر میکنه ولی سودهم نمیکنه) چون با این پول میتونه ماشین درون سوز بهتری بخره مثلا میتونه با همین پول یه کاین و پانامرا باهم بخره.
    حالا بنظر شما داشتن یه کاین و پانامرا(از خود برند پورشه مثال میزنم تا جبهه گیری نکنین) باهم بهتره یا میشنه که به سرعت 260 تاهم نمیتونه برسه و مسافت پیمایشش فقط 400تاست.
    بازم میگم به این سیستم نمیشه ایراد خاصی گرفت ولی همونطور که قبلا گفتم، یادآوری میکنه برندهای المانی بعضی وقتا بعضی مشتریاشونو قربانی پیشرفت میکنن کاری که هیچوقت یه برند ژاپنی نمیکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Behrouz. anzali

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (372 ديدگاه)

    پورشه هر جور حساب کنی پورشه هست . کسی جلودارش نیست یه برندی که تازه تاسیس هست رو با پورش مقایسه میکنی . از این به بعد رو ببین اقای ماسک که قویترین ماشینت از تایکان شکست بخوره تو درگ منتظرم ببینم اون روز قیافه دوستان تسلا باز رو. اصلا پورش با اصالت رو با یه ماشین بی اصالت مقایسه میکنید ؟ حالا ببین تو بازار امریکا میترکونه تایکان .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمدرضا

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (211 ديدگاه)

    سلام
    هم پورشه هم تسلا هر دو قابل احترام هستن
    بنظر من این دو تا رقیب نیستن
    چون فلسفه تولید و طیف مخاطبان متفاوتی دارن
    پورشه نام آشنا هست و کسی دنبالش میره که عاشق پرفورمنس و هیجان بالا هست

    در مقابل خریدارای تسلا هم دنبال فناوری های نوین تسلا هستن مثل اتو درایو هوشمندش و خیلی فناوری های دیگه ش

    هر دو قابل احترام هستن
    و هر دو الکتریکی هستن
    اما هر کدام مزایای خاص و مشتریان متفاوت خودشون رو دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Porsche lover

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پورشه عالی مثل همیشه
    چه تایکان باشه چه کاین:)
    همشون استاندارد و باکیفیت و خیلی گنگ

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا