پورشه

نسل بعدی پورشه باکستر و کیمن الکتریکی می‌شوند

احتمالاً تنها موضوع پیش روی پورشه در بحث الکتریکی ساختن ۹۱۱ فاکتور زمان بوده است. البته به نظر می‌رسد مدل‌های باکستر و کیمن هم از درگاه شارژ بهره‌مند خواهند شد زیرا اتوکار می‌گوید ژرمن‌ها چراغ سبز تولید نسخه‌های تمام الکتریکی از محصولات اسپورت پایه‌ی خود در آینده را صادر کرده‌اند.


این خبر در حالی منتشر شده که همین یک ماه و نیم پیش گفته شده بود احتمال تولید نسخه‌های الکتریکی باکستر و کیمن وجود دارد. اولیور بلوم مدیرعامل پورشه در مصاحبه با اتوکار اعلام کرده بود شرکت در حال تست پروتوتایپ های الکتریکی ۷۱۸ بوده و البته روی ۷۱۸ هیبریدی نیز کار می‌کند.


او خاطرنشان ساخته پورشه هنوز تصمیم قطعی درباره‌ی تولید نسخه‌های پلاگین هیبریدی یا هیبریدی این خودروها را نگرفته است اما برنامه‌هایی برای فروش باکستر و کیمن الکتریکی به همراه نسخه‌های الکتریکی شده‌ی آن‌ها وجود دارد. در همان خبرها آمده بوده این مدل‌های الکتریکی طبق انتظارات از پلتفرم PPE جدید استفاده خواهند کرد درحالی‌که مدل‌های پلاگین هیبریدی یا هیبریدی می‌توانند زیرساخت فعلی خود را حفظ کنند.


این حالت آشنا به نظر می‌رسد زیرا پورشه همین روش را برای نسل بعدی ماکان هم بکار خواهد گرفت. نسل جدید این شاسی‌بلند با سخت‌افزار فعلی هم در دسترس خواهد بود درحالی‌که مدل الکتریکی آن با معماری PPE تولید خواهد شد.

boxster_e_prototype
چیز زیادی درباره‌ی نسخه‌های هیبریدی باکستر و کیمن نمی‌دانیم اما به نظر می‌رسد این خودروها از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر تخت استفاده خواهند کرد درحالی‌که ۹۱۱ هیبریدی از قلب آهنین ۶ سیلندر سود خواهد برد.

انتظار می‌رود گل سرسبد محصولات الکتریکی شده‌ی پورشه جایگزین هایپرکار فوق‌العاده‌ی ۹۱۸ اسپایدر باشد که قوای محرکه‌ی هیبریدی خواهد شد. ظاهراً این خودرو در اواسط دهه‌ی میلادی آینده عرضه خواهد شد و احتمالاً از باتری‌های حالت‌جامد استفاده خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. نوید جهرمی

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3685 ديدگاه)

    جالبه بازار به تغییراتی که در پورشه اعمال میشه کمتر مقاومت نشون میده. مثلا مقایسه کنین به واکنش هایی که به توربو شدن انجین های فراری انجام شد یا کنارگذاشتن انجین های 12 سلیندر انجام شد. به سمت شاسی بلندسازی رفت. یا سبد محصولاتش گسترش داد.
    پورشه خیلی راحت تابوها رو میشکنه و همچنان به دنبال پیشتازیه. در عین حال چیزی که در کلیت ماشیناش رعایت میشه لذت رانندگیه. با هر موتور و هر شاسی و کلاسی که میخواد باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ferrari

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      ببخشید بازار چه واکنشی به موتور توربوی فراری نشون داده؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نوید جهرمی

        ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (3685 ديدگاه)

        ابتدای امر خیلی از منتقدان سایتها شک داشتن بتونه به خوبی تنفس طبیعیش عمل کنه. یا هنوزم میگن صدای اگزوزش افت کرده. این که دیرتراز همه رقیباش به توربو رو آورد چی بود؟ یا دلیل این که بارها از سوی مدیران مجموعه اعلام شده که ما هم مجبوریم به خاطر پاس کردن استانداردهای جدید یه سری تغییراتی اعمال کنیم ولی نگران نباشید که در پرفورمنس تغییری به وجود نمیاد و… .یه جورایی برداشتم اینه که به خاطر حفظ اصالتش، همه تغییری که میخواد رو نمیتونه اعمال کنه. الان لامبورگینی هم همین جوره. نمیگم بده یا خوب. میگم کلیشه شده براشون و شکستن کلیشه هم سخته. ولی پورشه این کلیشه سازیو برا خودش نکرده(جز 911)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ferrari

          ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (1872 ديدگاه)

          والا ما ندیدیم و نخوندیم کارشناسی به توانایی موتور توربو فراری شک داشته باشه.ضمن اینکه فراری تا ۲۰۱۴ و معرفی کالیفرنیا تی اصلا حرفی از پیشرانه توربو نزد کسی هم نمیدونست.
          اظهارات مدیران فراری درمورد الایندگی به معنی ناتوانی در کنترل الایندگی نیست فراری ۴۵۸ اسپشیال به ازای هر لیتر ۱۳۲٫۵ اسب بخار قدرت تولید میکرد مصرف سوخت ۱۱٫۵ لیتری داشت و الایندگی ۲۷۵ گرمی.درحالی که مدل ۴۵۸ مصرف ۱۳٫۵ لیتری و الایندگی ۳۲۵ گرمی داشت.حالا موتور توربو اومده ۱۲۰ اسب بیشتر داره تولید میکنه با همون مصرف ۱۱٫۵ لیترسوخت و الایندگی ۲۷۵ گرمی این یعنی بازدهی بیشتر.بهترین موتور دنیاهم که شده.
          اتفاقا برعکس شما فراری استراتژیهای خودشو داره و به نظر دیگران زیاد اهمیت نمیده به وقتش موتور توربو ساختن به وقتش شاسی بلند خودشونو هم معرفی میکنن جانشین ۴۸۸ حدودا یک ماه دیگه با موتور شش سیلندر معرفی میشه شاید خیلیها مخالف باشن اما فراری اهمیتی نمیده اینده متعلق به موتورهای کوچکتر و پربازده تره.همین امسال فراری یه اتومبیل اسپرت ارزون قیمت تر نسبت به سایر مدلهاش تولید میکنه شاید بعضی ها با این هم مخالف باشن اما تولید میشه و بازم نظر دیگران مهم نیست ما هم از اینهمه توانایی و فناوری لذت میبریم

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. Mohammadreza

    ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (870 ديدگاه)

    پورشه و کلا خودروسازان فوق لوکس مثل بنتلی و … زودتر وارد عرصه الکتریکی سازی خواهند شد و این قضیه بخاطر تکنولوژی برتر این شرکت ها و این حرفا نیست این اتفاق بخاطر اینه که این خوردو سازان فوق لوکس بازار هدف و مشتریان متفاوتی از امثال تویوتا و هوندا دارن.
    خودروهای پورشه بخش اعظم فروششون در کشورهای توسعه یافتست که زیرساخت های لازم برای الکتریکی شدن خودروهاشون رو دارن اما بخش زیادی از فروش خودروسازانی مثل تویوتا در کشور هایی است که فعلا زیرساخت های لازم برای الکتریکی شدن بصورت گسترده رو ندارن.
    برکسی پوشیده نیست که خودروهای الکتریکی تقریبا در تمام زمینه ها از خودرو های احتراق داخلی بهتر هستن (تازه این اول راه یه مدت صبر کنین و ببینین که خوردو های الکتریکی چه پیشرفتی خواهند کرد .من شخصا مطمئنم که یه خودروی اکتریکی ۶۰ هزار دلاری مدل سال ۲۰۳۵ لپ تایمی بهتر از پورشه 911Gt2 Rsخواهد داشت)
    پورشه و تمام لوکس سازان تا سال ۲۰۳۰ تمام مدل هاشونو الکتریکی میکنن اما خودروسازان بزرگ و جهانی احتمالا تا سال ۲۰۳۰ حداکثر ۴۰تا ۵۰ درصد مدل هاشونو الکتریکی خواهند کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. جی کلاس مرسدس

      ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (143 ديدگاه)

      اول اینکه من نمی‌دونم شما امریکاییی پرستها چی میخواید از برندهای آلمانی بعدم بنتلی تکنولوژیش کجا بود همین که نمیدونی بنتلی تکنولوژی نداره ‌هرچی داره از فولکس واگن ‌مرکز توسعه داره که خودش هشتاد درصد تکنولوژی هاش ماله همین پورشست یعنی هیچ اطلاعاتی کلا از خودروسازی نداری باید بدونی تا اون موقع قطعا ۶۰ هزار تا که هیچی ۶۰۰ هزار تایی الکتریکی نمیتونه رکورد پورشه رو بزنه چون الکتریکی هرچی باشه بازم هایپر کار ‌حتی سوپر کار نمیتونه بسازه و تا وقتی هم نساخت شما کارشناس بین المللی برای ما نشو بعدشم شاید نابود کننده ترین حرف تاریخ باشه که الکتریکی ها در تمامیه موارد بهتر هستن !!!!!! یکی میومد برعکسه میگفت راحت میشید پذیرفت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mohammadreza

        ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (870 ديدگاه)

        حوصله بحث رو ندارم
        ولی این عبارت رو سرچ کن
        “Rimac Concpet two”

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا