پورشه

پورشه: تکنولوژی باتری هنوز برای 911 هیبرید، بالغ نیست!

نسل جدید پورشه ۹۱۱ چند روز پیش در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس معرفی شد و البته فکر نمی‌کنیم افراد زیادی از دیدن آن سورپرایز شده باشند. هر نسل این خودروی نمادین با توجه به پیشینه‌ی خود طراحی شده اما نسل ۹۹۲ این خودرو ویژه‌تر است چراکه اولین مدل هیبریدی شده‌ی تاریخ ۹۱۱ خواهد بود.


صادقانه باید گفت ما اندکی درباره‌ی ۹۱۱ الکتریکی شده گیج هستیم. پورشه سیگنال‌های متناقضی فرستاده به گونه‌ای که در ابتدا اعلام کرد ۹۱۱ هیبرید تا سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد اما هم‌اکنون می‌گوید شاید این نسل ۹۱۱ شاهد تولید مدل هیبریدی نباشد. ظاهراً این خودروساز از تکنولوژی باتری کنونی راضی نیست و این موضوع می‌تواند پورشه را مجبور به بهبود تکنولوژی باتری‌ها کند.


مدیر خودروی ۹۱۱ به نشریه‌ی درایو گفته است:

تکنولوژی باتری امروزی برای ما راضی‌کننده نیست و اگر این موضوع ادامه داشته باشد ما آن را ارائه نخواهیم کرد. ارائه‌ی نسخه‌ی هیبریدی ۹۱۱ که تنها در شوروم باقی می‌ماند توجیه‌پذیر نیست.


البته اگر این تکنولوژی در سال‌های آینده بهبود قابل‌توجهی داشته باشد پورشه نه تنها اقدام به تولید ۹۱۱ هیبریدی می‌کند بلکه نسخه‌ی تمام الکتریکی آن را نیز روانه میدان خواهد کرد. مدیر پورشه ادامه می‌دهد:

اگر از من دو سال پیش درباره‌ی تصور ۹۱۱ الکتریکی سؤال می‌کردید من می‌گفتم آن را فراموش کنید چراکه چنین خودرویی شانس تولید ندارد؛ اما در این زمان ما چندین تست با تایکان داشتیم و واقعاً به موارد لذت بخشی رسیدیم. خب پس چرا ۹۱۱ الکتریکی تولید نشود؟


واضح است که پورشه هنوز آماده‌ی تولید ۹۱۱ هیبریدی نیست. البته نسل ۹۹۲ این خودرو با نیم‌نگاهی به بحث الکتریکی سازی طراحی شده و مثلاً گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه آن می‌تواند یک پیشرانه‌ی الکتریکی را درون خود جای دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. ایلیا

    ۱۴ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (731 ديدگاه)

    پورشه جان هرچی تو بگی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. emad1990

    ۱۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    سوالی که پیش میاد اینه که اگه میگن از کیفیت باتری ها راضی نیستن اصلا چرا میخان تایکان رو به بازار عرضه کنن
    اونم الکتریکیه و قاعدتا از اونم نباید راضی باشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. emad1990

    ۱۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    اصلاح میکنم تکنولوژی باتری به جای کیفیت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا