پورشه

لباس رزم بر تن پورشه ماکان توربو 2017

در حدود سه سال پیش بود که برای نخستین بار با پورشه ماکان توربو روبرو شدیم. با یک پیشرانه V-6 تویین توربو ۳.۶ لیتری ۴۰۰ اسب بخاری که گشتاور تولیدی توسط آن معادل ۵۵۰ نیوتن‌متر است، رکورد ۴.۲ ثانیه را در آزمون شتاب گیری ۰ تا ۹۶km/h ثبت نمود و مچ یک چهارم مایل را در ۱۲.۹ ثانیه خواباند. این اعداد و ارقام برای یک خودرو به وزن ۲۰۴۱ کیلوگرم واقعا هیجان‌انگیز است و حس رانندگی با آن بسیار فوق‌العاده است، در حدی که پس از ساعت‌ها رانندگی با ماکان توربو، همچنان اشتیاق به این کار وجود خواهد داشت.

پورشه ماکان توربو
اگر قصد دارید تا در حدود ۷۵هزار دلار هزینه نمایید، پورشه ماکان توربو یکی از بهترین گزینه‌ها برای لذت بردن هرچه بیشتر از رانندگی است. در اواخر سال گذشته میلادی پورشه اعلام کرد که تمایل دارد تا یک ماکان سریع‌تر را به خطوط تولید اضافه نماید: ماکان توربو مجهز به پکیج پرفورمنس.

پورشه ماکان توربو
پکیج پرفورمنسی که پورشه برای ماکان تدارک دیده است ارزشی معادل ۱۰۵۰۰ دلار داشته و شامل گزینه‌هایی همچون: افزایش توان خروجی پیشرانه و گشتاور حاصل از آن به میزان ۴۰ اسب بخار و ۴۹ نیوتن-متر، روتورهای بزرگتر برای ترمزهای جلو، تعلیق بادی و اگزوز اسپرت، می‌شود.
نمونه مورد بررسی در این مقاله، علاوه بر موارد فوق به دو آپشن عملکردی دیگر نیز تجهیز شده است.

پورشه ماکان توربو
فناوری تورک-وکتورینگ به ارزش ۱,۴۹۰ دلار و ترمزهای کربن سرامیکی با بهای ۸,۱۵۰ دلار. با افزودن تعداد کمی آپشن های رفاهی و ظاهری، در نهایت پولی که باید بابت این خودرو بپردازید، از ۸۷,۴۹۵ به ۱۱۴,۸۴۰ دلار افزایش می‌یابد. زمان مورد نیاز برای این مدل به جهت دستیابی به سرعت ۹۶km/h، تنها ۳.۷ ثانیه بوده و مسیر یک چهارم مایل را در طی زمان ۱۲.۳ ثانیه با حداکثر سرعت ۱۷۶.۲ کیلومتربرساعت به پایان رسانده است. همچنین برای توقف از سرعت ۹۶km/h به ۳۲.۳۱ متر فاصله نیاز دارد که به طرز نادری به میزان ۱.۲۲ متر بیش از مسافت مورد نیاز برای ماکان توربو معمولی است.

پورشه ماکان توربو
در حین ترمزگیری، عملکرد قاطع پدال بسیار تحسین برانگیز بوده اما کمی گیجی در خودرو دیده می‌شود که شاید ناشی از چسبندگی ناکافی لاستیک‌ها باشد.

پورشه ماکان توربو
در دنیای بیرون، جایی که این آمار و ارقام کمتر اهمیت دارند، عملکرد ماکان توربو باز هم تاثیرگذار بود. با انتخاب حالت رانندگی اسپرت پلاس و حرکت در مسیرهای کوهستانی پر پیچ وخم، فرمانپذیری دقیق و مناسب به همراه ترمزهای پرقدرت، گشتاور بالای موتور و کنترل مناسب بدنه تحسین سرنشیان را برمی‌انگیزد. در واقع با نشستن در پشت فرمان این خودرو، حس یک خودروی اسپرت واقعی مانند ۷۱۸ کیمن را خواهید داشت و بسیار سریع‌تر از ظاهر کراس اوور خود عمل خواهد کرد.

پورشه ماکان توربو
ماکان توربو علاوه پرفورمنس مناسب، برای زندگی روزانه نیز مناسب بوده و فضای مختص حمل بار آن کاملا کافی به نظر می‌رسد. صندلی‌های جلویی آن حتی پس از چند ساعت نشستن روی آنها، همچنان راحت و رفاه بخش هستند. البته افراد تنومند شاید یک چنین حسی نداشته باشند که به ایشان توصیه می‌شود تا صندلی‌های کامفورت اسپرت را سفارش دهند.

پورشه ماکان توربو
متاسفانه جواب به این سوال که آیا پکیج پرفورمنس مذکور به ارزش ۱۰هزار دلار که تنها ۴۰ اسب بخار به توان ماکان توربو اضافه می‌نماید، ارزش خرید دارد یا نه؟ چندان راحت نیست. اگرچه ماکان توربو از کمبود توان خروجی رنج نمی برد اما برخی از خریداران، این پکیج را بدین منظور سفارش می‌دهند که بهترین نوع ماکان توربوی قابل دسترس را در اختیار داشته باشند. البته اگر پورشه سرانجام تصمیم به معرفی یک ماکان توربو اس واقعی بگیرد، ورق برخواهد گشت. به خصوص با احتمال عرضه مرسدس GLC63 S به قدرت ۵۰۳ اسب بخار و شایعه تولید ب ام و ایکس۳ M به قدرت ۴۵۰ اسب بخار، پورشه بایستی سریعتر این تصمیم را عملی نماید.

مشخصات پورشه ماکان توربو ۲۰۱۷ با پکیج پرفورمنس

  • قیمت پایه: ۸۷۴۹۵ دلار
  • قیمت نسخه تست: ۱۱۴۸۴۰ دلار
  • پیشرانه: V6 توئین توربو با حجم ۳.۶ لیتر
  • قدرت: ۴۴۰ اسب بخار
  • گشتاور: ۶۰۰ نیوتن متر
  • گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه
  • انتقال نیرو: هر چهار چرخ
  • وزن: ۲۰۲۰ کیلوگرم
  • شتاب ۰-۹۶: ۳.۷ ثانیه
  • مسافت ۴۰۰ متر: ۱۲.۳ ثانیه
  • شتاب جانبی قابل تحمل: ۰.۹۳ جی
  • مصرف سوخت ترکیبی: ۱۲.۴ لیتر در صد کیلومتر

منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Matador

    ۱۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    سلطان تویی بزرگ تویی بقیه اداتو در میارن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. احسان

    ۱۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (254 ديدگاه)

    پورشه کارش درسته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. M.us

    ۱۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (237 ديدگاه)

    این کلاس خودرو خیلی جذابه جیپ ترک هاوک، بنز و بی ام و و…خلاصه عاشق این کلاسم با کلاس فول سایز. پورشه کارش دقیق خیلی دقیق توجه خاصی به هر قطعه دارن به این علت که یکی از بهترین ها هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. علی

    ۱۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    طراحی دوست داشتنی داره ، چه داخل چه خارج . از نظر فنی هم عالی . از اون ماشیناست که یکبار بخری و هزینه کنی حالا حالاها مجبورت نمیکنه حوس فروش و خرید ماشین جدید بکنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. M3csl

    ۱۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (126 ديدگاه)

    پدال عزیز،،درباره ب ام و ام سه سی اس جدیدم لطفا مطلب چاپ کنید.با تشکر و سپاس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سهيل

    ۱۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    باعرض سلام و خسته نباشید من خودم پورشه ماکان 2017 مشگى دارم و خیلى خیلى لذت مى برم البته یه ماشین دیگه هم دارم توسان 2017 سفید دارم

    خیلى خیلى خوب و عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. شهاب محمدى

    ۱۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    باسلام و خسته نباشید

    من خودم پورشه ماکان سفید صدفى 2017 فول دارم خیلى خیلى عالیه
    و بنز E250 خاکسترى 2017 دارم

    بسیار ماشین خوب و عالى و کیفیت فول بالا و بسیار خوب

    متشکرم

    شهاب محمدى هستم از تهران

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سام

    ۱۵ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من خیلى خیلى خیلى خیلى دوست دارم که پورشه 2017 و 2018 بخرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Amir

    ۱۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    پورشه اخرشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا