پورشه

پورشه و تولید مدل پایین‌دست ماکان

به‌تازگی خودروساز اشتوتگارتی الاصل یعنی پورشه مدلی رده پایین از ماکان را معرفی نموده است. این مدل جدید از پیشرانه‌ای ۲ لیتری با پاشش مستقیم سوخت استفاده می‌کند که میزان قدرت خروجی آن ۲۴۸ اسب بخار در دور موتور ۵۰۰۰ تا ۶۸۰۰ دور در دقیقه و گشتاور آن ۳۷۰ نیوتون متر در دور موتور ۱۶۰۰ تا ۴۵۰۰ دور در دقیقه می‌باشد.

2017 Porsche Macan 4-cylinder entry level
۲۰۱۷ Porsche Macan 4-cylinder entry level
ماکان جدید از گیربکس PDK 7 سرعته ی استاندارد با کلاچ دوبل بهره می‌برد. این خودرو برای رسیدن به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۶.۷ ثانیه زمان نیاز دارد. البته با استفاده از پکیج اسپورت کرونو این زمان به ۶.۵ ثانیه کاهش می‌یابد. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۲۲۹ کیلومتر بر ساعت اعلام‌شده است. مصرف سوخت ماکان نیز بسته به چرخ‌ها و ترکیب لاستیک‌ها بین ۷.۴ تا ۷.۲ لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود.

2017 Porsche Macan 4-cylinder entry level
۲۰۱۷ Porsche Macan 4-cylinder entry level
پورشه قول “دینامیک سواری اسپورت و فوق‌العاده” را داده و خاطرنشان ساخته که سیستم فعال مدیریت کشش با “سیستم تعلیق چابک و فرمان دقیق” همکاری تنگاتنگی دارد. سیستم تعلیق بادی با پرداخت مبلغ اضافه‌تر بر روی ماکان ۱۷۷۰ کیلوگرمی قابل سفارش است، ماکان با این وزن به سبک‌ترین SUV ساخت پورشه بدل شده است.

2017 Porsche Macan 4-cylinder entry level
۲۰۱۷ Porsche Macan 4-cylinder entry level
طیف وسیعی از امکانات استاندارد ازجمله پنجره‌های کناری تیره، کالیپرهای ترمز مشکی، چرخ‌های ۱۸ اینچی و دو لوله اگزوز از جنس استیل ضدزنگ در ماکان یافت می‌شوند. در داخل کابین، اکثر تجهیزات و ویژگی‌ها همان‌هایی هستند که در مدل S وجود دارند مثل صندلی‌های راحت با تنظیم الکتریکی در ۸ جهت (برای راننده)، چرم آلکانترا، آخرین نسل مدیریت ارتباطات پورشه (PCM) و سیستم هشدار خروج از خط.
کمپانی قیمت وسوسه‌انگیز ۴۸۲۵۰ دلاری را برای ماکان ۲ لیتری اعلام کرده است در حالی که قیمت ماکان S به ۵۵ هزار دلار و مدل GTS به ۶۸ هزار دلار و نهایتا مدل توربو به ۷۷ هزار دلار بالغ می‌گردد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. difender

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (24 ديدگاه)

    چطوری از یه موتور دو لیتری اینهمه نیرو بیرون میکشن !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. اﻭﺭﻧﮓ

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (36 ديدگاه)

      ﺗﻮﺭﺑﻮ ﺑﺎ psi ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺑﺎﻻ .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. احسان آرسنالی

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (1887 ديدگاه)

      به سختی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Sina

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (811 ديدگاه)

    بابا دیگه 77 هزار دلار خیلیه همون 55 هزار و 68 هزارشم زیادیه اونم واسه یه موتور 2لیتری پر مسلمه پول برند فقط میدی
    با این پول BMW x5 هست یا نه اصلا عشق سرعتو صدای اگزوز و…با این پول یه GLE 450 AMG بخر یه suv معرکه که به فاصله از اینجا تا کره ماه ازاین پورشه بهتره موتور 6سیلندر 3لیتری با قدرت و گشتاور خیلی بیشتر 0تا100 کم تر و کلی امکانات

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. edris

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (108 ديدگاه)

      شما نمیخواید طرز فکرتون رو عوض کنید؟ چرا فقط به حجم موتور توجه میکنید؟؟ در شتاب و بازده چیزای زیادی نقش دارن مثه گیربکس انتقال قدرت وزن و…
      بنظر من اینکه حجم موتورش پایینه نه تنها عیب نیس بلکه نقطه قوتشه چون مصرف سوخت پایینتری نسبت به رقبا داره و آلودگی کمتری تولید میکنه همچنین با وجود حجم پایین صفرتا صد ۶.۵ ثانیه داره که خیلی مناسبه ، درضمن در کشورهایی که مالیات میگیرن این ماشین مالیات کمتری بش تعلق میگیره. مهندسی یعنی این. آفرین به پورش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. رامتین

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (3045 ديدگاه)

    difender با کمک توربو توان 248 اسب را کشیدند. در واقع در این متن، این نکته جا مونده. دلیل: نسل قبلی ماکان با موتور 2 لیتری و توربو توان 235 اسب داشت، پس کاملا مشخصه موضوع. بیشترین توانی که از یک موتور 2لیتری با تنفس طبیعی کشیده شده، تویوتا gt86 است که 200 اسب داره. بالاترین از این اگه ممکن باشه، شک نکنید قیمت بسیار بالا میره و بعبارتی نسخه دست ساز خواهد بود. مدلهای دیگه ماکان که شامل ماکانs است، توان 340 اسب داره که 6 سیلندره و توربوست و در نهایت مدل توربوs، توان 400 اسب داره. بدلیل نمایندگی افتضاح معین موتور، قیمت ماکان 2لیتری نسل قبل حدود 650 میلیون هست که خب آدم عاقل برای خرید یه اتومبیل 50هزار دلاری، اینقدر پول نمیده. میتونه بی ام و x4 با 45000دلار را 340 تومن بخره!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حسین

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (271 ديدگاه)

    پورشه طراحی زیبایی نداره و همه مدلاش تکراری و قدیمیه.چراغ جلوش زشته و نمای عقبش یکم بهتره :| ظاهر این ماشین اصلا خشن و با ابهت نیست و من لامبورگینی اونتادور به این ترجیح میدم چون ظاهرش خشن تره !
    .
    .
    .
    الکی مثلا احمد باقریم من :)))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. king 918

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    پورشه فقط فلت سیکس تنفس طبیعی دیگه این دولیتری هاش به اسم پورشه نمیاد /////

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Barbar

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (18 ديدگاه)

    از پورشه بهتر کارخونه نمیشناسم وقتی هایپر کار بزنه صدی 3 تا بسوزونه بدون کارش درسته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احمد باقری

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    هر چی باشه، از 911 خیلی خیلی خیلی بهتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. MjM

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (720 ديدگاه)

    هیچ خودروسازی نمیتونه جلوی وسوسه فروش بالای خودروها ی کراس اوور طاقت بیاره!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا