پورشه

رانندگی با نسخه آزمایشی پورشه پانامرای جدید

پورشه با پانامرای خود در طیف اسپورت بازار سدان های لوکس ۴ درب ایستاده است و هم‌اکنون تیمی از مهندسان و تکنسین‌ها مشغول جمع‌بندی نهایی مدل جدید هستند، مدلی که اواخر امسال پدیدار خواهد شد.

Porsche Panamera 2017
ما در آفریقای جنوبی با یکی از مدل‌های پیش‌تولیدی (پروتوتایپ) پانامرا رانندگی کرده‌ایم. در این تست دکتر گرنوت دولنر، مدیر خط تولید پانامرا نیز همراه ما بود. کار دولنر و تیمش تضمین این است که پانامرای جدید هنوز هم خصوصیات اسپورت خود را حفظ کرده درعین‌حال که راحتی و فضای آن افزایش یافته است.

Porsche Panamera 2017
پلتفرم تماماً جدید MSB انعطاف‌پذیری بیشتری را برای مدل‌های پانامرا ایجاد می‌کند. همه‌ی خودروها با گیربکس اتوماتیک دوکلاچه ی ۸ سرعته و جدید عرضه خواهند شد و نیرو را به دو یا چهارچرخ انتقال خواهند داد. در نسخه‌های چهارچرخ محرک شاهد قدرت ۴۰۰ اسب بخاری و بیشتر خواهیم بود. همچنین نسخه‌های هیبرید را در خط تولید پانامرا مشاهده خواهیم کرد (البته در آفریقا هیچ‌کدام همراه ما نبودند).

Porsche Panamera 2017
به جای آن، پانامرای شیطانی ما که با کاورهای زیادی مخفی شده بود از پیشرانه‌های ۶ سیلندر پایه، ۶ سیلندر دو توربوی ۴S،۸ سیلندر دیزل و ۴ لیتری توربو استفاده می‌کرد. همه‌ی پیشرانه‌ها به جز مدل ۶ سیلندر پایه جدید هستند. نسخه‌ی دیزل ۴ لیتری در آئودی SQ7 نیز بکار رفته و درحالی‌که افزایش قدرت و کارایی خودرو را شاهد هستیم اما آلایندگی پانامرا کمتر شده است.

Porsche Panamera 2017
بنا به گفته دولنر، این نسخه‌ی توربو می‌تواند در مدت زمانی مشابه با هایپرکار قدیمی کررا جی تی یک دور نوربرگ رینگ را طی کند. این خودرو دارای تجهیزات بالایی خواهد بود و آپشن هایی نظیر ترمزهای کربن سرامیک، سیستم آنتی رول الکترومکانیکی، فرمان پذیری چرخ‌های عقب و موارد دیگر در آن به چشم خواهد خورد.

Porsche Panamera 2017
نسخه‌ی توربو به‌صورت استاندارد از سیستم تعلیق بادی استفاده می‌کند که به هدف پورشه در افزایش راحتی پورشه کمک می‌کند بدون آنکه به توانایی‌های دینامیکی پانامرا لطمه‌ای وارد شود. رینگ‌های ۱۹،۲۰ و ۲۱ اینچی نیز در خودرو بکار خواهند رفت. حتی با بکار گیری رینگ‌های بزرگ‌تر نیز پانامرا آرامش و خون سردی احساس‌برانگیزی دارد.

Porsche Panamera 2017
صدای سیستم توربو چشمگیر است اما این پیشرانه‌ی ۸ سیلندر دیزلی جدید است که ما را بیشتر تحت تأثیر قرار می‌دهد. پیشرانه‌ی ۴ لیتری پانامرا حدود ۴۳۵ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند و کارایی اقتصادی قابل‌توجهی را ارائه می‌دهد.

Porsche Panamera 2017
در داخل کابین مشهود است که پورشه به هدف خود یعنی ایجاد فضای بیشتر دست یافته است. به منظور بهبود فضای سر صندلی‌ها پایین‌تر قرارگرفته‌اند و برای ایجاد فضای کابین زیاد، فاصله‌ی بین محورهای زیاد و محدوده‌ی وسیع باز شدن درها مورد توجه قرارگرفته‌اند. خودروی جدید همچنین توجهی ویژه به تجهیزات و سیستم اطلاعات سرگرمی داشته و به آسانی با رقبای خود رقابت می‌کند.
واضح است که پانامرا در نمای خارجی تیزتر شده اما نمایی آشنا دارد.

Porsche Panamera 2017
پورشه می‌خواهد تا بدون از دست رفتن جاذبه‌های اسپورت پانامرا، حس راحتی بیشتری را ایجاد کند. این رانندگی اولیه پیشنهاد می‌کند که پانامرا دقیقاً به این هدف دست یافته اما باید تا زمان رانندگی نهایی با این خودرو در جاده‌های اروپا صبر کرد و قضاوت نهایی را در آن زمان انجام داد. با ترکیب کارایی و راحتی بالا، پانامرا می‌تواند رقیبی قدر در کلاس سدان های لوکس باشد.

مشخصات پورشه پانامرا V8 S دیزل
قیمت: ۱۳۱ هزار دلار (تخمینی)
پیشرانه: ۸ سیلندر ۴ لیتری دیزل
قدرت/گشتاور: ۴۳۵ اسب بخار/۹۰۰ نیوتون متر
گیربکس: ۸ سرعته ی اتوماتیک، چهارچرخ محرک
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۵ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۹۰ کیلومتر در ساعت
زمان عرضه: اواخر سال ۲۰۱۶

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. ناسا

    ۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    قیمت 131000 دلار میشه 445400000 تومن
    قدرت و حجم موتورش خوبه
    شتاب و سرعتش هم خوبه
    فقط مصرف سوختش چقدر؟؟؟؟؟؟
    فکرکنم بین 11.5 الی 13.5 لیتر در هر 100 کیلومتر باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. احسان

    ۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (112 ديدگاه)

    گشتاورش فوقالعادس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حسن

    ۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1316 ديدگاه)

    انتظار تغییر چهره از المانیها نباید داشت اینم یه فسیل دیگه مثل بقیه یا یه حرف انگلیسی جدید یا یه عدد جدید اضافه میکنن یا یه در یا توربو میشه مدل جدید . فردا روز باز همین میشه هیبرید وبعد دوباره همین میشه ماشین برقی .بقولی اصالت ازشون میریزه دیگه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ناسا

      ۸ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      فازت چیه شما؟؟؟؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. احمد

      ۸ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (97 ديدگاه)

      باله عقبم داره .مسخره نکن زشته .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. ahmad m

      ۸ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (62 ديدگاه)

      حسن آقا جسارتا شما با آقای باقری نسبتی ندارین؟ چقدر شبیه به ایشون پست میذارین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. امير علي

    ۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (399 ديدگاه)

    الان این نسل جدیدشه یعنی رونمایی شد ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمد باقری

    ۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    سالهاست که با شماست، با همین قیافه نه چندان مناسب. ولی در هر صورت، از 911، خیلی خیلی بهتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مهدی

    ۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    آقایون محترمی که ایراد میگیرید این نسخه ی پروتایپ هست و شما فعلا دارید از روی کاور قضاوت میکنید! قطعا وقتی ک رونمایی بشه از این تصاویری ک میبینید زیبا تر خواهد بود.
    نمیدونم ک شما اصالت رو چی معنی میکنید ولی از نظر من اصالت یعنی پورشه هر خودروی جدید لوکسی رو توی هر سگمنتی ک رونمایی میکنه به قدری کامل طراحی و ساخته میشه که دست مهندسان و طراحان رو برای تغییر نسل جدید این خودرو بسته نگه میداره و ب خاطر همینه که در هر نسل جدید تغییرات کمی مشاهده میشه این یه سیاسته!
    این رسالت پورشه ست که خودرویی سریع لوکس و در عین حال کامل و به روز رو تولید کنه
    اما این در تمام ادوار مختلف بوده که یک خودروی خاص نمیتونه سلیقه ی اکثریت رو در بر بگیره و مشتریان هدف این کمپانی افراد خاص با سلیقه ی خاص هست منظورم آقایی هستن که در تمام پست های مربوط به پورشه اثر شدید منتقدانه ازتون هست کسی شمارو مجبور نکرده که آدمی خاص با سلیقه ی خاص باشید!
    ارادت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. REZA

      ۸ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (225 ديدگاه)

      چطوری آدم خاص با سلیقه خاص؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. من

      ۹ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      وقتی هنوز یه ماشین معرفی نشده ، بعضیا نشستن از روی عکس اونم با کاور دربارش نظر میدن!!!! خوب لااقل بذارین بیاد بعد بگین
      کلا بعضیا انسانهای جالبی ان!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. بنتلی

    ۸ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    داخلش فوق العاده شده،با اینکه طراحی داخلیش قبلا هم خوب بوده ولی تونسته فوق العاده ترش کنه،فقط ایکاش میزان تغییرات بیرونش هم مث داخلش بود و بیشتر تغییر میکرد،مثلا از کانسپت میشن ‏eالهام میگرفت،

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. amg

    ۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    بنز s class رو به این پورشه ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. علیرضا

    ۹ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (752 ديدگاه)

    اه حیف شد کابین قبلی پانامرا بود و اون دکمه های داشبوردش طراحی بیرونش هم که فرقی نکرده البته از پورشه نمیشه انتظار داشت و جدیدا هم بنز!!!آخه چرا دو سه تا طراح درست و حسابی استخدام نمیکنن یه حالی بده به محصولاتشون

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا