پورشه

پورشه در اندیشه تولید پانامرای تمام الکتریکی

زمانی که پورشه تایکان پدیدار شد بسیاری از افراد آن را نسخه‌ای الکتریکی از پانامرا تصور کردند. البته خیلی نباید این دیدگاه را صحیح دانست زیرا پانامرا ابعاد بزرگ‌تری نسبت به تایکان دارد. البته این دو خودرو از نظر طراحی وجوه اشتراک زیادی داشته و در این موضوع شکی وارد نیست.

با در نظر گرفتن این موضوع نظر شما درباره پانامرای تمام الکتریکی چیست؟ حرکتی خوب؟ سورپرایز نشدید؟ خب ما هم ‌چنین حسی داریم اما به نظر می‌رسد پورشه به دنبال هجومی همه‌جانبه به بازار خودروهای الکتریکی است.

معاون بخش تولیدات پورشه در زمان معرفی جهانی پانامرا ۲۰۲۱ اعلام کرده پورشه در حال بررسی امکان تولید نسخه تمام الکتریکی از این سدان چهار درب است.

دکتر توماس فریموث گفته است:

ما باید فکر کنیم بازار به کجا می‌رود و همچنین باید با تایکان یا یک لیموزین کوچک‌تر به بررسی وضعیت بازار بپردازیم. پس از آن می‌توانیم به آینده فکر کنیم.

در بحث بازارهای هدف پورشه هیچ همپوشانی‌ای بین این دو خودرو نمی‌بیند. مدیر پورشه به این نکته اشاره می‌کند که پانامرا بزرگ‌تر از تایکان بوده و یک خودروی بزرگ با فضای کابین زیاد در مقایسه با تایکان تمام الکتریکی می‌باشد. او همچنین می‌گوید تایکان به ویژه در بحث زیرساخت و باطن خودرویی متفاوت نسبت به پانامراست.

تصمیم این برند آلمانی برای الکتریکی کردن پانامرا خیلی سورپرایز کننده نیست. بخش اعظم فروش پانامرا در اروپا را نسخه هیبریدی این خودرو تشکیل داده و همچنین چندین دستگاه تایکانی که قبلاً سفارش داده شده به خاطر تأخیرها هنوز به دست مشتریان نرسیده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Hussein

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    پورشه به موتور (پر توان)و گیربکس(pdk) معروفه
    حالا بعد الکتریکی شدن نمیدونم میخواد به چی معروف بشه

    موافقم 8
    مخالفم 3
    1. Hadi

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      احتمالا به ولتاژ باتری معروف میشه?
      ولی خدایی کار پورشه حرف نداره من فکر کردم تایکان که اومد پانامرا دیگه حذف میشه
      ولی نه پورشه انگار برنامه های بیشتری داره
      پورشه هیچ وقت طرفداراشو ما امید نمیکنه…

      موافقم 11
      مخالفم 1
  2. ماکان

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (770 ديدگاه)

    سلام . انشاالله که نسخه تمام الکتریکی پانامرا قوی ترین نسخه ی پانامرا باشد یا اینکه یکی مانده به قوی ترین نسخه ی پانامرا باشد انشاالله و به صورت انبوه تولید شود .

    موافقم 8
    مخالفم 0
  3. ماکان

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (770 ديدگاه)

    البته انشاالله که برای مدل کاین هم همین کار را بکنند .

    موافقم 6
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا