پورشه

پورشه در گوودوود رکورد مک لارن را نزد!

گروه فولکس‌واگن در ماه‌های اخیر دو خودروی لمانز الکتریکی شده تولید کرده است که هر دو خودرو برای یک هدف و آن‌هم رکوردشکنی توسعه یافته‌اند. این دو خودرو هم‌اکنون در فستیوال سرعت گوودوود حضور دارند اما تنها یکی از آن‌ها در تلاش برای رکوردشکنی خواهد بود.


این خودرو فولکس‌واگن I.D. R Pikes Peak الکتریکی است که همین چند روز پیش در کلرادو رکوردشکنی کرد؛ اما خودروی هیبریدی پورشه ۹۱۹ اوو هم در گوودوود حضور دارد که اقدام به رکوردشکنی نخواهد کرد.


ظاهراً پورشه از کمپانی مادر درخواست شکستن رکورد ۴۱.۶ ثانیه‌ای ثبت شده توسط نیک هایدفلد در سال ۱۹۹۹ و با استفاده از خودروی مک لارن MP4/13 را داشته است. این رکوردزنی قرار بود با نسخه اصلاح شده قهرمان سه‌باره LMP1 صورت بگیرد اما خب درخواست پورشه مورد موافقت قرار نگرفته است!


سخنگوی پورشه موتور اسپورت می‌گوید:

پورشه درخواست رکوردشکنی در فستیوال سرعت را پیش از شروع این رویداد داشته اما با آن موافقت نشده است. البته پروژه ۹۱۹ اوو قرار نیست که تمامی رکوردها را بشکند.


یکی دیگر از سخنگویان این شرکت گفته که یک سؤال منطقی بوده اما پورشه نیز هرگز به‌صورت جدی دنبال رکوردشکنی مرتب نبوده است.


اگرچه پورشه ۹۱۹ اوو در گوودوود رکوردشکنی نمی‌کند اما این هفته نمایش فوق‌العاده‌ای خواهد داشت. به همین منوال فولکس‌واگن I.D. R اقدام به شکستن رکورد الکتریکی‌ها خواهد کرد. این رکورد قبلاً با زمان ۴۷.۳۴ ثانیه‌ای توسط خودروی B12/69 ثبت شده است؛ اما اگر فولکس‌واگن همان رکورد مک لارن را نیز بشکند اوضاع خیلی بهتر خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. mehran (fox)

    ۲۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (214 ديدگاه)

    پورشه هیولاییه که دومی نداره و به شخصه هر کاری که بگه و هر ادعایی که بکنه معتقدم از پسش برمیاد…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا