پورشه

معرفی پورشه 718 کیمن GT4 MR مانتی ریسینگ

آماده برای شخم زدن پیست!

مانتی ریسینگ یکی از نام های معتبر در زمینه مسابقات برگزار شده در نوربرگ رینگ بوده و با پورشه‌های تیون شده‌اش کاملاً شناخته می‌شود. جدیدترین محصول این کمپانی با نام ۷۱۸ کیمن GT4 MR شناخته می‌شود که روی عملکرد بهتر در پیست و مسابقات تمرکز داشته است. این خودرو همچنین به دنبال پرفورمنس شاخص در پیست مشهور نوربرگ رینگ نیز می‌باشد.

مانتی ریسینگ برخی بهبودهای کوچک را در بدنه ۷۱۸ کیمن GT4 نیز اعمال کرده است. این خودرو دارای قطعات محافظتی برای ورودی‌های هوا، بادگیر و بالچه‌های جدید است. این کوپه تیون شده از رینگ‌های فورج کاری شده با طرح Y و ظاهر طلایی‌رنگ سود می‌برد.

از نظر فنی هم این خودرو دارای سیستم تعلیق پیچشی می‌باشد. به این مورد باید لنت‌های ترمز جدید و لوله‌های ترمز متفاوت را نیز اضافه کرد.

اگرچه تغییرات رخ داده در ۷۱۸ کیمن GT4 MR خیلی گسترده نیست اما برای تیزتر کردن این خودرو در پیست کفایت خواهند کرد. پیشرانه ۶ سیلندر ۴ لیتری این خودرو قدرت ۴۱۴ اسب بخاری و گشتاور ۴۱۹ نیوتون متری تولید می‌کند. همکار این نیروگاه آهنین گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته دوکلاچه می‌باشد.

این خودرو با نصب گیربکس دستی شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۴ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۳۰۳ کیلومتر در ساعتی خواهد داشت.

اگر نسخه داغ‌تر کیمن GT4 ساخت خود پورشه را ترجیح می‌دهید پس باید منتظر بمانید زیرا این خودرو در حال توسعه می‌باشد. این نسخه احتمالاً با نام ۷۱۸ کیمن GT4 RS شناخته خواهد شد و از بدنه‌ای گیراتر با ورودی‌های هوای بیشتر و بال بزرگ استفاده خواهد کرد. ظاهراً این خودرو همچنان از همان پیشرانه ۴ لیتری استفاده خواهد کرد اما قدرتش به ۵۰۰ اسب بخار خواهد رسید.

انتظار می‌رود کیمن GT4 RS در سال جاری و با قیمت احتمالی ۱۳۰ هزار دلاری معرفی شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. 2646

    ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (344 ديدگاه)

    fr عزیز
    پاسخ کامنت شما در پست (معرفی رسمی نسل جدید پژو ۳۰۸، خط‌ونشان برای گلف) رو اینجا نوشتم، با امید به اینکه شاید برای دیگر صاحبان خودروهای توربو هم مفید باشد.
    برای اینکه بحث به نتیجه برسه، سوالات شما رو بخش به بخش پاسخ میدم.

    * همان طور که خودتون گفتین، میشه از طریق بخش Oil Finder در تمام سایت های شرکت های پتروشیمی جهان روغن موتور مناسب برای یک خودرو رو پیدا کرد اما در ایران خرید روغن موتور 2 نکته مهم داره:
    1. بازار کشور ما به دلیل محدودیت تمام گریدها و زیر مجموعه های روغن های یک برند رو نداره. حدود 10 سال پیش شرکت فرآسیا غیر از رده محصولات Light، Premium و Economic، رده Power را هم وارد می کرد که به شدت دوستش داشتم. متاسفانه در طی این سال ها نه تنها رده Power وارد نشد، زیر مجموعه های رده Light (مثل Giga Light و Mega Light) هم حذف شدن و فقط امروز از رده Light، زیر مجموعه پایه ( Super Light) وارد میشه. پس الزاما هر روغنی در بخش Oil Finder معرفی میشه، در کشور پیدا نمیشه.
    2. تعویض برند، رده و گرید روغن موتور به هیچ عنوان توصیه نمیشه؛ برای همین در هنگام خرید روغن موتور باید چشم انداز آینده هم در نظر بگیرین که برای دفعات بعدی هم این روغن موتور در دسترس و قابل خرید باشه. بنابراین حتما دنبال روغن موتوری باشین که چند سالی در بازار حضور داره و شرکت وارد کننده معتبری پشت اش باشه.
    در حال حاضر از محصولات Addinol، فقط 4 تا روغن موتور زیر در ایران موجود است:
    https://uupload.ir/files/h4rv_2646_(3).jpg

    * شرکت فرآسیا تا 3 سال پیش (آخرین باری که خودم چک کردم) در بخش around the world سایت Addinol ثبت شده بود و غیر از اسم، آدرس و شماره تلفن، سایت (http://addinol.ir/Default.aspx) را به عنوان نماینده فروش در ایران معرفی می کرد. منتها بعد از شدت گرفتن تحریم ها، عملا تمام نمایندگی های ایران در تمام بخش ها از سایت های شرکت مادر حذف شدند.

    * خوشبختانه هنوز آخرین پارت روغن موتورهای Addinol وارد شده از کارخانه مادر (آلمان) در سال 2019 از طریق نمایندگی های شرکت فرآسیا قابل خرید هست. من در تهران هم از نمایندگی کنار مسجد شریف و هم از نمایندگی خیابان هنگام خرید داشتم و جنس هاشون از دید من کاملا به روز و اصل بودند. بهتون پیشنهاد می کنم برای اطمینان بیشتر از اصل بودن روغن ها، غیر از خرید از نمایندگی اصلی، شماره سریال و تاریخ درج شده روی جعبه رو با شماره سریال و تاریخ روی قوطی های روغن درون جعبه مطابقت دهید. مثل شکل زیر:
    https://uupload.ir/files/gk6s_2646_(2).jpg

    * شرکت وارد کننده Valvoline رو دقیق خاطرم نیست اما به واسطه نیاز به روغن موتور، روغن دیفرانسیل و … با گریدهای خاص، بارها ازشون خرید داشتم. آنها هم محصولات به روز و کاملی داشتن که از طریق مقایسه اطلاعات چاپ شده روی جعبه و قوطی های روغن می توان مطمئن شد. مثل شکل زیر:
    https://uupload.ir/files/lhfv_2646_(5).jpg

    * محصولات شرکت Ravenol هم به تازگی توسط گروه my car lubs وارد شده که می تونین از طریق سایت خودشون (www.mycarlubs.com) خریداری کنید. کیفیت محصولات Ravenol واقعا مثل Addinol و Valvoline عالی است. خوشبختانه با توجه به سطح علمی گروه my car lubs، محصولات Ravenol با بهترین تنوع رده ها وارد شده و روغن هایی رو تو ایران آورده که خلاء شون واقعا حس میشد. به عنوان مثال تا پیش از حضور Ravenol در بازار، هیچ روغن ترانسفرکیس مناسبی برای BMW X3/X4 وجود نداشت اما الان Ravenol Transfer Case Fluid TF-0870 با استانداردهای مناسب در بازار هست. به عنوان مثال دیگر، تا پیش از ورود Ravenol، تنها روغن گیربکس مناسب برای گیربکس های ZF8 محصولات Benz و BMW در ایران، روغن ZF LifeGuard Fluid 8 بود که همگی تولید 2017 است اما RAVENOL ATF 8HP Fluid با قیمت مناسب تر و تاریخ به روزتر وارد شد. در کل Ravenol رو پیشنهاد می کنم، منتها با توجه به قیمت بالاشون، برای خودروهای زیرپا ترجیح میدم از Addinol و Valvoline که قیمت مناسب تری دارن، استفاده کنم:
    https://uupload.ir/files/dk8v_2646_(1).jpg

    * برند Total بسیار معروف و عالی است. اگرچه به شخصه این برند رو دوست ندارم و به کسی هم توصیه نمی کنم. قبلا روی Lexus NX300h از Total quartz 9000 V-drive 0-20 استفاده کردم منتها به نظرم Addinol Economic 020 به شدت روغن بهتری است. همون طوری که گفتین بازرگانی پانته آ زمانی نمایندگی رسمی Total در ایران بود که محصولات ساخت اروپا رو وارد می کرد، منتها این همکاری ها قبل از شروع تحریم ها قطع شد و یکباره پانته آ شروع به واردات روغن موتورهای توتال اماراتی کرد که در بازار جهانی قیمت به مراتب پایین تری نسبت به نمونه های ساخت فرانسوی داشتن. آخرین باری که از فروشگاه پانته آ در هایپرمارکت Total quartz 9000 V-drive 0-20 خریدم، روغن هاشون ساخت 2017 بود و تاریخ جدیدتری نداشتن. اگر نمونه فرانسوی و تاریخ روز Total پیدا کردین که از اصالت اش مطمئن بودین، روغن بسیار خوبی است.

    * در نهایت چون موتور توربو دارین، پیشنهاد می کنم حتما از بنزین سوپر استفاده کنید. اگر مثل من اهل رانندگی تهاجمی هستین یا ماشین تون تیون شده، استفاده از مکمل های Octan Booster (مکمل های بالابرنده اکتان بنزین، نه مکمل های شوینده سیستم سوخت) رو در هر باک به شدت بهتون پیشنهاد می کنم. تو ایران غیر از مکمل های NOS که قیمت فوق العاده بالایی دارند، مکمل های Lucas 3X و Gumout Octane booster (هر دو ساخت آمریکا) هم عالی هستن. بقیه مکمل های اکتان بوستر بازار از جمله Sonax، Wurth، Addinol و … تو تست های آزمایشگاهی دقیق مجلات اتومبیل معتبر، جزو 15 تا اکتان بوستر برتر هم نبودند. خوشبختانه Lucas 3X و Gumout Octane booster هم توسط وارد کننده معتبر وارد شده و هر دو تاشون برچسب های شاپرک اصلی دارند:
    https://uupload.ir/files/xjr_2646_(4).jpg

    موافقم 14
    مخالفم 102
    1. محمد رستمی نژاد

      ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (733 ديدگاه)

      ای جان‌ ای جان
      آفرین شما
      عجب اطلاعات مفیدی

      عجب پاسخ گویی
      از شما ممنونم

      موافقم 9
      مخالفم 1
    2. fr

      ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (50 ديدگاه)

      سلام و عرض تبریک نوروز خدمت شما دوست عزیز
      طبق فرمایش شما روغن آدینول 5W30 SN مدل PREMIUM در یگ سایت به قیمت 860 تومان پیدا کردم و البته ترجیحم خرید حضوری هست
      البته یکی از اشنایان هم روغن فوق العاده توتال ineo first 0w30 رو پیشنهاد دادن گه برام از خود فرانسه تهیه کنن ، الیبتخ نمدونم بشه با هواپیما اورد یا نه ولی اگر بشه الویت هم با اون خواهد بود
      با تشکر فراوان از وقت و اطلاعات شما

      موافقم 7
      مخالفم 1
  2. Sina

    ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (811 ديدگاه)

    ?

    موافقم 4
    مخالفم 0
  3. GT

    ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (436 ديدگاه)

    عرض خسته نباشید خدمت جناب احمد زاده و همه دست اندر کاران مجله پدال که حتی در روز عید نوروز هم دست از کار نمیکشید?
    برای همه شما عزیزان سال خوب و شادی را آرزومندم ?

    موافقم 9
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز
      عید شما مبارک
      انجام وظیفه می کنیم ❤

      موافقم 11
      مخالفم 0
  4. Farzad

    ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    قدرت و تاپ اسپیدش منو به شک انداخت !

    موافقم 6
    مخالفم 0
  5. مهردادكمال

    ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1821 ديدگاه)

    طراحی اینو به ٩١١ ترجیح میدم لنظرم شیکتره

    موافقم 8
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا