پورشه

911 اسپیدستر، الماس درخشان پورشه در نیویورک

پورشه ۹۱۱ اسپیدستر در نمایشگاه خودروی نیویورک معرفی می‌شود. این خودرو اواخر سال پیش به فرم کانسپت رونمایی شده بود.


در قلب ۹۱۱ اسپیدستر جدید پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۴ لیتری تنفس طبیعی تخت با قدرت ۵۰۲ اسب بخاری و گشتاور ۴۶۹ نیوتون متری قرار گرفته و موضوع جذاب اینکه قلب آهنین این خودرو می‌تواند تا دور ۹ هزار فریاد بزند. این پیشرانه همان نسخه‌ی بکار رفته در مدل‌های ۹۱۱ GT3 و ۹۱۱ GT3 RS فعلی بوده و از بدنه‌ی گاز انفرادی مشابه با خودروی مسابقه‌ای ۹۱۱ GT3 R سود می‌برد.


پورشه ۹۱۱ اسپیدستر جدید تنها با گیربکس ۶ سرعته دستی که نیرو را به چرخ‌های عقب می‌فرستد در دسترس خواهد بود. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۸ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۳۰۹ کیلومتر در ساعتی بخشی از توانایی‌های این خودروی آلمانی می‌باشند.


پورشه تلاش زیادی برای پایین نگه داشتن وزن خودرو انجام داده است و به همین خاطر فضای بار جلو، گلگیرهای جلو و پوشش عقب خودرو از فیبر کربن ساخته شده‌اند. ۹۱۱ اسپیدستر همچنین به صورت استاندارد از ترمزهای کامپوزیت سرامیکی پورشه سود برده و فاقد سیستم تهویه مطبوع می‌باشد. البته مشتریان می‌توانند بدون پرداخت هزینه‌ای اضافی سیستم تهویه مطبوع را سفارش دهند. وزن کلی این خودرو تنها ۱۴۶۵ کیلوگرم می‌باشد.


اگرچه اسپیدستر جدید از همان شاسی مدل‌های ۹۱۱ GT3 استفاده می‌کند اما دارای فرمان پذیری چرخ‌های عقب با تنظیمات ویژه و دسته‌موتورهای دینامیک جدید می‌باشد. یک دست رینگ‌های ۲۰ اینچی ساتین بلک نیز به‌صورت استاندارد وجود دارند.


همان‌گونه که نام خودرو نشان می‌دهد، ۹۱۱ اسپیدستر از شیشه‌ی جلوی کوتاه استفاده کرده و پورشه قول داده یکی از بهترین تجارب رانندگی را ارائه کند. از دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد طراحی خودرو می‌توان به شیشه‌های جانبی کوتاه، سقف پارچه‌ای سبک‌وزن و… اشاره کرد. متأسفانه این خودرو فاقد همان آینه‌های سنتی و درب باک روی کاپوت مدل کانسپت می‌باشد.

سفارش پورشه ۹۱۱ اسپیدستر ۲۰۱۹ از هفتم می سال جاری آغاز شده و انتظار می‌رود اواخر امسال وارد نمایندگی‌های فروش شود. پورشه همچنین علاوه بر معرفی خودرو از یک ساعت ویژه‌ی مالکان ۹۱۱ اسپیدستر هم رونمایی کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    از اون ماشین هایی هست که نفس ها رو تو سینه حبس میکنه و لقب الماس درخشان پورشه برازندشه
    شتاب ، قدرت ، سرعت و کیفیت سواری همیشه در محصولات پورشه مد نظر بوده و این یعنی یک ماشین کامل و سطح بالا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    بهتر بود دیرتر معرفی میکرد اما بر اساس طراحی نسل جدید ۹۱۱؛ با این حال خیلی با ابهته نمای عقبش؛ یه ۹۱۱ شیک و خاص که نمیشه ایرادی ازش گرفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. نوید جهرمی

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    خیلی این سریش رو دوست دارم. موتور تنفس طبیعی، گیربکس دستی، هوای باز، صدای عالی. نهایت لذتی که از یه ماشین انتظار داری در این جمع شده.
    خوش ب حال کسانی که صاحبش میشن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. овsкиكMас

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (19 ديدگاه)

    نمیشه زیباییش رو وصف کرد واقعا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ..::Majidio Lamborghini::..

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    همه چیز در بهترین حالت
    1) پورشه
    2 ) 911
    3 ) موتور 6 سیلندر
    4 ) تنفس طبیعی
    5) محور عقب
    6 ) گیربکس دستی
    7 ) دور گرفتن تا 9/000
    با این موتور تنفس طبیعی و نسبتا کم حجم ، سقف سرعت + 300 و این شتاب و پرفورمنس بی نظیر فقط از خودروسازی چون پورشه برمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      مگه میشه از موتور 4 لیتری اتمسفریک 469نیوتون متر گشتاور گرفت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۳۰ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (68 ديدگاه)

        خیلی هم عجیب نیست…

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. امیر

    ۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همه چیز این ماشین فوق العادست . ولی من کلا از چراغ جلو های ۹۱۱ خوشم نمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا