پورشه

پرده‌برداری از پورشه 911 اسپیدستر کانسپت

پیروی معرفی جهانی در اوایل تابستان سال جاری و حضور در فستیوال سرعت گوودوود، پورشه ۹۱۱ اسپیدستر کانسپت به گردهمایی Rennsport Reunion VI در کالیفرنیا آمده است.


این کانسپت نزدیک به مرحله تولید طبق انتظارات به تعداد محدودی تولید خواهد شد و تجربه‌ی رانندگی ناب و منحصربه‌فردی ارائه خواهد کرد. خودروی مورد بحث که دارای رنگ بدنه‌ی نقره‌ای متالیک و سفید است با همکاری پورشه موتور اسپورت تولید شده و اولین ایده از استراتژی طراحی هریتیج این شرکت را نشان می‌دهد.


اسپیدستر کانسپت که بر پایه پلتفرم نسل فعلی ۹۹۱ و شاسی GT3 ساخته شده از همان پیشرانه ۶ سیلندر ۴ لیتری تخت و تنفس طبیعی ۹۱۱ R سود برده و دارای یک گیربکس ۶ سرعته دستی می‌باشد.


تصمیم رسمی برای تولید این خودرو به زودی گرفته خواهد شد اما تاکنون تصاویر جاسوسی زیادی از این خودرو بدون پوشش استتاری زیادی ثبت شده است و این امر نشان می‌دهد که شانس تولید چنین خودرویی بالاست.


آخرین باری که ما پورشه را در حال ساخت یک ۹۱۱ اسپیدستر دیدیم به سال ۲۰۱۰ بازمی‌گردد که آن زمان تنها ۳۵۶ دستگاه از مدل دونفره ساخته شده بر پایه‌ی ۹۹۷ عرضه گردید. نام اسپیدستر تاریخچه‌ای طول و دراز دارد. پیشگام این نام خودروی رودستر ۳۵۶ ۱۵۰۰ آمریکا بود که در سال ۱۹۵۲ عرضه شد و از بدنه‌ای تمام آلومینیومی سود می‌برد. تنها ۱۶ دستگاه از این خودرو تولید شد.


پس از آن نمونه‌ی بسیار ارزان‌تری در سال ۱۹۵۴ تولید شد که ترکیبی از بدنه‌ی فولادی یک کوپه با شیشه‌ی جلوی تخت، تجهیزات کمتر کابین و… بود. هنرپیشه معروف هالیوود یعنی جیمز دین با این خودرو جان خود را از دست داد. دیگر نسخه‌های این خودرو تا سال ۱۹۸۸ ساخته نشدند اما در این سال بود که نسخه اسپیدستر از ۹۱۱ معرفی شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. pedRo

    ۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (15 ديدگاه)

    رینگ هاش یادآور مدل Carrera GT هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. King918

      ۸ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      دقیقا هم رینگ و هم صندلی ها
      آفرین به شما دوست عزیز

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. آرین

    ۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (94 ديدگاه)

    کابینش عالیه
    ساده زیبا شیک بدون زوائد
    و البته گیربکس دستی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Ferrari

    ۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    ماشین بسیار زیباییه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا