پورشه

نگاهی عمیق‌تر به پورشه 911 GT2 RS مجهز به پکیج وایساخ

بخش اعظم اخبار کنونی دنیای خودرو را بحث الکتریکی سازی تشکیل می‌دهد و البته پورشه نیز با سدان تمام الکتریکی میشن E پاسخ مناسبی به این تقاضا خواهد داد اما خب وضعیت یاد شده به این معنی نیست که خودروهای اسپورت سنتی از یاد می‌روند. در حقیقت نمی‌توان چیزی فراتر از پورشه ۹۱۱ GT2 RS را تصور کرد. شاید این خودرو را بتوان بارزترین مثال از اینکه چرا محصولات اسپورت سنتی هنوز هم ذات پورشه را تعریف می‌کنند دانست.

پورشه 911 GT2 RS
بله ماکان در سال پیش فروشی سه برابر بیشتر از ۹۱۱ داشته و کاین نیز از جمله محصولات پرفروش اشتوتگارتی‌ها بوده اما همانند نسل اول کاین که باعث افزایش سود پورشه برای ساخت کررا GT شد، این شاسی بلندهای جدید نیز منبع بسیار مهمی برای توسعه نسل جدید پورشه و دیگر اعضای خانواده محسوب می‌شوند.

پورشه 911 GT2 RS
یکی از مهم‌ترین مثال‌ها خودروی ۹۱۱ GT2 RS است که حد نهایی این خانواده محسوب می‌شود. GT2 RS موردبحث سریع‌ترین خودروی تولیدی دیفرانسیل عقب پیست نوربرگ رینگ بوده و همچنین قدرتمندترین نسخه جاده‌ای تاریخ ۹۱۱ به شمار می‌رود. این نمونه ویژه که در تصاویر مشاهده می‌کنید نسخه‌ای عادی نیست زیرا به پکیج سفارشی وایساخ Weissach مجهز شده است.

پورشه 911 GT2 RS
پکیج موردنظر دارای قطعات تیتانیومی و پلاستیکی تقویت شده با فیبر کربن است که باعث می‌شود وزن خودرو حدود ۳۰ کیلوگرم کاهش یابد. بخشی از این کاهش وزن به استفاده از رینگ‌های منیزیمی و لبه صندوق کربنی نیز مربوط است. البته میله‌های ضد لغزش و سقف نیز از کربن ساخته شده‌اند. رول کیج استفاده شده نیز از جنس تیتانیوم بوده و حتی پدال شیفترهای گیربکس ۷ سرعته PDK نیز از فیبر کربن ساخته شده‌اند تا وزن خودرو تا حد ممکن کاهش یابد.

اگرچه پورشه اشاره‌ای به میزان تولید ۹۱۱ GT2 RS مجهز به پکیج وایساخ نکرده اما گفته می‌شود سقف تولید آن تنها به ۱۰۰۰ دستگاه محدود است. اکثر ما تنها می‌توانیم آن را در بازی فورزا موتور اسپورت ۷ ببینیم!

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. الف.ی

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1632 ديدگاه)

    دوستان در مورد نوربرگ رینگ یه مطالبی بگم
    نمیدونم چند نفر از دوستان اینجا با این پیست به طور کامل آشنا هستند
    این پیست به چند بخش قابل تقسیمه و یکی از بخش هاش میزبان فرمول یک هم بوده و با استفاده از بلاک ها و لاستیک ها قسمت های مختلفش رو مشخص می کنن که البته خیلی از پیست ها این جوری هستند ولی اون نوربرگ رینگی که طی کردنش حدود 7 دقیقه با بهترین خودرو ها زمان لازم داره واقعا یه پیست همه چیز تمومه هم مسیر کفی نسبتا بلند داره شیکین ها و مسیر های مارپیچ که به اون اسلالوم هم گفته میشه ، نقاط ترمز گیری شدید و آهسته همچنین جایی که مهارت راننده در کنترل هرزگردی چرخ ها کنترل بشه
    این موارد توش تکرار شدن و مانند مثلا پیست های فرمول یک نیست که اگه اسپا رو در نظر بگیریم که سه تا کفی داره یک شیکین و بدون اسلالومه
    خلاصه اینکه رکورد زدن تو این پیست واقعا کار آسونی نیست و میشه گفت تقریبا نشان دهنده نهایت توانایی یک خودرو اسپرت در پیسته به همین خاطر خیلی روش حساب باز میشه
    آفرین به تمام شرکت هایی که خودروهاشون دراین پیست رکورد زدن و یا زمان های سریع در نوع خودشون به ثبت رسوندن و البته جدا از تعصب همتون آماده باشید چون Project One قراره یه بار دیگه The Best or Nothing رو در کلاس خودش اثبات کنه
    تا چه پیش آید……

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مصطفی

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (100 ديدگاه)

      خیلی از این پیست تعریف میکنن،فکر کنم قراره تو فرمول 1 امسال باشه،

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Mohammadreza

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (870 ديدگاه)

    از نمای عقب فوق‌العاده زیباست ولی نمای جلو بخاطر اون دوتا ورودی هوای بزرگ اصلا بدلم نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Mohammadreza

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (870 ديدگاه)

    امیدوارم نسخه پرفورمنس فراری 488 و مکلارن سنا هم بیان تو این پیست زماناشونو ثبت کنن
    شخصا با اینکه فراری نسخه های معمولی شو برا ثبت زمان نمیاره کاملا موافقم بقول جمیز می اگه به سگ خونگیت جنگ و خونریزی اموزش بدی ممکنه یروز بیای خونه ببینی بچتو خورده?
    ولی دیگه نسخه های پرفورمنس کخ برا همین کار توسعه پیدا کردن قضیشون فرق میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohammadreza

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (870 ديدگاه)

      مطمئنم اگه نسخه پرفورمنس 488 بیاد زیر 7 دور میزنه
      با اینکه هیچکی 488 رو بع عنوان ماشین خط مستقیمی نمیشناسه ولی تو درگ سال اگه یادتون باشه 911 Turbo s رو شکست این در حالیه که همه 488 رو بخاطر دست فرمون و ثباتش در پیچ ها میشناسن
      یا مثلا فورد قبل از معرفی فورد GT (که مدتی پیش تونست رکورد 918 رو تو پیست VIR بشکونه و بگفته بعضی دوستان کلا رکورد این پیست معروف روهم زده)
      گفت که ما در تست ها تونستیم فراری 458 اسپچیاله رو شکست بدیم و این خبر خوبی هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Meysam..LaFerrari

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (581 ديدگاه)

      فراری تو این سال های اخیر کِی تایم رسمی تو نوربرگ رینگ ثبت کرده که این دومین بار باشه؟

      تنها خودرویی که فراری رسما تایمش رو تایید کرده تو نوربرگ رینگ 599XX (سال 2010) بوده که زمان 6:58 رو بدست آورد و تو زمان خودش سریعترین تایم تاریخ این پیست بود که البته بعد از یه مدت Zonda R رکوردش رو شکست. (البته اگه مدل 599XX Evoluzione که سال بعدش ساخته شد رو تست میکردن احتمالا لپ تایمش زیر 6:50 میشد)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mehran911

        ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (2025 ديدگاه)

        میثم جان
        The 599XX, based on 599 GTB, is a car designed for track use only and is not street legal
        این خودرو صرفا برای پیست طراحی شده از نسخه های XX هستش
        .
        ((( تو زمان خودش سریعترین تایم تاریخ این پیست بود ))))
        سریعترین تایم برای خودروی هایی که اجازه تردد در جاده رو ندارن و خودرو های مسابقه ای مجموع 6 دقیقه و ۱۱ ثانیه است اونم سال ۱۹۸۳ یعنی ۳۴ سال پیش که توسط پورشه ۹۵۶ زده شده این رکورد تاریخ nurburgring هستش
        .
        راستی در بین نسخه هایی که صرفا برای پیست ارتقاء پیدا کردن هم سال ۲۰۰۵ یعنی ۵سال قبل از اینکه 599XX رکورد گیری کنه radical sr8 با عدد ۶:۵۵ رکورد بهتری زده

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Meysam..LaFerrari

          ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (581 ديدگاه)

          مهران جان خیلی جالبی شما ، یعنی واقعا فکر میکنی من نمیدونم 599XX یه خودروی Street-Legal نیست و برای پیست طراحی شده؟

          شما اومدی تایم پورشه 956 که یه ماشین مسابقه ای بود و تو مسابقات رسمی FIA شرکت میکرد رو با 599XX مقایسه میکنی که صرفا یه خودروی افراطی تر بر اساس پلتفرم یک خودروی GT شهری هست؟!
          کسی اسم این دو ماشین رو تو گوگل سرچ کنه و فقط بهشون نگاه کنه به لطیفه ای که تعریف کردید پی میبره.

          پسر خوب اگه بنا بود لپ تایم پورشه 956 رو ملاک قرار بدیم باید تایم خودروهای فرمول یک رو هم داخل این پیست در نظر میگرفتیم!
          فکر میکردم که این رو بتونی درک کنی حداقل.

          رادیکال SR8 با 680 کیلو وزن و طراحی کاملا مسابقه ای که حتی از خودروهای فرمول یک هم سبک تره مشخصا براش کار سختی نیست تو پیست از خودرویی که 2 برابر ازش سنگین تره تایم بهتری ثبت کنه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Meysam..LaFerrari

          ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (581 ديدگاه)

          البته من میدونم خود تو هم اطلاع داری که مقایسه ی این تایم درست نبود اما صرفا بخاطر این که اسم Porsche رو وسط بیاری اومدی این کامنت رو گذاشتی.

          ماشینی مثل 599XX تو کلاس خودروهایی مثل پاگانی Zonda R ، مکلارن P1 GTR ، استون مارتین Vulcan و … قرار میگیره و شما باید با این ها مقایسه ش کنی نه با یه خودروی مسابقه ای که برای مسابقات رسمی تولید شده!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. akrh78

          ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (1356 ديدگاه)

          به شخصه از شما خوشم میاد و خیلی شما رو قبول دارم و مشخصه که کاملا خیلی خیلی اطلاعات دارین و همیشه هم نظراتتون سرشار از ادبه ولی بعضی ها هستن که علیرغم سواد و دانششون لحن بدی دارن و اکلی مغرورن به خودشون.
          اینه که مهران خان 911 رو خاص و تک کرده تو پدال
          موفق و پیروزباشید

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. mehran911

          ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          ممنون آرش جان لطف داری
          .
          میثم عزیز
          جواب کامنتت رو پایین دادم جوابت رو در قسمت پاسخ تایپ نکن چون خیلی باریک میشه خوندنش سخته موازی با کامنت من بنویس

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. mehran911

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (2025 ديدگاه)

        میثم عزیز
        (((( یعنی واقعا فکر میکنی من نمیدونم 599XX یه خودروی Street-Legal نیست و برای پیست طراحی شده؟ ))))
        من فکر کردم یادت رفته دوست عزیز اما اگه میدونستی و چنین چیزی نوشتی دیگه واقعا …
        .
        نوشتی
        ((((( با 599XX مقایسه میکنی که صرفا یه خودروی افراطی تر بر اساس پلتفرم یک خودروی GT شهری هست؟! )))
        پس 599xx جی تی شهریه ؟
        اصلا فکر نمکردم نسخه های XX از چرم ناپا و سیستم تهویه مطبوع با چند رایحه و صندلی ۶۰ جهته ! استفاده میکنن فقط یک سوال اون رول کیج ها چی هستن دقیقا ؟؟؟
        .
        دیگه الان مطمئن شدم نمدونستی
        راستی fxxk چی اونم شهریه ؟
        .
        نوشتی :
        ((( تنها خودرویی که فراری رسما تایمش رو تایید کرده تو نوربرگ رینگ 599XX (سال 2010) بوده که زمان 6:58 رو بدست آورد و تو زمان خودش سریعترین تایم تاریخ این پیست بود …)))
        لفظ سریعترین خودروی تاریخ پیست رو برای من تعریف میکنی ؟
        پسر خوب شما نوشتی سریعترین منم در جواب گفتم نع سریعترین خودروی دیگریست
        .
        نوشتی :
        اگر قرار بود پورشه 956 رو ملاک قرار بدیم باید تایم خودروهای فرمول یک رو هم داخل این پیست در نظر میگرفتیم!
        خب بگیر از الان تا هر وقت خواستی وقت داری رکورد ( رسمی ) و موثق از مسیر اصلی(( Nordschleife )) خودروی فرمول بهتر از پورشه بیاری
        خب نابغه مگه کی و چندتا خودروی فرمول یک در مسیر Nordschleife رکورد گیری کردن ؟؟؟
        شما میگی فرمول یک من میگم موشک شما فردا بیا با موشک رکورد پیست رو بزن قول میدم دیگه نگم پورشه
        .
        نوشتی :
        رادیکال SR8 با 680 کیلو وزن و طراحی کاملا مسابقه ای که حتی از خودروهای فرمول یک هم سبک تره مشخصا براش کار سختی نیست تو پیست از خودرویی که 2 برابر ازش سنگین تره تایم بهتری ثبت کنه.)))
        شما ۶۸۰ کیلو من میگم ۶۰ گرم این ماشین مثل سری xx صرفا برای پیست کاملا بهینه سازی سازی شدن تا جایی که حق تردد جاده ای ندارن و هر دو دقیقا طبق آمار سایت دقیقا در کلاس non-road-legal vehicles دسته بندی شدن دقیقا مثل مکلان P1 GTR دقیقا مثل پاگانی زوندا R که اجازه حرکت در شهر رو ندارن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. mehran911

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (2025 ديدگاه)

        جدای از این بحث ی چیزی بگم
        کامنت اولم رو جوری نوشتم که فکر نکنی که میخوام مچ بگیرم یا هرچی …
        اما تا وقتی که با پیش زمینه ی ذهنی بد و بدور از منطق بخواهی جواب بدی فقط وقت تلف کردی
        پسر خوب بالا بری پایین بیای در کامنت شما مثل همه ی کامنت های من دقیقا و بدون هیییییچ شکی اشتباه وجود داره
        سایت کاراند درایور رو که احتمالا قبول داری
        این عین متن در مورد radical sr8 lm هستش که رکورد زده فقط یک بار بخونش دقیقا فلسفه ساختش رو نوشته
        .
        The Radical is both obscure and miles from an ordinary “production” car. It’s powered by a 460-hp, 2.8-liter V-8 that spins to north of 10,000 rpm, rides on a fully-adjustable suspension, has 11-inch disc brakes, and wears slick tires. Things like a roof and windshield are unavailable, yet it somehow qualifies as a production car. Regardless, how long will it take before another manufacturer claims to have beaten this (unofficial) record?
        .
        در کامنت بالا سعی کردم دقیقا مثل نظر خودت بنویسم دوستانی که در این سایت هستن و منو بیرون از فضای سایت هم میشناسن میدونن اینجوری حرف نمیزنم
        .
        به هر حال خوشحالم بعد از دو یا شاید سه سال کامنتت رو دوباره در پدال میبینم دوست عزیز

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. Meysam..LaFerrari

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (581 ديدگاه)

        مهران جان ظاهراً شما خیلی دوست داری بجای برداشت واقعیات، اون چیزی که دوست داری رو از کامنت من برداشت کنی و بعد جواب بدی!

        دوست گرامی من کجا گفتم 599XX یه GT شهریه؟ دقت کن : “یه خودروی افراطی تر که بر اساس پلتفرم یک خودروی GT شهری هست”

        جمله به قدری واضحه که یه طفل 6 ساله هم میتونه تفسیرش کنه.

        The Ferrari 599XX has blasted around the Nurburgring’s Norschleife circuit in record time, clocking a lap of just 6min 58sec – the first time a production-derived sports car has broken the 7-minute barrier.

        The Radical SR8 is the only car to have managed anything faster, when it shot to the top of the board in just 6min 48sec back in 2009, though Ferrari rather defensively claims that, as a spaceframe racing car, the SR8 isn’t in the same category as the 599XX. The Radical’s road legal, the Ferrari’s not.

        شما تو خود سایت نوربرگ رینگ هم بری Radical SR8 و SR8LM رو تو دسته ی Road-Legal قرار دادن ؛ البته زمانی که پورشه دوستان ادعا میکردن 918 سریعترین تایم تاریخ این پیست رو شکسته شما باید میومدی از رادیکال SR8 بعنوان یه خودروی Road-Legal که سریعتر از 918 تایم زده بوده دفاع میکردی اما خب اونجا پورشه بود داستان فرق میکرد، بگذریم.

        تو ویکی پدیا لپ تایم این ماشین رو تو دو دسته ی Road-Legal و
        Non-Series / Non Road Legal قرار دادن.

        چطور یک ماشین هم میتونه Road-Legal باشه هم Non Road-Legal؟
        در واقع این که SR8LM رو تو اون Category قرار دادن بخاطر Non-Series بودنش هست نه بخاطر اینکه Road-Legal نیست!!!!
        پس شما اینجا اشتباه کردید.
        پورشه 956 هم که اصلا یه پروتوتایپه که تو دسته ی ماشین های مسابقه ای قرار میگیره پس 599XX تو Category خودش در زمان خودش سریعترین تایم رو زده

        لامبورگینی هوراکان و پورشه 911GT2RS وقتی تایم رسمیشون رو ثبت کردن همه میگفتن سریعترین تایم تاریخ این پیست، کسی نمیگفت سریعترین تایم برای یک خودروی Production / Road Legal

        البته اینجا حرف شما رو میپذیرم مهران جان حق با شماست 599X لزوما سریعترین ماشینی نبوده که این پیست رو دور زده اما تو Category خودش بوده.
        ولی دفعه ی بعد کسی اومد گفت 918 یه زمان سریعترین تایم تاریخ این پیست بعنوان یک خودروی Road-Legal در دست داشته شما باید باهاش مخالفت کنی و بگی SR8 سریعترین بوده، اون موقع میپذیرم که هدف شما مچ گیری نبوده و واقعا منطق در کار بوده!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      5. Meysam..LaFerrari

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (581 ديدگاه)

        Peterborough sportscar manufacturer Radical Sportscars has smashed the Nürburgring production car lap record, with driver Michael Vergers posting a committed 6m48s lap time. The road-legal SR8LM smashed the previous record, also held by Radical since 2005, by an incredible eight seconds.

        حالا از این داستان ها که بگذریم چخبر از احوال بهترین رفیقتون مجید جان؟:)))))

        موافقم 0
        مخالفم 0
      6. mehran911

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (2025 ديدگاه)

        میثم جان
        شما میگی من من هر جور دوست دارم جواب میدم
        خب پسر خوب مگه خودت نگفتی ((رادیکال SR8 با 680 کیلو وزن و طراحی کاملا مسابقه ای که حتی از خودروهای فرمول یک هم سبک تره مشخصا براش کار سختی نیست تو پیست از خودرویی که 2 برابر ازش سنگین تره تایم بهتری ثبت کنه. )))
        .
        بگذریم
        این تعریف خودروهای Street-Legal
        Street legal or road going refers to a vehicle such as an automobile, motorcycle, or light truck that is equipped and licensed for use on public roads, being therefore roadworthy. This will require specific configurations of lighting, signal lights, and safety equipment. Some specialty vehicles that will not be operated on roads therefore do not need all the features of a street-legal vehicle; examples are a vehicle used only off-road (such as a sandrail) that is trailered to its off-road operating area, and a race car that is used only on closed race tracks and therefore does not need all the features of a street-legal vehicle. As well as motor vehicles, the street-legal distinction applies in some jurisdictions to track bicycles that lack street-legal brakes and lights. Street legality rules can even affect race car helmets, which possess visual fields too narrow for use on an open road without the risk of
        missing a fast-moving vehicle
        .
        چیزی که هست دقیقا اینه که رادیکال SR8 رو نسخه ای از خودروهای مخصوص پیستی در نظر میگیره که تحت شرایطی و با تغییراتی مجوز تردد شهری رو گرفتن که کاملا درسته و من شخصا هیچ مشکلی با اون ندارم وقبول میکنم دقیقا مثل Porsche 911 GT1 که رکورددار لمانز هستش اما مجوز شهری رو هم با تغییراتی گرفت البته شرایط مجوز گرفتن از کشوری به کشور دیگه فرق میکنه مثلا در آمریکا خودرو بصورت استاندارد نباید رول کیج استفاده کنه و…
        با توجه به این من هیچ مشکلی ندارم بگم رادیکال رکورد بهتری از ۹۱۸ زده
        .
        (((( لامبورگینی هوراکان و پورشه 911GT2RS وقتی تایم رسمیشون رو ثبت کردن همه میگفتن سریعترین تایم تاریخ این پیست، کسی نمیگفت سریعترین تایم برای یک خودروی Production / Road Legal ))))
        حقیقتش منم ندیدم بگن اما رکورد GT2rs چه road legal رو در نظر بگیریم و چه نگیریم در هر حالت بهترین رکورد زده شده است

        موافقم 0
        مخالفم 0
      7. mehran911

        ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (2025 ديدگاه)

        حالا از این داستان ها که بگذریم چخبر از احوال بهترین رفیقتون مجید جان؟:)))))
        .
        بی شوخی دلم داره برای کامنتاش تنگ میشه شلوغ کردناش رو خیلی دوست داشتم مجید خیییلی عشقه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. مهدی

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    اتاقش خیلی از نسخه عادی 911 خوشگل تره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا