پورشه

پورشه 911 GT3، تنفس طبیعی تا آخرین حد ممکن!

پورشه تا زمانی که بازار اجازه دهد به ریشه‌های خود وفادار خواهد ماند. درحالی‌که اخباری مبنی بر حذف گیربکس دستی و استفاده از توربو در پیشرانه ۹۱۱ GT3 جدید به گوش رسیده اما این خودروساز آلمانی به خریداران اطمینان داده که هنوز به پیشرانه‌های تنفس طبیعی نصب شده در عقب خودرو و البته گیربکس‌های دستی تا آخرین حد ممکن وفادار است.


مدیر بخش موتور اسپورت GT پورشه در مصاحبه با نشریه استرالیایی درایو اخبار مرتبط با پیشرانه‌های کاملاً توربو را رد کرده است. دکتر Frank-Steffen Walliser گفته است:

یک پیشرانه تنفس طبیعی هنوز هم با ذات خودرویی اسپورت همخوانی دارد. شما نمی‌توانید با یک پیشرانه توربو به همان اهداف دست پیدا کنید.

پورشه برنامه‌هایی برای دوری از پیشرانه‌های توربو تا آخرین حد ممکن دارد.


زمانی که از مدیر پورشه درباره احتمال نصب پیشرانه در موقعیت نزدیک‌تر به مرکز خودرو پرسیده شده او گفته که پیشرانه محصولات شرکت هم‌اکنون در موقعیت صحیحی قرار داشته و در پشت خودرو نیست. البته انتظار هم نداشته باشید که این مدیر ارشد طرفدار حذف گیربکس دستی نیز باشد:

من فکر می‌کنم گیربکس دستی GT3 دقیق‌تر است.


نسل جدید ۹۱۱ GT3 بنا به اخبار منتشر شده پیشرانه تنفس طبیعی ۶ سیلندر ۴ لیتری تخت خود را از دست خواهد داد تا فضا برای نصب یک پیشرانه قدرتمند توربو باز شود. انتظار می‌رود قدرت این پیشرانه ۱۰ درصد بیشتر از قدرت ۵۰۰ اسبی نمونه کنونی باشد و آن را به حدود ۵۵۰ اسب بخار برساند.


اگر پورشه تصمیم به استفاده از پیشرانه توربو در نسل جدید GT3 بگیرد انتظار داریم از متریال سبک‌وزن‌تری سود ببرد. قبلاً می‌دانستیم که GT3 جدید سریع‌تر و قدرتمندتر از نسل فعلی باشد اما برای دریافت اخبار رسمی باید منتظر بیانیه‌های شرکت باشیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. F۲۲RAPTOR

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2597 ديدگاه)

    حیف این پیشرانه
    که بخواد حذف شه
    ۴لیتر ۵۰۰ اسب واقعا فوق العاده س

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Hamid.Hellcat

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    هرچند پورشه با ساخت سدان و شاسی بلند سود کلانی بدست آورد اما دیگه الان مثل فراری خاص نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ali

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (262 ديدگاه)

      خدایی این بحث خاص بودن خیلی مسخرست. خوب چیزی که بهتره، معمولا بیشتر میفروشه و از نظر شما خاص بودنشو از دست میده. خوب بهتر نشه یعنی؟ الان یه ماشین چینی از تویوتا و بنز کمتر میفروشه، پس خاص تره و باید رفت سراغ اون؟ گور بابای این خاص بودن. مقایسه فراری و پورشه هم از این نظر اصلا درست نیس به نظرم. میانگین قیمتی پورشه خیلی کمتر از فراریه. فراری هدفش ساخت سوپر اسپرت و هایپرکاره فقط. ولی پورشه طیف وسیعی از کلاس ها رو میپوشونه. این بحث خاص بودن هم به نظرم فقط برای خود نماییه. آدمی هم که کمبود داره، خودنمایی میکنه. سوار ماشین میشی باید فقط همه ی فکر و ذهنت ماشینت باشه و لذت بردن از اون. نه اینکه چه قدر نگاه های دیگران برمیگرده سمتت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hamid.Hellcat

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (1198 ديدگاه)

        معیار های شما با کسی که واقعا قصد خرید سوپر اسپرت داره و میخواد اینقدر پول بابتش بده فرق داره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. حمید ع

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (239 ديدگاه)

    امیدوارم مدیرهای پورش این نوع موتور و گیربکسر با این کارایی فوق العاده رو هیچوقت کنار نذارن.خود من بشخصه عاشق موتور تنفس طبیعی هستم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. الف.ی

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1634 ديدگاه)

      چند وقت پیش گفته بودن تا وقتی که حتی یک نفر خواهان گیربکس دستی باشه پورشه به تولید اون ادامه میده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Ali

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (262 ديدگاه)

    موتور تنفس طبیعی یه چیز دیگست. این حرفش رو دقت کنید: ((یک پیشرانه تنفس طبیعی هنوز هم با ذات خودرویی اسپورت همخوانی دارد. شما نمی‌توانید با یک پیشرانه توربو به همان اهداف دست پیدا کنید.))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حسین وی

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (463 ديدگاه)

    اصالت یعنی پورش پورش یعنی اصالت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. King 918

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    اوفیش ……. بهترین 6 سیلندر تنفس طبیعی در کل جهان هستی ……….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Ferrari

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    همه یه طرف فقط کابینش یه طرف چه ترکیب بی نظیری .911GT3 پورشه ی مورعلاقه منه خیلی خوشگله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Sajjad

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    خداییش تنفس طبیعی و گیربکس دستی واقعا لذت بخشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. aura

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (25 ديدگاه)

    مرحبا به پورشه
    یادم نیس یه جا نوشته بود پورشه سعی میکنه توی همه مدلاش اون بوی نویی و اصالت مدلای قدیمشو حفظ کنه که واقعا احترام قائلم براش
    از همه بالاتر مثل مک لارن دنبال خود نمایی نیست چون به ماشیناش ایمان داره
    عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. arian

    ۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    911 یعنی یه دنیا اصالت هر چی میبینمش سیر نمیشم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا