پورشه

پورشه 962 ایمسا، جواهری درخشان در تاریخ موتور اسپورت

معمولاً خودروهای مسابقه‌ای و نمادین پورشه در بازار روزمره دیده نمی‌شوند اما میلیونرهایی که به دنبال خرید یک خودروی مسابقه‌ای برای رسیدن به آرزوی خود هستند می‌توانند این پورشه ۹۶۲ مدل ۱۹۸۴ را خریداری کنند.


این خودرو برای کلاس مسابقات گرند تورینگ ایمسا ساخته شده و نمونه‌ی حاضر در تصاویر شماره شاسی ۹۶۲۱۰۲ دارد که تنها یکی از ۱۶ دستگاه ساخته شده با توجه به استانداردهای این مسابقات می‌باشد. ۷۵ خودروی مسابقه‌ای دیگر نیز برای سایر مسابقات ساخته شده‌اند.


گفته می‌شود اولین حضور این خودرو به فصل ۱۹۸۴ مسابقات و با رانندگی باب آکین بازمی‌گردد. این خودرو در اولین فصل حضور خود در مسابقات دو مقام ششمی به دست آورده اما درخشش آن به سال ۱۹۸۵ مربوط می‌شود که رتبه چهارم کلی را در مسابقات ۲۴ ساعته دیتونا به دست آورد و در مسابقات سبرینگ ۱۲ ساعته نیز از پول پوزیشن کار خود را شروع کرد. متأسفانه این خودرو پس از تصادف با خودرویی دیگر در مسابقه ۵۰۰KM نتوانست به رقابت خود ادامه دهد.


در ادامه شرکت پنسک ریسینگ این خودرو را خریده و آن را تعمیر کرد و به شرایط قبلی بازگرداند. این خودرو تا سال ۲۰۰۵ در کلکسیون شخصی راجر پنسک حضور داشت و پس از آن به جیم تورس فروخته شد و یک بازسازی کامل روی آن صورت گرفت. دو سال بعد شرکت گانر ریسینگ خودرو را خریداری کرده و در سال ۲۰۰۹ آن را به مسابقات رولکس برد.


از آن سال تاکنون خودروی موردبحث در برخی رویدادهای مسابقه‌ای همچون رولکس مونتری ۲۰۱۸، موتور کلاب ۲۰۱۷ و… شرکت کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Khosrow

    ۱۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    انصافا هیچ چیش به جواهر و اینا نمیخوره / نمای جلوش رو تا حدودی مورد پسند یافتم / توعکس اخر شبیه سوسکیه که تهشو چلوندن / تنها نکته قابل اعتناش ارتفاع فوق العاده کمش هست ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهرزاد

      ۱۸ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      آخه از خودرو چی سرت میشه میای همچین نظری میدی؟؟؟؟ پس نه می خواستی ارتفاعش چی باشه آخه؟ خودرو مسابقه ای اصلا دیدی؟ نمای عقبش شبیه سوسک چلونده شده نیست! نمای عقبش شاهکار مهندسی آیرودینامیک و بس! برو یک سوادتو از علم طراحی خودرو ببر بالا. این خودرو ساخته نشده که فقط زیبا به نظر برسه. این خودرو ساخته شده علم مکانیکو و قوانین فیزیک رو به چالش بکشه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. porschesport

      ۱۸ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (141 ديدگاه)

      من از طرف پورشه از شما معذرت میخوام ! داداش این خودرو رو برای سلیقه منو شما که نساختن , خودروی مسابقه ایه. زمان ها صرف شده و وقت برده و فکر شده روش و بهترین تکنولوژی وقت رو براش به کار بردن بعد تنها نکته ی قابل اعتناش ارتفاع فوق العاده کمشه؟؟؟ این دیگه از اون حرفاست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. porschesport

    ۱۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    یکی دیگه از جواهر های موتور اسپورت پورشه , جانشین خلف 956, که البته بعضی از قطعاتشو از اون قرض گرفته بود به طور کلی فکر میکنم تو سری مسابقات IMSA به 54 پیروزی دست یافت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حامد

    ۱۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (188 ديدگاه)

    این برای سریع بودن ساخته شده نه برای سلیقه شخصی و از پسش هم بر اومده. اون زمان از یه فلت سیکس سه لیتری هواخنک (البته ظاهرا سرسیلندر آب خنک بوده) حدود 700 اسب استخراج می کرده .
    در ضمن همه همکلاسی هاش تو اون بازه زمانی تقریبا همین شکلین. یه نگاهی به جگوار XJR8 و یا نیسان GTP zx بندازین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. بهنام

    ۲۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (7 ديدگاه)

    یه حس صمیمیت با دیدن چراغ عقب به من دست داد نمیدونم چرا..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا