پورشه

احتمال استفاده از پیشرانه کیمن GT4 در سایر محصولات پورشه

پورشه اعلام کرد احتمال استفاده از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۴ لیتری تنفس طبیعی خودروی ۷۱۸ کیمن GT4 در سایر محصولات این برند وجود دارد.


قبلاً گفته می‌شد این خودرو از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر پورشه ۹۱۱ GT3 با قدرت کمتر استفاده خواهد کرد اما ژرمن‌ها راه دیگری را انتخاب کرده و بجای آن از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر تختی استفاده کردند که اساساً نسخه‌ی کاملاً متفاوت و اصلاح شده از پیشرانه‌ی ۳ لیتری ۹۱۱ کررا می‌باشد.


مدیر بخش GT پورشه گفته است:

در واقع این یک پیشرانه‌ی جدید و سفارشی است که از خانواده‌ی ۹A2 بوده و ما می‌توانیم آن را اوو بنامیم. ما سرسیلندر، پیستون، میل‌لنگ و… جدیدی را برای این پیشرانه ساختیم.

مدیر پورشه خاطرنشان می‌سازد:

این یک تلاش بزرگ برای تولید پیشرانه بوده است. ما به پیشرانه‌های تنفس طبیعی به ویژه برای خودروهای اسپورت و ناب اعتقاد داریم. ما می‌توانیم از این پیشرانه در دیگر محصولات خود نیز استفاده کنیم.

زمانی که از مدیر پورشه درباره‌ی معنی این سخن پرسیده شد او گفت در آینده چیزهای بیشتری خواهید دید.


پورشه می‌توانست از پیشرانه‌ی ۹۱۱ GT3 در کیمن GT4 و باکستر اسپایدر جدید استفاده کند اما مدیر بخش GT این برند گفته انجام چنین کاری توجیه‌پذیر نبوده است. او گفته است:

پیشرانه‌ی GT3 را نمی‌توانید با پیشرانه‌ی ۹A2 اوو مقایسه کنید چراکه ما نمی‌توانستیم از آن پیشرانه استفاده کنیم. شما می‌توانید با یک چکش آن را در محفظه پیشرانه قرار دهید اما خب این کار برای تولید انبوه معنی ندارد. همچنین شما نیازی به قطعات تیتانیومی در خودرویی با ۴۱۴ اسب بخار قدرت ندارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. فقط پورشه

    ۲۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (661 ديدگاه)

    واقعا خیلی خوشحال شدم وقتی شنیدم باکستر و کیمن به تنفس طبیعی برگشتن
    تنها مشکل مدل های قبلیش صداش بود که پورشه اونم درست کرد?

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا