پورشه

5 ویژگی برجسته تایکان از زبان خود پورشه!

جدیدترین قسمت از سریال ۵ گانه های برتر پورشه نگاهی عمیق به جدیدترین و پیشرفته‌ترین محصول این خودروساز دارد. در این ویدئوی جدید ما در مرکز توسعه پورشه در وایساخ با مدیر بخش الکتریکی شرکت آقای الکس بنگولا همراه خواهیم شد تا برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های تایکان الکتریکی را بررسی کنیم.


اول اینکه او با مهندس آئرودینامیک آقای میشائیل هینتربوچینگر دیدار می‌کند و این مهندس درباره‌ی ویژگی‌های آئرودینامیکی تایکان سخن می‌گوید. او به ما یادآوری می‌کند تایکان توربو ضریب درگ قابل‌توجه ۰.۲۲ دارد درحالی‌که ضریب درگ مدل قوی‌تر توربو S برابر با ۰.۲۵ است. به این ترتیب نسخه ارزان‌تر تایکان آئرودینامیک ترین محصول کنونی پورشه محسوب می‌شود.

در مرحله بعد بنگولا با پیتر وارگا که مدیر طراحی ظاهری تایکان بوده هم‌صحبت می‌شود. او می‌گوید تیمش به تناسبات کلی این خودرو بسیار افتخار می‌کنند. وارگا همچنین به چالش‌های طراحی‌ای که باتری‌های موجود در کف تایکان ایجاد کرده‌اند اشاره می‌کند.


ایوو فن هالتن مدیر طراحی کابین نیز با بنگولا همراه می‌شود تا درباره کابین این خودرو توضیحاتی ارائه کند. او درباره حس کلی کابین این خودرو در زمان ورود به داخل خودرو سخن گفته و اعلام می‌کند هدفش از طراحی کابین تایکان یادآوری یک پورشه و محصول اسپورت واقعی بوده است.

موضوع بعدی تولید تایکان در کارخانه‌ی جدید است. بنگولا می‌گوید این خط مونتاژ از نظر دی‌اکسید کربن کاملاً خنثی می‌باشد.

نهایتاً هم نوبت به صحبت درباره پرفورمنس می‌رسد. بنگولا پشت فرمان این خودرو نشسته و تمامی ۷۶۱ اسب بخار قوای محرکه الکتریکی را کف جاده رها می‌کند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. MOHAMMAD.DEMON

    ۱۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (420 ديدگاه)

    چند روز پیش ظاهرا چند تا از مهندسان پورشه
    یک دستگاه تسلا مدل ۳ کرایه کردن
    و با برسی ویژگی های احضار و اتوپایلت تسلا
    تحت تاثیر قرار گرفتن و انگشت به دهان موندن
    سال پیش هم مدیر پورشه گفت بود تسلا الگوی ما نیست
    بنز هم مدل ایکس کرایه کرده بود قبلا
    امید وارم پدالی مطلبش رو ترجمه کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پورشه

      ۱۸ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (16 ديدگاه)

      انگار داره یه نوجوان ۱۴ تا ۱۷ ساله حرف میزنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MOHAMMAD.DEMON

        ۱۸ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (420 ديدگاه)

        متاسفانه نمیتونم دلخور شم از اینکه منو نوجوان ۱۷ ساله خطاب میکنید
        چون من عین مطلب موتور وان رو ترجمه کردم
        اونجا هم دقیقا این شکلی نوشته بود
        فقط خواستم مطلبش ترجمه شه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۸ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (10203 ديدگاه)

      من هم امیدوارم حتماً پدال ترجمه کنه .
      با تمام احترام ، شرمنده ، حرف شما مسخره ترین چیزیه که شنیدم .
      تایکان را نگاه میکنم علاقه مند میشم به ماشین برقی ، در حالی که قبل از معرفی تایکان تمام ماشینهای برقی زشت و بیروح بودند با طراحی مسخره داشبورد که به جای مانیتور ،اِنگاری تلویزیون نصب کرده اند .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. s.h

      ۱۸ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (712 ديدگاه)

      دوستان منظور این دوستمون ویژگی خودران تسلا بود نه چیز دیگه که علاوه بر اینکه علاقه ای به تسلا ندارم کاملا حرفشون درسته و خودران تسلا یکی از بهترین هاست تو دنیا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۸ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (10203 ديدگاه)

        شاید بهترینه در دنیا اما نه در مقابل پورشه تایکان .
        تسلا را میشه پیشرو تمام برقیها دانست اما نه کاملترین .

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. Elmiraj

      ۱۸ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (3099 ديدگاه)

      نگاه کنید :
      https://carbuzz.com/news/reverse-engineered-tesla-model-3-shocked-porsche-and-audi
      و این :
      https://www.google.com/amp/s/insideevs.com/news/386007/porsche-engineers-test-tesla-model-3-v10/amp/
      .
      آقایون «پورشه» و «NAVID0098» اگر این دوستمون MOHAMMAD DEMON یک نوجوان ۱۴ تا ۱۷ ساله باشند ، گردانندگان سایتهای بزرگی مثل motor 1 ، Carbuzz ، InsideEvs و Electrek که سالهای ساله اخبار خودرویی را پوشش میدن نوجوان های ۱۴ تا ۱۷ ساله نیستن…..!!!!!!!
      .
      اگر این سایتها هم دروغ بگن آقای “مارتین دام” که سالهاست رئیس بخش کامیون دایملر هست دروغ نمیگه که آشکارا گفت ما دو دستگاه از کامیون های Semi تسلا را برای تست ماشین و بررسی قطعه به قطعه می خریم…!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مانی

        ۱۹ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        این یک چیز طبیعی هست که ماشین رقیب رو بخری برسی‌ کنی‌
        باید رقیب رو کامل و دقیق شناخت تا بتونی‌ شکستش بدی
        تمام خودرو ساز‌ها هم همینکار رو می‌کنن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. ایمان

    ۱۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    پورشه ثابت شده هست و نیازی به تعریف و تمجید نداره
    تایکان تازه وارد هم نظر اکثر مردم رو به خودش جلب کرده
    ?? Porsche ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Mohammad

    ۱۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (421 ديدگاه)

    خداروشکر ایندفه خودشو با تسلا مقایسه نکرد چون تسلا خیلی خوبه اینا هروقت میخوان از خوبیشون بگن خودشونو با تسلا مقایسه میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. افشین

    ۱۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (3 ديدگاه)

    شما سر پراید و اردی بحث کنین بهتره چیزی که سوار نشدین از نزدیک ندیدین چرا بحث میکنین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Car lover

      ۱۸ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (688 ديدگاه)

      واقعا حرف حساب
      طرف اومده میگه خودرانش از همه بهتره چون پورشه کامل ترینه…
      ممد دیمن داره درباره خودران بودن تسلا حرف میزنه میاد انتریر دیزاین تسلارو زیر سوال میبره???
      واسا بیاد بابا صب کن…..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Amin

    ۱۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (19 ديدگاه)

    راجه چیزی جنگو دعوا و بحث کنید که ازش محروم نباشید عشقو حالشو اروپایی ها و امریکایی ها دارن میکنن جنگو دعواشو بحثشو ما جهان سومیها به معنی واقعیه کلمه از دنیا عقبیم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا