پژو

ارتقای پژو 2008 ویژه مسابقات رالی داکار

پژو مدل مسابقه‌ای دیفرانسیل عقب ۲۰۰۸ DKR را برای رالی داکار ۲۰۱۶ ارتقا داده که در آن بهینه‌سازی‌ها بر روی طراحی بدنه، آئرودینامیک، سیستم تعلیق و موتور متمرکز بوده‌اند. پژو ۲۰۰۸ DKR در حال حاضر به اندازه ۲۰۰ میلی‌متر کشیده‌تر، ۲۰۰ میلی‌متر عریض‌تر و کم‌ارتفاع‌تر است و نسبت به مدل قبلی، پیشرانه قدرتمندتری دارد. در همین حال، تغییر در ابعاد، موجب یک چهره تهاجمی‌تر برای این خودرو شده است.

Peugeot 2008 DKR
Peugeot 2008 DKR
پژو در این مدل، میزان پیش‌آمدگی‌های جلو و عقب را به منظور بهبود قابلیت‌های آفرود کاهش داده است؛ چرا که پیش‌آمدگی کوتاهتر باعث می‌شود که خودرو راحت‌تر بتواند از موانعی مانند تپه‌های ماسه‌ای، بستر رودخانه‌ها و سنگ‌های بزرگ عبور کند. همچنین پژو ۲۰۰۸ DKR از یک آئرودینامیک بهینه‌تر بهره‌مند شده است. کاپوت و هواکش سقفی در این مدل، مورد تجدیدنظر کلی قرار گرفته‌اند تا به این وسیله تعادل بیشتری بین نیروی داون‌فورس در جلو و عقب ایجاد کنند. همچنین یک مجرای هوای جدید برای اطمینان از جریان بهتر هوا درنظر گرفته شده است.

Peugeot 2008 DKR
Peugeot 2008 DKR
در زیر پوسته کربنی این خودرو، تغییرات قابل‌توجهی انجام گرفته است. سیستم تعلیق در طراحی جدید خود، سعی کرده عملکرد بهتری در مسیرهای سخت و صعب‌العبور داشته باشد. ضمن اینکه توزیع وزن به شکل بهینه‌تری انجام گرفته و ۲۰۰۸ DKR برای اولین بار، صاحب چرخ‌های منیزیومی یکپارچه شده که در پوششی از تایرهای سبک‌وزن میشلن پوشیده شده‌اند. این چرخ‌های جدید که جایگزین چرخ‌های آلومینیومی دو تکه در مدل سال قبل شده‌اند، صرفه‌جویی قابل‌توجهی را در وزن کلی خودرو به دنبال دارند.

Peugeot 2008 DKR
Peugeot 2008 DKR
Peugeot 2008 DKR
Peugeot 2008 DKR
Peugeot 2008 DKR
Peugeot 2008 DKR
Peugeot 2008 DKR
Peugeot 2008 DKR
Peugeot 2008 DKR
Peugeot 2008 DKR
Peugeot 2008 DKR
Peugeot 2008 DKR
پیشرانه پژو برای داکار ۲۰۱۶ نیز همراه با قدرت بیشتر، ارتقا یافته است. موتور ۳ لیتری دو توربوشارژر V6 دیزل، در حال حاضر دارای قدرت ۳۵۰ اسب‌بخار و گشتاور حداکثر ۸۰۰ نیوتن‌متر است؛ یعنی ۱۰ اسب‌بخار بیشتر از مدل قبلی. مطابق گفته پژو، نرمی و پایداری موتور در شتاب‌گیرها افزایش یافته که به خصوص در پیست‌های پر پیچ و خم، می‌تواند بسیار مفید واقع شود. استفان پیترهنسل (Stephane Peterhansel)، راننده‌ای که اولین پیروزی ۲۰۰۸ DKR را در رالی جاده ابریشم چین کسب کرد، درباره این مدل می‌گوید:

با وجود طول و عرض بیشتر در این خودرو، می‌توانید واقعاً تفاوت را احساس کنید، با کاهش مرکز گرانش، تعادل بیشتری دارید و بنابراین، سرعت در پیچ‌ها افزایش می‌یابد. همین‌طور، تفاوت را در موتور نیز می‌توانید احساس کنید؛ این موضوع، نه‌تنها در قدرت بیشتر، بلکه در «در دسترس‌بودن» قدرت در دور موتورهای پایین نیز می‌تواند حس شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. عبدالله

    ۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (49 ديدگاه)

    تفاوت بین خودروهایی که پژو فرانسه با خودروهای پژو ایران خودرو مانند تفاوت بین ریال عربستان سعودی با ریال ایران است.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. amir

      ۵ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (522 ديدگاه)

      والبته در خصوص خودروهای مسابقه ای پژو قضیه خیلی بیشتر فرق میکنه.پژو روی این ماشین خیلی کار کرده.در جای جای این خودرو مهندسی بی نقص به چشم میخوره..

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. sina

    ۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (307 ديدگاه)

    چه عجب یه موتور 3.0 L از پژو دیدیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۵ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (23 ديدگاه)

      دوست عزیز حجم موتور مهم هست ولی اصل کار قدرت به اسب بخاری هست که میده .
      مثلا پژو ار سی زد با موتور هزار و ششصد سیسی و توربوی دو قلوی فرمول یک میتونه دویست و هفتاد اسب بخار تولید کنه و هر چی حجم کمتر باشه مصرف هم کمتره و برای همینه که حدود شش لیتر میسوزونه. پس اصل کار اسب بخار هست. البته بعضی ها هستند فکر میکنن هر موتوری که هزار و ششصد بود موتور دویست و شش هست که صد و ده اسب بخار قدرت میده . خخخخ

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. amir

        ۵ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (522 ديدگاه)

        بعضیها هم از موتور 1600 فقط آردی را میشناسن… فکر میکنن هر 1600 سی سی ای مثل همونه!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. احمد باقری

    ۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    به نظرم ماشین خیلی خوبی برای رالی تدارک دیده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. پیرهن مشکی

    ۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (47 ديدگاه)

    به امید موفقیت شیر فرانسوی

    همین …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. علی آهنگر

    ۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (375 ديدگاه)

    آخه مگه میشه 300 اسب 800 نیوتون متر گشتاور اصلا مگه داریم ؟
    آقا یکی منو حالی کنه چجوری آخه
    بابا گشتاور موتور 300 اسبی فوقش 400 نیوتون نشد 500 آخه چجوری 800 تا ازش میگیرن ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amir

      ۵ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (522 ديدگاه)

      دلیل اینکه من میگم مهندسی این ماشین فوق العادست همینه.مهمترین نکته در یک موتور گشتاورشه .نکته جالب تر در مورد موتوراین ماشین اینه که گشتاور را در رنج وسیعی در دور موتور در اختیار راننده میزاره که خیلی در عمیکرد ماشین به خصوص یک ماشین مسابقه ای مهمه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. جاوید

        ۶ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (28 ديدگاه)

        این از ویژگی های موتورهای دیزلیه
        (موتور های الکتریکی هم همینطورن)
        گشتاور تولیدیشون نسبت به موتورای بنزینی بیشتره

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. احمد.ف

      ۵ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (447 ديدگاه)

      در موتورهای دیزل معمولا همین جوریه ، گشتاور بالا قدرت پایین (به نسبت بنزینی)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. AMIR

    ۵ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (107 ديدگاه)

    فوق العاده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا