پژو

الکتریکی شدن تمامی محصولات پژو در اروپا تا سال 2025

پژو برنامه‌های خود برای الکتریکی کردن تمامی محصولاتش در اروپا تا ۴ سال آینده را اعلام کرد. انتظار می‌رود میزان الکتریکی سازی سبد محصولات این برند فرانسوی از ۷۰ درصد در سال جاری به ۸۵ درصد تا سال ۲۰۲۳ رسیده و تا سال ۲۰۲۵ نیز به‌طور کامل عملیاتی شود.

البته این به معنی توقف عرضه پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی نخواهد بود. به عنوان بخشی از استراتژی “قدرت انتخاب”، این شرکت نسخه‌های پلاگین هیبریدی یا تمام الکتریکی تمامی محصولات درون‌سوز خود را ارائه خواهد نمود.

لیندا جکسون مدیرعامل پژو گفته که نتیجه فروش محصولات الکتریکی شده این برند در اروپا عالی بوده است. او همچنین خاطرنشان ساخته هدف پژو برای بازارهای بین‌المللی استفاده از سبد محصولات الکتریکی شده است تا به عنوان یک برند خلاق و پریمیوم متمایز شود.

سبد محصولات کنونی پژو شامل نسخه‌های پلاگین هیبریدی کراس اوور ۳۰۰۸ فیس لیفت، سدان و استیشن ۵۰۸ می‌باشد. این خودروها به‌صورت هیبریدی با یک پیشرانه الکتریکی و طراحی دیفرانسیل جلو و نسخه هیبرید ۴ با دو پیشرانه الکتریکی و طراحی چهار چرخ محرک در دسترس هستند.

جدیدترین عضو خانواده محصولات الکتریکی شده پژو نسل جدید ۳۰۸ هاچبک و استیشن است که از همان زمان عرضه به‌صورت پلاگین هیبریدی عرضه می‌شود. قوای محرکه پلاگین هیبریدی این خودرو در دو قدرت متفاوت قابل انتخاب بوده و البته همین مجموعه در نسل جدید اوپل آسترا و کراس اوور کامپکت دی اس ۴ نیز دیده می‌شود.

اما پژو در بحث محصولات تمام الکتریکی سوپرمینی ۲۰۸ و شاسی‌بلند ۲۰۰۸ را عرضه می‌کند. این خودروها از پلتفرم مشترک eCMP برخوردار هستند، پلتفرمی که در دیگر برندهای استلانتیس همچون اوپل، دی اس و سیتروئن نیز بکار گرفته می‌شود.

فرانسوی‌ها همچنین در حال عرضه نسخه‌های تمام الکتریکی تمامی محصولات تجاری خود شامل پژو پارنتر، اکسپرت و باکسر الکتریکی هستند.

پژو 2008 الکتریکی

به این ترتیب تنها محصولات غیر الکتریکی پژو مدل شهری ۱۰۸، سدان قدیمی ۳۰۱ و شاسی‌بلند هفت‌نفره ۵۰۰۸ هستند که این آخری شاید در آینده با همان قوای محرکه پلاگین هیبریدی ۳۰۰۸ و ۵۰۸ استفاده کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۲۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (4444 ديدگاه)

    الآن بحث من خوب یا بد بودن ماشینای درون سوز یا ماشینای برقی نیستش ….. ببینین تو اروپا تصویب قوانین محکم در راستای حمایت از مردم و تاکید به اتخاذ رویکرد اجتماعی واسه صیانت از حقوق مردمی که دارن زندگی میکنن و هوا رو تنفس میکنن ؟؟؟ ولی تو ایران حال حاضر مسئولین فقط شعار میدن و فقط سخنرانای خوبی هستن ولی در عمل هیچی !! وعده های سی سال پیششون رو هم نمیتونن عملی کنن !!

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. کافر مقدس

    ۲۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    یعنی چی . تو پدال علما به این نتیجه رسیدن که ماشین صداش باید تا 10تا کوچه اونورتر بره وعلا ماشین نیست

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. افشار

      ۲۵ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (692 ديدگاه)

      غولهای شرکتهای خودروسازی مثل شورلت و دوج و پورشه و فراری و لامبورگینی و مکلارن و جگوار و کوینگزگ و …… خیلی های دیگر به این نتیجه علمی رسیدن که صدای این خودروهای اسپرت باید تا ۱۰ تا کوچه آن ور تر هم بره ؟؟ حالا مشکل شما چیه !؟

      موافقم 1
      مخالفم 1
  3. 🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪

    ۲۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    (پژو ۳۰۱ قدیمی) تو ایران نسخه کمی تغییر داده شدش سدان کاملا لوکس بالا رده جدید به حساب میاد 😂😂😂

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      آره لاکچریه از این به بعد باید با ب‌ام‌و کل بندازه!😂😂😂😂

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. امیرحسین

    ۲۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (300 ديدگاه)

    واقعاً با این کار پژو خیلی حال کردم وقتی همه به تکنولوژی تمام الکتریکی خودرو رسیدن چ لزومی تا سال 2035 واسن بعد تولیدات خودشونو عرضه کنند به جز خواسته های مالی چیزی نیس وقتی از همین الان شم میتونند خودرو های الکتریکی رو جایگزین سوخت های درون سوز کنند ولی اینکه بژو میگه تمام الکتریکی بعد در کنارش درون سوز عرضه می‌کنه این یعنی چی واقعا؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      یعنی یدونه درون‌سوز یدونه برقی!
      فهمیدی یا لغتنامه میخوای؟😂

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    پژو پیشرانه خاصی نداره که نخواد برقی شه!😂 به نفعشه برقی شه یکم راندمان و شتاب ماشین هاش بره بالا از شر اون ۱,۵لیتری هم خلاص شن!😂😂😂

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. محمد مختاری آذر

    ۲۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    پژو واقعا به نظرم عالی هستش همین 206 وقتی تو 2000 معرفی شد فروش ها منفجر شدند ایران هم که نگم زد 206 رو داغون کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا