پژو

کوچولوی دوست‌داشتنی پژو: بررسی 208 بلک ادیشن جدید

نسل جدید سوپرمینی پژو ۲۰۸ در سال ۲۰۱۸ معرفی خواهد شد اما هم‌اکنون و ۵ سال پس از معرفی این خودرو، نسخه‌ی جدید بلک ادیشن به بازار عرضه شده است. تمام تمرکز پژو در این خودرو اضافه کردن عناصر تزئینی به استایل خودرو بوده است چراکه نسل فعلی ۲۰۸ خیلی روی خط تولید نخواهد بود.

1peugeot208reviewapril2017
این خودرو تنها به‌صورت سه درب عرضه می‌شود. ۲۰۸ بلک ادیشن جایگزین مدل اکتیو شده و یک مدل شیک در طیف‌های گوناگون این سوپرمینی کوچک محسوب می‌شود.

2peugeot208reviewapril2017
بهای خودرو که از ۱۴۷۳۵ پوند آغاز می‌شود ۹۵ پوند گران‌تر از برادر همسان اکتیو ۵ درب می‌باشد. البته پژو برای این خودرو قراردادهای خرید جذاب و پرداخت‌های ماهیانه‌ی کم را پیشنهاد کرده است؛ و موضوع مهم اینکه اگر به دنبال ۲۰۸ سه درب هستید و نمی‌خواهید مدل گران‌تر GTi را بخرید، بلک ادیشن تنها مدل در دسترس است.

14peugeot208reviewapril2017
از میان سه رنگ مشکی، سفید و خاکستری می‌توان یکی را انتخاب کرد. از دیگر موارد برجسته‌ی استایل خودرو می‌توان به رینگ‌های ۱۶ اینچی مشکی، تِم مشکی براق جلوپنجره، شیشه‌های عقب تیره و آینه‌های بغل مشکی اشاره کرد. اگر طراحی و استایل خودرو موضوعی شخصی است اما اگر متمایز بودن از دیگر محصولات مدنظر شماست، اصلاحات بصری ۲۰۸ بلک ادیشن می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد.

7peugeot208reviewapril2017
اگرچه کابین خودرو خوش‌ساخت بوده و تریم مشکی و غربیلک فرمان چرمی آن نمایی هوشمندانه دارد اما سن بالای فضای داخلی ۲۰۸ خود را نشان می‌دهد. طراحی داشبورد خودرو همان نسل اول i-Cockpit را که از سال ۲۰۱۲ وجود دارد می‌باشد. اگرچه کیفیت مواد بکار رفته خوب است اما قطعاً یک به‌روزرسانی در بحث طراحی موردنیاز است. نشان دهنده‌های کاملاً دیجیتال خودرو که در شاسی‌بلند جدید ۳۰۰۸ نیز وجود دارد بهبود چشمگیری بوده و همین موضوع احساس به‌روز بودن را به راننده منتقل می‌کند. جایگیری نشان‌دهنده‌ها و غربیلک فرمان قطعاً خوشایند همه‌ی افراد نخواهد بود.

۲۰۸ بلک ادیشن از نظر تکنولوژی‌ها نیز چیزی کم نداشته و از موارد برجسته‌ی آن می‌توان به سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه لمسی ۷ اینچی، آینه‌های جانبی الکتریکی و گرم شونده و کروز کنترل اشاره کرد. سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو روان نیست و رزولوشن آن نیز پایین است اما از به‌کارگیری رادیوی دیجیتال، بلوتوث، اپل کارپلی و اندروید اتو در آن استقبال می‌کنیم.

این خودرو منحصراً با پیشرانه‌ی ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری ۸۱ اسبی و گیربکس ۵ سرعته ی دستی عرضه می شود. این پیشرانه کم‌توان‌ترین پیشرانه‌ی ۲۰۸ نیست اما شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن ۱۲.۲ ثانیه طول می‌کشد و به علت نبودن توربوشارژر سست و بی‌حال احساس می‌شود. این پیشرانه با ظاهر اسپورت خودرو همخوانی ندارد و این جای شرمساری دارد.

اگرچه مصرف سوخت ادعایی ۴.۱ لیتری ۲۰۸ بلک ادیشن قابل‌توجه است اما آلایندگی ۱۰۴ گرم در هر کیلومتر آن با توجه به قوانین جدید جالب نیست. قبلاً مالیات سالانه‌ی این خودرو ۲۰ پوند بود اما از اول آوریل باید در هر سال ۱۴۰ پوند پرداخت کرد.

3peugeot208reviewapril2017
در نهایت می‌توان گفت بهینه‌سازی‌های صورت گرفته در ۲۰۸ بلک ادیشن کمی جذابیت ظاهری را به این خودرو تزریق کرده اما این سوپرمینی محبوب سن بالای خود را نشان می‌دهد و به سختی می‌توان آن را به جای رقبای تازه‌نفس و جذابی چون سئات ایبیزا یا سیتروئن C3 پیشنهاد کرد. نسل کاملاً جدید ۲۰۸ با پیشرانه‌های جدید و تجهیزات بیشتر و کابینی لوکس‌تر از راه خواهد رسید و با توجه به موفقیت‌های اخیر پژو در عرضه‌ی محصولات جدید می‌توان گفت که نسل جدید ۲۰۸ کاملاً ارزش صبر کردن را دارد.

مشخصات پژو ۲۰۸ بلک ادیشن

قیمت: ۱۴۷۹۵ پوند
پیشرانه: ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری بنزینی
قدرت: ۸۱ اسب بخار
گیربکس: ۵ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر: ۱۲.۲ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۷۹ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۴.۱ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. مهدي

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    بنظرم طراحیش در حد و اندازه مدلای دیگه پژو نیست بخصوص 308 که طراحی واقعا زیبا و سیالی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یاسین

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (658 ديدگاه)

      خب این دیگه نسل قدیمی عمرش تموم شده کمتر از یه سال دیگه نسل جدیدش میاد زبان طراحیش رفته به سمت 308

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرزاد

        ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (70 ديدگاه)

        حیف که قیمتش بالاست ..
        وگرنه جایگزین خوبی برای پراید بود…

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. شاهین پسر

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1166 ديدگاه)

    هدف از تولیدش چی بوده؟!
    81 اسب بخار!!!! چجوری روشون شده اصن اینو بیان کنن میزاشتن همون سکرت باقی بمونه.
    دیگه هرچی میریم جلوتر ماشینا چهره اسپرت تر میشن ولی با انجین ضعیف تر.بابا دیگه گفتن کم مصرف ولی نه دیگه انقد حجم موتور و تعداد سیلندر رو کم کنید که آدم به خودش بگه همون بهتر برم سمت ماشینای شارژی و برقی
    مثلا یعنی چی روی بی ام و سری 7 با اون هیکل و ابهت موتور 4 سیلندر با حجم 2 لیتری نصب کردن؟!!! من وقتی واس اولین بار فهمیدم همچین حرکتی رو زدن خیلی خنده دار بود واسم.قیمتشم که مثل لقبش سر به آسمون هفتم میکشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. aston martin

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1346 ديدگاه)

      ملومه پول بنزین داری بدی ها

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین پسر

        ۱ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (1166 ديدگاه)

        ماشین باز باشی و پول بنزین نداشته باشی هیپی دیگه.دوچرخه بخریم ی چیزی سوار بشیم که پول اضافه نخوره!
        سیاستشون حال آدمو بهم میزنه.درسته سازمان محیط زیست محدودشون میکنه ولی بابا ایناهم باید بیان روی همین پژو ی موتور 1.6لیتری توربو بزارن با 150 اسب بخار کنارشم ی دکمه کنترل کشش بزارن و ماشینو اینجوری محدود کنن و تو مصرفشم صرفه جویی بشه هروقتم راننده حال کرد دکمه کنترل کشش رو خاموش کنه بدون محدودیت از کل قدرت استفاده کنه و خودشو به کشتن بده درعوض با خوشحالی از دنیا میره چون سرعتو دوست داشه!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. ACR VIPER

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    جای شرم ساری دارد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ACR VIPER

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    تصورات ما نسبت به برند پژو تقریبا غیر قابل اعتماد بودنشه
    اما این به کم کاری ایران خودرو برمیگرده
    اگه این ماشین تو خط تولید ایرانخودرو جای ۲۰۶و۲۰۷ رو بگیره عالی میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ACR VIPER

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    وباید منتظر موند تا ۲۰۶ و ۲۰۷ و ۲۰۸ هم زمان رو خط تولید ایرانخودرو تولید بشن
    محض شوخم بگم که ایرانخودرو ترجیح میده جلو بندی ۲۰۸ رو روی ۲۰۶ بذاره و یه ۲۰۸iبوجود بیاره با همون چراغ عقب ۲۰۶ منتها گرافیکشو عوض میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. كوروش

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    *** اسم بلک ادیشن لاقل تا ١٠٠ اسب بالا می بردید اخه ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. کارال

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (91 ديدگاه)

    ی خودروی مزخرف و ضعیف از خودروسازی نامرد به نام پژو !!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. یاسین

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    این نسل 208 دیگه عمرش تموم شده باید منتظر باشیم نسل جدیدش چجوری میشه که احتمالا اول هم وارداتی بیاد ایران
    اقا پیش فروش 2008 شروع میشه فردا برای کد ملی های فرد شنبه هم کد ملی های زوج
    کسی قصد خرید داره اقدام کنه از طریق سایت هرکسی هم فقط اجازه ثبت نام یکیو داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. علی مهدیزاده

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (22 ديدگاه)

    برای خداحافظی با این نسل ٢٠٨ کاش بجاش یه مدل قویتر ی بود و مخصوصا اینکه با این عنوان بلک ادیشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Sajjad.a8

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    ری…استارت کردن واقعا…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ساسان.م

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (338 ديدگاه)

    با کلی افتخار بلک ادیشن 80 اسبی :D
    این فقط بهش میخوره brown edition باشه :D

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا