پژو

شیر پرچرب! بررسی پژو 308 ریسینگ کاپ

برای افرادی که فکر می‌کنند پژو ۳۰۸ GTi به حد کافی داغ نیست، کمپانی جایگزین دیگری را ساخته که ۳۰۸ ریسینگ کاپ نام دارد.

Peugeot 308 Racing Cup
این خودرو جانشین RCZ ریسینگ کاپی شده که تا ۵ سال پیش پاسخگوی مشتریان بخش موتور اسپورت پژو بود.۳۰۸ مورد بحث سریع‌تر و پر سر و صداتر بوده و انحصاری‌تر نیز می‌باشد.

Peugeot 308 Racing Cup
یکی از مدیران برنامه‌های مسابقه‌ای پژو می‌گوید:

ما کار خود را با پیشرانه‌ی ۳۰۸ GTi استاندارد شروع کردیم.سپس توربوی حجیمی را در آن جای دادیم.

بخش‌های داخلی پیشرانه به منظور کاهش هزینه‌ها بدون تغییر باقی مانده اما این پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری هنوز هم توان خوب ۳۰۴ اسب بخاری و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری دارد که به ترتیب تقریباً ۵۰ اسب بخار و ۱۰۰ نیوتون متر بیشتر از RCZ ریسینگ کاپ می‌باشد. دیفرانسیل لغزش محدود نیز گشتاور حاصله را بین چرخ‌های جلو توزیع می‌کند.

Peugeot 308 Racing Cup
همه‌ی ارتقا یافتگی‌های عادی بخش موتور اسپورت در این خودرو حاضر هستند که از آن جمله می‌توان به ترمزهای مسابقه‌ای AP و سیستم تعلیق قابل تنظیم کامل، رول کیج، لاستیک‌های عریض‌تر میشلین و قوس چرخ‌های ورم‌کرده اشاره کرد. اسپلیتر جلویی و بال عقبی نیروی داون فورسی معادل با ۱۶۰ کیلوگرم تولید می‌کنند درحالی‌که سطح مسطح زیر خودرو نیز به کاهش درگ کمک می‌کند. وزن خالص خودرو ۱۱۰۰ کیلوگرم است.

Peugeot 308 Racing Cup
این اصلاحات توانایی عبور از پیچ خارق‌العاده‌ای را به ۳۰۸ ریسینگ کاپ بخشیده‌اند. در پیست با وجود لاستیک‌های مسابقه‌ای، چسبندگی زیادی به همراه کشش خوب وجود دارد حتی اگر در حال عبور از پیچ تند پیست باشید.

Peugeot 308 Racing Cup
و درحالی‌که سیستم ABS وجود ندارد، ترمزها نیروی زیادی دارند و مهم نیست که پدال را چگونه فشار می‌دهید زیرا هرگز قفل نمی‌کنند. با وجود گیربکس سکونشئال مسابقه‌ای شما تنها نیاز دارید تا تنها در هنگام عقب یا جلو کردن دسته‌دنده کلاچ را بفشارید بنابراین قادر خواهید بود تا ترمز را با پای چپ برای کنترل هر چه بهتر خودرو بکار بگیرید.

Peugeot 308 Racing Cup
۳۰۸ ریسینگ کاپ یک خودروی فوق‌العاده تواناست و خارج کردن تمام ویژگی‌های فنی آن شجاعت و البته ظرافت فراوانی می‌خواهد. این خودرو به اندازه‌ی کافی دست یافتنی است و یک فرد مسابقه دهنده می‌تواند لذت کافی را ببرد. این خودرو می‌تواند در مسابقات موتور اسپورت مختلفی بکار گرفته شود از جمله بخش بین‌المللی خودروی تورینگ TCR و مسابقات قهرمانی سری ۲۴ ساعت نوربرگ رینگ.

Peugeot 308 Racing Cup

Peugeot 308 Racing Cup
بخش پژو اسپورت امیدوار است در سال اول عرضه‌ی این مدل،۶۰ دستگاه از آن را با قیمت ۷۴۹۰۰ یورو (بدون در نظر گرفتن مالیات) به فروش برساند.

Peugeot 308 Racing Cup
جدیدترین خودروی مسابقه‌ای پژو خودرویی واقعاً تواناست. با نیروی بیش از ۳۰۰ اسب بخاری، لاستیک‌های مخصوص و داون فورس واقعی،۳۰۸ به حدی از پس پیچ‌ها برمی‌آید که دید شما نسبت به آن عوض خواهد شد. راننده‌های ریس حرفه‌ای این خودرو را شایسته خواهند یافت درحالی‌که غیر حرفه‌ای‌ها با شناختن حد مرزی محدودیت‌های آن، از پژو ۳۰۸ ریسینگ کاپ لذت خواهند برد.

مشخصات پژو ۳۰۸ ریسینگ کاپ

قیمت: ۷۴۹۰۰ یورو
پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو
قدرت/گشتاور: ۳۰۴ اسب بخار/۴۰۰ نیوتون متر
گیربکس: ۶ سرعته سکونشئال، چهارچرخ محرک
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۵ ثانیه (تخمینی)
حداکثر سرعت: ۲۴۰ کیلومتر در ساعت (تخمینی)
مصرف سوخت: اعلام‌نشده

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. مجید. بهترین یا هیچ.

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    این عنوان هایی که اول میذارین بعدشم یک علامت تعجب خیلی بامزه و جالبن.
    کوچولوهای دوست داشتنی
    شیر پرچرب
    خوب در برابر شرور
    گردهمایی اساتید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یو اس اس اینترپرایز

      ۳۰ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      اقا مجید ماشالله خیلی فعالی در سایت.واقعا خوشم اومد دمت گرم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مجید. بهترین یا هیچ.

        ۳۰ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        آره داداش
        یه هفته ای میشه زیادی تو پدال فعالم. چند روز سرم خلوت بود.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. یو اس اس اینترپرایز

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    مشخصات فنی خیلی خوبی داره
    پیشرانه 1.6 لیتری تونسته 300 اسب بخار قدرت تولید کنه عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. كوروش

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    شیر پر چرب با پالم !!!
    چقدر تعداد کامنت ها کم شده اتفاقی رفتم پست زانتیا دیدم بالای ۵٠٠ کامنت بسیار پپپرررر محتوا روانه سایت شده تعجب کردم جدا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احمد باقری

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    قدرت خوبی از این موتور بیرون کشیده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. آرش

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    من این تیکه رو نفهمیدم. ترمزگیری با پای چپ؟ من رو ماشین دنده اتومات که اشتباهی با پای چپ ترمز میکنم شاگرد میره لای باقالیای شیشه جلو ! از دوستان کسی فهمید روشنم کنه:
    با وجود گیربکس سکونشئال مسابقه‌ای شما تنها نیاز دارید تا تنها در هنگام عقب یا جلو کردن دسته‌دنده کلاچ را بفشارید بنابراین قادر خواهید بود تا ترمز را با پای چپ برای کنترل هر چه بهتر خودرو بکار بگیرید.
    ضمن اینکه عجیب نیست که ABS نداره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. وایییی

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (19 ديدگاه)

    اگه پژو واقعا با ایران همکاری میکنه و میخواد برادریش رو ثابت کنه این 308 رو تولید کنه تو ایران نه ته مونده توفاله هارو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. mohsen

    ۳۱ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    خدایی این و ایران مونتاژ کنند ها دیگه میرم جلو عیران خودرو گل میزارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. عشق پژو

    ۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (75 ديدگاه)

    به نظر من اگه تو ایران بیاد باید قیمتی بالای 200ملیون داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امین

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (97 ديدگاه)

    نویسنده ی محترم
    اسپویلر به بالچه ی خودرو گفته میشه.
    به جلویی ها بامپر گفته میشه همچنین سپر عقب که میشه ریر بامپر rear bumper

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا