پژو

تجربه رانندگی با پژو 5008 مدل 2021

پژو ۵۰۰۸ یکی از دو محصول این خودروساز فرانسوی است که انقلاب طراحی پژو را کلید زد؛ اما اخیراً شاسی‌بلند بزرگ و هفت نفره پژو کمی قدیمی به نظر رسیده و این وضعیت با ورود رقبای تازه‌نفس تشدید شده است. به همین خاطر فرانسوی‌ها اقدام به ارتقای ۵۰۰۸ کرده‌اند.

پژو 5008

تغییرات رخ داده در این خودرو ملایم هستند اما هنوز هم می‌توانیم آن‌ها را تشخیص دهیم چراکه اکثر این تغییرات در بدنه اعمال شده‌اند. این خودرو دارای چهره آشنای مشابه با سوپرمینی ۲۰۸ و سدان ۵۰۸ بوده و از جلوپنجره بزرگ‌تر، دیلایت های LED و چراغ‌های جلوی جدید سود می‌برد.

پژو 5008

خبر بزرگ در کابین اضافه شدن سیستم اطلاعات سرگرمی جدید با نمایشگر مرکزی ۱۰ اینچی و پشت آمپرهای دیجیتال ۱۲.۳ اینچی است که بالای فرمان و در خط دید راننده قرار گرفته و کاملاً استایل i-Cockpit مشهور پژو را دارد.

پژو 5008

اساساً تغییری هم در قوای محرکه رخ نداده و بنابراین این شاسی‌بلند دو قوای محرکه بنزینی و دیزلی در دسترس است. پیشرانه‌های بنزینی شامل نسخه ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری ۱۲۹ اسبی و ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری ۱۷۸ اسب بخاری است. نمونه‌های دیزلی هم شامل پیشرانه‌های ۱.۵ و ۲ لیتری است. ما مدل دیزلی ۱.۵ لیتری را به همراه گیربکس ۶ سرعته دستی تست کردیم.

پژو 5008

پژو کمی در تریم های ۵۰۰۸ تغییر ایجاد کرده است. تریم پایه با نام اکتیو پریمیوم شناخته شده و دارای تجهیزاتی همچون رینگ‌های ۱۷ اینچی، استارت بدون کلید و حسگرهای پارک جلو و عقب است. مدل Allure که در تست حضور داشته به رینگ‌های ۱۸ اینچی، شیشه‌های تیره، ریل‌های سقف آلومینیومی و ناوبری یکپارچه مجهز بوده است. تریم بعدی Allure پریمیوم است که تجهیزات بیشتری همچون میزهای کوچک برای سرنشینان عقب دارد.

پژو 5008

مدل GT با تجهیزاتی همچون چراغ‌های جلوی LED، سقف مشکی، کروز کنترل تطبیقی و آینه وسط بدون فریم عرضه می‌شود و سرانجام تریم GT پریمیوم با رینگ‌های ۱۹ اینچی، درب پشتی برقی و صندلی‌های جلوی ماساژوردار عرضه می‌شود.

پژو 5008

خودروی ما قطعاً به حد کافی هوشمند حس می‌شود و قیمت حدود ۳۳ هزار پوندی خود را توجیه می‌کند. این مدل دارای پلاستیک‌های نرم و باکیفیت در تمامی نقاط کلیدی کابین بوده و تریم فیبر کربن غیرواقعی هم روی سطوح سخت کشیده شده است. شاید طراحی کابین کمی شلوغ به نظر برسد هرچند ما از وجود دکمه‌های کمتر خشنود هستیم. حس و هوای کلی کابین مربوط به خودروهای سطح بالا بوده و از نظر فضا نیز دو سرنشین بزرگ‌سال در جلو به راحتی جای خواهند گرفت و به لطف کف مسطح ۵۰۰۸ نیز سرنشینان عقب مشکلی نخواهند داشت.

پژو 5008

دینامیک سواری ۵۰۰۸ به وضوح نشان می‌دهد که پژو به فرمول قبلی دست نزده است. با فاصله بین محوری بیشتر در این خودرو شما شاهد ترکیب خوبی از سواری راحت و کنترل بدنه مناسب خواهید بود. در واقع پژو ۵۰۰۸ از این نظر بهتر از اکثر مینی ون‌های مرسوم عمل می‌کند.

پژو 5008

پیشرانه ۱.۵ لیتری دیزلی نیز قدرت کافی برای حمل جثه خودرو را داشته اما هرگز حس سرعت واقعی را تداعی نمی‌کند. حداکثر گشتاور این نیروگاه آهنین در دور ۱۷۵۰ حاصل می‌شود اما شاید بخواهید دور پیشرانه را بالای ۲ هزار نگه دارید تا قدرت خودرو در دستتان باشد. حداکثر قدرت تولیدی پیشرانه نیز در دور ۳۷۵۰ به دست می‌آید اما واقعیت این است که بهترین عملکرد پیشرانه تا دور ۳ هزار ظاهر می‌شود.

پژو 5008

این طیف ارائه حداکثر قدرت نسبتاً کم به نظر می‌رسد و این‌گونه نیز هست؛ اما اگر عجله‌ای نداشته باشید این پیشرانه را به حد کافی منعطف خواهید یافت. پیشرانه موردبحث آرامش خوبی نیز داشته و در شتاب گیری ها به ندرت صدای خود را بلند می‌کند.

پژو 5008

اگرچه گیربکس دستی ۵۰۰۸ فاصله تعویض دنده کمی دارد اما کمی سخت دنده‌ها را عوض می‌کند. همچنین دسته‌دنده کرومی و بزرگ پژو شکل طبیعی برای دست انسان را ندارد. ما گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک را ترجیح می‌دهیم.

پژو 5008

فرمان کوچک پژو نیز مانور دادن با این شاسی‌بلند بزرگ در خیابان‌های تنگ و پارکینگ‌های کوچک را راحت‌تر می‌کند؛ اما نباید انتظار دقت عالی از فرمان خودرو را داشته باشید.

پژو 5008

ردیف دوم صندلی‌ها فضای زیادی دارد اما صندلی‌های تاشونده ردیف سوم قطعاً مناسب کودکان هستند تا بزرگ‌سالان. البته نشستن روی صندلی‌های ردیف آخر پژو راحت‌تر از خودرویی همچون اشکودا کودیاک می‌باشد.

پژو 5008

با وجود ردیف سوم صندلی‌ها در جای خود فضای بار ۱۶۷ لیتری وجود خواهد داشت اما اگر آن صندلی‌ها جمع شوند فضای بار به ۹۶۲ لیتر خواهد رسید.

پژو 5008

۵۰۰۸ هنوز هم خودرویی با جذابیت‌های زیاد است که انعطاف کابین هفت‌نفره را در لباس یک شاسی‌بلند عرضه می‌کند. بهبودهای کیفیتی و تکنولوژی کابین این خودرو باعث شده ۵۰۰۸ یکی از بهترین کابین‌ها از نظر کیفیت را در کلاس خود داشته باشد. همچنین اعتماد دوباره پژو به پیشرانه‌های قبلی این خودرو تصمیم درستی بوده است. البته شاید نبود پیشرانه‌های الکتریکی شده شاید یک نقطه‌ضعف برای این خودرو در عصر کنونی باشد.

مشخصات پژو ۵۰۸ Allure 1.5 BlueHDi 130 S&S

  • قیمت: ۳۳۴۰۵ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری دیزلی
  • قدرت/گشتاور: ۱۲۹ اسب بخار/۳۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۶ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۱.۱ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۹۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: بین ۴.۶ تا ۵.۶ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (216 ديدگاه)

    یه خودرو در ابعاد سورنتو و سانتافه با پیشرانه ۳ سیلندر؟؟؟فاز اینا چیه واقعاً؟اگه بخاطر قوانین آلایندگی این کار رو میکنند همون بهتر که نسازند.با ۵ نفر سرنشین و اتاق نسبتاً بزرگ فشار زیادی رو موتوره.وای به حال رانندگی با ۷ نفر سرنشین.

    موافقم 10
    مخالفم 11
    1. مهدی،:امید اینده

      ۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1194 ديدگاه)

      هه
      ما هم داریم ۷۰ اسب

      موافقم 5
      مخالفم 0
      1. Hadi

        ۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        این 5008 همه چیش عالیه…
        فقط موتورش…
        1.5لیتر؟
        دیزلی؟
        صد رحمت به 1.6 لیتری توربوش
        این که جون نداره راه بره با این مشخصات ?

        موافقم 6
        مخالفم 0
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (9999 ديدگاه)

      هلند هم تصویب کرد تا سال ۲۰۳۰ دیگر خودروسازی حق عرضه‌ی احتراق داخلی نداره و همه برقی یا هیدروژن میشوند ، پس پژو و فرانسویان حق دارند فعلاً با همین موتورها سر کنند تا پولشون را خرج تکنولوژی‌های پاک کنند که مطمئناً ابتدا در اروپا و سپس نقاط مختلف جهان همه‌گیر میشه !

      یه جورایی باید گفت دنیای صدا و چربوچیلی و اوستا اوستا گفتن‌ها تمام داره میشه و همه داریم میریم به سمت مهندس مهندس تکنسین‌ها گفتن‌ها !!!
      البته تا اون روز را در ایران ببینیم ، مطمئناً نسل ما و کاربران پدالی به فکر خرید کفن و قبر چندین طبقه و نوشتن وصیت‌نامه برای ارثیه دادن‌ها به فرزندان و تف‌لعنت شنیدن‌ها که یکیشون میگه به من کم دادی و به اون زیاد و تازه یه ماجرای اکشن خانوادگی شروع میشه و ادامه‌ی ماجراهای سراسری در ایران و دادگاه و گرو کشی‌های خانوادگی و….?

      ببینید ، مثل من ریزبین باشید و ریشه‌یابی کنید که متوجه شوید ایران برقی هم بشه ، پس از سال‌ها طول میکشه و مطمئناً پراید هیچگاه نمیمیرد بلکه از قانون پایستگی پیروی میکند و پلت‌فرمش را با برقی شدن ارائه میکنند ???

      تازه ولشون هم کنید ، خودشون هم با تسلا و پورشه مقایسه میکنند و میگویند اون‌ها نمیتوانند به پای پیشرفت ما برسند و واردات ممممممنوع ! پراید پتانسیل جهانی شدن هم دارد ولی ما صادرش نمیکنیم تا در خماری بمانند ? .

      موافقم 9
      مخالفم 2
      1. Hossein

        ۹ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (6 ديدگاه)

        ?????

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. ??Amin_sto??

    ۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (293 ديدگاه)

    طراحی داخلیش زیاد جالب نیست اما منو یاد کابین خلبان می ندازه ، یجورایی داخلش راننده محوره

    موافقم 5
    مخالفم 2
  3. !!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!!

    ۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (335 ديدگاه)

    خیلی دوستش دارم!!!???
    ولی برای ماشینی با این هیکل و هیبت پیشرانه ی نسبتا ضعیفی گذاشتن!!!

    موافقم 6
    مخالفم 0
  4. Benz

    ۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    اینم سانروف نداره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. (Saeed(peugeot

    ۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    تو اروپا به خاطر قوانین سخت گیرانه …. تو این کلاس هم اشکودا و هم سئات چنین حجم موتورهایی دارند ….

    این ماشین باید بیاد ایران با همون موتور ۱.۶ ولی توان ۲۲۵ اسبی و ۴ چرخ محرک
    …فوق العاده میشه

    موافقم 6
    مخالفم 1
  6. ارشیا

    ۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    پیشرانه ضعیف.
    شاسی بلند به این بزرگی چرا نباید اپشن دو دیفرانسیل نداشته باشه.
    طراحی بخش عقب زشت.
    ?????

    موافقم 3
    مخالفم 3
    1. پدرام

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (3 ديدگاه)

      یکم اگه اطلاعات داشته باشید پیشرانه هیبرید ۱/۶ توئین توربو هم داره با ۳۰۰ اسب بخار ، آیا کمه؟ در ضمن نسخه دو دیفرانسیل هم داره ، پدال ضعیف ترین نسخه رو تست و برسی کرده

      موافقم 2
      مخالفم 1
  7. $ÃЪŦÏЛ$

    ۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    اصلا نمی صرفه،تنها نقطه قوتش اون طراحی داخلی فقط مال قسمت راننده ست وگرنه بقیه اش مثل آش درهم برهمه،طراحی جلوش عین آدمی میمونه که سرشو چسبونده به گردنش تا غب غباشو نشون بده،عقبش اصلا با جلو و کنارش هماهنگ نیست،چرخاش خیلی کوچیکه احساس میکنم،بعدشم،۳۳هزار پوند؟اینکه تقریبا به ۴۰هزاردلار میرسه،واقعا زور داره پولتو بدی به یه شاسی بلندی با این موتور!!!لطفاً تعصب رو بزارید کنار اما یه نگاه به هم رقیباش مثل اشکودا کودیاک بندازید،خیلی زیباست،یا مثلا کیا تلوراید و پالیسید،خیلی خیلی ارزشمند تر از این هستن،به چینیا می‌گفتیم دست از سر ۱,۵لیتری برنمیدارن اما……

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. حسین

      ۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      مثل آش درهمه خخخخخخ
      این هم اندازه‌ی سورنتو و سانتافه هست نه پالیسید و تلوراید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. $ÃЪŦÏЛ$

        ۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        مگه ۷سرنشین نیست؟سانتافه ۵سرنشینه هست البته سورنتو ۷نفره ست،اما واقعاً ارزش نداره سانتافه یا سورنتو رو ول کنی برو یه همچین ?رو بخری…

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. حسین

          ۶ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1011 ديدگاه)

          اگه ردیف سوم را پرپا کنی فقط ۱۶۷لیتر فضای بار‌ می‌ماند برایش اما تلوراید حدود۵۰۰ لیتر فضای بار می‌مونه براش اگه ردیف سوم برپا باشه.سابربن هم که اس‌یو‌وی فول‌سایز هست هزار و خرده‌ای لیتر فضای بار داره حتی اگه همه‌ی صندلی ها برپا
          باشند.تقریبا ۳برابر پژو۴۰۵

          موافقم 0
          مخالفم 0
  8. فرشاد

    ۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1099 ديدگاه)

    مث بقیه محصولاتشون خوبه ولی این قیمت نمیارزه
    از پژو نباید انتظار موتور درست حسابی رو داشت

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. Ramin

    ۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    فکر کنم نظرم داره بر میگرده……

    33 هزار پوند… معادل 36 هزار دلار….

    سقف پانورامیک سهله…. اصلا نخواستیم…. سانروف هم نداره !!!!!!!

    نظرم داره در مورد پژو عوض میشه کم کم….

    موتور 1.5 لیتری دیزلی 129 اسب ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ البته گشتاور 300 نیوتون متریش خوبه…

    زیاد خوب نیع در مجموع…

    .

    رقباش هم حتما اشکودا و سئات و فیات هست و رنو…. ????

    تازه 2 دیفرانسیل هم نیست…. ??

    .

    از اون 36 هزار دلار اون 6 هزار دلار رو میزارم تو جیبم…

    با اون 30 هزار دلار میرم cs95 جدید میگیرم… ( نسخه فول )
    هم قوی تره… هم آپشن هاش خیلی خیلی بیشتره….. 2 دیفرانسیل هم هست… آفرودش هم بدک نیست…
    تازه خودران هم داره.. ( سطح 2 )

    خب فکر کنم پژو دوباره رفت سراغ پول برند گیریش… پژو هم پول برندشو میگیره…
    نظرم عوض شد… ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      پول برند خخخخخخخخخخخخ چند بار این کلمه را توی سایت نوشتی
      ولی پژو هم سودش بالاست
      دسته دندشم برای آدم نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. Mf1

    ۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (477 ديدگاه)

    پدال لطفا درگ جذاب bmw هزار اسبی که با مینی و فورد اسکورت که دوروز پیش برگزار شد بذار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ?Ali Hossein?

    ۶ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (494 ديدگاه)

    اممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممم??
    این ماشاء… گنده بک رو فقط 1.5 لیتر می خواد بکشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!?
    موتور 206 که از این قویتره?
    البته 5008 خیلییییییییییییییییییییییی ماشین خوبیه?? ولی فقط موتورش یکم میلنگه!!!!!!!!!!???
    صد رحمت به اون 1.6 توربو!!!!!!!!!!!
    انقد اون 1.6 رو مسخره کردیم پژو 1.5 زد ????????????????
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

    موافقم 0
    مخالفم 1
  12. حسام فلاحت

    ۷ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (24 ديدگاه)

    زمانی پژو ماشین های بادوام می ساخت,زمانی ماشین های اسپرت خیلی عالی می ساخت،ولی الان پژو استاد ساختن ماشین های اشغال هست…

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا