پژو

تجربه رانندگی با پژو 508 پلاگین هیبریدی جدید

پژو نسل جدید ۵۰۸ با مشخصات لوکس زیادی عرضه کرد اما برای رقابت در سال ۲۰۲۰ باید از قوای محرکه پلاگین هیبریدی هم استفاده کنید. به همین خاطر است که فرانسوی‌ها این نسخه جدید ۲۲۵ PHEV را به خانواده ۵۰۸ اضافه کرده‌اند.

پژو 508 پلاگین هیبریدی

خودروهای پریمیوم بزرگی همچون ۵۰۸ معمولاً باب میل خریداران سازمانی هستند و با توجه به مزیت‌هایی که محصولات پلاگین هیبریدی از نظر مالیاتی دارند، ۵۰۸ پلاگین هیبریدی می‌تواند محصولی مناسب در زمانی مناسب باشد.

پژو 508 پلاگین هیبریدی

ترکیب پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوی بنزینی و واحدی الکتریکی باعث شده میزان دی‌اکسید کربن تولیدی در هر کیلومتر تنها ۲۹ گرم باشد. این خودرو همچنین شعاع حرکتی ۶۳ کیلومتری در حالت تمام الکتریکی دارد. به این ترتیب مدل Allure که قیمت ۳۴۹۴۵ پوندی دارد در سال تنها ۱۳۶۵ پوند هزینه مالیاتی برای افراد پردرآمد خواهد داشت. بد نیست بدانید مدل ضعیف‌تر و ارزان‌تر پژو ۵۰۸ با همین ویژگی‌ها هزینه سالانه ۳۹۹۶ پوندی خواهد داشت و قطعاً مدل پلاگین هیبریدی از نظر هزینه‌های مالکیت و نگهداری برتری محسوسی را نشان می‌دهد.

پژو 508 پلاگین هیبریدی

پژو مدعی است مصرف سوخت رسمی این خودرو زیر ۱.۸ لیتر در هر صد کیلومتر است و اگرچه هنوز مشخص نیست که این رقم واقع‌بینانه باشد یا خیر اما ما آن را به دیده اغراق می‌بینیم. اگر میزان تردد روزانه شما کمتر از برد الکتریکی خودرو بوده و هر شب می‌توانید خودرو را به برق بزنید بنابراین شاید یک باک سوخت بتواند ماه‌ها دوام بیاورد؛ اما اگر مسافت زیادی را طی کرده و سریعاً از حالت الکتریکی استفاده می‌کنید شاید مصرف سوخت خودرو بالا برود. البته حتی با وجود باتری خالی نیز این پژو مصرف سوخت زیر ۵.۶ لیتری در هر صد کیلومتر خواهد داشت که مناسب است.

پژو 508 پلاگین هیبریدی

باتری ۱۱.۸ کیلووات ساعتی با استفاده از شارژر خانگی ۷ کیلوواتی در یک ساعت و ۴۵ دقیقه شارژ خواهد شد. البته استفاده از شارژر ۷ کیلوواتی داخل خودرو یک آپشن ۳۰۰ پوندی است.

پژو 508 پلاگین هیبریدی

باتری یک پیشرانه الکتریکی ۱۰۸ اسبی را تغذیه می‌کند. این پیشرانه با همکاری واحد بنزینی قدرت ۲۲۲ اسبی تولید کرده و باعث ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۸.۳ ثانیه‌ای می‌شود اما بهترین عملکرد پیشرانه در سرعت‌های پایین دیده می‌شود. دلیل آن‌هم پرفورمنس آنی پیشرانه الکتریکی است که کمک‌حال پیشرانه درون‌سوز خواهد بود.

پژو 508 پلاگین هیبریدی

گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک پژو بهترین و نرم‌ترین تعویض‌ها را نداشته ولی گشتاور اضافی پیشرانه الکتریکی به بهبود عملکرد آن کمک کرده و بنابراین تأخیر بین تعویض دنده‌ها کمتر حس می‌شود.

پژو 508 پلاگین هیبریدی

اما با گذشت زمان حس کردیم که امکان یکپارچگی بهتر پیشرانه بنزینی و الکتریکی وجود داشت. ما فهمیدیم زمانی که باتری خالی شده و پیشرانه بنزینی وارد مدار می‌شود ۵۰۸ تمایل دارد جلوتر رفته و کمی شتاب بگیرد، این در حالی بود که فشار ناگهانی به پدال گاز وارد نمی‌شد.

پژو 508 پلاگین هیبریدی

سواری نرم ۵۰۸ پلاگین هیبریدی نیز باعث شده این خودرو یکی از بهترین محصولاتی باشد که بر پایه پلتفرم EMP2 شکل گرفته است. اگرچه برخی تکان ها در بدنه وجود داشته اما خودرو در کل پایدار و نسبتاً چسبنده بوده و با توجه به افزایش وزن ۳۰۰ کیلوگرمی نسبت به مدل بنزینی، ماهیت کلی خودرو پایدار ارزیابی می‌شود.

پژو 508 پلاگین هیبریدی

یکی از نقاط قوت این خودرو محفظه بار ۴۸۷ لیتری است که دست‌نخورده باقی مانده است. فضای سر و پای ۵۰۸ خیلی زیاد نیست اما کیفیت کابین خوب بوده و اگرچه موقعیت رانندگی پایین و داشبورد با ارتفاع بالا باعث شده‌اند این خودرو متقاعدکننده‌ترین وضعیت در بین محصولات استفاده کننده از کاکپیت پژو را داشته باشد اما خب این طراحی را همه رانندگان نخواهند پسندید.

پژو 508 پلاگین هیبریدی

شما تجهیزات زیادی را خواهید داشت اما مشکلات صفحه لمسی ۱۰ اینچی همچنان پابرجاست. این واحد می‌توانست پاسخ بهتر و سریع‌تری داشته باشد. البته دکمه‌های میانبر پیانوبلک زیر صفحه‌نمایش عملکرد آسانی دارند.

علاوه بر حالت‌های مختلف رانندگی تنظیماتی نیز برای شارژ باتری با استفاده از پیشرانه وجود دارد.

پژو 508 پلاگین هیبریدی

پژو ۵۰۸ پلاگین هیبریدی خودروی گران‌قیمتی است اما هزینه‌های نگهداری و مالکیت پایین می‌تواند به توجیه این مساله کمک کند. ۵۰۸ از نظر دینامیکی مشکلی نداشته اما خب خودروی هیجان‌انگیزی نیست. البته تریم Allure از نظر تجهیزات کاملاً غنی است. فقط برخی مشکلات در خودرویی با این قیمت وجود ندارد که خیلی با ویژگی‌های پریمیوم ۵۰۸ همخوانی نداشته اما در کل می‌توان نمره قبولی به قوای محرکه پلاگین هیبریدی این خودرو داد.

مشخصات پژو ۵۰۸ هیبرید ۲۲۵ Allure PHEV

  • قیمت: ۳۴۹۴۵ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری بنزینی و الکتریکی
  • قدرت: ۲۲۲ اسب بخار
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۸.۳ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: زیر ۱.۸ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (10203 ديدگاه)

    خدا لعنتت کنه ترامپ با این پاره کردن برجامت

    این ماشین الان باید ایران ، در نمایندگیهای ایران‌خودرو میبود .

    همیشه همینطوره ، تا داریم چندتا ماشین خوب مونتاژ میکنیم ، یه اتفاقی میوفته میریم تَهِ دره و دوباره روز از نو روزی از نو .

    پژو ۵۰۸ جدید ، واقعاً ماشین درخور توجهیه ، خیلی ساختارشکن طراحی و تولید شده چه در بیرون چه در داخل .

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. بچه مشهد

      ۵ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (101 ديدگاه)

      من پژو 308 رو ترجیح میدم

      موافقم 0
      مخالفم 2
    2. Mahmood

      ۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (3 ديدگاه)

      چه طراحی ای به به همیشه با احسات ادم بازی میکنه این پژو
      لامذهب فرانسوی ?

      موافقم 2
      مخالفم 0
    3. رضا

      ۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (310 ديدگاه)

      اگر ۵ ماه دبگه ترامپ تو انتخابات شکست بخوره همه چیز درست میشه

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۶ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (1325 ديدگاه)

        مسله ایران مسله امنیت ملی امریکاس ترامپ بره بعدی سخت میشه چون ترامپ اهل معامله هستش ولی بایدن و هر کس دیگه ای اینطور نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Malt hill

    ۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    Snow leopard

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۵ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (10203 ديدگاه)

      ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ♤ANGUS_812♤

    ۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (428 ديدگاه)

    خدایی فیس جلوش میارزه به تمام طراحی های کیا و هیوندای
    خیلی تهاجمی و لوکسه
    این مصرف سوخت رو ایران تا ۱۰۰ دیگه هم بهش نمیرسه
    جاش واقعا تو ایران خالیه
    بهترین خودرو ها برای ایران فرانسوی ها هستن(نظر شخصی)

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. L

      ۵ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (51 ديدگاه)

      کامنت قرن:بهترین خودروها فرانسوی هستند

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. ♤ANGUS_812♤

        ۵ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (428 ديدگاه)

        من گفتم برای ایران نه کل دنیا

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. L

          ۵ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (51 ديدگاه)

          ببخشید اشتباه متوجه شدم
          اما باز هم فرقی نمیکند

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. فرشاد

        ۵ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (12 ديدگاه)

        بنظرم ژاپنی ها بهتر جواب بدن تو ایران
        ولی چرا انقد دیس خورد کامنت بنده خدا
        فرانسویا ک ب استهلاکشون معروفن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۵ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (10203 ديدگاه)

      حالا کاری به اینکه فرانسوی خوبه یا کره‌ای ندارم که مطمئناً فرانسوی اصالتی در طراحیش داره که کاملاً مشهوده .

      ولی ماشینهای فرانسوی بخاطر اینکه اروپایی هستند و معروف هستند به گرما دوست و شرایط جوی کشور ایران خیلی فرق داره با اروپا حتی اگر کامپیوتر ماشین‌های فرانسوی را برای ایران بسازند ، باز مثل کره‌ای‌ها و ژاپنی‌ها به درد ایران نمیخورند بخصوص اگر توربو باشند که دیگه بدتر .
      مطمئن باشید اگر فرانسوی خوب بود ، کشورهای خاورمیانه اینقدر ژاپنی سوار نمیشدن با خیال راحت .
      کلاً فلسفه ساخت ماشین‌های اروپایی اینه که دقیقتر و حساس‌تر از بقیه نفاط جهان ساخته میشن و برای همینه خودروهای اروپایی در هرجایی از دنیا فروششون کم و زیاد میشه و برعکس کره و ژاپن هستند که برای عموم جامعه و برای تمام شرایط آب‌و‌هوایی ماشین میسازند ، بخصوص ژاپن که تخصصی‌تر عمل میکنه و ماشینی میسازه برای تمام صلایق و شرایط جوی در دنیا .

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. فرزاد

        ۵ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (143 ديدگاه)

        مطمئنا اگر مسئولین ما موقع بستن قرار داد با هر خودروسازی تو دنیا ذکر کنن که مطابق با جاده ها و شرایط اب و هوایی کشور ما اون خودروساز موتوراشو بسازه کمپانی مذکور اینکارو خواهد کرد مشکل اینه هست که اینا میرن دقیقا همان مدلهایی که برای شرایط اب و هوایی اروپا ساخته شده بر میدارن میارن تو ایران مونتاژ میکنن وگرنه همین شرکت پژو 50 60 سال پیش مدلهای 404 و 504 طراحی و ساخت که تو بدترین شرایط اب و هوایی افریقا و کشورهای عربی دوام میاورد که تو سگ جونی زبانزد بود که حتی جیمز می هم تو یکی از برنامه های تخته گاز چند سال پیش به اون اعتراف کرد دوستان اگر مستند ان مرد با ماک امد را دیده باشند مرحوم احمد یا اصغر قندچی اگه اسمشو اشتباه نکنم میگفت امریکاییها یه ضرب المثلی دارن که میگن american car for american road ماشین امریکایی برای جاده امریکایی همین مثل برای اروپاییها هم صدق میکنه و میگفت ما تریلی های ماک اون زمانو متناسب با شرایط اب و هوایی ایران و مخصوص جادهای ایران تولید میکردیم که حتی نسبت به نمونه امریکاییش بادوام تر و پر استقامت تر بود .

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Amir

        ۲۷ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (1 ديدگاه)

        یکی از دلایلی که ماشین های ژاپنی و کره ای فروش زیادی دارن قیمت ارزان انها هست کلا برند های اروپایی و امریکایی بخاطر گرون بودن کارگر هزینه تموم شده بیشتری دارن بخاطر همین فروش برند های اسیا شرقی بیشتره

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. OMID

      ۵ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      ماشینای ژاپنی و آمریکایی به نظرم مناسب ایران باشند
      چون اینا به قول خودمون سگ جون ترن:)
      مخصوصاً با بنزین اشغالی و لوازم مصرفی تقلبی و … اینا بهتر دووم میارن
      ژاپنیا که تقریباً همشون مقاومن
      آمریکایی ها هم سدان ها و مخصوصا پیکاپ های جون سختی دارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. MAHDI

    ۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    واقعا جذابه ?

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. فرزاد

    ۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (143 ديدگاه)

    مطمئنا اگر مسئولین ما موقع بستن قرار داد با هر خودروسازی تو دنیا ذکر کنن که مطابق با جاده ها و شرایط اب و هوایی کشور ما اون خودروساز موتوراشو بسازه کمپانی مذکور اینکارو خواهد کرد مشکل اینه هست که اینا میرن دقیقا همان مدلهایی که برای شرایط اب و هوایی اروپا ساخته شده بر میدارن میارن تو ایران مونتاژ میکنن وگرنه همین شرکت پژو 50 60 سال پیش مدلهای 404 و 504 طراحی و ساخت که تو بدترین شرایط اب و هوایی افریقا و کشورهای عربی دوام میاورد که تو سگ جونی زبانزد بود که حتی جیمز می هم تو یکی از برنامه های تخته گاز چند سال پیش به اون اعتراف کرد دوستان اگر مستند ان مرد با ماک امد را دیده باشند مرحوم احمد یا اصغر قندچی اگه اسمشو اشتباه نکنم میگفت امریکاییها یه ضرب المثلی دارن که میگن american car for american road ماشین امریکایی برای جاده امریکایی همین مثل برای اروپاییها هم صدق میکنه و میگفت ما تریلی های ماک اون زمانو متناسب با شرایط اب و هوایی ایران و مخصوص جادهای ایران تولید میکردیم که حتی نسبت به نمونه امریکاییش بادوام تر و پر استقامت تر بود .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. (Saeed(peugeot

    ۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    فوق العاده زیبا و جذاب و دوست داشتنی……قول شرف میدم اگه تحریم ها نبود تو ایران ….

    و این ماشین کنار جدیدترین محصولات هم رده مثل پاسات و اپتیما و سوناتا و کمری و ….همزمان عرضه میشدند همشون و قیچی میکرد تو فروش …..

    موافقم 0
    مخالفم 1
  7. Hadi

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    آره خیلی طراحی خوب و برجسته‌ای داره که تازگی خاصی داره تو گذر زمان کمتر قدیمی میشه…
    درست مثل ۴۰۵ که با گذشت حدود سی سال هنوز از بعضی جهات زیبا بنظر میرسه…
    واقعاً فرانسه تو زمینه طراحی کارش درسته?…
    همینطور ایتالیا…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Mohsen. G

    ۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (180 ديدگاه)

    این خودرو زیباست، مطمئنا از لحاظ فنی هم پیشرفته است… ولی خیلی اغراق آمیز ازش تعریف میشه… کاکپیت پژو خلاقانه و زیباست ولی من داشبرد تویوتا و نیسان رو بهش ترجیح میدم… فولکس واگن آرتئون از همه نظر با سلیقه من جور در میاد… ولی این؟؟؟؟! .. حتی تلیسمان فیس لیفت زیباتر از اینه… حالا برند های کره ای بماند… نسل قدیم 508 هم خودروی خوبی بود ولی در مقایسه با رقباش حرفی واسه گفتن نداشت… این نسل پیشرفته تر از نسل قبله ولی حریفان هم پیشرفته تر شدن… فرانسوی های پر ادعا بیش از حد دارن 508 رو بزرگ میکنند

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا