پژو

آزمون دوباره پژو 508 SW جدید

زمانی که برای اولین بار اقدام به تست و بررسی پژو ۵۰۸ SW در سال گذشته کردیم همان موقع گفتیم که برای خرید این خودرو باید با قلبتان تصمیم بگیرید نه با عقلتان! اگرچه پژو به عنوان یک استیشن عمل می‌کند اما رقبای بزرگ‌تر و کاربردی‌تری دارد.


اما آیا همین داستان پس از یک هفته تست و بررسی ۵۰۸ SW در جاده‌های بریتانیا هنوز هم برقرار است؟ به منظور اینکه بدانیم جدیدترین نسل این خودرو چیزی بیش از خط سقف متمایز و تریم چرمی جذاب است نسخه‌ی محبوب BlueHDi 130 را در تریم GT Line تست کرده‌ایم تا پاسخ این سؤالات را به دست آوریم.


اول از همه اینکه خودروی استیشن باید جادار باشد و البته که سنگ محک این کلاس را باید در نظر بگیریم که خودرویی نیست به جز اشکودا ساپرب استیت. این خودرو نه تنها استیشنی جذاب است بلکه بزرگ‌ترین خودروی کلاس نیز محسوب می‌شود. محفظه بار ۶۶۰ لیتری این خودرو ۱۳۰ لیتر بیشتر از پژو بوده و این اختلاف فضا در زمان خواباندن صندلی‌ها به ۱۷۰ لیتر افزایش می‌یابد. البته پژو در همه زمینه‌ها بازنده نیست چراکه به لطف درب پشتی پهن و فاصله‌ی بین محوری طویل، این خودرو بدون تغییر خاصی می‌تواند یک دوچرخه‌ی بزرگ را در کابین جای دهد.


فضای پشت صندلی‌های عقب نیز جادار بوده و برای سرنشینان قدبلند فضای سر زیادی وجود دارد؛ بنابراین در عین اینکه ۵۰۸ SW از خط سقف پایینی استفاده کرده اما به‌طور باورنکردنی‌ای یک خودروی خانوادگی منعطف است. محصول جدید پژو خودرویی راحت هم بوده و سواری آن خاص محصولات فرانسوی است که حتی با وجود رینگ‌های سفارشی ۱۹ اینچی هم نیز ناراحت نمی‌شود. رقبای زیادی در این کلاس از چنین رینگ‌های بزرگی استفاده نمی‌کنند.


خبر خوب اینکه سواری نرم این خودرو تأثیر منفی روی هندلینگ نداشته است. ۵۰۸ SW به تیزی ب ام و سری ۳ تورینگ نیست اما قابل پیش‌بینی بوده و توازنی طبیعی دارد که سواری خودرو را آسان و ریلکس می‌کند. این خودرو در سرعت‌های بالا ساکت بوده و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک عالی به همراه پیشرانه‌ی دیزلی پایه ترکیبی مناسب در سفرهای بین شهری ایجاد می‌کنند.


فرمان کوچک که در مدل‌های ۲۰۸ و ۳۰۸ به خوبی جواب داده برای چنین خودرویی کمی نامناسب به نظر می‌رسد اما خب حس متمایزی ایجاد می‌کند که در نسل پیشین وجود نداشته است. سیستم فرمان سبک بوده و احساس چندانی ندارد. پدال شیفترهای کوچک نصب شده روی ستون فرمان نیز هر از گاهی با دستان شما برخورد خواهند کرد. این موضوع می‌تواند بسیار عجیب باشد مخصوصاً اگر در حال حرکت در بزرگراه باشید.


اما با وجود برخی نقاط ضعف، این خودرو همچنین از نظر سواری و فضای بار و کابین خوب عمل کرده است. خب از نظر هزینه‌های نگهداری وضعیت چگونه است؟ این خودرو معمولاً توسط سازمان‌ها و ارگان‌ها خریداری می‌شود بنابراین هزینه‌های مالیاتی و مصرف سوخت جزو فاکتورهای اصلی هستند. خوشبختانه ۵۰۸ SW حاضر در تست از آلایندگی کمی برخوردار بوده و در هر کیلومتر تنها ۱۰۴ گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند که از نظر مالیاتی آن را در رده‌ای پایین‌تر از ساپرب قرار می‌دهد.

انتظار می‌رود تریم GT Line پژو جزو پرفروش‌ترین نسخه‌های این خودرو در اروپا باشد و ظرافت آن نیز نشان می‌دهد که چرا چنین انتظاری داریم. کیفیت کابین بسیار بالا بوده و طراحی آن نیز فوق مدرن است. دکمه‌های میانبر خاص به خوبی کار می‌کنند اما اینکه پژو دسترسی به کنترل‌های سیستم تهویه مطبوع را تنها از طریق صفحه لمسی میسر کرده جای شرمساری دارد.

از جمله تجهیزات این خودرو می‌توان به صفحه لمسی ۸ اینچی، ناوبری، اپل کارپلی، اندروید اتو، رادیو DAB و… اشاره کرد. در مدل‌های مجهزتر Allure صفحه‌نمایش ۱۰ اینچی و دوربین دنده‌عقب رنگی بکار رفته است. با پرداخت ۲۰ پوند اضافه‌تر در اقساط ماهانه می‌توان مدل GT Line را با رینگ‌های بزرگتر، چراغ‌های تمام LED، شیشه‌های تیره و شارژ بی‌سیم گوشی سفارش داد. مدل های GT و فرست ادیشن لوکس تر بوده ولی خب قیمت پایه ی آن‌ها به ترتیب ۳۸۰۲۰ و ۴۰۸۱۹ پوند می باشد.


پژو ۵۰۸ SW جدید بهترین استیشن بازار نیست اما هنوز هم خودرویی خانوادگی و کاربردی می‌باشد. خط سقف خمیده‌ی این خودرو فضای داخلی زیاد و منعطفش را پنهان می‌کند ولی داخل خودرو شاهد استفاده از بهترین متریال هستیم. سواری خودرو نیز ایمن و قابل پیش‌بینی بوده و لیست تجهیزات قوی و هزینه‌های نگهداری پایین جزو نقاط قوت ۵۰۸ SW محسوب می‌شوند.

مشخصات پژو ۵۰۸ SW GT Line 1.5 BlueHDi 130 EAT8

  • قیمت: ۳۱۴۹۵ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری دیزلی
  • قدرت/گشتاور: ۱۲۸ اسب بخار/۳۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۰.۱ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۰۷ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۵.۵ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    فوق العاده زیباست ولی موتورش ضعیفه به نظرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سورنا

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (4 ديدگاه)

      اکثر خودروهای اروپایی بیشتر از اینکه به فکر قدرت موتور باشن دنبال خودرویی با ظاهر خوب و مشخصات شهری با آلایندگی کمتر هستن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. psycho ci7ic

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (20 ديدگاه)

    برای این زبان طراحی و این فرم خشن و جدی ماشین و البته تعلیق بسیار خوب که پژو تو این زمینه استاده زیر ۲۰۰ اسب ظلمه !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. فرزاد

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (115 ديدگاه)

    نمای جلو علاوه بر ظرافت خاصی که داره یه جورایی با ابهت هم هست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Abbas

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    طراحی کابینش از فوق مدرنم یچیزی اونورتره،این نسلش یه جهش فوق العاده بزرگ نسبت به نسل قبل داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محسن

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (93 ديدگاه)

    چرا اروپایی ها علاقه خاصی به این مدل ماشین دارن عین نعش کشای بهشت زهرا میمونن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Ahmad

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (566 ديدگاه)

    ایول 508 داره یکی یکی آزمون های موفقیت رو پشت سر میزاره و سر بلند بیرون میاد فکر کنم دیگه وقتشه مثل 208 از نسل جدید 308 هم رونمایی کنن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Khosrow

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    عکس 21 معرکه ست / کابین معرکه ست ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. رنو 5 زرد قناری

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (143 ديدگاه)

    واقعا طراحی داخلش از زمان خودش جلوتره فکر کنم در آینده خیلی از خودروسازها طراحی های داخلشون به این سبک پیش بره تقریبا اگه مدل E-Legend که کانسپتش بر اساس پلت فرم 504 کوپه همین چند وقت پیش معرفی شد تولید بشه که واقعا محشر میشه چون شرکت پژو گفت احتمال تولید محدود این مدل هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. (Saeed(peugeot

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (325 ديدگاه)

    واقعا باید به آقای ژیل ویدال (طراح ارشد پژو) آفرین گفت با این سبک فوق العاده ای که توی طراحی های پژو آورده.
    واقعا فوق العادس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. porschesport

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    چه فرمان زیبایی داره , کابین بی نظیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. یاس ی

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    بسیار زیباست ولی به قول دوستان کاشکی موتور قویتری هم میداشت، هر چند بسته به نوع کاربریش قدرتش مناسبه بازار اروپا هستش.
    طراحیش زیباست خصوصا داخلش و دسته دنده که شبیه دسته دنده دی اس 7 هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا