پژوسیتروئن

برنامه‌های پژو-سیتروئن برای تولید خودروهای خودران

درحالی‌که گروه خودروسازی پژو-سیتروئن تعهد خود به توسعه خودروهای خودران سطح ۳ را اعلام کرده، اما این موضوع زمانی رخ خواهد داد که دیگر خودروسازان به ساخت خودروهای خودران سطح ۴ و ۵ روی خواهند آورد.


یکی از اصلی‌ترین مشکلات خودروهای خودران سطح ۳ زمان موردنیاز خودرو برای بازگرداندن کنترل خود به راننده است. پژو-سیتروئن قبلاً یک خودروی خودران را به منظور مشاهده اینکه آیا راننده قادر است کنترل خودرو را در شرایط متنوع به دست بگیرد یا خیر تست کرده و نتایج مثبتی را کسب کرده است.


طبق گفته‌های یکی از مدیران این شرکت، پژو-سیتروئن به برنامه‌های خود برای توسعه رانندگی خودران سطح ۳ ادامه خواهد داد و از نظرات مشتریان برای بهبود این سیستم‌ها در آینده نیز استفاده خواهد کرد.


البته در آینده‌ی نزدیک، محصول جدید DS7 کراس بک رانندگی خودران سطح ۲ را به خریداران ارائه خواهد داد که دربرگیرنده ویژگی‌هایی مثل Connected Pilot است که موقعیت خودرو در داخل لاین رانندگی را بررسی می‌کند.


سیستم‌های بدون دخالت دست سطح ۳ پس از سال ۲۰۲۰ در خودروهای این شرکت دیده خواهند شد و سیستم‌های سطح ۴ و ۵ (بدون راننده) نیز پس از سال ۲۰۲۵ در دسترس خواهند بود. این کمپانی فرانسوی تا آن زمان مشغول تست نسخه‌های پروتوتایپی چون پژو ۳۰۰۸ خودران خواهد بود.

اما مسئولیت‌های مربوط به این سیستم‌ها تنها یکی از مشکلات گروه پژو-سیتروئن است. این خودروساز روشی نه چندان مناسب را در پیش گرفته و گفته از تلاش‌های UNECE برای توسعه رکوردر داده جعبه سیاه که می‌تواند تشخیص دهد در زمان تصادف چه کسی کنترل خودرو را بر عهده داشته حمایت می‌کند.


خودروسازان رقیب همچون ولوو در مسیر دیگری حرکت می‌کنند و اعلام کرده‌اند در چنین وضعیت‌هایی مسئولیت کامل را بر عهده خواهند گرفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Raha

    ۱۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    دوستان کمک:(ببخشید جاش هم اینجا نیست)
    بین کرولا و النترا که اکثر مردم از جمله خودم کرولا رو ب خاطر کیفیت و… انتخاب میکنیم ولی چرا النترا رو بیشتر از کرولا تویه خیابونا دیده میشه بنظرتون علتش چیه؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۱۶ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      ن فقط الانترا که عمده محصولات هیوندای و کیا بیشتر از ژاپنی ها در بازار فروش میرن و بازار دست دوم بهتری دارن.
      – طراحی عامه پسند تر
      – آپشن های بیشتر
      – خدمات پس از فروش بهتر
      – قیمت گذاری بهتر نسبت به ژاپنی های وارداتی
      اگر بازار آزاد و ب صورت جهانیش بود و دست مافیا از خودرو کوتاه بود اوضاع جور دیگری بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا