پژو

آزمایش پژو 3008 کاملاً خودران در سال جاری

تا همین چند وقت پیش تنها خودروسازان لوکس در حال توسعه و تست سیستم‌های رانندگی خودران بودند اما این روزها برندهای سطح متوسط بیشتر و بیشتری امیدوار به تولید خودروهای بدون راننده هستند. یکی از این برندها پژو است که به تازگی اعلام کرده با همکاری nuTonomy چندین سری از تست‌های مهم با شاسی بلندهای ۳۰۰۸ خودران را انجام خواهد داد.


اولین دستور کار این همکاری پیاده‌سازی تکنولوژی یاد شده در خودرو بوده و nuTonomy تخمین می‌زند این وظیفه را در تابستان سال جاری کامل خواهد کرد. با آغاز ماه سپتامبر ناوگانی از پژو ۳۰۰۸ های خودران تست‌های خود را در سنگاپور آغاز خواهند کرد. همکاری مهم بین این دو کمپانی بخشی از برنامه‌ی “خودروی خودران برای همه” پژو-سیتروئن است. این گروه خودروسازی تلاش دارد تا تأمین کننده‌ی حمل‌ونقل ارجح برای مصرف‌کننده‌های سراسر دنیا باشد. پژو-سیتروئن در درازمدت می‌خواهند خودروهای کاملاً خودران را بفروشند و به همین دلیل است که با nuTonomy و تیم نرم‌افزاری و متخصصان روباتیک این کمپانی همکاری می‌کند.


در ادامه‌ی تست‌های ابتدایی در سنگاپور، این دو کمپانی جنبه‌های مختلف نتایج حاصله را برای بررسی در شهرهای بزرگ دنیا تحلیل خواهند کرد. شایان ذکر است nuTonomy از ماه آگوست سال پیش تست‌های عمومی خودروهای مجهز به تکنولوژی خودران خود در سنگاپور را آغاز کرده است.


پژو ۳۰۰۸ که اخیراً عنوان خودروی سال ۲۰۱۷ اروپا را کسب کرده هم‌اکنون در نسل دوم خود بوده و با حذف فرم MPV مانند خود به یک کراس اوور کامل تبدیل شده است. تولید نسخه‌ی GTI قدرتمندتر این خودرو نیز در برنامه‌های پژو قرار داشته و نسخه‌ی هیبریدی نیز قبلاً تدارک دیده شده است. اگرچه تمامی مدل‌های ۳۰۰۸ هم‌اکنون تنها به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شوند اما انتظار می‌رود مدل‌های الکتریکی شده از تنظیمات چهارچرخ محرک بهره ببرند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Ali

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (128 ديدگاه)

    پژو ام خوب راهشو عوض کرد دیگه انگار از اون ماشینایی به درد نخور خبری نیست❤️طراحیشم خوب شده یه جورایی طراحی خاص و منحصربفردی داره،کاشکی ٣٠٠٨ هم بیاد ایران

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. یاسین

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    پژو خیلی با اینده نگری داره میره جلو این خیلی خوبه
    3008 به گفته ایکاپ تابستون امسال میاد ایران ولی یه موضوعی هست ایران خودرو باید خیلی خوب قیمت گذاریش کنه چون اگر قیمتی بالای 190 داشته باشه که اصلا تداخل قیمتی با کولئوس و اوتلندر تیپ 3 پیدا میکنه اونا بخاطر سایزشون و موتور بزرگترشون طرفدار بیشتر دارن باید قیمتش رو حدود 180 بزنه یعنی یه چیزی بین توسان فول و توسان تک دف کم اپشن اینجوری شماره 1 بازار میشه چون یکی از مزایای مهم این به توسان قدرتشه که موتور 1.6 توربو داره اون موتور 2 تنفس طبیعی البته این ماشین وقتی بیاد ابهتش جوری نظر هارو جلب میکنه که تا 190 هم مطمئنم نظر بازار به سمتش میره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Amir.z

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (174 ديدگاه)

    تو این چند سال پژو هروقت بیکار میشه یدونه ماشین میزنه ماشین سال بشه??
    خدایی دمش گرم
    دوستان این پژو واقعی نه اون فرغونا
    در ضمن پژوه 2008 قرار بود بیاد. زودتر از 3008. کسی خبری داره از اون ماشین؟؟؟چی شده بالاخره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. یاسین

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (658 ديدگاه)

      برای چند هفته دیگه پیش فروشش شروع میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. فرشاد سجادیان

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    طراحی کابینش واقعا عالیه ? خیلی خیلی راحت میتونه برای کسب رتبه اول بهترین طراحی داخلی سال، شانسش رو امتحان کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا