پژو

جزئیاتی بیشتر از پژو 208 EF هیبریدی

پژو جزئیات بیشتری را از خودروی ۲۰۸ EF خود منتشر کرد. خودرویی با مصرف خیره کننده ۱.۷۴ لیتر و میزان آلایندگی تنها ۴۹ گرم در هر ۱۰۰ کیلومتر.

Peugeot 208 FE
Peugeot 208 FE
این خودرو به طور مشترک توسط گروه پژواسپرت و شرکت سوخت total و با هدف صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش آلایندگی در عین دارا بودن درجه ای رضایت بخش از کارایی ساخته شده است. هدفی که به جرئت می توان گفت با رسیدن این خودرو به میزان آلایندگی زیر ۵۰ گرم کربن دی اکسید و مصرف سوخت زیر ۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، ممکن شده است.
پژو برای رسیدن به این سطح ممتاز از مصرف و آلایندگی از هیچ اقدامی دریغ نکرده است.

استفاده از یک موتورِ ۱.۲ لیتری VTi(موتوری با سوپاپ های تغییرپذیر و قدرت تنظیمِ تزریقِ سوخت) که از چرخه آتکینسون (یک چرخهٔ ترمودینامیکی برای موتور های درون سوز با هدف رساندن آنها به حداکثر توان تولیدی) پیروی می کند و ساخت روکش های آن از جنس کربن جهت کمک به پروسهٔ پایین آوردن وزن خودرو به همراه استفاده از یک گیربکسِ نیمه اتوماتیکِ پنج سرعته و سیستم احتراقی کارا و یک سرسیلندر مسابقه ای، کاهش عرض تایر ها و افزایش قطر رینگ به ۱۹ اینچ، تأثیر زیادی بر میزان مصرف و آلایندگی داشته است.

همچنین پژو در بدنه و حتی سیستم تعلیق این خودرو با استفاده از کربن خالص در ساخت بدنهٔ آن که وزنش را ۲۰۰ کیلوگرم کاهش داده و نحوه حرکتش را به طور فزاینده ای بهبود بخشیده است به همراه کاهش ۱۵ کیلوگرمِ دیگر از وزن خودرو به واسطه پایین آوردن ظرفیت باک بنزین (تنها ۲۰ لیتر گنجایش مخزن سوخت است) و استفاده از موادی با بنیانِ سبک در ساخت آن و استفاده از فایبرگلاس برای ساخت فنر های این خودرو و بقیه قسمت های سیستم تعلیقش کمک شایانی به پژو ۲۰۸ EF در رسیدن به چنین سطحی از مصرف و آلایندگی کرده است.
برای این خودرو سه حالتِ رانندگی پیش بینی شده است. یک حالت پایه با تولید کمترین مقدار از گازهای گلخانه ای (نزدیک به صفر)، یک حالت هیبریدیِ متوسط و حالت سوم، حالت ورزشی برای رساندن این خودرو به بالاترین میزان کارایی اش می باشد.
بی تردید پژو ۲۰۸ EF خودرویی کارآمد با بالاترین تکنولوژی هیبریدی است که نگاه دقیق تر به ویژگی های آن، ما را وارد نسل آیندهٔ خودروها خواهد کرد، نسلی از خودروها با مصرف و میزانِ آلایندگی پایین.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علی لیواری

علی لیواری، ژورنالیست دنیای خودرو

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. feri 007

    ۱۵ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (218 ديدگاه)

    با توجه به حجم کم موتور و مصرف سوختش بسیار کمی که داره اگه 4نفر بالغ توش بشینن فکر نکنم توی سربالایی ها و گردنه ها و… جون بالا رفتن داشته باشه… به قول معروف از اون ماشینایی که فقط باید یه خانم دکتر باهاش تا مطبش بره و برگرده!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ابی

    ۱۵ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (121 ديدگاه)

    دمش گرم پژو
    هی میگن پژو داره ورشکسته میشه ولی ببین چه میده بیرون
    صدی 2 لیتر
    خودروسازای مملکت ما هم روز به روز پولدارتر میشن ولی هنوز تکنولوژی 50 سال قبل رو دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمد.ف

      ۱۵ تیر ۱۳۹۲
      سوابق: (447 ديدگاه)

      همین پژو بیست ساله داره خون مردم ما رو میکنه تو شیشه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. mahsa-alman

    ۱۷ تیر ۱۳۹۲
    سوابق: (310 ديدگاه)

    به پژو چه ربطی داره؟ تقصیر ایران خودرو هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احمد.ف

      ۲ مرداد ۱۳۹۲
      سوابق: (447 ديدگاه)

      ربطش اینه که اونوری ها هم خر خوب گیر آوردن سواری خودشون رو از ملت ما میگیرن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. PEUGEOT

    ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (999 ديدگاه)

    احمد جان جو نده به پژو چه ربطی داره
    ایران خودرو هر مدلی بخواد می تونه از فرانسه وارد کنه ولی وارد نمی کنه چون تکنولوژی تولید و مونتازش رو بلد نیست
    بی خودی از پژو ایراد نگیر

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا