پژوسیتروئنفیاتکرایسلر

به خطر افتادن کارخانه‌های اروپایی با ادغام فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن

علیرغم اینکه فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن می‌گویند ادغام آن‌ها هیچ تأثیری روی کارخانه‌های تولید نخواهد داشت اما خبرهای منتشر شده نشان می‌دهد تأسیسات اروپایی احتمالاً با خطر بزرگی روبرو خواهند بود.


این گروه خودرویی بزرگ که به تازگی تشکیل شده می‌تواند منجر به ایجاد ظرفیت تولید مازاد ۶ میلیون دستگاهی در بازاری نه چندان پررونق مخصوصاً در کلاس خودروهای کوچک اروپا شود. هر دو خودروساز موردبحث در این کلاس حضوری پررنگ دارند.


یکی از تحلیلگران شرکت LMC اتوموتیو می‌گوید:

نرخ بهره‌وری زیر ۵۸ درصد خواهد بود که می‌تواند این گروه جدید را با حدود ۶ میلیون دستگاه ظرفیت تولید مازاد در سراسر جهان روبرو کند. اروپا احتمالاً در مرکز این موضوع قرار داشته و احتمال تعطیلی کارخانه‌های آن وجود دارد.


کارخانه‌هایی همچون تأسیسات فیات در صربستان و تأسیسات واکسهال در انگلستان جزو آسیب‌پذیرترین کارخانه‌ها از نظر احتمال تعطیلی هستند.


مقامات دولتی و اتحادیه‌های کارگری قبلاً نگرانی خود درباره تعدیل نیروی احتمالی را ابزار کرده‌اند اما تاکنون فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن تعطیلی هر کارخانه‌ای را رد کرده و این نگرانی‌ها را بی‌مورد دانسته‌اند.


همچنین ضرب العجل اروپا به خودروسازان برای پاس کردن استانداردهای آلایندگی سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۵ باعث شده فشار زیادی روی فیات-کرایسلر وارد شود تا از پیشرانه‌های مدرن‌تر و کم‌مصرف‌تر پژو-سیتروئن استفاده کند. همین موضوع آینده‌ی کارخانه‌های پیشرانه‌ی فیات-کرایسلر در ایتالیا و لهستان را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است. تحلیلگر LMC در نهایت می‌گوید:

احتمالاً در بلندمدت یک یا دو کارخانه تولید پیشرانه‌ی فیات-کرایسلر در اروپا دیگر موردنیاز نخواهند بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۱۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (29 ديدگاه)

    کم کم باید شاهد 1.6لیتریزاسیون شدن ماشین های گروه فیات-داج -جیپ باشیم

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. دانیال

      ۲۰ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (15 ديدگاه)

      مگه ایرانه ؟ همین الان بیشتر تولیدات فیات و پژو سیتروئن با موتور های 3 سیلندر با حجم های 800 تا 1200 سی سی تولید میشن .

      هنوز تا اسم پژو و ستیروئن میاد یه سری فکرشون تو Tu5 گیره 1600 مرد دیگه .

      موافقم 1
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا