پژودوج

دوئل دوج جورنی و پژو 5008

امروز هم مثل روزهای قبل با قسمت دهم دور هفتم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال در خدمت شما هستیم. این قسمت به گروه کراس‌اوورهای متوسط اختصاص دارد که در دوئل قبلی آن رقابت میان میتسوبیشی اوتلندر و رنو کولئوس برگزار شد. در این دوئل مجموعاً تعداد ۲۷۳۳ رأی به ثبت رسیده که کولئوس توانست با دریافت ۱۶۶۶ عدد از آن‌ها و کسب ۶۱ درصد از کل آراء پیروز گردد درحالی‌که اوتلندر موفق به کسب ۱۰۶۷ رأی شده است. حال امروز در چهارمین دوئل گروه کراس‌اوورهای متوسط پژو ۵۰۰۸ و دوج جورنی به مصاف یکدیگر رفته‌اند.

فورد اج

نیسان مورانو

هیوندای سانتافه

جیپ گرند چروکی

فورد اج

؟

میتسوبیشی اوتلندر

رنو کولئوس

دوج جورنی

پژو ۵۰۰۸

رنو کولئوس

؟

کیا سورنتو

اشکودا کودیاک

تویوتا هایلندر

جی‌ام‌سی آکادیا

اشکودا کودیاک

؟

دوج جورنی

دوج برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۰۷ از کراس‌اوور متوسطی بنام جورنی رونمایی کرد. این خودرو روی پلت‌فرم JC کرایسلر ساخته شده که با خودروهایی چون کرایسلر ۲۰۰ و دوج اونجر مشترک است. تولید جورنی از سال ۲۰۰۸ در کارخانهٔ کرایسلر در مکزیک آغاز شده و با مدل ۲۰۰۹ به بازار عرضه شد. این کراس‌اوور آمریکایی غیر از خانه‌اش در کشورهای دیگری چون اروپا، استرالیا، چین و ژاپن هم عرضه می‌گردد اما بازار عمده و اصلی آن ایالات‌متحده است به‌نحوی‌که تا پایان ماه نوامبر در این کشور بیش از ۸۵ هزار دستگاه فروش داشته است. جورنی برای مدل ۲۰۱۱ مورد فیس‌لیفتی جزئی قرار گرفت که همچنان در حال تولید است. همچنین پس از شراکت کرایسلر با فیات، نسخهٔ ری‌بج شدهٔ این خودرو با نام فیات فریمونت در بازارهایی چون اروپا عرضه گردید؛ بنابراین از سال ۲۰۱۱ به بعد جورنی با برند دوج در اروپا حضور نداشته است. این کراس‌اوور سه ردیفه هم‌اکنون در بازار ایالات‌متحده صرفاً با پیشرانه‌های بنزینی تنفس طبیعی کرایسلر عرضه می‌گردد که شامل دو موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر و ۳.۶ لیتری V6 می‌شود ولی در بازار اروپا غیرازاین دو موتور، یک پیشرانهٔ دیزلی چهار سیلندر ساخت فیات نیز برای آن ارائه می‌گردد. ولی ما در این رقابت پیشرانهٔ پایهٔ بنزینی جورنی یعنی نمونهٔ ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی را انتخاب کرده‌ایم که ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۲۲۵ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور توسط یک گیربکس چهار سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد. جورنی با این پیشرانهٔ چهار سیلندر صرفاً به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود و امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک برای آن وجود ندارد اما در پیشرانهٔ بزرگ‌تر ۳.۶ لیتری این امکان فراهم است.

پژو ۵۰۰۸

پژو نخستین بار در سال ۲۰۰۹ مدل جدیدی بنام ۵۰۰۸ را به‌عنوان یک ام‌پی‌وی کامپکت معرفی نمود. این خودرو تا سال ۲۰۱۶ علاوه بر اروپا در بازارهای دیگری چون آفریقای شمالی، آمریکای جنوبی، استرالیا و روسیه عرضه گردید؛ اما با افزایش خارق‌العادهٔ محبوبیت کراس‌اوورها و از طرف دیگر کاهش محبوبیت ام‌پی‌وی‌ها، پژو تصمیم گرفت ۵۰۰۸ را به یک کراس‌اوور تبدیل کند. بدین ترتیب نسل دوم این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۶ به‌عنوان یک کراس‌اوور متوسط سه ردیفه رونمایی شد. این نسل از ۵۰۰۸ روی پلت‌فرم EMP2 پژو-سیتروئن ساخته شده که با کراس‌اوورهای دیگر این گروه یعنی سیتروئن C5 ایرکراس، اوپل گرندلند X و پژو ۳۰۰۸ مشترک است. پژو این کراس‌اوور متوسط را با چهار پیشرانهٔ مختلف شامل دو نمونهٔ دیزلی و دو واحد بنزینی به بازار عرضه می‌کند؛ اما درحالی‌که ۵۰۰۸ یک کراس‌اوور متوسط سه ردیفه است، پیشرانهٔ بنزینی پایه‌ای که برای آن در نظر گرفته شده یک واحد ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربو با تنها ۱۳۰ اسب بخار قدرت است؛ بنابراین به جهت هماهنگی با رقیب آمریکایی، ما در این دوئل پیشرانهٔ بنزینی قوی‌تر ۵۰۰۸ را انتخاب کرده‌ایم که از نوع ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو است. این موتور ۱۶۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد که توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند. ۵۰۰۸ هم‌اکنون بزرگ‌ترین کراس‌اوور پژو محسوب می‌شود اما بااین‌وجود همانند دیگر کراس‌اوورهای گروه پژو-سیتروئن از سامانهٔ چهارچرخ محرک بی‌بهره بوده و تمامی مدل‌های آن صرفاً به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شوند. این کراس‌اوور سه ردیفهٔ فرانسوی تا پایان ماه اکتبر امسال در بازار اروپا بیش از ۳۳ هزار دستگاه فروش داشته است.

 

مشخصات فنی

دوج جورنی

پژو ۵۰۰۸

پیشرانه ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر
تنفس طبیعی توربوشارژ
قدرت ۱۷۵ اسب بخار ۱۶۵ اسب بخار
گشتاور ۲۲۵ نیوتن متر ۲۴۰ نیوتن متر
گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد ۱۱.۷ ثانیه ۱۰.۱ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر/ساعت ۲۰۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۹.۶ لیتر (ترکیبی) ۶.۱ لیتر (ترکیبی)
ظرفیت باک ۷۸ لیتر ۵۳ لیتر
وزن ۱۷۳۵ کیلوگرم ۱۳۶۵ کیلوگرم
طول ۴.۸۹ متر ۴.۶۴ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۸۹ متر ۲.۸۴ متر
ظرفیت سرنشین ۷ نفر ۵ / ۷ نفر
حجم صندوق بار* ۷۸۵ لیتر ۹۵۰ لیتر
قیمت پایه ۱۸,۳۸۵ پوند ۲۴,۴۹۵ پوند

* حجم صندوق ذکرشده در جدول مربوط به حالتی است که ردیف سوم صندلی‌ها جمع شده باشند

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9900084]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۲ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    قطعا ۵۰۰۸، از همه نظر مدرن‌تره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. meysam

      ۲۷ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (182 ديدگاه)

      قطعا پژو 3008.ای کاش مسئولین محترم به جای پژو 2008 لگن،این شاهکار رو میاوردن تا مردم کشورشون هم یه ماشین درست حسابی سوار میشد،حداقل اگه نمیتونست هم سوار بشه،ببینتش.

      موافقم 0
      مخالفم 1
    2. علیرضا

      ۲۷ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (337 ديدگاه)

      فقط کابین پژو میارزه به کل دوج

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. ایرانی

        ۲۷ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (95 ديدگاه)

        واقعا…

        داشبورد دوج شبیه تیباس یه کم… خخ

        موافقم 0
        مخالفم 1
    3. فورد

      ۲۷ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (853 ديدگاه)

      دوج 400 کیلو سنگین تره از پژو هستش پژو زیبا تره ولی انتخاب من دوجه

      موافقم 1
      مخالفم 0
    4. بهنام

      ۲۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (983 ديدگاه)

      اره دوج جورنی خیلی قدیمیه واقعا توان رقابت نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. orangotan

    ۲۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (51 ديدگاه)

    کابین پژو و دوج خیلی فرق دارن واقعآ پژو کار کرده روی کابین
    ولی این موتورا چیه فرانسویا استفاده میکنن
    یکم قوی تر فکر میکنم مناسب تر باشه
    به شخصه اولویتم موتور تنفس طبیعیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۲۷ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (831 ديدگاه)

      اره ولی نه ۴ سرعته دوج!!!
      تو این دوره زمونه که اکثر ماشینا بالای ۶ تا دنده دارن
      انتخاب من تو این سگمنت از امریکایی ها جیپ چروکیه?

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. بهنام

      ۲۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (983 ديدگاه)

      والا نمیدونم چرا پژو چت میکنه رو یه موتور الان بیشتر محصولات پژو – سیتروئن – دی اس همشون از موتور 1.6 توربو استفاده میکنن فقط بوست توربو کم زیاد میشه ?
      میگم نمیدونم چرا حس میکنم همین موتور tu5 خودمونه ?

      موافقم 2
      مخالفم 0
  3. حامد

    ۲۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    دوج جورنی نیاز به بروزرسانی داره مخصوصا کابینش
    ۵۰۰۸ خیلی مدرنتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. KamyR

    ۲۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (51 ديدگاه)

    طراحی داخلی پژو بینظیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امیر

    ۲۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (164 ديدگاه)

    پژو اینو میخوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Sina

    ۲۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (809 ديدگاه)

    توی دوج جورنی نشستم ماشین خوبیه واقعا ۷ نفرم ساپورت میکنه قیافه داخلش و کیفیت موادش خوبه منتهی از بیرون قیافش پیر و قدیمیه و مشکل دیگش دوام و کیفیت ژاپنیای هم رده خودشو اصلا نداره
    من خیلی دوست داشتم تویوتا یه ماشینی دقیقا با ابعاد و پلتفرم دوج جورنیه و تو مایه های قیافه و مشخصات فنی راو ۴ بسازه در کل منظورم یه راو ۴ هفت نفرست مثلا اسمش بگذاشت راو۴L یا راو۶

    یه ماشین توپی از آب در میومد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AK_007

      ۲۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (562 ديدگاه)

      تو suvها پرادو فورچونر و تو کراس اوورا هایلندر هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. مهدی

    ۲۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1586 ديدگاه)

    به نظرم ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸ در حال حاضر بهترینها تو کلاس خودشون هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. F۲۲RAPTOR

    ۲۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2596 ديدگاه)

    رای من به جورونی به چند دلیل

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. F۲۲RAPTOR

      ۲۷ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (2596 ديدگاه)

      موتور تنفس طبیعی
      تونسخه شیش سیلندر سامانه ۴چرخ متحرک داره
      و ظاهرشخیلی از پژو بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. امیر

    ۲۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (392 ديدگاه)

    یعنی دوج جورنی ۷و۸ ساله هیچ تغییری نکرده با این قیافه مسخره وقدیمیش مث تاروس وکرایسلر ۳۰۰ بابا مدرن کنیدشون حتی دورانگو هم باس طراحیش نو شه چرا اینقد دس رو دس میذارن چلنجروچارجرم باید نو بشن حسابی متاسفانه فیات کرایسلر دراین زمینه فاجعه کار کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Mohammad

    ۲۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (32 ديدگاه)

    دوج با حجم موتور ۸. لیتر کمتر و ابعاد بزرگ تر واقعا پوکوند پژو رو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AK_007

      ۲۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (562 ديدگاه)

      دقت نمیکنی دیگه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. شاهين

    ۲۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    پژو یا رنو بهترین ماشین های دنیا رو هم بسازن بازم یه برند اقتصادی هستن و بابت پولی که میدی به چشم نمیان.این نظر منه.با ارادت به همه دوستانی که چون ٢٠۶ و پرشیا و ال نود دارن به رنو و پژو رای میدن ولی من اصالت برند برام از همه چی مهمتره و به دوج رای دادم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. امیرحسین (Lion26)

      ۲۷ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (257 ديدگاه)

      میشه بپرسم از کجا به این نتیجه رسیدید که همه 206 یا ال نود این کمپانی ها رو دارن؟
      دقیقا منظورتون از اصالت چیه؟ پژو اصالت نداره یا رنو؟

      1810 Peugeot as a coffee mill company
      1830 as a bicycle manufacturer
      1882 as a car manufacturer
      1898 as a motorcycle company
      1926 as a separate company

      Dodge 1900
      دیگه حالم واقعا از کلمه اصالت بهم می خوره. تا چیزی ندارن بگن، میگن اصالت.

      Just France and Japan.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Hosein

      ۲۷ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (313 ديدگاه)

      عیب نداره اینم یه نظره دیگه!!?فقط ناراحتی نداره که،از کجا میدونی هرکی رای داده چون پژو داشته؟!!اگه واقعبین باشه آدم در واقعیت پژو از تمام جهات سرتره،حالا اصالت تنها به چه دردی میخوره؟(بگذریم که پژو هم کم نداده)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. احسان

      ۲۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (57 ديدگاه)

      حالا طنزش اینه که دوج به اندازه رنو و پژو اصالت هم نداره:))

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. carlove

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اصالت پژو رو زیر سوال میبری

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. Hamid.Hellcat

    ۲۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    انتخاب من فورد اعظم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamid.Hellcat

      ۲۷ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      منظور دوج اعظم البته فرقی نداره مهم اینه که آمریکایی باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. AK_007

      ۲۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (562 ديدگاه)

      اول طرفتو بشناس
      بعد بزرگش کن!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. Hemichan

    ۲۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (715 ديدگاه)

    مقایسه عالی ایه
    توان مهندسیم کشک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. سروش

    ۲۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (176 ديدگاه)

    اصلا اعتقادی به این اعداد و ارقام ندارم .
    دو سال پیش میخواستم ی گوشی با بودجه محدود بخرم و بعد ی کم تحقیق تو نت و مقایسه امار و ارقام به این نتیجه رسیدم هواوی 4c ی گوشی میان رده عالیه و با ششصد تومان پول صاحب ی گوشی شدم که هم رده های اون قیمتشون بیشتر از ی ملیونه . خلاصه من گوشی رو گرفتم و وقتی سه نفر از دوستام گوشی رو دستم دیدن اونها هم هواوی گرفتن . سرتون رو درد نیارم با فاصله زمانی که گوشی رو خریدیم با همون فاصله چهارتاشون بوردشون سوخت ولی ی سونی داریم چهار پنج ساله خداوکیلی هیچیش نشده . متن بالا رو بخاطر این نوشتم که بگم اعداد و ارقام تو سایتها و مجلات با دنیای واقعی خیلی فرق داره . مثلا تو ازمایش ی ماشین اول میشه بخاطر چند صدم ثانیه شتاب و دو سه هزار دلار ارزونتر ولی ساید همون ماشین دو هزار دلار ارزونتر اخر سر حساب کنی با خرج و مخارج خیلی گرانتر از ماشینای دیگه دراومده باشه واسه صاحبش . من به این نتیجه رسیدم واسه تحقیق بهترین کار نظر مصرف کننده رو بپرسی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amin'

      ۲۷ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1126 ديدگاه)

      من هم از وقتی لنسر خریدم به این مسئله اعتقاد پیدا کردم که به جدول و ارقام روی کاغذ نمیشه اعتماد کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ناشناس

      ۲۸ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (262 ديدگاه)

      سروش جان حرفات کاملا درسته. واقعا ساده لوحانه هستش اگه بخوایم صرفا به اعداد و ارقام روی کاغذ توجه کنیم. اگه اینطوره که دیگه دوئل ها برای چیه. خود پدال ماشینی که روی کاغذ اعداد و ارقام بهتری داره به عنوان برنده اعلام کنه دیگه. من تو موارد خیلی زیادی مثل مثالی که شما زدی به این نتیجه رسیدم که خیلی وقتا عملکرد یه چیز (چه ماشین، چه وسایل الکترونیکی، چه لوازم خانگی و …) تو واقعیت، خیلی فرق داره با کاغذ. مخصوصا وقتی مقایسه بین دو چیز باشه. بارها دیدم اونی که رو کاغذ ضعیف تره تو عمل بهتر عمل میکنه یا حتی اگه بهترم نباشه ، اختلافشون کمتر از اختلاف رو کاغذه. البته بحث من این دوئل و این دو تا ماشین نیستا. کلی گفتم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. amir

    ۲۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (522 ديدگاه)

    جالبه هر دو دیفرانسیل جلو هستند!اس یو وی اونم با این هیکل دیفرانسیل جلو واقعا نوبره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. amin

    ۲۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    کابین زیبای پژو عجیب منو یاد نوکیا ٧۶١٠ میندازه!!
    رأی من قطعا پژو به دلیل زیبایی بسیار زیادش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. SAEED Z

    ۲۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (481 ديدگاه)

    SUV واقعی باید 4*4 باشه نه نازک نارنجی! بقیه شون مثل کفش پاشنه بلندن و بیشتر کاربرد شهری و بین شهری دارن. بگذریم که بازار داغ کراس اور و تب شاسی بلند سواری چه ها که با این کلاس نکرد …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. ابولفضل نصیری

    ۲۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (161 ديدگاه)

    یعنی هیچی برای عرضه نداره دوج و به نطرم مفتضحانه ترین شکست بین این دوئل ها متعلق به جورنی یک شکست محض

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. datsun

    ۲۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    پژو باید به فکر یه سیستم انتقال قدرت برا شاسی بلندهاش باشه آخه یه کراس اوور با این ابعاد دیفرانسیل جلو فقط !!! اصلا داره شاسی بلند چهار چرخ متحرک ؟؟!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. HT

    ۲۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    فرانسه جدیدا ماشین های خوبی میسازه و طراحی میکنه ولی بازم خیلی راه مونده که به آمریکا برسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. مانی

    ۲۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    من فکر می‌کردم تنها جای دنیا که رو ماشین صفر گیربکس اتوماتیک ۴ دنده سوار می‌کنن ایرانه
    و اینکه این دوج چقدر شکمو و چاقه خخخخخ،یسری هم نظر دادن این دجو با هیچی‌ عوض نمیکنن
    این آدما هستن که می‌رن بهشت چون یه ملت رو شاد می‌کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. سروش

    ۲۸ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (176 ديدگاه)

    ناشناس جان درسته که خود سایت از رو اعداد و ارقام ماشینها رو پیروز اعلام نمیکنه . ولی این وظیفه رو محول میکنه به دوستان پدالی . در کل نمیگم این کار بده . کاری هم نمیشه کرد چون تو ایران نه ماشین هست و نه توان مالی که بر اساس تجربه رای بدیم . ماشینی که تو مجلات به عنوان مثال تو کلاس خودش بخاطر چند دهم ثانیه اول میشه شاید تو واقعیت خیلی رو مخ راننده باشه بعضی جاهاش و احساس میکنم بعضی مقایسه ها (مجلات خارجی) عادلانه قضاوت نمیکنن . اگه صد بار هم پژو رو ماشین سال اعلام کنن بازم من ازش خوشم نمیاد و جوایز برام مهم نیست . همین پژو ۴۰۵ خودمون جایزه سال اروپا رو برده ولی بازم احساس میکنم بنز و بی ام و و ائودی های همون سال از پژو خیلی بهتر باشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. سعید

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من خودم دوج جورنی 2016 شش سیلندر دارم توی منطقه ازاد اروند
    توی این نسخه حجم موتور 3600 و گیربکس 6 سرعته هستش و شتاب صفر تا صد با توجه به وزن 2تنی 7.9 ثانیس
    به نظر من اصلا با پژو یا ژاپنی ها و کره ای های هم رده خودش قابل مقایسه نیستش
    واقعا سرتره
    این ماشین به قدری نرم و رانندگی لذت بخشی داره که اصلا انگار نه انگار که شاسی بلند سوار شدی
    کیفیت متریال بکار رفته هم فوقالعادس. یعنی درسته که آپشن خاصی نداره ولی واقعا طراحی داخلی شکیلی داره یعنی اگر از نزدیک ببینید و با سورنتو یا راوفور یا سانتافه مقایسه کنید متوجه این قضیه مشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. carlove

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (75 ديدگاه)

    پژو عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا