پژوهوندا

دوئل هوندا CR-V و پژو 3008

دوئل باقیمانده از مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی، اولین دوئل از گروه کراس‌اوورهای کامپکت

 

هوندا CR-V

پژو ۳۰۰۸

؟

فولکس‌واگن تیگوآن

جیپ کامپس

؟

سیتروئن C5 ایرکراس

مزدا CX-5

؟

 

پژو ۳۰۰۸

تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۶

نسل کنونی: دوم

پلت‌فرم: EMP2 پژو-سیتروئن

امتیاز از کاربایر: ۴.۶ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱۶۸,۳۵۶ دستگاه

فروش نُه‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۵۶,۳۵۴ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۸۶ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۵ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۶۷ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۵۸ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

 

هوندا CR-V

تاریخ معرفی: اکتبر ۲۰۱۶

نسل کنونی: پنجم

پلت‌فرم: کامپکت جهانی هوندا

امتیاز از کاربایر: ۴ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۳۴,۶۱۶ دستگاه

فروش نُه‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۲۳,۰۶۰ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: – درصد

حفاظت از کودکان: – درصد

حفاظت از عابر پیاده: – درصد

سیستم‌های ایمنی: – درصد

امتیاز کلی: – ستاره

 

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

پژو ۳۰۰۸

هوندا CR-V

پیشرانه ۱.۶ لیتری I4 ۱.۵ لیتری I4
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت ۱۸۰ اسب بخار ۱۹۰ اسب بخار
گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر ۲۴۳ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک CVT
محور محرک جلو جلو یا چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۸.۰ ثانیه ۱۰.۰ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۲۰ کیلومتر/ساعت ۲۰۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۵.۶ لیتر (ترکیبی) ۷.۱ لیتر (ترکیبی)
تولید آلایندگی ۱۲۸ گرم/کیلومتر ۱۶۲ گرم/کیلومتر
ظرفیت باک ۵۳ لیتر ۵۷ لیتر
وزن ۱۴۳۰ کیلوگرم ۱۶۵۰ کیلوگرم
طول ۴.۴۴ متر ۴.۶۰ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۶۷ متر ۲.۶۶ متر
حجم صندوق بار ۵۲۰ لیتر ۵۹۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ یا ۷ نفر
قیمت پایه بریتانیا ۲۲,۹۵۰ پوند ۲۴,۹۲۹ پوند
قیمت موردبررسی ۲۸,۰۸۲ پوند ۲۹,۹۹۰ پوند

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

 
[polldaddy poll=10188540]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۶ دیدگاه‌ها

  1. saeed

    ۲۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (349 ديدگاه)

    صرف نظر از برند و فضا که از قضا مهمه ،پژو فکر کنم تو همه چیز سرتره.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. علیx76

      ۲۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (340 ديدگاه)

      خودروی سال اروپا
      با نمره بهتر از کاربایر
      طراحی زیباتر مخصوصا داخل کابین
      فروش ۷ برابر
      قیمت کمتر
      مصرف و آلایندگی کمتر در ازای شتاب بیشتر
      البته که هوندا هم بسیار عالیه اما اینجا به پژو رای میدم

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. sina7

        ۲۱ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (435 ديدگاه)

        فروش 7 برابر که مال اروپاس
        پدال باید فروش هوندا تو آمریکا رو هم مینوشت
        بعدشم همه جا مینویسن تو دوام و استهلاک هوندا حرف نداره
        و پژو هم که دقیقا نقطه مقابلشه
        هرکاری میکنم ازون سیستم آی کاکپیت پژو خوشم نمیاد

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. محمدرضا

        ۲۱ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (804 ديدگاه)

        فروش بین‌المللی مهمه نه فقط ارو پا تو بازار امریکا که راهش نمیدن در حدی نیست رقابت کنه .بخواد هم وارد شه هیچ کس نمیخره ورشکست میشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. عشق ماشین

        ۲۱ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (23 ديدگاه)

        خخخخخخخخخخخخ
        – ((خودروی سال اروپا))؟! نکنه انتظار داشتی ماشین غیر اروپایی ماشین سال اروپا بشه وقتی همیشه ماشین اروپایی انتخاب کردن متعصبای اروپایی. یعنی واقعا فکر کردی ماشینای فرانسوی که این سال ها چند بار ماشین سال اروپا شدن از فولکس و تویوتا و هوندا و مزدا و نیسان و فورد و شورولت و … بهترن؟؟ اصلا تابلو نیس پارتی بازیه!!!!!!
        – ((نمره بهتر از کاربایر))؟! نکنه انتظار داشتی از یه سایت بریتانیایی که باز اروپایی متعصب هستن هوندا امتیاز بیشتری بیاره؟؟ بازم اصلا تابلو نیس پارتی بازیه. برو چهار تا سایت معتبر نگاه کن که اکثرا هوندا CRV رو بهترین کلاس خودش بارها معرفی کردن که تازه اگه پژو رو تو اون بازارها هم راه میدادن امتیازش نزدیک هوندا هم نمیتونست بشه. گنده تر از پژو هم نتونستن حرفی در مقابل هوندا بزنن.
        – ((طراحی زیباتر مخصوصا داخل کابین))؟! خوبه حالا هوندا CRV بود که جزو 10 طراحی داخلی برتر 2017 شد. تو عکس ها هم مشخصه کدوم طراحی بهتری داره.
        – ((فروش 7 برابر))؟! شوخی میکنی؟ دیگه چی؟ انتظار داشتی با مالیات روی خودروهای غیر اروپایی و هم چنین تعصب اروپایی ها روی برندهای خودشون و همچنین همین پارتی بازیا تو دادن جوایز و امتیازها، هوندا بیشتر تو اروپا بفروشه؟ بعدشم یه سر به فروش جهانیشون تو سال 2017 بزن. هوندا CRV ششمین ماشین پرفروش دنیا با 528 هزار فروش. پژو 3008 حتی جزو 100 تا هم نبوده. رتبه 118 با فروش 180 هزار تا :) . من دیگه چیزی ندارم بگم.
        – ((قیمت کمتر))؟! نکنه انتظار داشتی کیفیت بالاتر با هزینه برابر همراه باشه!! (حالا کاری به برند معتبرتر و این چیزا ندارم)
        – ((مصرف و آلایندگی کمتر در ازای شتاب بیشتر))؟! شتاب رو که چرت محض نوشته اینجا و طبق سایتای معتبر شتاب 0-96 هوندا 7.5 ثانیس و 0-100 میشه حدودا همون 8 ثانیه. در مورد مصرف هم که ممکنه باز چرت محض نوشته باشه اینجا. ولی اگر هم درست باشه، شک نکن مثل بقیه ماشینای فرانسوی یه دروغی بیش نیس. تلیسمان هم میگفتن 5.6 مصرفشه ولی تو عمل از خیلیا شنیدم گله داشتن از مصرفش که حتی با رانندگی معمولی هم تا بالای 10 لیتر هم مصرف میکرد. از اونور ماشین ژاپنی رو خودم تجربه داشتم که تقریباً در همون حد اعلامی مصرف میکرد با رانندگی استاندارد. الان یه عده میان میگن بنزین ایران آشغاله :). جالبه برای بعضی ماشینا آشغاله برای بعضی دیگه نه :)
        -(( البته که هوندا هم بسیار عالیه اما اینجا به پژو رای میدم))!!!!! بایدم به پژو رای بدید چون فقط به چهار تا عدد و رقم رو کاغذ که همونم غلطه توجه میکنید. بایدم به پژو رای بدید چون تفاوت برند بزرگی مثل هوندا رو با یه برند … مثل پژو درک نمی کنید.
        یه دفعه برید برای بچه دبستانی ها دوئل بذارید که اونا هم مطابق با 4 تا عدد که صحتشون زیر سواله رای میدن دیگه. فرق یه عشق ماشین با یه بچه دبستانی چیه دقیقاً؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. saber

          ۲۱ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (6 ديدگاه)

          شورولت نیسان فورد تویوتا تاحالا تو اروپا ماشین سال شدن یعنی دوتا برند امریکایی.
          ولی تو امریکا تا الان فقط بنز ماشین سال شده یعنی یک برند.
          حالا بگو اروپا رو ماشیناشون تعصب الکی دارن یا امریکا؟
          یا تو ژاپن به لیستشون نگاه کنی تنها امسال بوده که ولوو به عنوان یه برند اروپایی ماشین سال شده
          و سال ۲۰۱۳-۱۰۲۴ هم فولکس واگن ماشین سال شده.
          بقیه همه مدلای ژاپنی هستن. شما حتی امریکایی پیدا نمیکنی.

          دلیل ماشین سال شدن شاید بیست درصد راحتی و کیفیت و برند باشه. بقیه چیزها کیفیت خدماتی هست که بعد خرید میگیری.
          من خودم برات سند میارم مثلا تویوتا یک ماشین میفروشه دو هزار دلارش برا خدماتیه که بعد فروش ماشین شما دریافت میکنی.
          همه همینن
          شرکتای یه منطقه تو منطقه ی خودشون بیشتر از همه زنجیره ی خدمات رو پیاده کردن
          شما تو امریکا اصلا اسم پژو رو نمیشنوی بعد توقع داری پژو تو امریکا ماشین سال بشه؟ با بیست درصد که نمیشه ماشین سال شد
          طرف باید بخره سوار بشه خدماتشو ببینه کیفیت خدماتو ببینه سرویسها و گارانتی ها رو ببینه و استفاده کنه تا نمره بده

          تویوتا خودش با زبون خودش میگه بازار فروش اصلی ما چین و امریکاست. یعنی بخوایی نخوایی کیفیت خدماتی که تو اروپا میده کمتر از امریکا و چینه. چون بازار سوم تویوتا میشه نه اول و دوم. پس تاثیر داره
          یا پژو تو امریکا اصلا خدمات نمیده که بخواد اول بشه
          وقتی میگیم بازار جهانی یعنی این
          نه اینکه شما یه اسمی شنیدی میگی اوف اروپاییه یا ژاپنیه
          همه جا که ایران نیست ماشینو بدونه خدمات بخره یا یه مدل بخرن بخرن موقع تحویل بگن بیا پراید بگیر. اونجا یه شرکت تو خدمات کم بزاره مردم ازش نمیخرن
          یه شرکت خدمات بیشتری بده مردم بیشتر ازش میخرن
          اگه به گارانتی هیوندایی یا کیا نگاه کنی تا هشت سال همه چی رو پوشش میده گیربکست خراب شد کابین به صدا افتاد زنگ زد همه چی رو شرکت رایگان تعویض میکنه. مردم راضی ان. هیوندایی هم از اینور میدونه تا هشت سال قطعا به صدا میوفته و یا مشکلی تو گیربکس ایجاد میشه که گارانتی رو داده تا اگه خراب شد تعویض رایگان کنه و اینطوری مشتری ناراضی نباشه. این تو ایرانه ما نمیتونیم از ساده ترین خدمات شرکتا استفاده کنیم تازه گیربکس خراب بشه یک سال ماشین میخوابه و همه ناراضی میشن از هیوندایی وگرنه تو اروپا و امریکا چرا ناراضی نیستن؟ چون وقتی به صدا افتاد تو یک هفته درستش میکنن.
          به همین علته هشتاد درصد نمره ها برای کیفیت و خدمات و این چیزاست تا خود ماشین

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Vahid

          ۲۲ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (27 ديدگاه)

          فکر کنم علاوه بر پرشیا سوارا GLXسوارا
          پیکان پژو موتور سوارا و آردی سوارا هم به پژو رای دادن
          تعصبی که ایرانی جماعت به ماشینش داره خود مدیر عامل اون شرکت نداره ?

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Abadan

          ۸ بهمن ۱۳۹۷
          سوابق: (308 ديدگاه)

          هوندا تو رنج خودش عالیه و هیچ رقیبی نداره

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. حامد

      ۲۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (831 ديدگاه)

      ولی من حس خوبی به پژو ندارم،نمیدونم چرا
      ولی حس خیلی خوبی به هوندا دارم انگار وقتی یه هوندا دارب انگار فقط یه ماشین نیست انگار یه رفیقه که قراره سالها برات بمونه
      اما وقتی یه پژو میخری دلت به این خوشه که یه موتور توربو کم مصرف روشه و خوشگل مشگله
      هوندا❤

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. سامان اذری

      ۲۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      این مسخره بازی ها چیه ؟؟؟؟؟؟
      دوستان برید مشخصات هوندا رو تو دوئل با نیسان ایکس تریل رو ببینید امتیاز ایمنی و شتاب رو
      شتاب هوندا کجا 10 ثانیه بود ؟؟؟؟
      الان عکسهاشو اپلود میکنم میزارم اینجا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سامان اذری

        ۲۱ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        http://uupload.ir/files/tllt_screenshot_2018-12-12-14-22-11.png
        .
        http://uupload.ir/files/g50z_screenshot_2018-12-12-14-21-56.png

        دوستان این دوتا عکس رو ببینید که از خود همین پدال گذاشتم
        اگه دوس دارید پژو رو ببرید بالا بگید که اقا ما دوس داریم پژو برنده بشه ما هم قبول میکنیم دیگه نیازی به این مسخره بازیا نیس

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امیر دهقان

          ۲۱ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (691 ديدگاه)

          سامان عزیز
          همونطور که اون پایین هم توضیح دادم، چون پژو تو بازار آمریکا حضور نداره، مشخصات هردو ماشین از سایت‌های اروپایی مثل اتواکسپرس گرفته شده که در اونجا شتاب صفر تا صد CR-V همین 10 ثانیه اعلام شده.
          https://www.autoexpress.co.uk/honda/cr-v/104031/new-honda-cr-v-2018-review

          البته عدد اعلامی اتواکسپرس برای صفر تا صد با عدد 7.6 ثانیه‌ای کارانددرایور برای صفر تا 96 اختلاف فاحشی داره و واقعاً نمیدونم کدوم به واقعیت نزدیک‌تره ولی چون تو این دوئل مشخصات پژو از سایت‌های اروپایی گرفته شده، برای CR-V هم مشخصات اعلامی توسط سایت‌های اروپایی رو ملاک قرار دادیم و مطمئن باشین هیچ جانب‌داری در کار نیست.
          در مورد رتبۀ ایمنی اما چون نسل جدید CR-V هنوز توسط یورو انکپ آزمایش نشده، امتیاز ایمنی رو ذکر نکردیم.
          و در مورد آمار فروش، بازهم چون پژو در آمریکا نیست، آمار فروش در اروپا برای هردو ماشین ذکر شده.
          ممنون از همراهی شما

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. عشق ماشین

          ۲۱ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (23 ديدگاه)

          نکنه پژو تو کل جهان هم حضور نداره؟؟؟!!!! نمیشد آمار فروش جهانیشون رو بذارید؟ به درک که پژو به دلیل بی عرضگی یا بی کیفیتی یا هر دلیل مزخرف دیگه ای تو بازار آمریکا حضور نداره. تقصیر طرفداران هوندا چیه. به درک که توسط یورو انکپ تست نشده هوندا. توسط IIHS که به مراتب سخت گیرتر هستش که تست شده. چه طور نتایج IIHS رو نذاشتید و نگفتید پژو توسطش تست نشده؟ بهونه کشکی نیارید دیگه. بگید دوس داریم پژو برنده شه والسلام.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Amir Machine

          ۲۱ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (1201 ديدگاه)

          دلیل این همه دشمنی با خودروسازان فرانسوی چیه؟!
          خودروی سال اروپا پارتی بازی و تعصب!
          امتیاز کاربایر و اتواکسپرس پارتی بازی و تعصب!
          آمار فروش پارتی بازی و تعصب!
          همه‌ش که شد پارتی بازی و تعصب! همۀ اروپایی‌ها متعصب و دروغگوان فقط شما درست میگی!
          دوست عزیز، هیئت داوران خودروی سال اروپا رو ده‌ها کارشناس حرفه‌ای از 18 کشور مختلف جهان تشکیل میدن و انتخابشون اونقدر معتبر هست که نفر از تو ایران درحالی که روی مبل نشسته و چایی میخوره نمیتونه با چسبوندن کلمات پارتی بازی و تعصب به‌هم زیر سوالش ببره.
          بی‌عرضه، بی‌کیفیت، راه ندادن! اتفاقاً این ادعاهای شماست که به حرف‌های بچه‌های دبستانی شباهت داره
          جهت اطلاع، پژو تو دهۀ 90 میلادی به میل خودش از بازار آمریکا خارج شد چون ماشین‌هاش مناسب فرهنگ آمریکایی‌ها نبود و حالا هم دوباره داره مقدمات بازگشت به آمریکا رو فراهم میکنه
          شکی در این نیست که هوندا CR-V یکی از بهترین کراس‌اوورهای کامپکت حال حاضر دنیا است اما از طرف دیگه پژو 3008 هم هیچ چیزی کم نداره و قطعاً هم‌سطح هوندا است
          بریزید دور این تعصبات مسخره رو خواهشاً

          موافقم 0
          مخالفم 1
        4. عشق ماشین

          ۲۱ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (23 ديدگاه)

          دشمنی؟؟!!! آدم کسی رو دشمن خودش میدونه که در حد و اندازه ای باشه. به شخصه خودروسازان فرانسوی رو در حد و اندازه ژاپن و آلمان و آمریکا نمیدونم. پس فکر کن دشمنشم :))
          در مورد پارتی بازی و تعصب و این حرفا که زده شد، این نظر منه که صرفا البته نظر نیس. نتایج و امتیازا و … گویای همه چیز هست. ولی خوب نه من میتونم اثبات کنمشون و نه شما میتونی اثبات کنی چنین چیزی در کار نبوده.حالا شما بگو ده ها کارشناس و 18 کشور و فلان. این برای من دلیل نمیشه. اولا بازم همین کارشناسا و کشورها همشون یا اکثرشون از همون اروپا هستن که بازم بحث تعصب میاد وسط :) . ثانیا دیگه تو این زمان که هر کسی رو میشه با پول نظرشو عوض کرد، اینا سند و دلیل نمیشه برادر من. گنده تر از چهار تا کارشناس خودرو رو خریدن چه برسه به اینا.
          در مورد بی عرضگی و اینا هم من نگفتم بی عرضه و بی کیفیت هستن. گفتم به هر دلیلی که نیستن تو بازار آمریکا برای من مهم نیست. این دلایل رو مثال زدم چون به هرحال یه عده میگن. اتفاقاً آخرشم گفتم که دلایل مزخرف :)
          در آخر هم شما فکر کن پژو در حد هوندا هستش. منم معتقدم حتی نزدیکش هم نیس. چه برسه به اینکه در حد و اندازش باشه. فکر کن من متعصبم. برای من مهم نیس فکر شما.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. Amir Machine

          ۲۱ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (1201 ديدگاه)

          من بارها تو این سایت گفتم عشق آمریکایی‌ام و علاقۀ چندانی به فرانسوی‌ها ندارم اما وقتی میبینم بعضیا پژو رو جوری در نظر میگیرن که انگار دارن در مورد یه خودروساز بی‌نام‌ونشون چینی یا هندی حرف میزنن نمیتونم ساکت بمونم
          شماها فکر میکنین پژو یعنی همین 206 و 405 آشغالی که تو ایران تولید میشه
          حالا بر فرض محال که انتخاب و امتیاز کارشناسان اروپایی از روی تعصب باشه یا پول گرفته باشن، مردم اروپا هم پول گرفتن برن پژو بخرن؟
          تو همین کلاس تو اروپا غیر از رقبای ژاپنی و آمریکایی و کره‌ای، سئات آتکا، اشکودا کاروک، فولکس‌واگن تیگوآن، اوپل گرندلند و رنو کاجار هم حضور دارن، پس مطمئن باش اگه 3008 ماشین بدی بود بین سه کراس‌اوور کامپکت پرفروش اروپا قرار نمیگرفت.
          سایت استرالیایی CarAdvice تو آزمایش‌های مختلف به 3008 امتیازی بین 8 تا 8.8 داده درحالیکه امتیاز CR-V از همین سایت بین 7.7 تا 8 هست، کارادویس هم رو اروپایی‌ها تعصب داره یا اونم پول گرفته؟
          این امتیازات از یه سایت بی‌طرف استرالیایی نشون میده 3008 اگه بالاتر از CR-V نباشه پایین‌تر نیست.
          تو هر کامنت صد بار کلمات تعصب و پارتی بازی رو تکرار میکنی بعد میگی این نظر شخصی منه؟
          شما اینطوری میخوای به دیگران القا کنی افتخارات و امتیازات پژو همش الکیه، این اسمش نظر شخصیه یا تحمیل نظر خود به دیگران؟
          مطمئناً برای منم عقیده و نظر شما هیچ اهمیتی نداره ولی واقعیت با نظر و حرف‌های من و شما عوض نمیشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. عشق ماشین

          ۲۱ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (23 ديدگاه)

          کسی پژو رو با هندی ها و چینی ها مقایسه نکرد. من در مقایسه با هوندا و به طور کلی ژاپنی ها و آلمانی ها و آمریکایی ها گفتم که در حد اینا نیس.حالا شما بگو هست. به من ربطی نداره. کسی هم نگفت پژو یعنی 405 و 206. گرچه اینا هم به هرحال پژو حساب میشن! چون با برند پژو عرضه میشن و تو آمار فروش پژو حساب میشن.
          در مورد اروپایی ها هم که پژو میخرن که بارها گفتم به چه دلیله. مالیات بالا رو خودروهای خارج از اروپا و تعصبشون!
          سایت caradvice رو هم همین الان نگاه کردم تو بررسی مدل 2018 هر دو نمره 8 بهشون داده. اما خودت خندت نمیگیره سایت بزرگی مثل کار انددرایو رو ول کنیم و به یه سایت استرالیایی استناد کنیم. درسته پژو توسط کارانددرایو تست نشده ولی هوندا 5 ستاره کامل رو گرفته. عمرا اگه پژو تست میشد میتونست نزدیکش هم بشه. گنده تر از پژو امتیاز کمتر گرفتن. از جمله همون آمریکایی هایی که عاشقشونی. این سایت caradvice هم بررسی ها و نتیجه گیری های نه چندان جالب ازش دیدم برای من یکی که مرجع خوبی حساب نمیشه نسبت به سایتای معتبر معروف. گرچه یه چیزی بگم. کلا زیاد به این امتیاز دهی ها و رتبه بندی ها توجهی نمیکنم. کلا نمیشه از سلامتشون و بی طرفیشون مطمئن شد (به جز موارد خاص). چه اونجایی که موافق با نظر من باشه چه برعکسش. اما باز با این حال کارانددرایور و موتورترند کجا و کارادوایس کجا! در مورد پول گرفتنشن هم مطمئن نیستم! ممکنه گرفته باشه ممکنه نه. اینقدر از این کثافت کاری ها تو حوزه های مختلف دیدیم که به سختی میشه به کسی یا سایتی اعتماد کرد. حالا شما اعتماد داری خوش به حالت. افراد متفاوتن دیگه. برای من به شخصه نظر خود مردم مالک این ماشینا مهم تره. چیزای دیگه ای هم هست که میشه فهمید کدوم با اختلاف برتره. چیزایی که عمرا تو این بررسی ها بهشون اشاره ای نمیشه و به مراتب مهم تر از اون چیزایی که بهشون اشاره میشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. Amir Machine

          ۲۱ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (1201 ديدگاه)

          بخاطر همین ادعا
          «در مورد اروپایی ها هم که پژو میخرن که بارها گفتم به چه دلیله. مالیات بالا رو خودروهای خارج از اروپا و تعصبشون!»
          من فقط رقبای اروپایی رو مثال زدم و گفتم غیر از رقبای ژاپنی، کره‌ای و آمریکایی، سئات آتکا، اشکودا کاروک، فولکس‌واگن تیگوآن، اوپل گرندلند و رنو کاجار هم تو همین کلاس هستن و همگی هم اروپایی‌ان، پس اگه تعصبی باشه باید روی این‌ها هم باشه، با این وجود طبق آماری که چند وقت پیش تو پدال منتشر شد، تا نیمۀ امسال، پژو 3008 بعد از فولکس‌واگن تیگوآن و نیسان قشقایی، پرفروش‌ترین کراس‌اوور کامپکت اروپا است.
          ضمناً همین اروپایی‌هایی که میگی متعصب‌ان، نیسان قشقایی رو بیشتر از پژو 3008 خریدن، پس بحث تعصب روی برندهای اروپایی تا حد زیادی منتفیه و اگه هم تعصبی باشه بازم 3008 بیشتر از رقبای اروپایی شامل سئات آتکا، اشکودا کاروک، اوپل گرندلند و رنو کاجار فروخته.
          در مورد کارادویس هم باید بگم که معتبرترین سایت ماشین تو استرالیاس و چون شما کلاً همۀ سایت‌های اروپایی و غیر اروپایی رو متعصب و رشوه بگیر میدونی، من این رو مثال زدم!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        8. شاهين

          ۲۲ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (856 ديدگاه)

          اعصاب خودتو خورد نکن، هرکی برسه فینال مزدا اونجا انتقام هوندا رو میگیره،اینایی که موندن دیگه هیچکدوم در حد محبوبیت cx5 نیستن، با احترام به تیگوان و جیپ عزیز

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. عشق ماشین

        ۲۲ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (23 ديدگاه)

        نکنه انتظار داشتی بقیه برندها فروششون صفر باشه؟ اینکه میگن رو برندهای خودشون تعصب دارن از این جهته که بیشتر ماشینای خودشون رو میخرن، نه اینکه برندهای دیگه رو هیچی نمیخرن. تو ماشینای پرفروش اروپا هم به هر حال تک و توک از فورد و نیسان و … پیدا میشه. یه نگاه به آمار فروش اروپا بنداز بد نیس. اگه تعصبی در کار نبود برندهایی مثل مزدا و تویوتا و هوندا و نیسان و آمریکایی ها و … خیلی باید بیشتر از اینا میفروختن. نه اینکه تو بین 10 برند پرفروششون فقط یه برند غیر اروپایی باشه. نه اینکه تویوتایی که فروشش تو کل جهان با اختلاف از فولکس بیشتره، فقط یک سوم فولکس تو اروپا بفروشه. نه اینکه حتی از فیات هم کمتر بفروشه. نکنه به نظرت فیات بهتر از تویوتاست؟! نه اینکه همین هوندا فروشش اندازه 15 درصد پژو باشه! نه اینکه 12 درصد رنو فروشش باشه! در حالیکه تو کل جهان اندازه دو برابر رنو و بیش از دو برابر پژو میفروشه. و کلی مثال دیگه. این اسمش تعصب نیس پس چیه. البته که بخش زیادیش هم برمیگرده به همون مالیاته. اینکه یکی دو تا مدل خاص بیای مثال بزنی که نشد دلیل و منطق.
        در مورد جوایز و اینا هم که اینقدر تکرار کردم که دیگه حال نوشتن نیس. تو بقیه کامنت هام نظرمو نوشتم.
        در مجموع به نظرم بحث بی فایدست. 100 تا کامنتم بذاریم نه من حرف شما رو قبول میکنم نه شما حرف منو. پس بی خیال این موضوع.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Amir Machine

          ۲۲ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (1201 ديدگاه)

          «در مجموع به نظرم بحث بی فایدست. 100 تا کامنتم بذاریم نه من حرف شما رو قبول میکنم نه شما حرف منو»
          دقیقاً درسته
          در کل بحث سلیقه‌س، شما به ژاپنی علاقه داری من به آمریکایی، هیچکس هم نمیتونه بگه چرا
          ولی همۀ حرف من این بود، فرانسوی‌ها رو دست کم نگیریم!
          درسته شاید هنوز در سطح ژاپنی‌ها، آلمانی‌ها و آمریکایی‌ها نباشن ولی خصوصاً گروه پژو-سیتروئن اخیراً پیشرفت خیلی خوبی داشته و ماشین‌های قابل‌توجهی تولید کرده
          موفق باشی

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. Kamran.Qamgosar

        ۲۲ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (31 ديدگاه)

        سامان جان منم از پژو خوشم نمیاد اما در این مدل خاص و فقط از نظر طراحی داخلی و خارجی پژو برتری داره ولی در کل ته آرزوی من یه نیسان ماکسیمای 2018 هست که فقط عکسشو دارم.خخخخ

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. ahmad

    ۲۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    پژو واقعا پیشرفت چشمگیری تو توسعه کراس اوور ها داشته فروشش تو اروپا گویای همه چیز هست به علاوه که فکر کنم پارسال 3008 خودروی سال اروپا شد.ولی در مقابل هوندا هم یک ماشین همه چی تمومه.من به پژو رای دادم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. PEUGEOT

    ۲۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    پدال برای چی وقتی مشخصات اتوماتیک پژو رو مقایسه می کنی عکسهای دنده ایشو میذاری؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (225 ديدگاه)

      داداش چند وقتی که نبودی سخت دلتنگت بودم
      پرچم پژو و بالاس

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. PEUGEOT

        ۲۱ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (999 ديدگاه)

        چاکر داداش عشقی شما

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. علی

          ۲۱ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (225 ديدگاه)

          پایدار باشی داش گلم ?????

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. محمدرضا

    ۲۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (804 ديدگاه)

    واقعا پژو تصمیم نداره هیچ وقت شاسی بلند دو دف بزنه الان دیگه برای مزدا۳ هم آپشن دو دف در دست رسه
    چرا ۷ نفره نمیزنه اون که دیگه تکنولوژیه خواصی نمیخواد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. joojoo

    ۲۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (272 ديدگاه)

    راستش اگه من 50 سالم بود….حتما هوندا رو انتخاب میکردم چون واقعا برای یه مرد خانواده گزینه ی بهتریه….نرم….کم اصطحلاک…..فضای بزرگ….با یه انتقال قدرت پیوسته و بدون ضربه……

    اما من پژو رو انتخاب میکنم….چون اولا از نظر عملکرد فنی اختلاف فاحشی داره….ثانیا من با فاجعه ای به اسم CVT به هیچ وجه کنار نمیام حتی اگه روی لامبورگینی نصب باشه…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohamad

      ۲۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (812 ديدگاه)

      اختلاف فاحش!!! به کلماتی که استفاده میکنید دقت کنید.
      رو کاغذ حتی خودروی چینی هم میتونه از فراری بهتر باشه
      با عدد رقم و بزک دوزک که ماشین نمیخرن قربون شکلت. بازار اروپا قوانین تعرفه ای سفت و سختی به نفع خودشون و به ضرر کشورهای غیر اروپایی داره وگرنه خودروسازهاشون باید همین آمار فروش رو هم فراموش میکردن. همینجا محرزِ که هوندا 2 هزار پوند قیمتش از رقیب بیشتره با علم به این قضیه که با وجود تعرفه ی نسبتا بالا حاشیه سودشو باید کاهش بده و قیمت تموم شدشو به رقبا نزدیک کنه. با این تفاسیر بازهم 7 درصد بالاتر از پژوئه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Vahid

      ۲۲ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (27 ديدگاه)

      یعنی الان koenigsegg regera

      هم که cvtهست مشکل داره؟؟

      شما نسل اول cvt رو به کل نسلش تعمیم میدی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. joojoo

        ۶ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (272 ديدگاه)

        اولا که رگرا cvt نیست و تک سرعتست….و انتقال قدرت الکترونیکی داره….
        ثانیا…فکر میکنی من از رگرا خوشم میاد؟؟؟
        فیلم شتابگیریش رو تو یوتیوب دیدم….
        به قدری از افزایش تدریجی و یکنواخت دور موتورش حالم به هم خورده بود که فیلمو نصفه نیمه قطعش کردم….
        حال به هم زن به معنای واقعی کلمه…..
        cvt و یا هرنوع انتقال قدرت پیوسته(من جمله ماشینای الکتریکی یا رگرای تک سرعته)برای عشاق ماشین فاجعست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. Amir

    ۲۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    پژو بهتر و زیباتره به نظرم می تونه حتی یک پای فینال این سگمنت باشه.ای کاش تویوتا راوفور هم در این رقابت ها بود نسل جدیدش بدجوری خوبه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. (Saeed(peugeot

    ۲۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    پژو فوق العادس تو همه چیز….
    با توجه به اینکه هوندا برند خیلی خوبی هستش.

    ولی پژو عالی داره کار میکنه….امسال هم ۵۰۸ ایشالا خودروی سال اروپا میشه
    رای من پژو

    موافقم 0
    مخالفم 1
  8. رضا

    ۲۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (209 ديدگاه)

    آمار فروش جهانی رو بزارید بهتر نیست آیا؟ مثلا همین هوندا بازار اصلیش امریکاست.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. datsun

    ۲۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (3495 ديدگاه)

    شاسی بلند بدون سیستم چهار چرخ محرک یعنی ادا بازی.
    پژو خارج از اورپا در مقابل رقبایی مثل راوفور و ایکس تریل هیچ حرفی واسه گفتن نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. علی

    ۲۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (5 ديدگاه)

    نویسنده محترم لطفا یه سر به سایتهای معتبر خارجی بزن ببین شتاب crv چنده.همینجوری عشقی یه عددی انتخاب کردی دیگه!رو چه حسابی نوشتی 10 ثانیه؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
      1. عشق ماشین

        ۲۱ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (23 ديدگاه)

        سایت معتبری مثل موتورترند رو ول کردید رفتید سراغ سایتای متفرقه؟ اتفاقا پدال بررسی موتورترند هوندا رو ترجمه هم کرده بود. شتاب 0-96 رو موتورترند زده 7.5 ثانیه. بعد 0-100 میشه 10 ثانیه؟!!!! نه خیر داداش. میشه حدودا 8 ثانیه. حیف که تو سایت کارانددرایور دیگه نمیشه جدیداً وارد شد و گرنه اونم یادمه همین حدودا زده بود. چند تا سایت دیگه هم دیدم همین حدود زدن.
        خواهشاً منابعتون رو معتبرتر انتخاب کنید.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امیر دهقان

          ۲۱ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (691 ديدگاه)

          برای مشخصات ماشین‌هایی که در بازار آمریکا حضور دارند همچنان از کارانددرایور استفاده میکنیم اما وقتی حتی فقط یکی از طرفین دوئل در بازار آمریکا حضور نداشته باشه، ناچاراً سراغ منابع اروپایی میریم و برای هماهنگی بیشتر، مشخصات طرف مقابل هم از همون منابع اروپایی گرفته میشه. چون مثلاً معیار سنجش مصرف سوخت در آمریکا با اروپا متفاوته یا همین شتاب که در آمریکا صفر تا 96 و در اروپا صفر تا 100 هست.
          در مورد شتاب CR-V، اتواکسپرس هم عدد 10 ثانیه رو اعلام کرده:

          https://www.autoexpress.co.uk/honda/cr-v/104031/new-honda-cr-v-2018-review

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. datsun

          ۲۱ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (3495 ديدگاه)

          دوئل قبلی شتابش رو ۷.۶ زدید الان ۱۰ بنظرم کاربرها حق دارن ناراحت بشن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. عشق ماشین

          ۲۱ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (23 ديدگاه)

          خوب پس چیزی که مشخصه یا سایتای معتبری مثل موتورترند و … دروغ میگن یا از سرعت 96 تا 100 حدود 2.5 ثانیه طول میکشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!
          حالا تقصیر هوندا و طرفداران هوندا چیه که یه برندی مثل پژو که حالا کاری ندارم راش نمیدن تو بازار آمریکا یا عرضه فروش بالا نداره یا …، تو بازار آمریکا حضور نداره و باید مشخصاتش از مجلات و سایتای متعصب و پارتی باز اروپایی که واضحه اطلاعاتشون تو بعضی موارد غلطه، اینجا گذاشته بشه؟ میاید عدالت رو برقرار کنید بدتر گند میزنید بهش :))
          البته اگه فراموش نکنم آقای دهقان تو عکس پروفایل قبلیتون لوگوی پژو هم توش بود :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
  11. Saman

    ۲۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (181 ديدگاه)

    مقایسه یک لگن فرانسوی با یک اسطوره ژاپنی بسی خنده آوره :D

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. ahmad

      ۲۲ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (566 ديدگاه)

      اسطوره ژاپنی !!! (خخخخخ) مردم از خنده ، اگه هوندا اسطورست ، پس به اسطورهای واقعی چی بگیم ، البته این روزها جای اسطوره و لگن در مورد بعضی از خودروها عوض شده ، تو دنیای امروز به اسطورها میگیم لگن ، اشغال به لگن و اشغال میگیم اسطوره ، خوب ما مردم اینطوری هستیم .

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. Vahid

        ۲۲ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (27 ديدگاه)

        شاید هوندا اسطوره نباشه ولی قطعا اون طرف دوئل لگنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. امیر

    ۲۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    فنی و طراحی کابین پژو بهتره تقریبا
    اما طراحی خارجی و 7نفره بودن و فضای زیاد و کم استهلاک بودن هوندا دلیلی انتخابم میشه
    قیمت هم ک زیاد فرقی نمیکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ارش

    ۲۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (93 ديدگاه)

    معلومه که به هوندا رای میدم در کلاس خودش بهترینه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. (Saeed(peugeot

    ۲۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (396 ديدگاه)

    آقای (عشق ماشین) انگار خیلی ناراحتی از اینکه از پژو تعریف کردند بعضی از دوستان…
    من کاری به سایت ندارم که مطالبی و اشتباه زده یا خیر…شما فقط یه چیزایی از هوندا میدونی و هی میگی …‌
    اولا : اون موقع که ۳۰۰۸ خودروی سال اروپا شد فینال اون سال از بنز و بی ام و و بگیر تا سیتروئن و ولوو و آلفا جولیا بودن که پژو با یه اختلاف زیادی نسبت به دومی که جولیا بود اول شد….که این برند هایی که خودروی سال نشدن اون سال(۲۰۱۷) همشون غوله خودروسازی دنیا هستند….
    دوما : یه جوری میگید بازار امریکا انگار چه خبره
    چینی ها هم دارن میرن تو اون بازارکم کم….پژو
    هم یه دورانی طلایی تو امریکا نداشته و در کل یه سری خودرو ها تو یه بازار خوب میفروشن همین هوندا امار فروشش تو اروپا معلومه چقد بوده دیگه …..پس دلیل نمیشه…در ضمن پژو خیلی خیلی زود داره به امریکا برمیگرده البته تنها نه….
    گروه (PSA)
    از پژو بگیر تا دی اس و سیتروئن و اپل

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. حسن

      ۲۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (187 ديدگاه)

      چرا فکر می کنید اومدن به بازار امریکا مهمه!! مهم موندن هست، بازار امریکا باز هست و هر شرکتی که توان مالیشو داشته باشه و از لحاظ منطقی بصرفه باشه براش میتونه واردش بشه. اینکه چینی ها تصمیم دارن وارد این بازار بشن عجیب نیست، پول دارن می تونن، مهم موندن و موفق شدن تو این بازار هست. که متاسفانه فرانسوی ها بودن و موفق نشدن!!! و دلیل عدم حضور مجددشون هم همین تجربشون هست. من مشکلی با پژو و سیتروئن ندارم و واقعا دارن ماشین های خوبی برای اروپا می سازن ولی ماشیناشون تو کل دنیا طرفدارای کمتری از ژاپنی ها و آلمانی ها و حتی آمریکایی ها داره.

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. عشق ماشین

      ۲۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (23 ديدگاه)

      چییییییی؟ از تعریف از پژو ناراحت شدم؟؟؟ پژوی شارلاتان و کلا فرانسوی های فلان رو در حدی نمیبینم که بخوام ذره ای به خاطرشون ناراحت بشم. یه عده که فقط به دو تا عدد اشتباه نگاه میکنن هم هرچی میخوان بگن. هر چیزی هم تو این مطلب گفتم فقط به خاطر اشتباهاتی هستش که در مورد هوندا گفته شده.
      در مورد اولاً: خوب عزیزم منم همینو تو کامنت بالاترم گفتم دیگه. همش برند اروپایی تو بین نامزدهای اروپا. این هیچ ارزشی نداره ذره ای. تماما نشون از تعصب اروپایی هاست رو برندهای خودشون. ضمنا شما باور کن پژو از بقیه اروپایی ها هم بهتره. بالاتر هم گفتم که فرانسوی ها نفوذ دارن تو این جوایز. کاملا مشخصه. میخوای باور کن میخوای نکن. نظر من اینه.
      در مورد دوماً: اتفاقا همه خبرها تو بازار آمریکاست. مهم ترین و آزادترین بازار دنیا که ملاک همه هستش. هیچ تعصبی هم وجود نداره توش. وگرنه فروش تو بازاری که کلی مالیات میگیرن از برندهای خارج از اون و این همه تعصب چه مردمشون و چه کارشناسان و چه مجلات و سایتاشون روی برندهای خودشون دارن چه ارزشی داره. مطمئن باش اگه این دو تا چیزو همزمان ازشون بگیرن، فروش ها خیلی شبیه آمریکا میشه. ولی هیچ وقت اتفاق نمیفته. چون حتی اگه مالیات رو بردارن باز اون تعصبه همیشه وجود داره. به همین دلایل بازار آمریکا بهترین بازار برای مقایسه هستش.
      در مورد ورود پژو به آمریکا هم، ما هم منتظریم بیان ببینیم چی کار میکنن. ولی بعید میدونم حرفی برای گفتن درمقابل ژاپنی ها و آمریکایی ها و آلمانی ها و حتی کره ای ها داشته باشن. حداقل در مورد هوندا که بحث این دوئل هستش که مطمئنم.
      در ضمن یه چیزی رو بگم. خیلی از کسایی که الان طرفداری از فرانسوی ها میکنن، همونایی هستن که یه زمانی فحش میدادن بهشون، حالا که چند وقته طراحی هاشون خوب شده، شدن عاشقشون و تعریف و به به و چه چه میکنن. برا همین خیلی از طرفداران الان ماشینای فرانسوی، فقط به خاطر ظاهرشون طرافدارشن. دو روز دیگه باز طراحی هاشون جالب نباشه ولش میکنن. البته منظورم شما نبودید که احتمالا همیشه طرفدارش بودید.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. ahmad

        ۲۲ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (566 ديدگاه)

        داداش اگه از تعریف کردن از پژو ناراحت نبودی از اون موقع خودتو تیکه پاره نمیکردی ، باشه قبول پژو رو تو امریکا راه نمیدن ، ولی فقط تو امریکا ، به غیر از امریکا تقریبا به همه جای دنیا صادر میشه ، ولی میشه بگی اشغالهای امریکایی به غیر از خود امریکا و چندتا کشور عربی به کجای دنیا صادر میشن ، در مورد مقایسه خودروهای فرانسوی با ژاپنی هم باید بگم که اتفاقا این خودروهای ژاپنی هستند که حتی در حد و اندازه فرانسویا نیستند ، 65 سال پیش که اسطورهایی مثل دی اس با اپشنهایی مثل کولر و سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک امد ، ژاپن حتی خوابش نمیدید که همچین خودرویی بسازه ، 504 افسانه ای ، 205 و 206 شاهکار ، 405 هم که در زمان خودش واقعن معرکه بود و تو همون امریکن که راش نمیدادن فروش خیلی بالایی داشت ، هنوز کو تا ژاپن به فرانسه برسه ، شرکتهای ژاپنی تا همین الان هم که دوام اوردن به خاطر متوسل شدن به دیگران بوده وگرنه مثل نیسان در همون سال 98 ورشکست شده بودن و اگه رنو نجاتش نمیداد الان معلوم نبود به چه سرنوشتی دچار شده بود والا خود ژاپنیا هم که اینقدر شما و امثال شماها بزرگش میکنید خودشونو بهتر از فرانسویا نمیدونن وگرنه در غیر اینصورت الان تو ژاپن مردم اون کشور فقط باید خودروی ژاپنی سوار میشودن و بس در صورتی که تو همون ژاپن پر از خودروهای فرانسوی و المانیه ولی در اروپا در مورد خودروهای ژاپنی اینطوری نیست و مردم اروپا بیشتر خودروهای خودشونو سوار میشن ولی در کل میخوام بدونی که بر خلاف تو که دشمنی عجیبی با فرانسویا داری من هیچ دشمنی با خودروهای ژاپنی ندارم اگر هم چیزی گفتم بر اساس منطق و واقعیت و مطالعاتی بوده که سالهای زیادی در زمینه خودروهای مختلف انجام دادم در خیلی جاها هم از جمله خود همین سایت پدال از ماشینهای ژاپنی تعریف کردم ، حتی خودم به شخصه اونارو از امریکاییها بهتر میدونم در یه جاهایی هم به شدت ازشون انتقاد کردم مثل کاری که با مدیر رنو کردن .

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. datsun

          ۲۲ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (3495 ديدگاه)

          پژو از برندهای ژاپنی بهتره !!!
          خدا وکیلی خودت بشین یه لحظه فکرشو بکن پژو رو میشه با برندهای مثل تویوتا و نیسان و هوندا مقایسه کرد

          شما فکرشو کن تو سال ۲۰۱۸ پژو تو فقر انجین و سیستم چهار چرخ به سر میبره
          هر موقع به این دو تا حل کرد بعد بیا بحث ژاپن فرانسه راه بنداز

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. عشق ماشین

          ۲۲ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (23 ديدگاه)

          اوه اوه اوه. این دیگه آخرش بود :) . ژاپنی در حد فرانسوی نیس :) . اینو نادیده میگیریم ازت. ولی جای دیگه تکرار نکن …
          خوشم میاد عاشقای برندهای فرانسوی نهایت اسطورشون پژو 504 و 206 و 405 هستش :) . اسم اسطوره های ژاپنی رو نمیارم که از خجالت آب نشی داداش. اگه 504 اسطورتون بود پس اسطوره چیه؟ اگه 206 شاهکاره پس شاهکار چیه؟ اگه 405 پرفروش بود پس کرولا و بقیه ژاپنی ها چی هستن؟ خودت خندت نمیگیره در مقابل ژاپنی ها اسم از فروش و اسطوره و شاهکار میزنی؟
          کولر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! نهایتتون همین بود؟؟؟ در مقابل ژاپن صحبت از تکنولوژی میکنی؟؟ الان چی باید گفت دقیقاً؟؟!!!
          در مورد نیسان و رنو هم، رنو جز کمک مالی چه غلطی کرد دقیقاً برای نیسان؟ از اونور کی بود که رنو رو از فقر تکنولوژی و مهندسی نجات داد؟؟
          نکنه از نظر تو جیلی که سهام ولوو و بخشی از سهام بنز رو خرید از هر جفتش برتره؟؟
          راستی نظرت راجع به تویوتا که پورشه رو از ورشکستگی نجات داد چیه؟
          در مورد فروش تو ژاپن هم حرف خنده دار نزن دیگه. اینو دیگه همه میدونن که ژاپنی ها برندهای خودشون رو میخرن. بالای 90 درصد فروش تو ژاپن برای برندهای ژاپنیه و صحبت از فروش غیر ژاپنی ها مثل جوک میمونه. اتفاقا آمار فروششون تو یازده ماه اول 2018 همین دیروز منتشر شد. حدود 93 درصد سهم بازار برای خود ژاپنی ها. لینک خواستی بگو بفرستم. فرانسوی ها تو ژاپن؟ رنو و پژو هرکدوم فقط 0.2 درصد سهم فروش بازار ژاپن رو دارن :) .در حالیکه تویوتا 30 درصد، هوندا 16 درصد، سوزوکی 13 درصد، نیسان 11.7 درصد و به همین ترتیب. خندت نگرفت از حرفت؟؟
          خوب برخلاف ادعات معلوم شد هم دشمنی با ژاپنی ها داری هم مطالعات ناچیزی تو زمینه خودرو داشتی. وگرنه این همه سوتی نمیدادی.

          موافقم 1
          مخالفم 0
        3. حسن

          ۲۲ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (187 ديدگاه)

          احمد جان، یه سوال داشتم ازت، چرا فقط جنرال موتورز که به قول تو، تو چندتا کشور فروش داره در سال 2017 بیش از 10 میلیون خودرو فروخته و گروه PSA کلا با ارفاق 3650000 ماشین فروخته اونم باز به قول خودت درهمه دنیا به جز امریکا؟ واقعا چرا؟
          و نکته بعدی اینکه یه بار گفتم بازم میگم اگه بحث به تاریخچه و ماشین های خاص و ماندگار در صنعت خودرو باشه فقط وفقط آلمانی ها و آمریکایی ها هستن که حرف اول رو می زنن!
          اون زمان که فرانسه داشت 504 افسانه ایش رو می ساخت بهتره بری ببینی آلمان و آمریکا چی می ساختن!

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. Vahid

      ۲۲ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (27 ديدگاه)

      40 سال طول کشیده و هنوز نیومده ?این اگر خیلی زوده؟ با صبر و حوصله اش چند قرن میشد لابد??

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ahmad

        ۲۲ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (566 ديدگاه)

        اینقدر امدی زیر این مطلب پست در طرفداری از ژاپنیا گذاشتی که هر کی ندونه فکر میکنه مدیر عامل یکی از خودروسازهای ژاپنی هستی یا اگه خود ژاپنیا ببینن این همه ازشون طرفداری میکنی حتما بهت مدال افتخار میدن ، داداش گل اگه گفتم 504 ، 405 یا 206 اسطوره بودن در زمان خودشان نه تو سال 2018 که ملت هنوز هم 405 سوار میشن و از بدبختی کلی هم ذوق میکنن اینها خودروهایی بودن که زمانی امدن انقلابی در صنعت خودروسازی ایجاد کردن مثل بیتل ، مثل مینی یا ماشینای دیگه ، نیسان هم اگر از لحاظ تکنولوژی برتر بود که ورشکست نمیشد ، اتفاقا برو مجله ماشین چاپ مهرماه 1384 اگه پیدا کردی بخون ، البته فک کنم چاپ مهر بود ، دقیق نمیدونم تو اونجا کاملا گفته بود که یکی از دلایل ورشکسته شدن نیسان در سال 98 افت شدید کیفیت و نرسوندن نیسان به رقبای دیگش به لحاظ سطح تکنولوژی بود درست بر عکس شرکتهای فرانسوی ، که تنها دلیلی که باعث خروجشون از امریکا شد ، فقط بخاطر قیمت خیلی بالا بود حتی نسبت به رقبای المانیش و اینکه فرانسویا حاضر نشدن سر این موضوع کوتاه بیان که البته این انتقاد به اونا وارده ، چون اگر اینکارو کرده بودن ، چه بسا امروز حضور خیلی پر رنگی در بازار امریکا داشتند ، البته ناگفته نماند که دست مزد کارگر تو فرانسه خیلی بیشتر از کشورهای دیگه اروپایی هست ، که میتونه یکی از دلایلش باشه ، در مورد فروش خودروهای ژاپنی در خود ژاپن هم اون نسبت به لگنهای امریکنی بود و گرنه اروپاییها سهم قابل توجهی در بازار ژاپن دارن که یادمه حتی تو خود سایت پدال هم این مطلبو نوشته بودن ، فقط برو یه تحقیقی بکن ببین فرانسویا چه خودروهایی در دهه 50 ، 60 ، 70 و 80 میلادی تولید میکردن بعد بیا بگو ژاپنی اسطورست ، اون دوست دیگمون میگه تو ساخت انجین وسیستم چهار چرخ متحرک موندن ، در صورتی که 40سال پیش رنو و پژو سیستم چهار چرخ متحرک تولید کردن ، مدلهایی از همین 405 همون 30 سال پیش دارای سیستم چهار چرخ متحرک هست ، میگم برید اطلاعاتتون در مورد فرانسویا بیشتر کنید بخاطر همینه دیگه ، ندونسته میاید یه چیزی میگید و بیشتر خودتون هستید که باعث خنده میشید ، 65 سال پیش داشتن کولر و سیستم فنر بندی هیدروپنوماتیک اگه افتخار نیست ، پس میشه بفرمایید چی افتخاره ، لابد ساختن موتور با حجم 5000 سی سی ونهایت قدرت خروجی 170 اسب بخار در صورتی که همون فرانسویا 50 سال پیش با حجم خیلی پایین تر ، تقریبا همین میزان قدرت برای پژو و سیتروئن میگرفتن ، اینو به عنوان اخرین پست در جوابت میذارم ، چون دیگه حوصله بحث و کل کل ندارم ، هر چقدر اب تو هاون بکوبی فایده نداره پس همون بهتر که بیش از این خودمو خسته نکنم ، اصلا هر چی شما میگید فرانسویا بد عالم ، حتی از چینیا و هندیا هم بدتر ، اصلا همین ویران خودرو و سایپای خودمون هم بهتر از فرانسویا هستند اگه خوشحال میشید .

        موافقم 0
        مخالفم 0
  15. sina

    ۲۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    اطلاعات جدول رو :)
    نتایج نظرسنجی رو :))

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. عشق ماشین

      ۲۱ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (23 ديدگاه)

      ماشین بازای مملکت ما رو :))

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sina

        ۲۱ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (2644 ديدگاه)

        CRV پارسال تو اون همه کراس اور گردن کلفت، کراس اور سال موتورترند شد.
        همین الان هم با اینکه 2016 معرفی شده تو مقایسه همون موتورترند از راو4 جدید بهتر دونستش!
        از معدود خودروهای 5 ستاره کاراند درایو هست
        بالاترین رتبه ایمنی رو هم داره
        کم مصرف ترین خودروی این کلاس هم هست
        سومین کراس اور بازار پرفروش امریکا هم هست.
        جدا از این اینکه من بی نهایت هوندا رو دوست دارم معتقدم بعد از اکورد، این ماشین هم رده سیویک بهترین خودروی هوندا هستش و در کلاس خودش سنگ محک.
        حالا کاش رقیبش تیگوان یا مزدا CX5 یا مثلا روگ بود!!! پژو اخه !!؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Saeed

          ۲۱ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (349 ديدگاه)

          سینا جان
          حرفات کاملا درسته (و مثل همیشه با رعایت ادب و به دور از کوچه بازاری حرف زدن نظرتو گفتی )و cr-v برای خودش غولی هست تو این کلاس تو دنیا .اما فکر کنم اگر اطلاعات هوندا رو (که منم فکر کنم اشتباه خورده مثل شتاب که ۱۰ ثانیه با عقل جور در نمیاد به نظرم)هم درست ذکر میشد باز نمیشد گفت هوندا برنده میشد.علتشم به نظرم بر میگرده به عملکرد فاجعه بار نماینده هوندا تو ایران بود (سیاست غلط قیمت گذاری ،کمبود گستردگی نمایندگیهای مناسب ،خدمات ضعیف،قطعات یدکی خیلی گرون ….)که متاسفانه باعث ایجاد تصویر نه چندان جالب از این برند تو ایران شد .البته کساییکه طرفدار این برند هستند (تعدادشونم‌کم نیست) و تجربه رانندگیشو دارن قطعا به درستی طرفدارش هستن اما نمیشه با اون عملکرد فاجعه بار و متاسفانه عدم تو بورس بودن ماشیناش تو ایران به لحاظ خرید و فروش توقع زیادی داشت تو رای گیری عمومی‌ که به هر حال تو ایران داره برگزار میشه چرا که هر چقدرم بگیم اینجا سایت تخصصیه باز تاثیر خودشو میزاره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. sina

          ۲۱ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (2644 ديدگاه)

          سعید جان
          من ارادت دارم همیشه خدمتت
          والا سعید کدوم شرکت نمایندگی درست درمونی داره تو ایران که عدم توجه به هوندا به خاطر عملکرد بد نمایندگیش باشه ؟
          سعید جان من اصلا نمیخوام بگم پژو بده یا خوبه یا چی ولی خب مقایسه پژو و هوندا اونم تو این مدل خاص که ماشین هوندا از دید من و خعلی از سایت ها بهترین خودرو این کلاس هست نتایجش عجیبه و این تعجب وقتی بیشتر میشه که ادم اطلاعات خودرو ها رو می بینه.
          واقعا ذره ای اهمیت ندره ها ولی خب تو یه سایت تخصصی خودرو من شخصا از سایت و مخاطباش انتظار بیشتری دارم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. saeed

          ۲۲ آذر ۱۳۹۷
          سوابق: (349 ديدگاه)

          قربانت سینا جان.آقایی شما.حرفات درسته کاملا و قبول دارم.تو اکثر سایتهای معتبر CRV تقریبا حکم سیویک رو داره تو کلاس خودش و از بهتریناس و معمولا رقابت نزدیکی داره با راو 4 .فکر کنم طراحی یکم خاص تر و کمی جذاب تر پژو باعث شد رای بیاره اینجا (نه که هوندا زیبا نباشه نه اصلا اما طراحی پژو یکم خاص تره) نه مسائل فنی ، برندی و ….

          موافقم 0
          مخالفم 0
  16. ADAK

    ۲۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1845 ديدگاه)

    اصن وقتی هوندا هست ، فکرکردن به پژو مسخره اس

    موافقم 1
    مخالفم 0
  17. (Saeed(peugeot

    ۲۱ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (396 ديدگاه)

    آخه دوست عزیز شارلاتان چیه ….بحث خودرو
    و برند خودروییه….اولا برند هوندا برند خیلی خوبی هست و شکی هم نیست (بیشتر هم برای طرفداراش)
    ثانیا : اروپا برندهایی و مثل بنز و بی ام و و پورشه و لامبورگینی و …تولید کرده که توو دنیا جزء بهترین های صنعت خودرو هستند و همچین بی دست و پا نیستند که بخوان به پژو الکی رای بدن ((بی ام و و بنز الگوی تمام عیار خودرو سازی جهان هستند ))یعنی خیلی خیلی برند های قوی تری هم هستند….
    پس پژو واقعا ارزنده بوده که حتی بنز و ولوو هم تو سال ۲۰۱۷ بهش نرسیدن و خودروی سال شد(البته چندین بار شده ۳۰۸ سال ۲۰۱۱)….هرچند که تو اون سال ch_r تویوتا و نیسان میکرا هم جزء فینالیست ها بودن…

    همین چند روز پیش که جیپ رانگلر۲۰۱۸ تو تست تصادف به طرز افتضاحی ظاهر شد و ۱ ستاره گرفت… پژو ۵۰۸ جدید تحسین شده ی یوروانکپ شد….
    خلاصه هر کس علاقه داره به یه برند….
    بایدم اطلاعاتش خوب باشه نسبت به چیزی که دوسش داره شما هم معلومه دوستدار برنده هوندایی…
    منم عاشق برند پژو -سیتروئن و (psa)
    الانم وقتی میبینم رشد فروشش از سال ۲۰۱۱ روند روبه رشد خوبی گرفته خیلی خوشحالم و امسالم مرز ۱ میلیون خودرو رو رد میکنه ….با رشد میانگین ۶% در فروش در سال ۲۰۱۷.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. کاوه

    ۲۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (61 ديدگاه)

    در مورد کسانی که کلا دوست دارند موفقیت های نسل جدید پژو از 2008 تا 3008 و 5008 را زیر سئوال ببرند تنها یک جمله دارم :‌هرکسی قد شعور خودش می فهمد. به خدا حرف زشتی نیست. خود من هم قد شعورم می فهمم. کسی بیشتر از شعورش که نمی فهمد. اما هرچه هست اینجا خیلی جواب می دهد.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا