پژو

رندری جذاب از نسل جدید پژو 208 مدل 2019

پژو در نمایشگاه خودروی ژنو سال ۲۰۱۹ اقدام به معرفی نسل بعدی ۲۰۸ به عنوان یک هاچبک ۵ درب خواهد کرد و اگرچه جزئیات ابتدایی از این خودرو منتشر شده اما واقعاً چیز زیادی درباره طراحی آن نمی‌دانیم. بله برخی تصاویر جاسوسی از این سوپرمینی فرانسوی منتشر شده اما آن‌ها چیزی بیشتر از یک نمونه تست ابتدایی که از بدنه‌ی نسل فعلی استفاده می‌کنند نیستند.


شاید برخی افراد عقیده داشته باشند که طراحی نسل جدید این هاچبک کلاس B از سدان تازه معرفی شده‌ی ۵۰۸ الهام خواهد گرفت که اگر این‌گونه باشد با خودرویی جذاب طرف خواهیم بود. با توجه به این موضوع یکی از طراحان صنعت خودرو اقدام به انتشار رندری دیجیتالی از نسل جدید ۲۰۸ در تریم GT کرده است و البته شاهد ردپای پررنگ ۵۰۸ فست بک در طراحی ظاهری ۲۰۸ جدید هستیم.


این رندر نه تنها از رنگ قرمز ۵۰۸ GT استفاده کرده بلکه دارای رینگ‌های آلیاژی دو رنگ و جلوپنجره‌ای درخشان می‌باشد. بالای نشان شیر پژو نشان ۲۰۸ قرار دارد که آن‌هم از سدان جدید این خودروساز الهام گرفته است. از دیگر ویژگی‌های مشابه دو خودرو می‌توان به خطوط شخصیتی و همچنین دیلایت های LED اشاره کرد.

جدای از بحث طراحی ما می‌دانیم نسل بعدی پژو ۲۰۸ از معماری CMP گروه پژو-سیتروئن استفاده خواهد کد و البته معماری e-CMP نیز برای محصولات الکتریکی در نظر گرفته خواهد شد. شایعاتی درباره تولید نسخه الکتریکی ۲۰۸ GTi به گوش رسیده است. البته این به معنی پایان راه نسخه‌های بنزینی و دیزلی ۲۰۸ نیست زیرا این هاچبک پرفورمنس در دو نسخه الکتریکی و مرسوم فروخته خواهد شد.

استفاده از پلتفرم جدید باعث می‌شود وزن خودرو ۱۰۰ کیلوگرم کاهش یابد و همین موضوع تأثیر مثبتی روی راندمان و پرفورمنس ۲۰۸ جدید خواهد داشت. زمانی که گفته می‌شود نسل جدید این خودرو بزرگ‌تر از نسل قبلی است این کاهش وزن مهم‌تر از همیشه جلوه می‌کند.


پس از معرفی در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۹، نسل جدید پژو ۲۰۸ احتمالاً از تابستان وارد بازار اروپا خواهد شد. نسخه اسپورت GTi نیز طبق انتظارات اوایل سال ۲۰۲۰ عرضه می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. saeed

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (349 ديدگاه)

    اگر واقعا بر اساس زبان طراحی جدید پژو که تو مدل 508 معرفی شد (که فرم اسپرت داره) ساخته شه زیبا میشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. روح الله

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (134 ديدگاه)

    فقط میتونم بگمWooooooooW

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سید

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (132 ديدگاه)

    ماشینای رنو خوشگلترن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. amir

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (522 ديدگاه)

    ستون c فوق العادست.چراغای عقب هم که به هم وصلن خیلی قشنگش میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ahmad

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (566 ديدگاه)

    اگه با همین شکل و قیافه باشه ، که واقعا زیباست ، البته من به شخصه 308 بیشتر میپسندم .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا