پژو

رونمایی رسمی نسل جدید پژو 508، زیبا، جذاب، پیشرفته

کاملاً واضح است که پژو مانند تمام خودروسازان غیر پریمیوم، مدت‌زمانی زیادی است که به‌تدریج در حال ترک بخش سدان‌ها است زیرا خریداران به‌طور ناگهانی به سمت کراس‌اوورها از هر شکل و اندازه‌ای گرایش پیدا کرده‌اند؛ بنابراین هم‌اکنون در سبد محصولات پژو تنها یک سدان جهانی وجود دارد که آن مدل ۵۰۸ است که نسل نخست آن از سال ۲۰۱۱ به بازار آمده است. حال پس از افشای تصاویر نسل جدید این سدان میان سایز، سازندهٔ فرانسوی رسماً نسل دوم ۵۰۸ را معرفی کرده و با وجود کاهش محبوبیت سدان‌ها، تفسیر پویاتری از سدان میان سایز خود را ارائه نموده است.

نسل جدید ۵۰۸ از استایل سنتی قبل فاصله گرفته و با ارائهٔ استایلی فست‌بک، نه‌تنها طراحی شیک‌تری پیدا کرده که درعین‌حال کاربردی‌تر هم شده است. پژو نسل جدید ۵۰۸ را به‌عنوان ترکیبی از طراحی کوپه مانند با کارایی یک سدان پنج‌در توصیف می‌کند و آن‌را یک کوپه-سدان فست‌بک پنج‌در می‌داند که نزدیک‌ترین رقیبش آئودی A5 اسپرت‌بک است؛ اما نسل جدید ۵۰۸ هر چیزی که باشد، هم‌اکنون بسیار شیک‌تر و اسپرت‌تر از آن چیزی است که از پژو طی سال‌های اخیر انتظار می‌رفت.

۵۰۸ جدید استایل تهاجمی‌تری دارد که از ویژگی‌های برجستهٔ آن می‌توان به سقف شیب‌دار، پنجره‌های جانبی بدون فریم و بخش عقبی کوتاه اشاره کرد؛ اما درحالی‌که این روزها معمولاً نسل جدید خودروها بزرگ‌تر از قبل می‌شوند، نسل جدید ۵۰۸ نسبت به قبل کوچک‌تر شده است به‌گونه‌ای که طول آن با ۸ سانتیمتر کاهش به ۴.۷۵ متر رسیده و ارتفاع آن نیز کمتر از ۱.۴ متر است. فاصلهٔ محوری این سدان فرانسوی هم کوتاه‌تر شده و به ۱.۷۵ متر رسیده اما عرض آن ۲ سانتیمتر افزایش پیدا کرده است.

با وجود این کاهش ابعاد اما حجم صندوق بار ۵۰۸ جدید از ۴۷۳ لیتر در نسل قبلی به ۴۸۵ لیتر افزایش پیدا کرده که در کنار طرح باز شدن لیفت‌بک درب صندوق بار، کاربردی‌تر هم شده است. این در حالی است که در صورت خواباندن صندلی‌های عقب، حجم صندوق بار به ۱۵۳۷ لیتر می‌رسد. همچنین به گفتهٔ پژو، فضای سر جلو و عقب ۵۰۸ با آئودی A5 اسپرت‌بک یکسان است درحالی‌که با وجود طول یکسان، فضای پا و آرنج بیشتری را نسبت به رقیب آلمانی ارائه می‌کند.

تحولات نسل جدید ۵۰۸ به داخل آن‌هم کشیده شده و کابین آن طبق شیوهٔ طراحی داخلی جدید پژو شکل گرفته که کاملاً نسبت به قبل متحول و البته کاملاً بروزتر شده است. ویژگی بارز طراحی داخلی ساخته‌های پژو، غربیلک فرمان کوچکی است که صفحه آمپر از بالای آن دیده می‌شود و این ویژگی در ۵۰۸ جدید هم کار شده است. این خودرو همچنین از یک صفحه آمپر ۱۲.۳ اینچی دیجیتالی به همراه یک نمایشگر مرکزی ۱۰ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی نیز سود می‌برد. علاوه بر این، ۵۰۸ جدید از نورپردازی داخلی، ماساژور صندلی‌ها و طیفی از تریم‌های مختلف داخلی شامل چرم، آلکانترا و چوب واقعی هم برخوردار است.

سدان پرچم‌دار جدید پژو تمام سیستم‌های کمک‌رانندهٔ جدیدی که از یک خودروی امروزی انتظار می‌رود را ارائه می‌کند که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به سیستم دید در شب جدیدی اشاره کرد که با استفاده از یک دوربین مادون‌قرمز توانایی تشخیص عابرین پیاده را در شب دارد. دیگر سیستم‌های ایمنی این ماشین نیز شامل مواردی چون ترمز اضطراری اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی، سیستم کمک به حفظ حرکت میان خطوط و سیستم تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی می‌شود.

نسل جدید ۵۰۸ روی پلت‌فرم EMP2 گروه پژو-سیتروئن ساخته شده که در محصولات متعددی از این گروه خودروسازی مانند کراس‌اوورهای پژو ۵۰۰۸ و دی‌اس ۷ کراس‌بک بکار رفته است. پژو می‌گوید استفاده از این پلت‌فرم جدید در نسل جدید ۵۰۸ به‌طور میانگین موجب کاهش ۷۰ کیلوگرمی وزن آن نسبت به نسل قبلی شده است. همچنین این سدان جذاب فرانسوی به فرمان برقی و سیستم تعلیق چند اتصالی تطبیقی عقب به همراه سیستم کنترل متغیر کمک‌فنرها هم مجهز شده که البته آخری فقط در تیپ‌های بالایی ارائه می‌شود.

پژو فعلاً برای نسل جدید ۵۰۸ سه پیشرانهٔ مختلف را در نظر گرفته که البته این سه موتور خود در سطوح قدرت مختلفی ارائه می‌شوند و بنابراین مجموع گزینه‌های موتوری به پنج نمونهٔ مختلف می‌رسد. تنها موتور بنزینی این سدان فرانسوی یک نمونهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو است که در دو سطح قدرت مختلف ۱۸۰ اسب بخار و ۲۲۵ اسب بخار ارائه می‌گردد. نسخهٔ قدرتمندتر این پیشرانهٔ بنزینی به مدل اسپرت GT اختصاص دارد. موتورهای دیزلی اما شامل دو نمونهٔ ۱.۵ لیتری و ۲ لیتری می‌شود که اولی ۱۳۰ اسب بخار قدرت دارد و دومی در دو سطح قدرت مختلف ۱۶۰ اسب بخار و ۱۸۰ اسب بخار ارائه می‌گردد.

علاوه بر این موتورها، پژو وعده داده است که تا پیش از پایان امسال، یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی هم به مدل‌های ۵۰۸ جدید اضافه خواهد شد. برای انتقال نیروی تمامی موتورهای این خودرو صرفاً یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده درحالی‌که فقط برای موتور ۱.۵ لیتری دیزلی، یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی هم قابل سفارش است. نیروی همهٔ موتورها هم فقط به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند و سامانهٔ چهارچرخ محرک در کار نیست. نسل دوم پژو ۵۰۸ برای اولین بار رسماً در نمایشگاه ژنو به نمایش عمومی درخواهد آمد و تولید آن در کارخانهٔ پژو-سیتروئن در مولوز فرانسه صورت می‌گیرد. فروش این سدان جدید فرانسوی نیز از سپتامبر امسال در اروپا آغاز خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. F۲۲RAPTOR

    ۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2597 ديدگاه)

    عکس سفیده از نمایه بغل
    خیلی دوست داشتنیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۶ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (848 ديدگاه)

      ی مدتی بود که احساس میکردم پژو خیلی عقب افتاده و رو به نابودیه ولی با رو کردن مدلهای جدیدش که از ی طراحی پایه خاصی تو بیشترشون استفاده میکنه ((( دقیقا کپی از برندهای آلمانی سری های مختلف bmw ))) دارم امیدوار میشم که پژو به روزهای عوجش برگشته . کلا باطرح داخل و خارج این ماشین خیلی دارم ارتباط بر قرار میکنم .ی جورایی ((( عالیه)))
      با تچکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. بهرام

      ۶ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (112 ديدگاه)

      یعنی روزی میرسه که ماها هم بتونیم ازاینا سوار بشیم ؟؟؟
      با این اوضاع مملکت و*** بعیدمیدونم…

      ????

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Sajjad

    ۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    خیلی عالیه
    مخصوصا داشبوردش

    چراغ عقبش یکمی شبیه لنسر نیست؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. SAEED

    ۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (279 ديدگاه)

    زیباست
    با ارزوی موفقیت برای این خودروساز
    مرسی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. NAVID۰۰۹۸

    ۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (10165 ديدگاه)

    بازهم میگم از پژو یه تنفر عمیق در من وجود داره که انگار ارث پدریمو بالا کشیده . ولی واقعا با این ماشین دارم حال میکنم . یه هیجان خوبی از طراحییش بهم منطقل میشه.
    طراحی عقبش منو یاده خودروهای خوب دهه ۹۰ میندازه.
    طراحی داخلیشم عالیه.
    کلاً فرانسویا با کمک ژاپنیا دارن بر میگردن به دوران اوجه خوبشون.
    خدا کنه این یکیو بیارن ایران تا شاید نظرهای بد از پژو دور بشه و شاید یه نور سفیدی در ذهن خودرودوستان از فرانسویان شکل بگیره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Efk

      ۶ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (211 ديدگاه)

      چرا از پژو ناراحت باشی؟؟؟
      هدف هر شرکت خودرو سازی فروش بیشتر و سود بیشتر هست،با سیاست های مختلف.. اینکه اینجا ی سری مدیر دولتی هست که فقط بفکر منافع شخصی هستن و با زورگویی و دیکتاتوری به ملت ماشین میندازن، این تقصیر پژو نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. ali a

    ۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (775 ديدگاه)

    گفته رقیب آئودی a5 هست ! خدایی کسی میاد آئودی رو ول کنه پژو بخره !؟ کیفیت رانندگی و هندلینگ و راحتی ائودی چشم بسته میگم از این 508 خیلی سرتره..پژو هم خودشو کشت با این موتور 1600 ..بالاترین موتورشه !! از لحاظ طراحی پژو خب کارده فقط…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رامتین

      ۶ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (3038 ديدگاه)

      قیمت این محصول نصف آئودی هست. قراره موتور 180 اسبیش با قیمت حدود 240 تومن بیاد ایران. بدیهیه انتخاب پژو ارزشمندتره در این قیمت. آئودی A4 اگر در این سگمنت در نظر بگیریم 450 تومن قیمت داره اگه بیاد ایران. حرفی زدیا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بهراد

        ۷ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (537 ديدگاه)

        ٢۴٠ میلیون من داشتم به پژو نمیدادم
        تازه اون قیمتش اولیشه یه مدت بگذره مث سانتافه میره بالای ٣٠٠
        پس حتی از طلا هم ساخته بشه ارزش نداره
        هیچ ماشینی با این قدر گمرک و ارزش پولمان که پهن ارزشش ازش بیشتره ، هیچ ارزشی نداره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. Alirezaasg5

    ۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (264 ديدگاه)

    اسم فرانسه میاد ناخواگاه عدد 1.6 تو ذهنم تداعی میشه دست خودم نیست ?
    ایرانخررو نسل قدیمو 20 تومن کشیده روش داره میفروشه .البته یمدت تا 160داشت میداد هیچکس هم نخرید الان کرده 220 ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهراد

      ۷ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (537 ديدگاه)

      باید به مدیر عاملش گفت بشین تا بیاد
      حاضرم پیاده بمونم اما به دوتا مفت خور خودروساز پول ندم
      یه رفیقی داشتم رفت ٣٧ میلیون به پارس سال پول داد نقد، ماشین بعد ٣٠٠ کیلومتر رینگ پیستون هاش خورد شد،بردش نمایندگی کارترو باز کردن پر براده آهن بود!!بهش زنگ زدن که ماشینت فلان مشکلو داره با گارانتی موتورشو عوض می کنیم،گفت من نمیدونم به من یه پژو صفر میدین،من ماشین میخوام،گفتن موتور جدید و قوی تر میزاریم گفت پیشکشت ،رفت شکایت و شکایت بازی،از تهران ٣نفر فرستادن اینو گول بزنن،زیر بار نرفت شکایت کرد کشوند دادگاه دید اینا آدم نمیشن گفت یا ماشین میدین یا من میبرم صدا سیما گزارش میکنم آبروتونو میبرم آخرسر به قاضیه گفته بودن راضیش می کنیم ماشین میدیم،قاضی هم گفت قربان ماشینو بگم بیارن نمایندگی تحویل بگیری یا بیارن جلو دادگاه؟گفتش نمایندگی بره موتورشو عوض می کنن بگو بیارن اینجا،خلاصه بعد این همه دوندگی یه پژو صفر آوردن جلوش،کد شاسی و موتورو چک کرد چن تا نشونه ماشین خودشو نگاه کرد دید ماشین خودش نیست،ماشین جدیده صفره تشکر کرد اومد، میخوام بگم پدرشونو در آورد حقشو گرفت شما هم نزارین بهتون توهین کنن، هیچ جای دنیا ماشین صفر بعد ٣٠٠ تا رینگ پیستون خورد نمی کنه !

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. حمید

    ۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    پژو یعنی دور موتور بالا استهلاک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Roham

    ۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (727 ديدگاه)

    چرا نمی تونم پژو رو قابل اعتماد تصور کنم!!!
    این با این همه بزک و دوزک قراره با چه قیمتی دست مشتری برسه؟!!!
    واسه پژو و البته مشتری توجیه اقتصادی داره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. x

    ۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (63 ديدگاه)

    حالا همه اینا به کنار کیلومتر شمارش عدد۸۵ چرااااا!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. کوروش

    ۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    واقعا طراحی داخلی اش شاهکار حقیقتا می شود نهایت ارگونومی رو حتی از عکس ها تشخیص داد طراحی جلو خیلی بنظرم جالب نیست ولی طرح کلی اش فوق العاده است حیف روی این ماشین همچین انجین بی حال و رسما تعطیلی نصب شده داره کم کم باورم میشه فرانسوی ها قسم شرف خورده اند موتور بالای ۲ لیتر نسازند موتورهایشان ضعیف نیست ولی اصلا در حد برخی ماشین ها مثل ۲۰۰۸ و این نیستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. samurai

    ۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (541 ديدگاه)

    طراحی قشنگی زده ولی موتورای فرانسوی مثل ژاپنیا سگ جون نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. ASTON

    ۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (213 ديدگاه)

    من ازش خیلی خوشم اومده ولی چراغ جلوش نمیدونم چرا منو یاد آریو سایپا میندازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. مانی

    ۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    چرم، آلکانترا و چوب واقعی

    پژو جون پرمیوم بازی در نیار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Saeed

    ۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (325 ديدگاه)

    دوستان پژو با سبک طراحیه جدیدش فوق العاده شده واقعا عالی داره عمل میکنه من اغراق میکنم عاشقه فرانسوی ها خصوصا پژو هستم….ولی ببینید تو سه سال اخیر دو مدل از پژو خودروی سال اروپا برگزیده شده….مدل ۳۰۸ و ۳۰۰۸ که واقعا فروشش فوق العاده بود…‌این ۵۰۸ که دیگه پژو غوغا کرده همه چی تمومه از لحاظ فنی ام دوست عزیزی که میگی آئودی…به A5 سرتره من یه کلیپ مقایسه دیدم…..خداییش اختلاف قیمت این دوتا کم نیست……ولی این ماشین اینقد فوق العادس که یه سروگردن از هم کلاساش هم بالاتره….فروشش مشخص میکنه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. MjM

    ۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (720 ديدگاه)

    اون دیلایت های جلو رو خیلی بهتر میتونستن طراحی کنن!! انگار یه چیز اضافیه رو سپر!. خواستن یکمی از زبان طراحی رنو الگو بگیرن؟؟!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SAEED

      ۷ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (279 ديدگاه)

      اون دی لایت ها بر اساس کانسپت های اینستینکت و فراکتال هستن
      و شباهت زیادی هم به رنو ندارن
      واقعا نمیدونم چجوری این به ذهنتون رسید که پژو بخواد از زبان طراحی رنو الهام بگیره چون زبان طراحی پژو به نظر حتی زیباتر هم هست
      مرسی

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا