پژوسیتروئن

سوددهی بیشتر پژو-سیتروئن از مرسدس و ب‌ام‌و

سودآوری برای خودروسازان بسیار اهمیت دارد تا جایی که باعث شده برخی از آن‌ها تعدادی از کلاس‌های خودرویی را رها کنند. شاید فکر کنید خودروسازان لوکس مثل مرسدس بنز و ب‌ام‌و با وجود خریدارانی که آپشن‌ها و پکیج‌های گران‌قیمتی را به خودروی خود اضافه می‌کنند، سودآوری بسیار زیادی دارند اما اعداد داستان دیگری را نشان می‌دهند. طبق گزارش جدیدی از اتومبیل نیوز اروپا، در سه‌ماههٔ دوم سال جاری، گروه فرانسوی PSA که برندهای پژو و سیتروئن و همین‌طور دو برند اوپل و واکسهال خریداری‌شده از جنرال موتورز را در اختیار دارد، سودآوری بهتری نسبت به مرسدس و بنز و ب‌ام‌و داشته است.

بر اساس این گزارش، سود قبل از بهره و مالیات ب‌ام‌و به ۲.۸ درصد کاهش یافته و مرسدس بنز هم سود ۱.۴ درصدی داشته است که بسیار کمتر از سود قبل از بهره و مالیات گروه PSA است که حاشیه‌ای ۸.۷ درصدی داشته است. حتی اشکودا که یکی از برندهای پرشمار گروه فولکس‌واگن محسوب می‌شود نیز سود ۸.۱ درصدی داشته است. این موضوع با توجه به قیمت بالای محصولات مرسدس بنز، ب‌ام‌و و سایر خودروسازان لوکس به همراه لیست گران‌قیمتی از آپشن‌ها و پکیج‌های آن‌ها، عجیب به نظر می‌رسد.

بااین‌حال، هرچند خودروهای لوکس قیمت بالاتری دارند اما به گزارش اتومبیل نیوز اروپا، سودآوری پایین مرسدس و ب‌ام‌و می‌تواند نتیجهٔ سرمایه‌گذاری بیشتر این برندها در تحقیق و توسعه نسبت به سال‌های قبل باشد زیرا هردوی این شرکت‌ها به سمت تکنولوژی خودروهای الکتریکی و خودران حرکت کرده‌اند؛ اما این همهٔ ماجرا نیست چراکه از سوی دیگر، رکود بازار چین به همراه اختلافات تجاری میان چین و ایالات‌متحده نیز موجب سردرگمی‌های مالی برای این دو خودروساز آلمانی شده است.

هردو شرکت مرسدس بنز و ب‌ام‌و موفقیت مالی بسیار خوبی را در بازار رو به انفجار چین تجربه کردند اما در حال حاضر این خودروسازان از رکود بازار چین رنج می‌برند. از طرف دیگر اما پژو-سیتروئن حضور قابل‌توجهی در این کشور ندارد و هرچند نتوانست در دوران رشد بازار خودروی چین منفعت چندانی کسب کند اما در عوض حالا از رکود این بازار هم در امان مانده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. (Saeed(peugeot

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (325 ديدگاه)

    یه مدیریت صحیح و کارآمد تو هر شرکت چند ساله خودشو نشون میده….
    پژو تو کیفیت قطعات و طراحی و تکنولوژی های جدید داره عالی کار میکنه و جوابشم گرفت..
    اشکودا و سئات هم جدیدا عالی دارن کار میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ارش

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    معلومه به واسطه وجود ایران خودرو که پژوهای ۳۰ سال پیش رو غالب میکنه به مردم خداییش تکنولوژی پیچیده ای هم ندارند با این قیمتهای نجومی معلومه سودش از همه کمپانیها بیشتر میشه کدام شرکت ژاپنی آلمانی آمریکایی می شناسید اینطور ناجوانمردانه درآمد داشته باشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (1326 ديدگاه)

      شرکت ژاپنی سوزوکی که مدلی به نام مهران را با تکنولوژی چهل سال پیش در پاکستان تولید میکنه میشناسم . چه فرانسوی چه ژاپنی یا هرجای دیگری فرقی ندارد هر جا منفعت باشد هر کاری زا انجام میدن مگر اینکه قوانین سخت امریکا و‌اروپا جلوی انها بگیرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. مک وال

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (217 ديدگاه)

    یه نکته جالب اینه که سود 8درصد رو سود بالایی میدونن. ولی تو ایران طرف میگه سرمایه رو میزارم بانک 20 درصد سود میده چرا اینهمه زحمت بکشیم و تولید کنیم و نهایتا زیر 10درصد سود! همینه که وضع اقتصاد و تولید اینجوریه و ارزش ریال مدام کم میشه. خوشبحالشون که کارخونه های قدری مثل بنز و بی ام و هم حاضرند با سود زیر 3درصد ادامه بدند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. جواد

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (5 ديدگاه)

      نکته شما رو اینجوری نگاه کنیم بهتره :
      اکثر خودروسازای دنیا دارن سود کمتر از ۱۰ درصد رو تجربه میکنن و راضی هستن ، خودروسازای ما هم زیر ۱۰۰ درصد سود رو ضرر میدونن .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حسن

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (1275 ديدگاه)

      شما یه چیزی از رادیو و تلویزیون شنیدی بیا600 ملیون بده یه تریلی کمپرس یا یک ملیارد بده یه اف اچ یا اسکانیا یا هزار مدل ماشین صفربگیر،یه تریلی ببند با دوتا راننده بالای صد برات پول در میاره کدوم سود بانکی بهتره اینا تبلیغات بانکها و دولته .
      وقتی اقتصاد دولتیه نیاز به سرمایه داره پس از راه سپرده جمع کردن و تبلیغ به منابع مالی دست پیدا میکنه اینکه میگن بانکها زیانده هستن اول حجم زیادی تو املاک و مستغلات خوابیده دوم نودو نه درصدش دزدی و اختلاسه وگرنه کدوم کارخانه یا پتروشیمی یا نیروگاه بانکها تو 40 سال گذشته ورشکست شده مگر اینکه بخوان توسط سازمان خصوصی سازی بفروشن به دوست و اشنا برا کاهش قیمت به ضرردهی میرسوننش و با زیان انباشته مفتی میزنن به نام خودشون هیچ کاری بازدهیش کمتر از سود بانکها نیست بلکه حداقل 2 تا سه برابر سود بانکی بازدهی داره از قارچ و پروار بندی تا بسته بندی و تولیدات غذایی وووو………..
      این سه درصد بعد از پایان سال کاری و برداشت هزاران نوع خرج جاریاز سود بدست میاد یعنی مانده ی سود در پایان سال اینه نه که سود سه درصده بعد یورو حساب کن مبلغ کلم ببین چقده . بعد 3 درصد از چی اون عدد اصلی هم باید باشه خرج کرد از سودم باید باشه تا به عدد درست برسی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. سورنا

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      تورم ایران رو هم حساب کردی که بالای ۴٠ درصده ؟ : )

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. MAHDI

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    به گفته اتوموتیو نیوز دلیل این سودآوری کمتر مرسدس و ب ام و رو هزینه های بسیار سنگین این دو خودروساز برای تحقیق و توسعه و سرمایه گذاری های بسیار زیاد به سمت فناوری های جدید و الکتریکی ها و همینطور خودران ها دونسته!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. بی نام

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    هزینه در تحقیق و توسعه و افزایش هزینه های بازاریابی و افزایش هزینه های صادرات خودرو توسط دو خودروساز آلمانی باعث این اتفاق شده یا واقعا فروش کمتری نسبت به گذاشته داشتن .آیا پژو سیتروئن با کم کردن هزینه های تولید تونسته به این حاشیه سود برسه یا واقعا افزایش فروش بالایی رو بدون هزینه بیشتر در تبلیغات و بازاریابی بدست آورده. خبر خیلی کلی هست و میشه نتیجه های متفاوت و حتی متناقضی از این خبر برداشت کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا