پژو

عدم حضور پژو در نمایشگاه ژنو 2020

علاقه‌ی خودروسازان به حضور در رویدادهای خودرویی کلاسیک روز به روز کاهش می‌یابد. برخی از آن‌ها در نمایشگاه پاریس حضور نخواهند یافت ولی در ژنو حاضر خواهند بود و البته وضعیت برخی نیز درست برعکس است. شاید هم برخی هر دو نمایشگاه یا نادیده بگیرند. از آنجایی که تکنولوژی‌های ارتباطی پیشرفت کرده بنابراین خودروسازان دیگر نیازی به حضور در نمایشگاه‌های سنتی ندارند و وضعیت نمایشگاه ژنو به عنوان یکی از رویدادهای مهم خودرویی رو به افول به نظر می‌رسد.

با توجه به خبر منتشر شده توسط اتوپلاس، پژو در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۲۰ حضور نخواهد یافت و بنابراین این امر احتمالاً به معنی عدم حضور دیگر برندهای گروه پژو-سیتروئن یعنی سیتروئن و اوپل در ژنو هم خواهد بود.

این خبر به نقل از برخی اعضای تیم روابط عمومی پژو منتشر شده است؛ اما دلیل پژو برای عدم حضور در ژنو چیست؟ اتوپلاس نبود تنوع و جذابیت در این رویداد را دلیل عدم رغبت فرانسوی‌ها برای حضور در ژنو اعلام کرده است. نمایشگاه‌های خودرویی هزینه بالایی داشته و معمولاً خودروها روی فرش قرمز خودنمایی نمی‌کنند.

پژو اولین خودروسازی نیست که از ژنو ۲۰۲۰ روی‌گردان می‌شود. لامبورگینی هم چند روز پیش چنین تصمیمی را اتخاذ کرده است. لامبورگینی گفته روی رویدادهای خاص خود که خودروها نیازی به رقابت با دیگران ندارند تمرکز خواهد کرد. بسیاری از خودروسازان مطرح دیگر هم ‌چنین رویه‌ای را در پیش گرفته‌اند و با این تفاسیر مشخص نیست که آینده نمایشگاه‌های خودرویی چگونه خواهد بود.

رویدادهای مستقل به آرامی به روندی معمول در دنیای دیجیتال تبدیل می‌شوند. این رویدادها جذابیت‌های زیادی به همراه داشته و خودروسازان می‌توانند زمان زیادی را به معرفی محصول جدید خود اختصاص دهند. ضمن اینکه زمان زیادی هم در اختیار خبرنگاران برای بررسی خودروها وجود خواهد داشت. در حقیقت این یک وضعیت برد-برد است.

ژنو تنها نمایشگاهی نیست که با عدم علاقه خودروسازان روبرو می‌شود. دو شرکت آئودی و مرسدس هم در نیویورک حاضر نمی‌شوند و فولکس‌واگن هم غایب بزرگ نمایشگاه پاریس خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد

    ۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1107 ديدگاه)

    در اینده چیزی ب نام نمایشگاه خودرویی نخواهیم داشت
    شرکت ها اینقدر هزینه تبلیغات میکنن شرکت کردن تو نمایشگاه هزینش از تبلیغات بیشتر ک نیست بازدهیشم بیشتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Abbas.Lambo

    ۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    به نظر من هیچی مث نمایشگاه نیست،وقتی میری تو از بس نور به ماشینا میتابه و درخشان میشن آدم سکته رو همونجا میزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۲ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (2033 ديدگاه)

      منظورت نمایشگاه ایران نیست که??

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Abbas.Lambo

        ۲ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (875 ديدگاه)

        نه داداش،اینایی ک تو ایرانن آشغال دونی بیش نیستن?

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا