پژو

فروش پژو 205 GTI تا بن دندان مسلح!

ثروتمندان از دو حالت خارج نیستند! برخی از آن‌ها از سرمایه خود بهترین استفاده را کرده و سوار جدیدترین و لوکس‌ترین خودروهای روز دنیا می‌شوند و برخی نیز به استفاده از محصولات معمولی و شاید هم تا حدی قدیمی رغبت نشان می‌دهند. البته دلایل گوناگونی برای این کار وجود دارد و ما هم نمی‌خواهیم وارد جزئیات بشویم اما اگر از دسته دوم هستید می‌توانید پژو ۲۵۰ GTI مدل ۱۹۹۰ برنارد آرنالت را بخرید. این خودرو هم‌اکنون برای فروش آماده شده است.


بهایی که روی این خودرو گذاشته شده ۳۷۵۰۰ یورو است که با این پول می‌توانید چندین دستگاه از این خودرو را بخرید. برخی از این نمونه‌ها کاملاً کم کارکرد بوده و برخی نیز از رینگ و کیت بدنه‌های سفارشی استفاده کنند و بله خیلی از آن‌ها نیز پیشرانه‌هایی با قدرت بیشتر دارند؛ اما خب هیچ‌کدام از آن‌ها همانند این خودرو دارای شیشه‌های جانبی ضدگلوله نیستند.


بنا به گفته Art & Revs، آرنالت در سال ۱۹۹۰ از پژو درخواست خودرویی را کرد که خودش براند و در عین حال جلب‌توجه نکند. پولدار و مشهور بودن نیز دردسرهای خاص خود را داشت. پژو هم این وضعیت را درک کرده و خودروی یاد شده را به حفاظ‌های نظامی و شیشه‌های ضدگلوله مجهز کرد. گفته شده این خودرو دارای سطح ۲ نظامی است. در تصاویر منتشر شده شاهد شیشه‌های بسیار ضخیم و شیشه اضافی در بخش عقب هستیم.


همان‌گونه که انتظار دارید مجهز شدن خودرو به چنین تجهیزات نظامی باعث افزایش وزن می‌شود. در تبلیغات فروش این ۲۵۰ GTI گفته شده که وزن خودرو حدود ۱۴۰۰ کیلوگرم بوده و به همین دلیل سیستم تعلیق و ترمزها نیز ارتقا یافته‌اند. نیازی به گفتن نیست که پیشرانه ۱.۹ لیتری نیز بازنگری شده است. این خودرو همچنین دارای فرمان هیدرولیک و سیستم تهویه مطبوع است که در ۲۵۰ GTI های آن سال وجود نداشته است.


اگر به دنبال گفت‌وگو با آرنالت برای خرید این خودرو هستید ناامید خواهید شد. در واقع این خودرو سال ۲۰۰۹ به یک کلکسیونر شخصی فروخته شده اما همچنان با نام این میلیونر مشهور شناخته می‌شود؛ به عبارت دیگر اگر بودجه کافی برای خرید یک BMW سری ۴ جدید را داشته باشید از نظر تئوری می‌توانید این ۲۵۰ GTI را هم بخرید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    جرمی میگفت ۲۰۵ gti تو زمان خودش بهترین هاچبک بوده?

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. amir

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (522 ديدگاه)

      این دلقک یه حرف درست تو عمرش زده باشه همینه!!

      موافقم 3
      مخالفم 1
  2. ahmad

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (566 ديدگاه)

    خیلی ماشین باحالی بود ، یادمه اوایل دهه ی 70 یک تعدادی به صورت محدود وارد ایران کردند که هنوزم به تعداد کمی در خیابانها میبینیم ، تو خود فرانسه هم رغیب سرسخت رنو 5 نسل 2 بود .

    موافقم 3
    مخالفم 0
  3. Sajjad

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    برای زمان خودش واقعا ماشین کاملی بوده

    موافقم 3
    مخالفم 0
  4. sunmartin

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    پژو موتورها و انجین های پرشتاب و طرح های خوبی میزنه اصلا با رتو قابل قیاس نیست 205 و 206 و 208 از خودورهای محبوب پژو بودن و هستن

    موافقم 2
    مخالفم 0
  5. amir

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (522 ديدگاه)

    205 یه مدال بینظیر هم داره به اسم turbo16.موتور عقب چارچرخ محرک.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. ahmad

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (566 ديدگاه)

    اتفاقا تو خودروهای فرانسوی رنو همیشه یه سر و گردن بهتر از پژو بوده چه از لحاظ موتور و شتاب چه لحاظ طراحی ظاهر . این مدل هم درسته رغیب رنو 5 نسل 2 بوده ولی باز هم به رنو نمیرسیده .

    موافقم 1
    مخالفم 3
    1. مهدی

      ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (263 ديدگاه)

      رنو از سال ۲۰۰۶ به بعد از پژو جلو افتاد وگرنه قبلش هیچ کدوم از مدلای رنو در حد و اندازه پژو نبودن زمانی که پژو ۴۰۵ خودرو سال شد رنو چی تولید میکرد نمونه های رنو ۲۱ هنوز تو ایران هست که به هیچ وجه با ۴۰۵ قابل مقایسه نبودن

      موافقم 3
      مخالفم 0
  7. SAEED

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (279 ديدگاه)

    پژو 205 یه دریچه جدیدو تو این کلاس باز کرد یعنی به نظرم کولاک کرد و اگه بخوام خودمونی تر بگم:
    “هاچبک های قبل 205 همه سوء تفاهم بودن”

    موافقم 2
    مخالفم 0
  8. ahmad

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (566 ديدگاه)

    اتفاقا همون رنو 21 که شما میفرمایید زمانی که اومد تو ایران دارای کولر و فرمان هیدرولیک بود در صورتی که مدلهای اولیه 405 تو ایران فاقد کولر و فرمان هیدرولیک بود حتی شیشهای جلو هم دستی بودند این برتری محصولات رنو از قدیم تا امروز نسبت به پژو بوده فقط مربوط به چند سال اخیر نیست حالا چه به لحاظ تکنولوژی باشه چه به لحاظ طراحی .

    موافقم 1
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا