پژو

فیس لیفت پژو 308 برای سال 2011

سال ۲۰۱۱ زمان تغییر در پژو ۳۰۸ است که به نیمه عمر خود رسیده و با تلنگری در طراحی و خصوصیات، می رود که بازارهای خود را همچنان حفظ کند. این خودرو از سال ۲۰۰۷ وارد بازارها شده و بواسطه اندازه بزرگتر و جادارتر نسبت به ۲۰۷ و اقتصادی بودن آن مورد توجه بسیاری از اروپاییها قرار گرفته بود. تغییرات این خودروی خانوادگی کم مصرف گرچه جزئی هستند اما ویژگیهای جدید و جالبی نیز به آن افزوده شده اند.

پژو ۳۰۸ فیس لیفت ۲۰۱۱

قسمت جلوی خودرو نظیر پژو ۵۰۸ طراحی شده و دهانه ورود هوا با نواری کرومی احاطه گردیده است. چهره خودرو کمی از حالت فانتزی ۲۰۷  فاصله گرفته و خشن تر و موقرتر شده است. چراغهای مه شکن و چراغهای LED که طبق قوانین جدید اروپا باید در طول روز هم روشن باشند، بصورت عمودی درآمده اند و زیبایی سپرها را دوچندان کرده اند.

در قسمت عقب نیز سپر کاملاً تغییر یافته و چیدمان چراغها نیز تغییر کرده است. داخل کابین اما تغییر چندانی نداشته است. ما هنوز با طراحی جالب و مدرن و جاداری روبروییم که به این زودیها کهنه نمی شود.

پژو ۳۰۸ یکی از اقتصادی ترین خودروهای دنیاست. مخصوصا با موتور دیزلی که مصرف سوخت میانگین آن ۳.۳ لیتر اعلام شده. موتورهای آن شامل چهار مدل بنزینی و چهار پیشرانه دیزلی می باشند. بعنوان مثال موتور ۱.۴ لیتری بنزینی آن ۹۸ اسب بخار و موتور ۱.۶ لیتری بنزینی ۱۲۰ اسب بخار و موتور ۱.۶ لیتری توربو GTi 200 اسب بخار قدرت دارند. موتور دیزلی ۲ لیتری نیز ۱۵۰ اسب بخار قدرت دارد. گیربکسها نیز شش سرعته دستی یا گیربکس اتوماتیک سفارشی می باشند.

مواردی که نسبت به مدلهای قبل بهبود یافته اند شامل: کاهش ضریب پسا به ۰.۲۸، بهبود عملکرد پیشرانه ها، بهبود عملکرد فرمان، نسل جدید سیستم حرکت-توقف برای کاهش مصرف سوخت در ترافیک، کاهش وزن به میزان حدود ۲۵ کیلوگرم، استفاده از تایرهای با مقاومت چرخشی پایینتر و استفاده از مواد با کیفیت تر درداخل کابین می باشند.

قیمت این خودرو در انگلستان ۱۵ هزار پوند  حدود ۲۵ میلیون تومان، شامل تجهیزاتی نظیر شش ایربگ، سیستم کنترل ثبات، قفل مرکزی و لیستی بلند بالا از تجهیزات می باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. آسیب پذیر

    ۱۹ اسفند ۱۳۸۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قشنگه کاش بتونیم در آینده بخریم :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. سروش

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ای کاش می تونستم بخرمش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. فرهاد

    ۱۴ مهر ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    مشخصات فنیش بخصوص مصرفش خوبه ولی پزو در زمینه زیباشناختی(ظاهر) جای بحث داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کمیل

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۲
      سوابق: (94 ديدگاه)

      اتفاقا مشکل زیباشناختی نداره، مثل خودروسازی‌های دیگه حفظ اصالت می‌کنه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. سید علیرضا

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (256 ديدگاه)

    جناب سروش فکر نکنم پو لشا داشته باشی بعدش هم من با بدبختی این ماشین را وارد کردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. علیرضا

    ۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    آقا شما عوارض گمرک. بده جریمه بده اجازه ورود داری

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سعید

    ۲ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    قشنگه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا