پژوسیتروئنفیاتکرایسلر

مذاکرات ادغام احتمالی پژو-سیتروئن و فیات-کرایسلر

فیات-کرایسلر (FCA) و پژو-سیتروئن (PSA) رسماً تأیید کرده‌اند که مذاکراتی بین این دو شرکت در حال انجام است که می‌تواند منجر به ادغام احتمالی آن‌ها شود. این شایعه که از ماه‌ها پیش مطرح شده بود توسط هردو شرکت تأیید شده و اگر توافق نهایی میان آن‌ها حاصل شود، بزرگ‌ترین ادغام در صنعت خودروسازی دنیا شکل خواهد گرفت. PSA در این رابطه طی بیانیهٔ کوتاهی گفته است:

به دنبال گزارش‌های اخیر در مورد ادغام تجاری احتمالی بین گروه PSA و گروه FCA، پژو-سیتروئن تأیید می‌کند که مذاکراتی با هدف ایجاد یکی از برترین گروه‌های خودروسازی دنیا در حال انجام است

چند ساعت بعد، FCA هم همین موضوع را تأیید کرد و اظهار داشت در حال حاضر چیز دیگری برای اضافه کردن ندارد.

بر اساس گزارش‌های قبلی، اوایل سال جاری PSA برای ادغام به سمت FCA آمده است اما ظاهراً آن‌ها پیشنهاد اولیه را رد کرده‌اند زیرا در آن زمان فیات-کرایسلر در حال مذاکرات ادغام با رنو بود اما نیسان که شریک رنو است و دولت فرانسه که ۱۵ درصد از سهام رنو را در اختیار دارد مانع از این ادغام شدند. ادغام FCA و PSA اما به کاهش هزینه‌های تولید هردو شرکت کمک می‌کند و همچنین دسترسی آن‌ها به بازارهای مختلف را گسترش می‌دهد و هردو را به بازیگران جهانی حتی بزرگ‌تری تبدیل می‌کند. سال گذشته این دو گروه خودروسازی روی‌هم ۸.۷ میلیون دستگاه خودرو تولید کردند که در صورت ادغام آن‌ها را بالاتر از جنرال موتورز قرار می‌دهد که ۸.۴ میلیون دستگاه تولید داشته است. بدین ترتیب اتحاد FCA و PSA بعد از گروه فولکس‌واگن، تویوتا و اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی، می‌تواند به چهارمین خودروساز بزرگ دنیا تبدیل شود.

علاوه بر این، FCA می‌تواند به PSA در فرایند حضور مجدد برند پژو در بازار ایالات‌متحده کمک کند. پژو تقریباً سه دهه است که در این بازار حضور ندارند اما مدیر اجرایی این گروه خودروسازی فرانسوی، «کارلوس تاوارس» علاقهٔ خود را برای حضور دوباره در بازار آمریکا ابراز کرده است؛ بنابراین پیوند با فیات-کرایسلر می‌تواند این برنامه‌ها را تسریع کرده و به دستیابی گسترده‌تر به بازار ایالات‌متحده کمک کند. از سوی دیگر، با این ادغام حضور فیات-کرایسلر هم در اروپا قوی‌تر خواهد شد زیرا PSA در این بازار ۲.۵ میلیون دستگاه خودرو فروخته درحالی‌که فروش FCA یک ‌میلیون دستگاه بوده است؛ بنابراین در صورت ادغام FCA با PSA، فروش ترکیبی دو شرکت در اروپا تقریباً هم‌اندازهٔ فروش گروه فولکس‌واگن خواهد بود که هم‌اکنون با ۲۴ درصد سهم بازار، مقام اول را در اختیار دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    ای خدا باز اینو کجای دلم بزارم!!!؟؟؟
    همون رنو نیسان بهتر بود والا
    ابن چیه اخه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. meysam

    ۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    تویوتا عشقه که بدون تشکیل اتحاد یه تنه دومین خودروساز پرفروش دنیاست اونم با اختلاف کم از اولی. بقیه همه چندتا با هم ادغام شدن اومدن بالا.
    عشقی لامصب. عشق.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. fr

    ۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (50 ديدگاه)

    اینده خودروسازی جهان ادغامه حالا چه ما خشمون بیاد یا نه چون هزینه ساخت وتوسعه پلتفرم های جدید زیاد و با گسترش خودرو های برقی حاشیه سود قطعه ساز ها و خودروساز ها به شدت پایین میاد
    حتی اگه در اینده شنیدید بنز و بی ام و ادغام شدن تعجب نکنید کما اینکه همین الان همکاری گسترده ای برای ساخت ماشین خودران دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مانی

    ۱۰ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2485 ديدگاه)

    جیپ ترک هاوک با موتور ۱۳۰۰ توربو پژو
    نگران نباشین نسخه قویترش با موتور ۱۶۰۰ میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmad

      ۱۰ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (566 ديدگاه)

      مگه زمانی که با فیات ادغام شد موتور فیات 500 رو جیپ گذاشتن که الان بخوان موتور یک و شش لیتری پژو بزارن رو جیپ قرار نیست ماشینی رو پلت فرم ماشین دیگه ای ساخته بشه و برعکس برای فیات کرایسلر خیلی خوب میشه که تو این چند سال خیلی ضرر کرده یه دستی به محصولات کرایسلر میکشه و دوباره از یه شرکت ضررده به سوده تبدیل میشه مثل کاری که رنو در سال 98 با نیسان کرد .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. af.1024

    ۱۰ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (44 ديدگاه)

    فکر کن
    جیپ دیفرانسیل جلو…
    پژو هاچبک 707 اسبی…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا